Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie wil er proefpatiënt zijn met zijn dier?
Moderator: moderatorteam
-
Qwertu
- Vaste gebruiker
Wie wil er proefpatiënt zijn met zijn dier?
Hallo,
Ik hoop dat het hier mag, anders hoor ik het wel.
Ik zoek voor mijn laatste jaar veterinaire natuurgeneeskunde honden die lichamelijke of gedragsproblemen hebben.
Ik kom aan huis en het consult beslaat ongeveer een uur (bestaat uit een vraaggesprek en een kort lichamelijk onderzoek). Daarvan wordt een verslag gemaakt wat eerst naar de docenten van de opleiding word gestuurd en daarna naar de eigenaar. Daarin staat ook een advies of therapie op natuurgeneeskundige basis. Ongeveer 2 weken later (afhankelijk van het probleem en therapie) volgt een terugkoppel moment om te kijken hoe het gaat.
Dit alles is gratis. Eventuele therapeutische middelen moeten wel zelf betaald worden.
Alles gaat onder begeleiding van ervaren docenten.
Het liefst mensen uit Brabant, Limburg, Gelderland, Utrecht, (oostelijk deel van) Zuid-Holland.
Mocht er interesse zijn, hoor ik het heel graag via dit topic of PB!
Ik hoop dat het hier mag, anders hoor ik het wel.
Ik zoek voor mijn laatste jaar veterinaire natuurgeneeskunde honden die lichamelijke of gedragsproblemen hebben.
Ik kom aan huis en het consult beslaat ongeveer een uur (bestaat uit een vraaggesprek en een kort lichamelijk onderzoek). Daarvan wordt een verslag gemaakt wat eerst naar de docenten van de opleiding word gestuurd en daarna naar de eigenaar. Daarin staat ook een advies of therapie op natuurgeneeskundige basis. Ongeveer 2 weken later (afhankelijk van het probleem en therapie) volgt een terugkoppel moment om te kijken hoe het gaat.
Dit alles is gratis. Eventuele therapeutische middelen moeten wel zelf betaald worden.
Alles gaat onder begeleiding van ervaren docenten.
Het liefst mensen uit Brabant, Limburg, Gelderland, Utrecht, (oostelijk deel van) Zuid-Holland.
Mocht er interesse zijn, hoor ik het heel graag via dit topic of PB!
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Wie wil er proefpatiënt zijn met zijn dier?
Als je een hyperactief hondje zoekt?? 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
reu agressie en angst in de auto...
en nog wat kleinere dingetjes maar daar hebben de meeste honden denk ik wel last van...
en nog wat kleinere dingetjes maar daar hebben de meeste honden denk ik wel last van...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn kleine reu heeft scheefgroei in zijn voorpoten

RIP Cena
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Myra, valt uit naar andere honden als ze aan de lijn loopt. (angst agressie).
Dalí binnen markeren ( als je daar iets voor weet
)
Dalí binnen markeren ( als je daar iets voor weet
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ships ik zou enorm graag meedoen, maar helaas wonen we uit de richting
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar zal op natuurgeneeskundig gebied weinig aan te doen zijn. Zo te zien is het radius curvus? Dat valt volgens mij alleen operatief te verhelpen, maar ik weet niet of dat kan met een hond die al volwassen is.SannePP schreef:Mijn kleine reu heeft scheefgroei in zijn voorpoten
Groetjes Inge

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Er is inderdaad weinig aan te doen, omdat Henk al volgroeit is (en een operatie meer risico's dan voordelen met zich meebrengt) maar ik dacht: misschien kan ze er voor zichzelf iets mee?Inge schreef:Daar zal op natuurgeneeskundig gebied weinig aan te doen zijn. Zo te zien is het radius curvus? Dat valt volgens mij alleen operatief te verhelpen, maar ik weet niet of dat kan met een hond die al volwassen is.SannePP schreef:Mijn kleine reu heeft scheefgroei in zijn voorpoten
RIP Cena
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Proberen kan natuurlijk altijd 
Groetjes Inge

