Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oppas
Moderator: moderatorteam
- Jessica26
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Flatcoatet retriever
Oppas
Wij hebben sinds kort een honden oppas
Me buurmeisje wilde graag een zakcentje verdienen dus we hadden afgesproken dat zij 2x keer in de week Kaya uit laat maar Kaya moet helemaal niks van haar hebben.
Ze begint te blaffen en laat onmogelijk haar der halsband omdoen
Nu is ze 1 keer bij ons thuis geweest en ben 1X keer met haar wezen wandelen
misschien was het te vroeg om haar al meteen alleen uit te laten????
Maar hoe kan ik helpen een leuke band met elkaar op te bouwen kaya is zowiezo terughoudend naar mensen maar als ze een paar keer heeft gezien vind ze het wel leuk
Dus hoe pakken we dit aan wie heeft tips???
Me buurmeisje wilde graag een zakcentje verdienen dus we hadden afgesproken dat zij 2x keer in de week Kaya uit laat maar Kaya moet helemaal niks van haar hebben.
Ze begint te blaffen en laat onmogelijk haar der halsband omdoen
Nu is ze 1 keer bij ons thuis geweest en ben 1X keer met haar wezen wandelen
misschien was het te vroeg om haar al meteen alleen uit te laten????
Maar hoe kan ik helpen een leuke band met elkaar op te bouwen kaya is zowiezo terughoudend naar mensen maar als ze een paar keer heeft gezien vind ze het wel leuk
Dus hoe pakken we dit aan wie heeft tips???
- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Re: Oppas
Is er een mogelijk dat je het eerst 2 keer even samen gaat doen.
Kan je zien hoe buurmeissie het doet, hoe ze op elkaar reageren en waar dingen misschien verkeerd (zijn) gegaan.
Kinderen willen honden soms nogal hard "straffen"
Wij hebben onze oppas eerst een hele middag over de vloer gehad. Zij had gereageerd op een advertentie op MP. Nu kan daar natuurlijk op reageren dus we wilde graag weten wat voor vlees we in de kuip hadden. Even samen laten spelen en gewoon observeren.
Kan je zien hoe buurmeissie het doet, hoe ze op elkaar reageren en waar dingen misschien verkeerd (zijn) gegaan.
Kinderen willen honden soms nogal hard "straffen"
Wij hebben onze oppas eerst een hele middag over de vloer gehad. Zij had gereageerd op een advertentie op MP. Nu kan daar natuurlijk op reageren dus we wilde graag weten wat voor vlees we in de kuip hadden. Even samen laten spelen en gewoon observeren.

- Jessica26
- Vaste gebruiker
Ja idd ja wij kennen haar verder niet zo heel goed
Ben 1 keer met haar gaan wandelen maar als ze toenadering zoekt moet kaya niks van haar hebben dus dat is lastig
Ik ga morgenmiddag lekker met haar wandelen dus even kijken hoe het gaat
Maar hoop niet dat ik te snel ga
Ben 1 keer met haar gaan wandelen maar als ze toenadering zoekt moet kaya niks van haar hebben dus dat is lastig
Ik ga morgenmiddag lekker met haar wandelen dus even kijken hoe het gaat
Maar hoop niet dat ik te snel ga
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hoe oud is je buurmeisje???
Als je hond er niets van wil weten zou ik haar zeker niet alleen laten lopen met je hond,,, ze zal haar loslaten zeg dan krijg ze de hond nooit meer tepakken...ik zou dat risico voor geen goud nemen.
Als je hond er niets van wil weten zou ik haar zeker niet alleen laten lopen met je hond,,, ze zal haar loslaten zeg dan krijg ze de hond nooit meer tepakken...ik zou dat risico voor geen goud nemen.
- Jessica26
- Vaste gebruiker
Me buurmeisje is 15 maar ehhh ik heb met haar de afspraak niet loslaten ze heeft vaker honden uitgelaten en ook nooit honden los gelaat dus dat doet ze ook niet.
