Martijn schreef:Dat er niemand aan het vrouwtje mag komen en het vrouwtje het prima vind dat man en hond haar op die manier bewaken.Botervrouwtje schreef:Kan je misschien uitleggen wat je daar mee bedoelt. Ik snap het niet helemaal.
Dat de hond vind dat ze voor mij op moet komen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet ik hier nou mee?
Moderator: moderatorteam
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Re: Wat moet ik hier nou mee?

Cash v Heiligental en Flow.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar alstjeblieft probeer kalm te blijven en weg te gaan uit zo'n situatie. Of wees héél duidelijk dat hij met zijn tengels van haar af moet blijven. Ik zou het zeker doorgeven aan de cursusleiding, dit zijn geen grappen met een Saarloos.
Ik heb namelijk zelf een hond die nu uit kan vallen naar bepaalde types nadat ik in een vergelijkbare situatie als jij terecht kwam. Dat was een man die Rhodin per sé wilde aaien en toch doorging toen ik zei dat hij moest stoppen. Hij ging maar door en wilde mij opzij duwen.
Uiteindelijk viel Rhodin uit en zette die man het op een lopen. Veel zelfbelonender dan dat kan het niet, voor een mensenschuwe hond. Wat baal ik daarvan en ik zou willen dat ik toen mee op mijn strepen had gestaan of gewoon hard weg was gaan rennen o.i.d. Met jouw ras zal je vast minder dat stukje agressie hebben, maar het zou zo zonde zijn als ze nu heel angstig wordt. Succes!

- Botervrouwtje
- Actief
- Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond
Nou vrouwtje vind het niet prima dat man en hond haar op die manier bewaken, want ze kan prima voor zichzelf opkomen. En voor de duidelijkheid, zij bewaakt mij niet maar probeert op alle mogelijke manieren weg te komen.
Ik snap niet hoe je daar dan een vorm van bewaken in kan zien?
Dus ja, je zit er enorm naast
Morgen gaan we weer vrolijk naar de training. Ik zal de betreffende meneer toch wel nog even aanspreken. Dat ik er niet van gediend ben dat hij zich zo gedraagt en ik zal hem, vriendelijk
, verzoeken om uit de buurt van mijn hond te blijven.
Ik snap niet hoe je daar dan een vorm van bewaken in kan zien?
Dus ja, je zit er enorm naast

Morgen gaan we weer vrolijk naar de training. Ik zal de betreffende meneer toch wel nog even aanspreken. Dat ik er niet van gediend ben dat hij zich zo gedraagt en ik zal hem, vriendelijk

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Heel goed!
Zou wel je hond even in de auto laten als je dat doet..
Voor je het weet heb je nog meer spanning rondom die man.
Zou wel je hond even in de auto laten als je dat doet..
Voor je het weet heb je nog meer spanning rondom die man.

- Botervrouwtje
- Actief
- Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond
Manlief gaat morgen weer mee, maar is al gesommeerd om zich er niet mee te bemoeien 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Botervrouwtje schreef: Morgen gaan we weer vrolijk naar de training. Ik zal de betreffende meneer toch wel nog even aanspreken. Dat ik er niet van gediend ben dat hij zich zo gedraagt en ik zal hem, vriendelijk, verzoeken om uit de buurt van mijn hond te blijven.

- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Nanna schreef:Dat denk ik niet eens. Álle honden zijn dól op die meneerranetje schreef: Recht op een hond afkomen is bij jouw hond duidelijk uitgesloten, maar er zijn zat andere honden die daar ook niet zo best tegen kunnen.
Is gewoon een stukje theoretische kennis dat bij mijnheer ontbreekt.en deze moet toevallig niets van hem hebben. Dat knakt zijn ego en doet zijn piemel in omvang afnemen. En dát kan natuurlijk niet
Dus gaat hij het beest en zijn bazin stalken en pesten.
Hij had aan mij een heul slechte gehad, ik had hem voor de hele groep voor schut gegooid.

Groetjes Ilse

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Uiterst calm and submissive een knietje geven 

- ranetje
- Zeer actief
Is het niet calm and assertive?Valerie schreef:Uiterst calm and submissive een knietje geven

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jij wel, die man dan niet meerranetje schreef:Is het niet calm and assertive?Valerie schreef:Uiterst calm and submissive een knietje geven

- ranetje
- Zeer actief
Valerie schreef:Jij wel, die man dan niet meerranetje schreef:Is het niet calm and assertive?Valerie schreef:Uiterst calm and submissive een knietje geven
"Calm" zal dan misschien ook niet meer het juiste woord zijn

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Succes vandaag
Ik zou inderdaad Yiska even in de auto laten als je de goede man de waarheid gaat vertellen
. En ik zou evengoed de cursusleiding erbij inschakelen. Dus als het mogelijk is even samen met de instructeur op de man afstappen waarbij jij het woord doet en de instructeur de dankbare taak krijgt de meneer aan zijn verstand te brengen wat een hond uberhaubt inhoudt. Gelukkig heb je een lekkere vrije saarloosdoos
Ik denk dat ze op 1 of andere manier een verkeerde asociatie met de man heeft gemaakt. En met die man wordt ze ws. nooit meer vriendjes. Dat is ook niet erg, zolang ze maar in staat is om te leren om hem te negeren en er niet bang van wordt/blijft.