-
Qwertu
- Vaste gebruiker
Hartelijk dank voor de reacties.
Sanne: jij ook bedankt voor je reactie, maar aan de scheefgroei is niks aan te doen voor mij zoals al gezegd.
Ik stuur een paar mensen een PB. De anderen heel erg bedankt, maar voor de komende maand heb ik dan voor even genoeg.
Sanne: jij ook bedankt voor je reactie, maar aan de scheefgroei is niks aan te doen voor mij zoals al gezegd.
Ik stuur een paar mensen een PB. De anderen heel erg bedankt, maar voor de komende maand heb ik dan voor even genoeg.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
dus als ik het goed begrijp, kom je bij de mensen thuis, daarna krijgt men advies en eventueel therapeutische middelen en na twee weken volgt een terugkoppeling?Eventuele therapeutische middelen moeten wel zelf betaald worden.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Qwertu
- Vaste gebruiker
Dat klopt. Terugkoppeling is afhankelijk van het probleem, maar ik noem hier maar even de standaard van 2 weken. Het kan ook langer zijn.Jacky schreef:dus als ik het goed begrijp, kom je bij de mensen thuis, daarna krijgt men advies en eventueel therapeutische middelen en na twee weken volgt een terugkoppeling?Eventuele therapeutische middelen moeten wel zelf betaald worden.
Therapieën kunnen bestaan uit ttouch, homeopathie, bach bloesem, fytotherapie, voeding e.d.
- pammetje
- Zeer actief
nou dan heb ik hier je uitdaging
een angststoornis, zijn al meerdere GT bij geweest en ook diverse artsen.
en ik woon in Brabant
een angststoornis, zijn al meerdere GT bij geweest en ook diverse artsen.
en ik woon in Brabant

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Enya
- Zeer actief
Silverlinde zeker? Leuk, heb ik ook gedaan. Succes.
-
Qwertu
- Vaste gebruiker
@Pammetje ik heb al een aantal honden met gedragsproblemen en ik mag niet alleen maar honden doen met gedragsproblemen 
Het moet zo divers mogelijk. Maar ik moet nog voor een heel jaar, dus ik kom wel even regelmatig terug met een oproep als het mag.
@Enya Ja, Silverlinde. Leuk dat jij het ook gedaan hebt. De 3 of 5-jarige? Doe je er iets mee? (mag ook even via PB als je wilt)
Het moet zo divers mogelijk. Maar ik moet nog voor een heel jaar, dus ik kom wel even regelmatig terug met een oproep als het mag.
@Enya Ja, Silverlinde. Leuk dat jij het ook gedaan hebt. De 3 of 5-jarige? Doe je er iets mee? (mag ook even via PB als je wilt)
- Enya
- Zeer actief
Oeps, dat ging even fout, hier. Je hebt pb.
- pammetje
- Zeer actief
ik houd me aanbevolen, want zou wel eens willen kijken of jullie dan nog goede dingen hebben die ik kan proberenQwertu schreef:@Pammetje ik heb al een aantal honden met gedragsproblemen en ik mag niet alleen maar honden doen met gedragsproblemen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Qwertu
- Vaste gebruiker
Dat is prima!pammetje schreef:ik houd me aanbevolen, want zou wel eens willen kijken of jullie dan nog goede dingen hebben die ik kan proberenQwertu schreef:@Pammetje ik heb al een aantal honden met gedragsproblemen en ik mag niet alleen maar honden doen met gedragsproblemen
- Ody
- Zeer actief
Ik woon misschien te ver uit de richting, maar ik heb hier een slopertje. 
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Grens tussen brabant en limburg. Een saarloosje met ED. En zoals de meeste saartjes een terughoudend karakter, dus een uitdaging voor iedere dierenarts
Verder een ander saartje met een angst/hekel aan autorijden door een trauma (bliksem op de auto)
En een flatcoated met artrose in de onderrug. Dussssssss.......
Verder een ander saartje met een angst/hekel aan autorijden door een trauma (bliksem op de auto)
En een flatcoated met artrose in de onderrug. Dussssssss.......
- Ody
- Zeer actief
En een hond met HD en spondylose.Ody schreef:Ik woon misschien te ver uit de richting, maar ik heb hier een slopertje.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb dit jaren geleden een afstudeerder van de Silverlinde naar Lyndie laten kijken. Die had toen extreme last van hotspots. Ik ben heel erg tevreden over het resultaat want de therapie die ze aanraadde heeft heel goed geholpen.

-
Qwertu
- Vaste gebruiker
Leuk om te horen dat je tevreden was Lieke!
@ Ody en Flamme: zie PB
@ Ody en Flamme: zie PB