Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bultjes tussen de tenen.
Moderator: moderatorteam
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Bultjes tussen de tenen.
Hallo allemaal
Ik heb even een vraagje.
Luc (10 en een half jaar) heeft tussen zijn voorpoten en 1 achterpoot bulten staan. Bij de voorpoot allebei 1 en bij 1 achterpoot 1.
Hij heeft er geen last van loopt gewoon, hij heeft er geen pijn aan.
Ik zag het ook toevallig.
Ze zijn roze en zacht. Bij 1 voorpoot en bij de achterpoot is hij kapot gesprongen.
Wat denken jullie wat dat kan zijn?? Ik denk zelf aan vetbulten.
Ik wil graag foto's maken maar mijn camera laat het niet goed zien. De foto is totaal niet duidelijk. Ik zal het morgen nog is proberen.
Ik heb even een vraagje.
Luc (10 en een half jaar) heeft tussen zijn voorpoten en 1 achterpoot bulten staan. Bij de voorpoot allebei 1 en bij 1 achterpoot 1.
Hij heeft er geen last van loopt gewoon, hij heeft er geen pijn aan.
Ik zag het ook toevallig.
Ze zijn roze en zacht. Bij 1 voorpoot en bij de achterpoot is hij kapot gesprongen.
Wat denken jullie wat dat kan zijn?? Ik denk zelf aan vetbulten.
Ik wil graag foto's maken maar mijn camera laat het niet goed zien. De foto is totaal niet duidelijk. Ik zal het morgen nog is proberen.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
Re: Bultjes tussen de tenen.
Misschien kan je beter even een testje op demodex laten doen. Mijn Shih Tzu heeft het bij alle vier de pootjes. Het begon met één pootje.
- Marina
- Zeer actief
wat is dat Demodex?? Is dat gevaarlijk???

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
jodi
- Actief
- Aantal honden: 4
Geen idee wat het kan zijn, maar zou er wel even door je Da naar laten kijken.
Demodex is volgens mij een soort mijt
Demodex is volgens mij een soort mijt
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Demodex is inderdaad een mijt. Het kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar omdat mijn Shih Tzu dit al een paar jaar heeft en jouw beschrijving erop lijkt, komt dit als eerste in mij op.
- Marina
- Zeer actief
Maar het zijn niet allemaal kleine bultjes, het is op elke poot tussen 2 tenen 1 grote bult.
En mijt of iets dergelijks is toch geen grote bult??
En mijt of iets dergelijks is toch geen grote bult??

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het klinkt echt niet als demodex hoor.
Zitten die bulten op de vliezen tussen de tenen ? Ziet het eruit alsof er een kogeltje/knikkertje inzit ?
Zitten die bulten op de vliezen tussen de tenen ? Ziet het eruit alsof er een kogeltje/knikkertje inzit ?
- Marina
- Zeer actief
Ja het zit idd op de vliezen.
Het is zacht. En hij likt eraan. Maar ik denk dat het open is gesprongen en dat hij er toen aan is gaan likken.
Het is zacht. En hij likt eraan. Maar ik denk dat het open is gesprongen en dat hij er toen aan is gaan likken.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een foto zou wel handiger zijn 
Hij likt alleen aan de opengesprongen bult ?
Zie je daar nu echt een gaatje ?
Ik denk dat het tussenteenontsteking of interdigitale pyodermie is. Wat kan helpen is biergist. Gewone biergist van het Kruidvat. Voor nu 2x daags 3 tabletten. Als het over is stop je gewoon.
Komt het weer terug zou ik een onderhoudsdosis geven van 3 tabletten per dag. Als hij het nog nooit gehad heeft zou je kunnen kijken naar wat er veranderd is aan zijn voeding of aan zijn hormonen (is hij recent gecastreerd ?)
Natuurlijk naar de da als het niet vertrouwd!
Hij likt alleen aan de opengesprongen bult ?
Zie je daar nu echt een gaatje ?
Ik denk dat het tussenteenontsteking of interdigitale pyodermie is. Wat kan helpen is biergist. Gewone biergist van het Kruidvat. Voor nu 2x daags 3 tabletten. Als het over is stop je gewoon.
Komt het weer terug zou ik een onderhoudsdosis geven van 3 tabletten per dag. Als hij het nog nooit gehad heeft zou je kunnen kijken naar wat er veranderd is aan zijn voeding of aan zijn hormonen (is hij recent gecastreerd ?)
Natuurlijk naar de da als het niet vertrouwd!
- ghost
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Noa
Hoi,
Noa heeft ook af en toe last van bultjes/fistels (vooral achterpoten) deze zijn donkerrood en de huid erop is heel erg dun. Deze fistels zijn een gevolg van een allergie bij Noa. Als hij er last van heeft zet ik hem na elke wandeling (4 x) in lauwwarm water met soda. En ook prik ik ze door als ze 'rijp' zijn. Wel nadat hij vantevoren in de soda heeft gestaan dan is 't allemaal wat zachter en doet 't niet zo'n pijn. Uiteraard ben ik hiervoor bij de DA geweest en deze gaf aan dat 't dus om fistels gaat!!
Als je een foto plaatst kan ik je zeggen of 't erop lijkt, maar misschien is 't ook wat anders?
Beterschap met Luc
Noa heeft ook af en toe last van bultjes/fistels (vooral achterpoten) deze zijn donkerrood en de huid erop is heel erg dun. Deze fistels zijn een gevolg van een allergie bij Noa. Als hij er last van heeft zet ik hem na elke wandeling (4 x) in lauwwarm water met soda. En ook prik ik ze door als ze 'rijp' zijn. Wel nadat hij vantevoren in de soda heeft gestaan dan is 't allemaal wat zachter en doet 't niet zo'n pijn. Uiteraard ben ik hiervoor bij de DA geweest en deze gaf aan dat 't dus om fistels gaat!!
Als je een foto plaatst kan ik je zeggen of 't erop lijkt, maar misschien is 't ook wat anders?
Beterschap met Luc

Sjloap zach leeve Noa (20-09-2001- 30-03-2012)
- Marina
- Zeer actief
ik zal dit weekend proberen een foto te maken. Maar aangezien mijn camera niet goed is, en Luc het maar niks vind als ik foto's wil maken zal het lastig zijn, maar ik zal het proberen.
Ik hoop dat ik het zzsm voor elkaar krijg met die foto's.
Alvast heel erg bedankt.
Ik hoop dat ik het zzsm voor elkaar krijg met die foto's.
Alvast heel erg bedankt.

- Marina
- Zeer actief
Ik wil toch nog even een update geven.
De bultjes zijn weg. Echt heel erg raar, maar ze zijn gewoon verdwenen.
Gelukkig maar, maar toch blijft het een raadsel

- Hanneke2
- Zeer actief
Gelukkig!Marina schreef:Ik wil toch nog even een update geven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes