Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Binnenkant poot
Moderator: moderatorteam
- MvdB
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Sharpei
Binnenkant poot
Castor heeft een plek aan de binnenkant van z'n poot waarvan we niet echt weten wat we er mee aan moeten. Het is een kale plek waar maar geen haar op wil komen. En met plek bedoel ik een vrij grote plek die zeker wel de helft van z'n poot in beslag neemt.
Castor heeft voordat hij in het asiel kwam aan z'n poot vastgebonden gezeten. Daar heeft hij een hele nare dikke plek aan overgehouden rond z'n spronggewricht.
Vanuit het asiel hebben we daar toen al een antibioticakuur voor meegekregen. Daar kwam verder weinig verandering uit en hij ging er hoe langer hoe meer aan likken. Daarom zijn we naar onze eigen dierenarts geweest. Wederom een kuurtje meegekregen en dit keer ook een spray tegen de jeuk. De zwelling in z'n poot nam goed af, maar het is nog wel te zien. Ook deed de spray wonderen en hij heeft er niet een keer meer aan gelikt.
Maar nu blijft de bult haarloos plus dat er dus een rare plek aan de binnenkant van z'n poot zit. Het is geen geirriteerde, rode plek en hij heeft er zover wij het door hebben en kunnen zien, geen last van.
Zou deze plek een reactie kunnen zijn op de kuur of de spray (is ongeveer nu 1,5 maand geleden)?
Beste is terug gaan naar de dierenarts of is dat overdreven omdat hij er geen last van heeft?
Castor heeft voordat hij in het asiel kwam aan z'n poot vastgebonden gezeten. Daar heeft hij een hele nare dikke plek aan overgehouden rond z'n spronggewricht.
Vanuit het asiel hebben we daar toen al een antibioticakuur voor meegekregen. Daar kwam verder weinig verandering uit en hij ging er hoe langer hoe meer aan likken. Daarom zijn we naar onze eigen dierenarts geweest. Wederom een kuurtje meegekregen en dit keer ook een spray tegen de jeuk. De zwelling in z'n poot nam goed af, maar het is nog wel te zien. Ook deed de spray wonderen en hij heeft er niet een keer meer aan gelikt.
Maar nu blijft de bult haarloos plus dat er dus een rare plek aan de binnenkant van z'n poot zit. Het is geen geirriteerde, rode plek en hij heeft er zover wij het door hebben en kunnen zien, geen last van.
Zou deze plek een reactie kunnen zijn op de kuur of de spray (is ongeveer nu 1,5 maand geleden)?
Beste is terug gaan naar de dierenarts of is dat overdreven omdat hij er geen last van heeft?
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Re: Binnenkant poot
Ben het met bovenstaande eens....
Zolang de hond er geen last van heeft en het er niet raar of ernstig uitziet maar gewoon rustig zou ik het zo laten en me er niet druk om maken...
Zolang de hond er geen last van heeft en het er niet raar of ernstig uitziet maar gewoon rustig zou ik het zo laten en me er niet druk om maken...
Groetjes Lianne
- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
- Aantal honden: 2
Wellicht is het littekenweefsel en die blijven soms haarloos, verder helemaal eens met bovenstaande reacties 
- MvdB
- Actief
Omdat ik hem vandaag betrapt heb op likken aan de binnenkant van z'n poot, plaats ik er toch maar even een foto bij over hoe het eruit ziet.
Het klopt dat z'n spronggewricht er dikker uit ziet, dit omdat daar het touw omheen gezeten heeft.

Het is nu ook weer iets roder, maar dat kan ook komen omdat we net gelopen hebben (doorbloeding).
Wel of niet mee terug gaan?
Het klopt dat z'n spronggewricht er dikker uit ziet, dit omdat daar het touw omheen gezeten heeft.

Het is nu ook weer iets roder, maar dat kan ook komen omdat we net gelopen hebben (doorbloeding).
Wel of niet mee terug gaan?
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heel simpel, als je zelf denkt dat het niet helemaal fijn is: naar de dierenarts.
ik vind het er niet zo mooi uitzien (kan ook door het lidtekenweefsel komen, maar het is wel onrustig zo te zien) dus ik zou gaan. Een controle kan nooit kwaad. Dat haar eraf is inderdaad niet erg, maar dit ziet er bobbelig en rood uit.
ik vind het er niet zo mooi uitzien (kan ook door het lidtekenweefsel komen, maar het is wel onrustig zo te zien) dus ik zou gaan. Een controle kan nooit kwaad. Dat haar eraf is inderdaad niet erg, maar dit ziet er bobbelig en rood uit.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het ziet er wel wat geïrriteerd uit op de foto, maar ik weet natuurlijk niet hoe het er normaal uitziet.
Als je twijfelt zou ik gewoon bij de dierenarts langsgaan, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Als het echt om littekenweefsel gaat zou misschien honingzalf verlichting en versoepeling kunnen geven.
Als je twijfelt zou ik gewoon bij de dierenarts langsgaan, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Als het echt om littekenweefsel gaat zou misschien honingzalf verlichting en versoepeling kunnen geven.
- MvdB
- Actief
Nu hij er zelf weer aan gelikt heeft is het inderdaad geirriteerd. Normaal gesproken heeft het een lichte kleur en is het ook minder 'bobbelig'.
Ik ga dan toch maar voor de zekerheid even langs bij de DA.
Is honingzalf bij de drogist te verkrijgen?
Of kan uienzalf ook?
Ik ga dan toch maar voor de zekerheid even langs bij de DA.
Is honingzalf bij de drogist te verkrijgen?
Of kan uienzalf ook?
- yvon
- Zeer actief
zal eerst naar de DA gaan voor watafkrabbel waarschijnlijk een allergie
omdat ie ook zo er aan likt
komt er geen pus uit die bobbeltje?
omdat ie ook zo er aan likt
komt er geen pus uit die bobbeltje?
- MvdB
- Actief
En zijn die bobbeltjes dan ook een soort van littekenweefsel?
Er komt gelukkig geen pus uit ofzo en ze zien er verder ook niet 'vies' uit.
Er komt gelukkig geen pus uit ofzo en ze zien er verder ook niet 'vies' uit.
- MvdB
- Actief
Aangezien we gister toch bij de DA waren voor Castor, hebben we meteen even gevraagd wat hij van de poot vindt.
Volgens de DA waren de bultjes en het gelik de schuld van een allergische reactie, opgelopen door waarschijnlijk een plant of struik.
Castor heeft nu weer een week antibiotica voor de bijtwonden in z'n snuit en deze hebben ook een goede werking op z'n poot.
Dus ik ben benieuwd hoe het er voor staat aan het eind van deze week!
Volgens de DA waren de bultjes en het gelik de schuld van een allergische reactie, opgelopen door waarschijnlijk een plant of struik.
Castor heeft nu weer een week antibiotica voor de bijtwonden in z'n snuit en deze hebben ook een goede werking op z'n poot.
Dus ik ben benieuwd hoe het er voor staat aan het eind van deze week!