Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen losloop- maar een wegloopgebied....
Moderator: moderatorteam
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Geen losloop- maar een wegloopgebied....
Vandaag lekker aan de wandel met buuf, Zappa en buuf's hond in het panbos. Heerlijk weertje en daar loopt een leuke dh-reu van nog geen jaar. Zappa raakt zowaar aan het spelen en ze hebben een hoop lol. Maar goed, we wandelen weer verder, mw van dh loopt andere kant op. En de dh besluit dat het bij ons toch wel leuk is en loopt mee. Om dus nooit meer om te keren. Ik nog van "ach, die gaat wel terug, t'is tenslotte een herder". Na een minuut of 5 lopen we maar terug. Nooit die mw meer gezien.....
Hond had gelukkig een penning om en mw gebeld en punt van overdracht afgesproken. We lopen er heen (verdwalen natuurlijk) en daar gaat Zappa..... Die rook een spoortje... en die komt na 5 minuten ook nog eens hijgend aanzetten. Dh ziet baas, haalt zijn schouders op en rent weer met Zappa weg, na 3 pogingen heeft baas hond maar aangelijnd. Het arme mens was een tikkie teleurgesteld. Deed tie anders nooit.....
Komen we na bijna 2 uur lopen en gelukkig weer zonder dh op de parkeerplaats. Staat daar een mw met een golden. Mw en hond kijken wat dom om zich heen. Of de golden van ons was? Ze had hem gevonden.
Het arme beest, zat zo sip om zich heen te kijken.
Kortom: het panbos is een wegloopgebied.
Hond had gelukkig een penning om en mw gebeld en punt van overdracht afgesproken. We lopen er heen (verdwalen natuurlijk) en daar gaat Zappa..... Die rook een spoortje... en die komt na 5 minuten ook nog eens hijgend aanzetten. Dh ziet baas, haalt zijn schouders op en rent weer met Zappa weg, na 3 pogingen heeft baas hond maar aangelijnd. Het arme mens was een tikkie teleurgesteld. Deed tie anders nooit.....
Komen we na bijna 2 uur lopen en gelukkig weer zonder dh op de parkeerplaats. Staat daar een mw met een golden. Mw en hond kijken wat dom om zich heen. Of de golden van ons was? Ze had hem gevonden.
Het arme beest, zat zo sip om zich heen te kijken.
Kortom: het panbos is een wegloopgebied.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Fin
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Geen losloop- maar een wegloopgebied....
Ik raak zelf altijd de weg kwijt in het Pan Bos, dus kan het me goed voorstellen 

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Oh lekker dan. Nou gelukkig was het de keren dat wij er gelopen hebben "wij blijven lekker bij de baasjes-gebied"Bonnie F schreef:Kortom: het panbos is een wegloopgebied.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Heel herkenbaar. Ik heb zelf al een paar keer een hond gevonden en de keren dat er hondenuitlaatservices een hond kwijtwaren kan ik niet tellen. En zó vaak ben ik er nu ook weer niet 
Ook zoekende baasjes zien we regelmatig...
Gelukkig heb ook ik...we-blijven-gezellig-bij-de-baas honden
Ook zoekende baasjes zien we regelmatig...
Gelukkig heb ook ik...we-blijven-gezellig-bij-de-baas honden
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Hahahahaha ik was aan het lezen en ik denk bij die Golden, het lijkt het Panbos wel! Die Golden kom je er overal tegen. Je komt er overigens ook meer dan regelmatig weggelopen honden van een bepaalde uitlaatcentrale tegen.
.
Hoe kun je daar nu de weg kwijt rakenZoek stok! schreef:Ik raak zelf altijd de weg kwijt in het Pan Bos, dus kan het me goed voorstellen
-
Marion.
:N: :N: :N:bennie schreef:Hahahahaha ik was aan het lezen en ik denk bij die Golden, het lijkt het Panbos wel! Die Golden kom je er overal tegen. Je komt er overigens ook meer dan regelmatig weggelopen honden van een bepaalde uitlaatcentrale tegen
- Zoek stok!
- Zeer actief
Het is best grootbennie schreef:Hoe kun je daar nu de weg kwijt rakenZoek stok! schreef:Ik raak zelf altijd de weg kwijt in het Pan Bos, dus kan het me goed voorstellen.
Ik heb daar met puppy Bram een keer in de brandende hitte gelopen. In m'n armen omdat het al veel te lang duurde. Ik kon wel janken, dacht dat ik de auto nooit meer terug zou vinden. Sindsdien neem ik de Tomtom mee. Ga ik gewoon wandelen. En als ik terug wil, doe ik het apparaat aan

