Ik denk op zich dat het heel goed voor hem zou zijn. Dan moet hij weer in de benen komen, de hond uitlaten e.d en nu hangt hij maar een beetje op de bank. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat een hondenvriend een geweldig maatje kan zijn in moeilijke tijden.
Aan de andere kant ben ik bang dat hij het hebben van een hond romantiseert en er de nadelen niet van inziet. Ik vraag me ook af in hoeverre hij bereid is zich erin te verdiepen in de vorm van een cursus of het lezen van boeken. Hij heeft nooit een hond gehad en heeft er ook de ballen verstand niet van.
Als de hond er komt moet het een heel makkelijk hondje zijn. Niet te groot en te energiek, want daar heeft hij de kracht nog niet voor. Een hondje wat heel veel vachtverzorging nodig heeft is ook niet handig. Er komen vaak kleinkinderen over de vloer, dus hij/zij moet goed met kinderen kunnen. Andere huisdieren hebben ze niet, dus dat maakt niet uit.
Alle tips/adviezen zijn welkom!
Edit: Ik vond deze leuk: http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=217613" onclick="window.open(this.href);return false;