Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aangevallen; modewoordje?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

aangevallen; modewoordje?

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Het valt me tegenwoordig vaak op dat eigenaren roepen; mijn hond is 'vroeger' of als pup aangevallen geweest door een hond en meestal zeggen ze dat met het excuus dat hun hond onaanvaardbaar gedrag vertonen.
Een jaar of 3 geleden ging ik hier nog op in van 'oh wat erg, en wat een rothond zeg' maar sinds ik wat meer op let ( en Escha heb) en veel meer heb geleerd van hondentaal merk ik dat als een (zeker/onzeker even daarbuiten gelaten) dominante hond in conflict komt met een hond en deze op de grond werkt of wat snauwt naar een hond dat eigenaren dit al als ' mijn hond is aangevallen' zien.
Dus de laatste tijd trek ik steeds meer de uitspraak 'mijn hond is aangevallen' in twijfel.
Lijkt wel of alles tegenwoordig rozengeur en manenschijn moet zijn en elke hond moet maar 'vriendjes' zijn en een snauw is aanvallen.

Dus is het tegenwoordig een mode-woordje geworden of niet?
Afbeelding
Marion.

Re: aangevallen; modewoordje?

Ongelezen bericht door Marion. »

EschaenStefanie schreef:Dus is het tegenwoordig een mode-woordje geworden of niet?
Ja. Ik vind van wel ;)
Bever
Actief
Mijn ras(sen): Kruizing Teckel - Jack Russel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bever »

Ik kan je hier wel in volgen ja. Ik zie zo vaak wat gebeuren, en dan hoor ik de baasjes over aanvallen/bijten praten terwijl het niets voorstelde. Ook hoor ik vaak "Ja maar hij is als pup aangevallen" als excuus.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Het excuus zelf is volgens mij zo oud als de weg naar Rome. Het woordje "aangevallen" zal af en toe vervangen worden door "gegrepen" "gepakt" of "hij klapte er zómaar ineens op", maar het smoesje op zich zal altijd wel gebruikt blijven worden denk ik.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Tsja.. modewoord of niet, helaas lopen er erg veel mensen rond die hun hond niet helemaal onder controle hebben...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind aangevallen juist wel een redelijke nuance nog. Voor mij is aanvallen bijvoorbeeld er flink op los beuken, tegen de grond werken e.d. Grijpen zie ik dan weer meer als echt met gaten.

Ik vind ook dat het beide kanten opwerkt. Er zijn mensen die bij een snauw al gaan roepen dat die snauwende hond vals is. Maarrrrrrr, er zijn net zo goed legio mensen die hun hond al etterend, beukend, en soms zelfs gaten bijtend, maar los rond laten klieren in het kader van "dat zoeken ze zelluf wel uit" of "die andere honden lokken het ook uit".
Als mijn honden gewoon op zichzelf rondhobbelen in losloopgebied hoeven ze niet door een "dominante hond" even tegen de grond gewerkt te worden in het kader van "ze moeten even de rangen bepalen". Neee, die beukende hond moest weer eens komen etteren, dat is het dan gewoon.
Ik zal er geen heisa om schoppen hoor, maar ik vind dat wel totaal onnodig.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Machie schreef:Tsja.. modewoord of niet, helaas lopen er erg veel mensen rond die hun hond niet helemaal onder controle hebben...
Maar dan nog. Als jij jouw hond wel helemaal onder controle hebt, dan is er nog niets aan de hand. Saar is 1x "aangevallen", "gegrepen" hoe je het maar wil noemen. Ze hing met haar nek in de bek van een boxer, en keek me aan van "dag baasje, het was fijn je gekend te hebben".