Linda, Izzie en Bram
- bennie
- Zeer actief
Het is helemaal niet groot. Ik hoop dat Bram z'n werk goed blijft doen, want Bornia/Heidestein is vele malen groterZoek stok! schreef:Het is best grootbennie schreef:Hoe kun je daar nu de weg kwijt rakenZoek stok! schreef:Ik raak zelf altijd de weg kwijt in het Pan Bos, dus kan het me goed voorstellen.
![]()
Ik heb daar met puppy Bram een keer in de brandende hitte gelopen. In m'n armen omdat het al veel te lang duurde. Ik kon wel janken, dacht dat ik de auto nooit meer terug zou vinden. Sindsdien neem ik de Tomtom mee. Ga ik gewoon wandelen. En als ik terug wil, doe ik het apparaat aan
Het aantal verhalen over het Panbos is redelijk eindeloos. Zo rijdt er ook regelmatig iemand met paard en wagen, buiten de ruiterpaarden, die bij het zien van een hond meteen gaat schreeuwen dat ie de hond een rottrap geeft als je hem niet bij je houdtMarion. schreef::N: :N: :N:bennie schreef:Hahahahaha ik was aan het lezen en ik denk bij die Golden, het lijkt het Panbos wel! Die Golden kom je er overal tegen. Je komt er overigens ook meer dan regelmatig weggelopen honden van een bepaalde uitlaatcentrale tegen
- Zoek stok!
- Zeer actief
In dat geval neem ik de volgende keer mooi de Tomtom meebennie schreef:Het is helemaal niet groot. Ik hoop dat Bram z'n werk goed blijft doen, want Bornia/Heidestein is vele malen groter.

Linda, Izzie en Bram
- bennie
- Zeer actief
Volgens mij heet die Golden overigens Tabo als ik het goed heb onthouden. Wij gaan er nu even wandelen.
- *tweety*
- Zeer actief
Ik wandel daar regelmatig als ik bij de fokster van Yvar ben, ik vind het wel een ruim bos, maar overigens nog nooit verdwaalde hond gehad. (afkloppen dan maar).
Maar ik kan me voorstellen dat je wel in dat bos kan verdwalen als je weg er niet goed weet.
Maar ik kan me voorstellen dat je wel in dat bos kan verdwalen als je weg er niet goed weet.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Het panbos is niet echt groot maar die paden hebben geen enkele logica...
Ik kan me alleen orienteren als de zon schijnt. Dus meestal volg ik gewoon de 2-tjes met een extra rondje duin.
Ik weet niet meer hoe die golden heette. Was wel een droppig ding.
Wel kwam ik tijdens het verdwalen een heel schattig vijvertje met kroos tegen. Ik heb nog even gekeken of Zappa er nog intrapte.... Maar nee, die liep er netjes omheen.
Ik kan me alleen orienteren als de zon schijnt. Dus meestal volg ik gewoon de 2-tjes met een extra rondje duin.
Ik weet niet meer hoe die golden heette. Was wel een droppig ding.
Wel kwam ik tijdens het verdwalen een heel schattig vijvertje met kroos tegen. Ik heb nog even gekeken of Zappa er nog intrapte.... Maar nee, die liep er netjes omheen.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Trinand
- Actief
- Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik lach me dood om je verhaal Bonny
Heerlijk om in het bos te verdwalen.
Groningen heeft geen bos maar ik ben gek op bossen.
Heerlijk om in het bos te verdwalen.
Groningen heeft geen bos maar ik ben gek op bossen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik ga dus nóóit naar het panbos want Beau vindt het vast ook een prachtig wegloopgebied 

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik ben daar al minimaal 3x een verdwaalde hond tegengekomen. En die Golden ken ik ook.