Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rein gewond aanval van Pitbull
Moderator: moderatorteam
-
dogo4ever
- Zeer actief
Re: Rein gewond aanval van Pitbull
Als er een muilkorf plicht komt die op het karakter van een hond gestoelt is en niet op uiterlijk ben ik een grote voorstander. Dat betekent dat de grote en kleine etters hier in de buurt (niet pitbullachtige) tenminste ook geen kans krijgen om een hond te grijpen. Loop ik tenminste ook weer eens relax over straat zonder op te moeten letten dat mijn honden gegrepen worden door bijv. een Landseer die minimaal 4 keer zoveel weegt in vergelijking met mijn staffordteefje van 15 kg en waarvan de eigenaar rustig roept dat de hond niets doet hoor. Nee, hij loopt met een pluimstaart recht de lucht in en stijf en oren hoog al brommend op mijn honden af. Tja, dan verwacht je dat daar niets van komt? Nah, ik niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Waarom? Toen in m'n vorige hond net had overgenomen was hij niet te vertrouwen met andere honden en mensen (angstagressie) en heeft hij dus een paar maanden met de muilkorf om gelopen.S@ndr@ schreef:@ Marc
DuCain zou ze gesloopt hebben hoor, tot de laatste draad, als hij de kans had gekregen, als verantwoordelijke eigenaar heeft hij die dus nooit gehad van me, dus ja ik mag er tegen zijn dan toch, ik leun niet op hulpstukken maar op mezelf .
en ik blijf tegen dit soort hulpstukken
Probleem blijft dus gewoon dit soort honden in onverantwoorde handen
Heeft hij zeker nooit een probleem mee gehad en ik heb niet onnodig andere mensen en dieren in gevaar gebracht.
- danifa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 2
wat een nachtmerrie
maar wel heel goed gehandeld van je.
Dit zijn van die momenten dat ik woedend wordt op dit soort eigenaren
en ook wat last krijg van plaats vervangende schaamte.
Daniëlle
maar wel heel goed gehandeld van je.
Dit zijn van die momenten dat ik woedend wordt op dit soort eigenaren
en ook wat last krijg van plaats vervangende schaamte.
Daniëlle
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik ook niet, waarom denk je dat ik dat wel gedaan hebdagmar88 schreef:Waarom? Toen in m'n vorige hond net had overgenomen was hij niet te vertrouwen met andere honden en mensen (angstagressie) en heeft hij dus een paar maanden met de muilkorf om gelopen.S@ndr@ schreef:@ Marc
DuCain zou ze gesloopt hebben hoor, tot de laatste draad, als hij de kans had gekregen, als verantwoordelijke eigenaar heeft hij die dus nooit gehad van me, dus ja ik mag er tegen zijn dan toch, ik leun niet op hulpstukken maar op mezelf .
Heeft hij zeker nooit een probleem mee gehad en ik heb niet onnodig andere mensen en dieren in gevaar gebracht.
het gaat erom dat je met zo`n hond veilig over straat kan met of zonder muilkorf en dat vraagt een bepaalde instelling, maar ik heb nooit anderen in gevaar gebracht
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Denk je echt dat dit soort mensen dan maar geen hond meer nemen. Ze zoeken gewoon uit de honden die over zijn het "gevaarlijkste ras" weer uit. Worden alle vechthonden verboden dan gaan dit soort gastjes gewoon over op de waak en kuddehonden.Nanna schreef:Dat geldt voor mij hetzelfde hoor. Die beesten kunnen er niets aan doen. Die zijn zo gefokt en doen wat ze in hun ogen moeten doen.Rebble schreef: Nou heb ik niks tegen pittjes en staff e.d. maar idd wel tegen de mensen die er vaak mee lopen
Het is het onverantwoordelijke gajes dat er bij hoort, en helaas is dat in verreweg de meeste gevallen zo....zéker in de grote steden.
Van dat tuig met die afgezakte broeken en petjes. Die er op klaarkomen zo'n hond te hebben waar iedereen bang voor is.
Of van die nitwits die oliedom voor zich uit lopen te blaten dat als je hem maar met liefde opvoedt er niets aan de hand is. :N:
Maar goed. Ik denk dat de tijd dit probleem wel gaat inhalen.