We kwamen de mensen tegemoet. Saar en Miep liepen los, en hun 2 boxer reuen liepen ook los. Ze rende verschrikt naar haar honden en vroeg intussen of de mijnen teven waren. Ok, dan was het goed, en het stel mocht dus onaangelijnd kennismaken. Maar het ging niet helemaal goed, en we hebben reu dus van Saar's nek af moeten trekken. Er was een beetje bloed, maar waarschijnlijk van de reu die op zijn eigen lip gebeten had. Niets aan de hand dus. We hebben beiden vrolijk onze wandeling vervolgd. En Saar heeft ook genoten van de resterende 15 km.
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Tsja.. modewoord of niet, helaas lopen er erg veel mensen rond die hun hond niet helemaal onder controle hebben...
zal best zo zijn maar er zijn in mijn ogen meer mensen die ook geen bal van de hondentaal snappen.
Zo zeg ik zo vaak; een hond klapt zelden zomaar op een andere hond of er moet iets goed mis zijn in het koppetje.
Escha is echt ooit gegrepen door een Jack russeltje met schudden en al terwijl ze zich al lang overgaf, neem het de baas alleen maar kwalijk dat hij/zij zijn hond niet kent en zegt dat de hond bij pups kon (ze was net 11 weken) maar ze heeft totaal geen wrok tegen russels en zelfs niet tegen die hond. Die hond had toevallig geen bijtdrempel naar pups maar die hond was ook niet gezond in zijn kop en is het nog steeds niet omdat die hond geen duidelijke grenzen heeft en de eigenaar is ook niet consequent geeft niet maar ik vind het de laatste tijd wel te vaak klinken hier op het uitlaatveldje

(ik bedoelde trouwens alle vormen van aanvallen, grijpen, gepakt enz.)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

EschaenStefanie schreef: zal best zo zijn maar er zijn in mijn ogen meer mensen die ook geen bal van de hondentaal snappen.
Zo zeg ik zo vaak; een hond klapt zelden zomaar op een andere hond of er moet iets goed mis zijn in het koppetje.
Ik vind dit, sorry :N: :mrgreen: , vaak een beetje 'goedpraterij' van mensen wiens eigen hond dus nogal eens kliert bij andere honden (bedoel ik jou niet persoonlijk mee hoor).
Zeker reuen klappen soms gewoon op andere reuen omdat het een reu is. Is mij regelmatig overkomen toen ik nog een reutje had. Saar en Vera gaat bijna altijd goed, alleen soms een hond die zijn ego even op moet vijzelen door van afstand aan te komen rennen en ze tegen de grond te beuken. Die hebben dan dus van die bazen die dat "prima normale hondentaal" vinden, en mij een zeikerd dat ik daar niet heel gezellig bij sta te kijken.
Je kan natuurlijk ook gewoon je hond leren luisteren als er vreemde honden 30 meter verderop met hun eigen ding bezig zijn :idea:
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
EschaenStefanie schreef: zal best zo zijn maar er zijn in mijn ogen meer mensen die ook geen bal van de hondentaal snappen.
Ik vind dit, sorry :N: :mrgreen: , vaak een beetje 'goedpraterij' van mensen wiens eigen hond dus nogal eens kliert bij andere honden (bedoel ik jou niet persoonlijk mee hoor).
Zeker reuen klappen soms gewoon op andere reuen omdat het een reu is. Is mij regelmatig overkomen toen ik nog een reutje had.
Nee zo bedoel ik het niet :wink: ik bedoel daarmee dat er vaak nog meer gedrag aan vast zit dan het 'alleen maar erop klappen' maar dat eigenaren dat niet zien, oogcontact van ver af aan, patsen, poot opleggen, kop opleggen, andere houding, stramme poten, lipje optrekken, tanden ontbloten dat soort gedragingen.
Per hond verschillend tot hoeveel waarschuwingen er aan vooraf gaan maar op de één of andere manier kan ik niet geloven dat een hond zonder enige waarschuwing 'zomaar' op een hond klapt. Er moet toch minimaal oogcontact zijn geweest of een houding
Afbeelding
Moos
Zeer actief