Ik weet zeker dat het uiteindelijk wel goed gaat maar de band moet eerst opgebouwd worden maar ik ken mezelf ik wil weer te snel
Ik weet zeker dat het uiteindelijk wel goed gaat maar de band moet eerst opgebouwd worden maar ik ken mezelf ik wil weer te snel
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Als mijn hond het niet zag zitten zou ik het eerlijk gezecht ook niet doen hij moet er ook lol aan beleven 
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Voor mij zou het ook klaar zijn. Mijn honden zouden haar echt het leven (lees: de wandeling) heel zuur maken als ze tóch, na protest, nog met haar alleen naar buiten moeten. Dat bespaar ik beide partijen liever.corason del perro schreef:Als mijn hond het niet zag zitten zou ik het eerlijk gezecht ook niet doen hij moet er ook lol aan beleven
- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Moeilijk hoor
Ik zat ook te denken, wat hierboven ook gezegd werd, ik weet niet of ik het zou doen als de hond degene niet ziet zitten. Immers ook honden hebben mensen die ze wel of niet aardig vinden, en waar dat dan aan ligt is niet altijd goed te zien.
Gelukkig zijn onze honden wel altijd goed om te kopen met leuke spelletjes of eens iets lekkers.
Ik begrijp dat je blij bent met de oplossing die je nu hebt, oppas, mooi in de buurt, en het is geregeld.... loopt het niet. Maar ik zou ff een slag om de arm houden als ik gezien heb hoe het met ze samen gaat... Anders misschien toch nog ff rondkijken.
Ik ben er niet zo bang voor dat een hond zich lostrekt bij een meisje van 15, zijn al hele meiden he. Of is het een heel klein poppetje?
Ik zat ook te denken, wat hierboven ook gezegd werd, ik weet niet of ik het zou doen als de hond degene niet ziet zitten. Immers ook honden hebben mensen die ze wel of niet aardig vinden, en waar dat dan aan ligt is niet altijd goed te zien.
Gelukkig zijn onze honden wel altijd goed om te kopen met leuke spelletjes of eens iets lekkers.
Ik begrijp dat je blij bent met de oplossing die je nu hebt, oppas, mooi in de buurt, en het is geregeld.... loopt het niet. Maar ik zou ff een slag om de arm houden als ik gezien heb hoe het met ze samen gaat... Anders misschien toch nog ff rondkijken.
Ik ben er niet zo bang voor dat een hond zich lostrekt bij een meisje van 15, zijn al hele meiden he. Of is het een heel klein poppetje?

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Ik zou er persoonlijk meer bang voor zijn dat áls de hond zich lostrekt, een 15jarig meisje daarna niet helemaal helder meer kan denken en handelen. Toen ik 15 was was paniek heel overweldigend en kwam er niks meer uit m'n tengels, en dan liep ik nog niet eens met de hond van een ander.Marliez schreef: Ik ben er niet zo bang voor dat een hond zich lostrekt bij een meisje van 15, zijn al hele meiden he. Of is het een heel klein poppetje?
Ze zullen er zijn die koelbloediger handelen dan een volwassene hoor, maar ik denk niet dat het er veel zijn en ik zou echt heel, heel erg zeker willen weten dat ze dat soort situaties het hoofd kan bieden voor ik mijn hond meegeef.
Nog los van het feit dat een hond die zijn uitlater niet leuk vindt, ook nog vlotter de neiging heeft geintjes uit te halen dan een hond die vol enthousiasme en vertrouwen aan de lijn meeloopt.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Als je hond het niet ziet zitten, dan zou ik je hond gelijk geven en deze niet door haar uit laten. Onze Bente had vroeger een 'fanclub' en er waren een paar meisjes die haar graag uit wilden laten. Bente wilde dus echt niet, op de oprit bleef ze stok stijf staan en verzette geen poot. Met dat in mijn achterhoofd, dan denk ik, niet aan beginnen.
Wil je echter iemand achter de hand hebben om je hond af en toe uit te laten, dan zou ik je hond heel rustig laten wennen aan het meisje. Meerdere keren het meisje bij je in huis, samen lopen etc. Dus heel rustig opbouwen.
Wil je echter iemand achter de hand hebben om je hond af en toe uit te laten, dan zou ik je hond heel rustig laten wennen aan het meisje. Meerdere keren het meisje bij je in huis, samen lopen etc. Dus heel rustig opbouwen.