EschaenStefanie schreef: Nee zo bedoel ik het niet :wink: ik bedoel daarmee dat er vaak nog meer gedrag aan vast zit dan het 'alleen maar erop klappen' maar dat eigenaren dat niet zien, oogcontact van ver af aan, patsen, poot opleggen, kop opleggen, andere houding, stramme poten, lipje optrekken, tanden ontbloten dat soort gedragingen.
Per hond verschillend tot hoeveel waarschuwingen er aan vooraf gaan maar op de één of andere manier kan ik niet geloven dat een hond zonder enige waarschuwing 'zomaar' op een hond klapt. Er moet toch minimaal oogcontact zijn geweest of een houding
Oh ja. Ik denk ook dat veel mensen totaal niet zien waar hun hond mee bezig is. Dat is vaak wel leuk te observeren op drukkere uitlaatplekken. Dan zie je een vreemde hond een andere vreemde hond al van verre fixeren, en de baas heeft niks in de gaten totdat er dus opeens grommend om elkaar heen wordt gedraaid :roll:

Het is mijn honden weleens gebeurt hoor, dat een hond echt zomaar op ze dook. Vanuit die 'erop klappende hond' zal er vast wel eerst een bepaalde houding geweest zijn, maar die zie je niet als ze van achteren aan komen zetten :wink:

Ik maak zelf eigenlijk nooit mee dat mensen snel onder de indruk zijn. Vera kan weleens wat brommen en doen rondom haar bal, maar mensen vinden dat nooit een probleem. Sterker nog, als ik haar de bal dan in laat leveren vinden ze dat vaak onzin :wink: Ik ken het wel van de andere kant, dat mensen dus stug blijven roepen dat het allemaal normale hondentaal is, terwijl hun hond gewoon ontzettend loopt te etteren bij mijn honden. Vandaar dat ik die ook wel even wilde noemen :mrgreen:
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Voor sommige mensen zal het wel een modewoordje zijn maar dan meer als excuus voor het gedrag van hun hond. Abby is met 12 weken gegrepen. Gelukkig geen gaten in der nek (leve het tuigje met een dikke voorkant) Hoewel ze flink piepte en alles liet lopen was ze eigenlijk bijna gelijk erna weer net zo enthousiast en vrolijk als altijd.
De hond van mijn buren is ook als pup aangevallen en volgens hen is dat nu de reden dat ie bezoek echt aanvalt. (hij is nog geen jaar oud)

Misschien dat het tegenwoordig ook meer gebeurt omdat meer mensen met honden lopen die niet goed opgevoed zijn.

Die signalen zijn inderdaad niet altijd goed van te voren te zien. De hond die op Abby afkwam liep los met een andere hond te spelen. Ik kom langs lopen en die hond duikt gelijk op haar af en pakt haar in haar nek. Hij kwam ook van achterlangs.

Sommige bazen zijn inderdaad te makkelijk, een keer liep ik naar het losloopveldje waar ook een hond losliep die haar niet moet (deze geeft dat ook van te voren aan) Ik draai me om en ga weg. Zij waren er tenslotte al eerder. Ik ben zo'n 100 a 150 meter verder hoor ik een hoop geschreeuw komt die hond op haar af rennen. Wij waren ook echt al een tijdje bij hen uit zicht. Ik Abby opgetild, komt die baas eraan en dan nog vragen of ik het echt niet wil proberen terwijl zijn hond al grommend en dreigend om ons heen loopt.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik vindt aangevallen vaak overdreven, kijk nou naar mijn kleintje hij is zogenaamd 2x aangevallen, 1x stortte een even groot hondje zich op hem omdat hij te vriendelijk (opdringerig) was dat was wel even kiften en hij was zo zielig :oeps: , ik heb hem geroepen en nagekeken geen gaatjes en ben weer doorgegaan. Hij is, het was los, een tijdje wat voorzichtiger geweest, maar een week later zat er een DH achter hem aan, toen was hij al wat vlotter in het herstel. :wink:
Hij blijft vriendelijk naar alle hondjes/honden en gaat gewoon kennismaken, iets minder uitbundig, maar niet bang.
Lillith is 1x in een "aanval" terecht geraakt, ook zij was te opdringerig, IK WIL SPELEN. Beide honden hadden niets en passeren elkaar vaak in het bos, zonder problemen. Ze hoeven er dus niet voor naar de Psych.

Klinkt misschien wat hard, maar mijn vorige hond was veel feller en die is zo vaak in haar jeugd in een kloppartij terecht gekomen zonder kleerscheuren overigens, dat ik me er niet zoveel van aantrek, zij wou vooral de baas spelen en als een hond haar afsnauwde werd het een kifpartij, altijd teven en meestal veel groter dan zij. Nadat ze ouder werd en gecastreerd was het redelijk over.
Er was dus altijd een reden, geen van mijn honden is nooit zomaar "aangevallen".
Neemt niet weg dat ik ze wel begeleidt en heus geen "botsingen" op zoek. :E:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind aangevallen vaak ook erg overdreven, denk ik meer eerst aan een -flinke- correctie.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ja het wordt een modewoordje...
En waar het vandaan zou komen? Alsof het iets is om trots op te zijn, of dat je er niet meer bijhoort als je hond niet (als pup) is aangevallen.

Mijn hond is in 3 gevechten terecht gekomen maar die paar keer dat hij goed (en terecht) werd gecorrigeerd tel ik hier echt niet bij. Overdrijven is ook een vak namelijk :19:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Sja, ik heb dus zo'n uk die als klein pupje van 10 weken een 'trauma'tje' heeft opgelopen, met als gevolg angsagressie naar herder-achtigen (alles wat stokharig (zo heet dat toch) is en staande oren heeft, dus ook Husky's enzo, en Tervuerense dan meestal weer niet).

Ik houd haar dus bij herders vandaan, omdat ik geen zin heb in die angstagressie (overigens meer herrie dan wat anders), maar ondertussen door een boel training en een hele fijne hond om mee te oefenen gaat het zo goed dat ze gewoon door kan lopen als de herder niet al teveel aandacht aan haar besteedt.

Daarnaast is ze gewoon een bitch naar kleine teefjes, wat eigenaren van andere kleine teefjes niet altijd willen begrijpen. :N:

edit:
moraal van het verhaal: dat een hond is aangevallen kan best, maar het is geen excuus om daarmee wat voor gedrag dan ook het gevolg is zomaar te laten gaan. Zowel niet bij kleine hondjes als bij groten...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
jodi
Actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jodi »

Ik vind het niet zo zeer een mode woord. Denk eerder dat de hondentaal fout geinterpreteert word.
Ben zo een 2 maanden geleden echt aangvallen en daarmee bedoel ik dan dat er een am. stafford los, zonder baas op mijn honden aanvloog en er daadwerkelijk gevochten werd op leven en dood. Onze Joy vol gaten en ik een fikse wond in mijn been. Tja dan ben je letterlijk aangevallen. :cry:
Maar dat is echt niet te vergelijken met een correctie, die gezien word als een aanval.
Mijn eigen broer durft zijn hond niet meer bij onze joy te laten, joy heeft zijn hond 1x gecorrigeerd en hun zagen dat als vals gedrag en aanvallen :piew: En als je nagaat dat de hond van mijn broer formaatje hoofd van joy had, weet je wel hoe het was geweest als het echt aanvallen was.Die hond mankeerde echt niks!!!!
Mijn honden zij totaal in 4 jaar tijd 3 x serieus aangevallen, maar vind dat geen excuus voor ongewenst gedrag van mijn honden. Heb wel gemerkt dat ze er op een bepaalde manier een knauw van hebben gekregen en het is dan aan mij om het te herstellen. Eens aangevallen wil niet zeggen dat het toegestaan is voort ieder naderende hond af te bekken.
En dat werkt prima :ok:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

jodi schreef:Ik vind het niet zo zeer een mode woord. Denk eerder dat de hondentaal fout geinterpreteert word.
Ben zo een 2 maanden geleden echt aangvallen en daarmee bedoel ik dan dat er een am. stafford los, zonder baas op mijn honden aanvloog en er daadwerkelijk gevochten werd op leven en dood. Onze Joy vol gaten en ik een fikse wond in mijn been. Tja dan ben je letterlijk aangevallen. :cry:
Maar dat is echt niet te vergelijken met een correctie, die gezien word als een aanval.
Mijn eigen broer durft zijn hond niet meer bij onze joy te laten, joy heeft zijn hond 1x gecorrigeerd en hun zagen dat als vals gedrag en aanvallen :piew: En als je nagaat dat de hond van mijn broer formaatje hoofd van joy had, weet je wel hoe het was geweest als het echt aanvallen was.Die hond mankeerde echt niks!!!!
Mijn honden zij totaal in 4 jaar tijd 3 x serieus aangevallen, maar vind dat geen excuus voor ongewenst gedrag van mijn honden. Heb wel gemerkt dat ze er op een bepaalde manier een knauw van hebben gekregen en het is dan aan mij om het te herstellen. Eens aangevallen wil niet zeggen dat het toegestaan is voort ieder naderende hond af te bekken.
En dat werkt prima :ok:
Die correctie dat vinden de meeste mensen al eng, een snauwtje van ga weg, zie dat ook bij mijn Lill aan de lijn heeft ze soms geen zin in poes pas, dan snauwt ze even, zie je die mensen kijken van wat een agressie :eek:
jodi
Actief

Ongelezen bericht door jodi »

Lillith schreef: Die correctie dat vinden de meeste mensen al eng, een snauwtje van ga weg, zie dat ook bij mijn Lill aan de lijn heeft ze soms geen zin in poes pas, dan snauwt ze even, zie je die mensen kijken van wat een agressie :eek:
Ja klopt en daar heb ik dan vaak de balen van, terwijl ik er schijt aan zou moeten hebben.
Ik heb er soms best de pest in dat mensen op mij hond de stempel zetten vals, terwijl ik weet dat ie dat niet is, dat ie echt pas TERUG aanvalt als ie zelf echt aangevallen word.Anders laat ie ie idd wel merken of ie wel of niet van een andere hond gediend is en dat gaat dan niet vals maar gewoon in hondentaal.Raakt er echt geen gewond van.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik vind het ook wel een beetje goedpraterij ja
ik hoor het ook heel vaak, en als ik dan zie hoe ze met de hond om gaan denk ik :denken:
nog net geen bodyguards er naast haha

Kijk mijn honden hebben ook wel is een snauw gehad, Bikkel is pas gepakt door de herder/husky van hiernaast, maar die beet niet door en ik vond het dud ook niet echt noemenswaardig.

Max daarintegen is echt gepakt door een herder, huid los gescheurd en al
en hij is nog net zo lief tegen andere honden!
dus het hoeft niet eens een oorzaak van slecht gedrag te zijn!
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

En ik word er dan weer een beetje moe van dat mensen oordelen dat het heus allemaal wel mee zal vallen, een beetje hondentaal. Ik heb een reu die inderdaad een aantal keer gegrepen is. En inderdaad vanuit het niets. Met gaten. En ja, hij was daarna wel oplettender en de laatste keer dacht ik zelfs dat het niet meer helemaal goed zou komen qua gedrag. Is wel gebeurd gelukkig. Maar niet elke hond is zo stabiel in hondencontacten als hij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ik kan niet van anderen beoordelen of hun hond ooit serieus is aangevallen of niet. Maar ik denk toch wel dat het bij sommige honden een blijvende invloed kan hebben. Als ik naar mijn eigen honden kijk (dat zijn tenslotte de enige die ik echt goed ken) dan zie ik Ragyo die van elk 'eng' voorval zwaar onder de indruk is en zich niet snel herstelt. Bijv hij schrikt een keer van een kind op een fietsje -> alle kinderen met fietsjes zijn iig de komende weken eng, hij schrikt heel erg bij een bepaald tunneltje -> tunneltje is komende paar wandelingen eng. Ragyo is met 7 mnd in zijn buik gebeten, 2 flinke gaten en later nog een paar keer 'alleen maar' opgejaagd door groepjes honden, en ik denk dus dat dat wel degelijk invloed heeft gehad op zijn latere gedrag (honden in bepaalde gevallen weg proberen blaffen). Ragyo is gewoon qua karakter zo dat een vervelende gebeurtenis -al dan niet met andere honden -veel impact heeft.
Heb ik daarentegen Kiba die veel minder socialisatie heeft gehad, maar zich veel sneller herstelt. Die wordt gehapt (geen gaten) door een andere reu in een cursus, je leidt hem even af en hij gaat zonder problemen verder met zijn 'werk'. Wordt ondersteboven gegooid door een flinke herder (correctie, geen aanval :wink: ) en hij staat daarna op en loopt weer verder. Heeft ook niet wat Ragyo heeft van ervaringen koppelen aan plaatsen die dan eng worden enzo. Van hem zal ik dus niet snel zeggen dat een onprettige ervaring zo lang doorwerkt.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het zal best te pas en te onpas gebruikt worden maar ik zeg het ook. Het is namelijk zo.
Ik had het kunnen voorkomen als ik Tomas meer beschermd had en het hem niet zelf had laten uitzoeken.Dat dan weer wel.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik zeg ook dat James is aangevallen :pffff: :F:
Iemand deed een hond in het hondenveld die niet met andere reuen kan en toen ging die gelijk achter James aan en heeft hem gebeten.
Heel fijn als je al een angstige hond hebt..

Later zag ik dat diegene de hond er weer indeed, toen mijn honden er niet inzaten en ja hoor..ging gelijk weer achter een reu aan.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik weet het niet....Dallas is een keer gergrepen als pup door 2 koningspoedels, deuk in zijn ego ja, schade nee (dankzij zijn vacht?) , ik was niet blij mja oke hoe lullig ook het kan gebeuren, nee ik weet het het mag niet gebeuren maar goed we wonen nou eenmaal in een druk bevolkt landje.
Totdat ik erachter kwam dat die 2 altijd en eeuwig los lopen en zo'n beetje elke hond grijpen die er maar voorbij komt, nu ontwijk ik ze dus met een mega boog.
Is dat aangevallen ? ja denk het wel
Zulke honden liepen bij mij dus ook never nooit los, ja op "veilige" plekken.

Demon heeft een keer een eng.staffie op zijn rug gelegd, die bleef maar in zijn nek happen na tig keer was Demon het zat en heeft hem op zijn rug gelegd en zijn tanden laten zien....geen schade niks...
is dat aanvallen ? nee denk het niet, zie het meer als een correctie.

Dus ja wat is aangevallen nou eigenlijk ?
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nuyvilaq schreef:Dus ja wat is aangevallen nou eigenlijk ?
In mijn ogen is het een aanval als een vreemde hond op jou hond af komt rennen en zich erop stort. Dus geen schermutseling onderling.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

jodi schreef:Ik vind het niet zo zeer een mode woord. Denk eerder dat de hondentaal fout geinterpreteert word.
Eens.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Marie-Josée schreef:
Nuyvilaq schreef:Dus ja wat is aangevallen nou eigenlijk ?
In mijn ogen is het een aanval als een vreemde hond op jou hond af komt rennen en zich erop stort. Dus geen schermutseling onderling.
Dit vind ik wel een goede omschrijving.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Nou, ja.. ik hoor wel van heel veel eigenaren dit verhaal, maar Roos is zelf ook meerdere malen aangevallen geweest en vertoont nog wel redelijk gedrag, maar als ik iemand met een berner sennen tegenkom zeg ik ook maar even dat ze niet wil spelen.. ze is nog altijd bang voor die beesten en ze kán bijten.
Afbeelding
samzel
Actief

Ongelezen bericht door samzel »

Er zijn ook genoeg mensen die een hond hebben die als pup ECHT is aangevallen. Dit vergeet een pup natuurlijk nooit meer. Mijn hond heeft sindsdien een hekel aan herders (aangevallen door een witte herder van 1 jaar)

ik liep langs met een korte lijn, de vrouw die de hond vast had was aan het praten en lette blijkbaar niet op haar hond. De hond trok zich los van de lijn en greep mijn hond.

Natuurlijk kan het irritatie's opwekken, maar bedenk wel dat er ook mensen zijn die wel verstand hebben waarbij dit echt gebeurd is.
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”