Nog een paar incidenten en dan grijpt de overheid in. En dan kan de vechthondenbups weer gaan gillen en zich benadeeld voelen en hun honden weer met jodensterren laten lopen.![]()
Maar ik denk dat er maar wát veel mensen blij zijn als dit type hond uit het straatbeeld verdwenen is. Daar hoor ik ook bij.
Heel jammer voor de mensen die wèl hun verantwoordelijkheid nemen, maar de goeden moeten altijd met de kwaden lijden, helaas.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Laat ik het zo zeggen, ik zie er makkelijk 50 lopen als ik 1 weekend in London ben.Valerie schreef:Ik betwijfel dat je in Londen pitbulls ziet want die zijn daar zwaar verboden, en die worden ook echt nagejaagd.
Mijn zus woont daar en ik ben er zo vaak dat ik dus echt wel zie dat de rednose pitbulls geen staffies met stamboom zijn
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Zoek maar op the Dangerous Dogs Act 1991.MARC_S schreef:Laat ik het zo zeggen, ik zie er makkelijk 50 lopen als ik 1 weekend in London ben.Valerie schreef:Ik betwijfel dat je in Londen pitbulls ziet want die zijn daar zwaar verboden, en die worden ook echt nagejaagd.Google maar eens op London pitbull Illegal? Daar zal je zien dat London een mekka voor de pitbull-liefhebber is. Ik lees voorlopig nergens dat ze verboden zijn maar dat zou best kunnen zonder handhaving dan.
Mijn zus woont daar en ik ben er zo vaak dat ik dus echt wel zie dat de rednose pitbulls geen staffies met stamboom zijnEn die lopen open en bloot door het hart van London en in elk park. Heb jij daar zelf wel eens gekeken? Op youtube staat het ook vol met London pitbulls.
![]()
De RSPCA daar gaat erg ver met het opsporen van pitbulls, ziekelijk ver.
- herejede
- Zeer actief
verschrikkelijk wat er is gebeurd
in het dorp waar ik woon, is een molukse wijk, veel eigenaren hebben pitjes of staffords
altijd netjes aangelijnd
en toch zit een ongeluk in een klein hoekje, een reu schoot los op mijn hond af, die ik dus ook losgegooid heb, heb die van mij uiteindelijk door hem te wurgen met de slipketting los gekregen
de hond was geen partij voor mijn rottweiler reu
maar stel dat er een andere kleiner hond had gelopen had het wel heel anders kunnen aflopen
in het dorp waar ik woon, is een molukse wijk, veel eigenaren hebben pitjes of staffords
altijd netjes aangelijnd
en toch zit een ongeluk in een klein hoekje, een reu schoot los op mijn hond af, die ik dus ook losgegooid heb, heb die van mij uiteindelijk door hem te wurgen met de slipketting los gekregen
de hond was geen partij voor mijn rottweiler reu
maar stel dat er een andere kleiner hond had gelopen had het wel heel anders kunnen aflopen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat ze ermee gestopt zijn want de meest gedumpte hond van London is de pitbull. Waar komen die dan vandaan? Battersea slaapt ze overigens allemaal in. Misschien moet dat van de wet maar zij zeggen dat ze het doen omdat ze ze niet meer willen herplaatsen ivm incidenten met honden en evt belanden in vechtcircuit. Dan maar dood zeggen ze. Ik geef ze wel gelijk. Dat is tenminste wat me in London werd verteld.Valerie schreef:Zoek maar op the Dangerous Dogs Act 1991.MARC_S schreef:Laat ik het zo zeggen, ik zie er makkelijk 50 lopen als ik 1 weekend in London ben.Valerie schreef:Ik betwijfel dat je in Londen pitbulls ziet want die zijn daar zwaar verboden, en die worden ook echt nagejaagd.Google maar eens op London pitbull Illegal? Daar zal je zien dat London een mekka voor de pitbull-liefhebber is. Ik lees voorlopig nergens dat ze verboden zijn maar dat zou best kunnen zonder handhaving dan.
Mijn zus woont daar en ik ben er zo vaak dat ik dus echt wel zie dat de rednose pitbulls geen staffies met stamboom zijnEn die lopen open en bloot door het hart van London en in elk park. Heb jij daar zelf wel eens gekeken? Op youtube staat het ook vol met London pitbulls.
![]()
De RSPCA daar gaat erg ver met het opsporen van pitbulls, ziekelijk ver.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik moet je hier echt gelijk in geven. Dat soort mensen zorgen ervoor dat dit soort afschuwelijke incidenten gebeuren. Ik kan me er echt vreselijk kwaad over maken, en sinds de RAD is afgeschaft zie ik ze steeds meer lopen.Nanna schreef:Dat geldt voor mij hetzelfde hoor. Die beesten kunnen er niets aan doen. Die zijn zo gefokt en doen wat ze in hun ogen moeten doen.Rebble schreef: Nou heb ik niks tegen pittjes en staff e.d. maar idd wel tegen de mensen die er vaak mee lopen
Het is het onverantwoordelijke gajes dat er bij hoort, en helaas is dat in verreweg de meeste gevallen zo....zéker in de grote steden.
Van dat tuig met die afgezakte broeken en petjes. Die er op klaarkomen zo'n hond te hebben waar iedereen bang voor is.
Of van die nitwits die oliedom voor zich uit lopen te blaten dat als je hem maar met liefde opvoedt er niets aan de hand is. :N:
Nog een paar incidenten en dan grijpt de overheid in. En dan kan de vechthondenbups weer gaan gillen en zich benadeeld voelen en hun honden weer met jodensterren laten lopen.![]()
Maar ik denk dat er maar wát veel mensen blij zijn als dit type hond uit het straatbeeld verdwenen is. Daar hoor ik ook bij.
Heel jammer voor de mensen die wèl hun verantwoordelijkheid nemen, maar de goeden moeten altijd met de kwaden lijden, helaas.
Laatst sprak ik zo'n man nog bij een hondenschool, we raakten aan de praat over verantwoording nemen. Hij had een teef die alles wilde grijpen wat voorbij kwam lopen. Ik zei daarop dat ik dan maar hoopte dat hij toch zijn verantwoording nam en zijn hond niet meer de kans zou geven om een andere hond aan te vallen.
Zegt die vent doodleuk: nee, dat doe ik niet. Hij was van mening dat de schuld altijd bij de andere lag. Als beide partijen de riem gewoon los zouden laten zou er niets aan de hand zijn, maar omdat de baasjes van de andere hond hun lijn strak hielden ging dat fout
Ik heb die man echt heel verbaasd aan gekeken, en hem gezegd dat dit echt nergens op sloeg en hij zijn beest gewoon bij zich moest houden. Maar mijn opmerkingen gingen er bij hem toch niet in, wat hij deed was de perfecte manier. Volgens mij kickt die man gewoon daarop
Dankzij dit soort mensen gaat het dus gewoon mis. Dit was dan ook echt het stereotype kwa uiterlijk wat Nanna ook al beschrijft.
Voor dat soort mensen loop ik ook om hoor, die mensen moesten ze in mijn ogen in ieder geval heel hard aanpakken.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Wat een vreselijke ervaring voor je hond en voor jullie die er mee te maken hadden.
Ik zou in elk geval goede foto's maken van de verwondingen van je hond en alles precies opschrijven, van minuut tot minuut, hoe het is gegaan.
Dat is ook mijn grootste angst, dat mijn honden door zo'n hond gegrepen worden.
Er lopen er hier in de buurt heel veel, dus ik durf hier niet meer met de honden te wandelen.
Want inderdaad, het zijn de eigenaren die de honden of onderschatten, of er geen verstand van hebben of er stoer mee willen overkomen.
Mijn Jace is in zijn leven al 5 keer gegrepen, alle keren vanuit het niets. Zelfs 2 keer in de rug aangevallen tijdens een aflig-oefening, Dus hij zag de hond niet aankomen (en steeds tijdens een training op het zelfde veld met dezelfde hond,ook een border collie). De laatste keer daar liet de hond ook niet los, die heeft 5 minuten vastgehouden en na de aanvallende hond steeds met een emmer op de kop slaan, liet die eindelijk los.
We zijn daar dus ook gestopt met trainen, want die aanvallende hond had al vaker daar honden gegrepen.
En mijn Jace heeft dus niet vel vertrouwen meer in reuen.
Ik zou in elk geval goede foto's maken van de verwondingen van je hond en alles precies opschrijven, van minuut tot minuut, hoe het is gegaan.
Er lopen er hier in de buurt heel veel, dus ik durf hier niet meer met de honden te wandelen.
Want inderdaad, het zijn de eigenaren die de honden of onderschatten, of er geen verstand van hebben of er stoer mee willen overkomen.
Mijn Jace is in zijn leven al 5 keer gegrepen, alle keren vanuit het niets. Zelfs 2 keer in de rug aangevallen tijdens een aflig-oefening, Dus hij zag de hond niet aankomen (en steeds tijdens een training op het zelfde veld met dezelfde hond,ook een border collie). De laatste keer daar liet de hond ook niet los, die heeft 5 minuten vastgehouden en na de aanvallende hond steeds met een emmer op de kop slaan, liet die eindelijk los.
We zijn daar dus ook gestopt met trainen, want die aanvallende hond had al vaker daar honden gegrepen.
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Nou, nu is het zo dat hond-hond aggressie niks mee te maken heeft met hond-kind aggressie. Een hond die compleet niet sociaal is met andere honden kan het beste zijn met kinderen, en andersom.Hoop maar dat die RADwet gauw weer ingevoerd wordt en dan meteen heel wat strikter. Van mij mag dit type hond uit het straatbeeld verdwijnen. Dat hoort hier niet thuis. Tis toch te gek voor woorden dat je mensen met zulke pikverlengers moet ontwijken omdat je bang bent dat ze jouw honden grijpen en nooit meer loslaten.
Nou heeft ie Rein te pakken, straks een kind.
Daarbij nu was het dus wel een pitbull, maar ook een mechelaar is prima in staat om bij een andere hond de strot door te bijten, helaas spreek ik uit ervaring, ken een aantal herders die een andere hond hebben dood gebeten.
En ik ken ook andere rassen waarbij dat gebeurt is, o.a duitse jachtterier, een rottweiler, een golden retriever en een duitse dog om maar een paar te noemen.
Deze feiten doen dus niks af van het feit dat wat er gebeurt is vreselijk is, en dat de eigenaars van deze hond erg onverantwoordelijk bezig zijn om de hond los te laten scharrelen en in andermans tuin te komen, vooral als de hond al eerder problemen heeft gehad met andere honden. Ik vind dat elke hondeneigenaar ongeacht het ras gewoon verantwoordelijk is voor zijn hond. Zo te lezen namen deze twee eigenaren het niet al te serieus...
Heel veel sterkte met Rein, ik kan heel goed begrijpen dat je op zo'n moment witheet bent.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Arme rein.... getverderrie ik hoop dit echt nooit maar dan ook nooit mee te maken. Ik loop nu al een blokje om als 1 bepaald iemand op het veld staat met zijn ???? pitbull am staff?? ik zei het verschil niet echt.... Is nu nog een jong ding maar straks..
Heel veel sterkte met rein en ik hoop van harte dat er iets tegen die pitbull word gedaan (muilkorfgebod!!) en dat Rein er nog overheen komt
Heel veel sterkte met rein en ik hoop van harte dat er iets tegen die pitbull word gedaan (muilkorfgebod!!) en dat Rein er nog overheen komt

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Goed ideeNanna schreef:Precies. Maar dat type hond moet maar gedoogd worden omdat er mensen zijn die daar wat aan ontlenen.marian* schreef:er zijn denk ik maar weinig honden die tegen zo'n hond met deze bedoelingen ook maar enig verweer hebben.Voor zowel Max als Bente zou het einde verhaal zijn denk ik.
Ik hoef die Radwet ook niet terug, dat werkt toch niet. Ik zou zeggen: wil je zo'n hond: prima. Maar dan 10x zoveel hondenbelasting betalen en preventief muilkorven. Bij een incident is het celstraf én fiks dokken. Heel fiks. Ik dacht zelf aan minstens 5000 euro.
Kijken hoeveel mensen er nog trek in hebben, in zo'n pikverlenger.
Ik zit me hier gewoon plaatsvervangend woedend te maken. Arme Rein...
Mijn buurman is bijna een jaar geleden samen met zijn hond aangevallen door 3 pitbulls, de beste man kan nog steeds niet lopen en zit in een scootmobiel.
Tja ongelukje volgens de politie en zoek het maar uit.
Ik had er zelf met een jachtgeweer achteraan gegaan
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Shit, vergeet bijna Rein en jou heel veel sterkte te wensen door mijn woede 
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Je kunt toch omvallen door een uitvallende hond als hij ineens heel hard aan de riem trekt en je been bijvoorbeeld breken. Ik vraag me dan af hoe je dat oplost als je daar ligt met een gebroken been. Dan kun je je hond niks meer beletten. En dat dat niet gebeurt is wil niet zeggen dat het niet had kunnen gebeurenS@ndr@ schreef:Ik ook niet, waarom denk je dat ik dat wel gedaan hebdagmar88 schreef:Waarom? Toen in m'n vorige hond net had overgenomen was hij niet te vertrouwen met andere honden en mensen (angstagressie) en heeft hij dus een paar maanden met de muilkorf om gelopen.S@ndr@ schreef:@ Marc
Heeft hij zeker nooit een probleem mee gehad en ik heb niet onnodig andere mensen en dieren in gevaar gebracht.![]()
het gaat erom dat je met zo`n hond veilig over straat kan met of zonder muilkorf en dat vraagt een bepaalde instelling, maar ik heb nooit anderen in gevaar gebrachtniet expres en ook niet per ongeluk
-
tineke
Wat afschuwelijk om mee te maken Sieneke ,hopelijk knapt Rein snel weer wat op en heeft het verder geen nadelige gevolgen voor hem 
-
tineke
Geld dat ook voor Topsi nu een konijn strakt een kind,want ja ze heeft wel bloed geproefd NannaNanna schreef:Nou heeft ie Rein te pakken, straks een kind.
Ik schrik ook van het aantal pitjes en kruisingen wat op mp staat ,en ik ben ook stellig van mening dat deze honden niet allemaal goed terecht kunnen komen, en ik hoop ook oprecht dat er maatregelen tegen dit soort eigenaars komen.
Maar de dag dat Nanna uit Schubbekutteveen kan gaan bepalen wat voor soort hond ik kan en mag houden ,is de dag dat ik emigreer.
Dat de gevolgen van dit soort ontoelaatbare akkefietjes bij de eigenaar worden verhaald juich ik toen,voor mijn part trek je de compu en tv weg als ze de boete niet kunnen betalen die er voor mij mag staan op dit soort stupide gedrag.
Maar laat verantwoordelijke eigenaars in godsnaam een hond kunnen en mogen aanschaffen die Nanna uit Schubbekutteveen nooit zou willen omdat ze bang is wat de buren ervan denken.
-
S@ndr@
- Zeer actief
het is me nooit gebeurt,Ri@ schreef:
Je kunt toch omvallen door een uitvallende hond als hij ineens heel hard aan de riem trekt en je been bijvoorbeeld breken. Ik vraag me dan af hoe je dat oplost als je daar ligt met een gebroken been. Dan kun je je hond niks meer beletten. En dat dat niet gebeurt is wil niet zeggen dat het niet had kunnen gebeurenDat is natuurlijk met alles zo, maar met een hond die andere honden versnipperde, die indruk krijg ik van jouw Ducain dan uit je verhalen, is dat wel een risico wat je neemt.
een muilkorf voorkomt bijten, maar dan nog kan hij schade aanrichten, het feit dat hij zonder korf liep hield mij des te scherper.
geen schijnveiligheid.
wel lekker apporteren in de ochtend als alles nog sliep, en goed opletten, het is een andere manier van leven
- Valerie
- Zeer actief
Nee die dag dat dat gebeurd emigreer ik niet maar koop ik een bully kutta. Zo kijken of ze die liever in het straatbeeld willen dan een pitbulltineke schreef:Geld dat ook voor Topsi nu een konijn strakt een kind,want ja ze heeft wel bloed geproefd NannaNanna schreef:Nou heeft ie Rein te pakken, straks een kind.![]()
Ik schrik ook van het aantal pitjes en kruisingen wat op mp staat ,en ik ben ook stellig van mening dat deze honden niet allemaal goed terecht kunnen komen, en ik hoop ook oprecht dat er maatregelen tegen dit soort eigenaars komen.
Maar de dag dat Nanna uit Schubbekutteveen kan gaan bepalen wat voor soort hond ik kan en mag houden ,is de dag dat ik emigreer.
Dat de gevolgen van dit soort ontoelaatbare akkefietjes bij de eigenaar worden verhaald juich ik toen,voor mijn part trek je de compu en tv weg als ze de boete niet kunnen betalen die er voor mij mag staan op dit soort stupide gedrag.
Maar laat verantwoordelijke eigenaars in godsnaam een hond kunnen en mogen aanschaffen die Nanna uit Schubbekutteveen nooit zou willen omdat ze bang is wat de buren ervan denken.
- Valerie
- Zeer actief
Ik vind het niet gek dat het zo lang duurt voor de hond losliet als je hem mept met een emmerOdi schreef:Wat een vreselijke ervaring voor je hond en voor jullie die er mee te maken hadden.
Ik heb ook zoiets op een hondenschool meegemaakt maar dat was dan een duitse herder die mijn stafford in haar rug beet terwijl ze de hele hond niet eens zag aankomen. Bleek hij ook vaker te doen maar was het favorietje van de lerares. Ik kwam daar ook niet meer terug.
-
tineke
Sorry hoor Marloes maar ik wordt toch echt een beetje simpel van de berichten van jou en Linda.Moos schreef:Ben ik het ook mee eens. Ik heb er ook steeds meer problemen mee dat er honden aangeschaft kunnen worden die gewoon ingefokte eigenschappen hebben gericht op het doden van andere honden. In een beetje normaal bevolkt gebied vind ik dat te grote risico's geven, waarbij altijd de hond van iemand anders (en de baas) het slachtoffer is.Zoek stok! schreef: Met uitzondering van dat laatste, ben ik het met je eens. Ik ben steeds intoleranter aan het worden tov honden die voor de kill gaan. Ga er maar lekker op een hutje op de hei mee wonen, maar niet in een drukbehond land. En het verhaal dat het aan de eigenaar ligt en die er verantwoord mee om moet gaan, daar geloof ik niet meer in. Ten eerste is er maar een heel klein deel van de eigenaren verantwoordelijk en ten tweede gebeuren er ook bij verantwoordelijke eigenaren ongelukken. En die ongelukken zijn niet 'normaal', die zijn gericht op het doden van de andere hond. Ik ben daar klaar mee. Er zijn genoeg rassen met niet zo'n enorme dodingsdrang waar je uit kunt kiezen.
Laat ik het zo zeggen in de 30 jaar dat ik honden heb en in de 15 jaar dat ik uitlaatgroepen heb kom ik niet aan het aantal incidenten wat jij en Linda klaarblijkelijk hebben.
Oh en voor je gaat roepen dat dat komt door mijn roedel wat natuurlijk angst en verderf zaait bij enkel de aanblik ervan
Sterker nog mijn uitlaatgroepen bestaan,door fysieke beperkingen van mijn kant ,uit oudere honden of honden die een fysieke beperking hebben.
Daar loopt Micron mee en Sien of Spok en zelden Rio want die heeft ,gezien zijn leeftijd ,genoeg aan een ruime ochtenwandeling wat plaats vind met eigen roedel.
En raad eens,ook die worden die niet zo vaak aangevallen,sterker nog die worden zelden lastig gevallen en zowel dan sta ik er naast
Als ik zo vaak last van andermans honden zou hebben als jij en Linda was de lol sowieso van het honden houden af ,ga ik zomaar vanuit
Maar goed dan blijft er natuurlijk nog altijd het analyseren van het gedrag over,niet in de laatste plaats van jezelf
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Jeetje je schrikt je rot als dit gebeurd.
Hoop dat Rein er niks aan overhoud.
moet zeggen dat dit mijn grootste nachtmerrie is aangezien ik hier in de omgeving ook steeds vaker honden los zie lopen die absoluut niet bepaald vriendelijk zijn tegen andere honden.
Hoop dat Rein er niks aan overhoud.
moet zeggen dat dit mijn grootste nachtmerrie is aangezien ik hier in de omgeving ook steeds vaker honden los zie lopen die absoluut niet bepaald vriendelijk zijn tegen andere honden.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wat je op pagina 1 zegt is de grootste bullshit natuurlijk. met dit bericht heb je wel 100% gelijk!Nanna schreef:Dat geldt voor mij hetzelfde hoor. Die beesten kunnen er niets aan doen. Die zijn zo gefokt en doen wat ze in hun ogen moeten doen.Rebble schreef: Nou heb ik niks tegen pittjes en staff e.d. maar idd wel tegen de mensen die er vaak mee lopen
zoals toen die demonstratie met dat vertoon, bah!
het is gewoon waar dat veel mensen met een staff/pit, geen idee hebben wat ze in huis hebben. en helaas heeft de afschaffing van de RAD dit aantal alleen maar groter gemaakt...
ik weet ook niet meer hoe dit moet.. voor de echte liefhebber is het een gouden ras, maar er zitten zoveel problemen aan als mensen zonder kennis deze rassen hebben..

- Moos
- Zeer actief
Ik zie het verband niet zo goed tussen jouw reactie, en wat in de quotes gezegd wordt door Linda en mij. Dat je je ergert mag hoor, maar ik heb het hier niet over incidenten die ikzelf heb meegemaakt.tineke schreef:
Sorry hoor Marloes maar ik wordt toch echt een beetje simpel van de berichten van jou en Linda.
Laat ik het zo zeggen in de 30 jaar dat ik honden heb en in de 15 jaar dat ik uitlaatgroepen heb kom ik niet aan het aantal incidenten wat jij en Linda klaarblijkelijk hebben.
Oh en voor je gaat roepen dat dat komt door mijn roedel wat natuurlijk angst en verderf zaait bij enkel de aanblik ervankan ik je zeggen dat dat niet zo is.
Sterker nog mijn uitlaatgroepen bestaan,door fysieke beperkingen van mijn kant ,uit oudere honden of honden die een fysieke beperking hebben.
Daar loopt Micron mee en Sien of Spok en zelden Rio want die heeft ,gezien zijn leeftijd ,genoeg aan een ruime ochtenwandeling wat plaats vind met eigen roedel.
En raad eens,ook die worden die niet zo vaak aangevallen,sterker nog die worden zelden lastig gevallen en zowel dan sta ik er naast![]()
Als ik zo vaak last van andermans honden zou hebben als jij en Linda was de lol sowieso van het honden houden af ,ga ik zomaar vanuiten zocht ik een andere hobby.
Maar goed dan blijft er natuurlijk nog altijd het analyseren van het gedrag over,niet in de laatste plaats van jezelf
Je leest in dit topic al van verschillende mensen dat zoiets als wat nu met Rein gebeurd is hun grootste angst is omdat een bepaald type hond ook vaker rondloopt bij hen in de buurt, met verkeerde bazen.
En daar heb ik moeite mee ja. Dat honden die ingefokt voor de kill gaan (of horen te gaan als ze 'goed gefokt' zijn) zomaar aangeschaft kunnen worden door truus of piet die daar dan mee gaan wandelen in het stadsparkje, of los door de wijk. Ik zou bij god niet weten hoe je zoiets in een goede regelgeving kan gieten, maar ik vind eigenlijk wel dat iemand toch eens met een heel goed plan daarover moet komen.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dat laatste geldt ook voor jou, want jij bent degene die steeds bezig is om de ervaringen van anderen in twijfel te trekken. Weet je wat het grappige is, dat ik het hier niet eens over mijn eigen ervaringen heb, maar wat ik hier op het forum lees. Maar jij hebt je 'Linda en Marloes overdrijven bril' op en leest wat je wilt lezen.tineke schreef:Sorry hoor Marloes maar ik wordt toch echt een beetje simpel van de berichten van jou en Linda.Moos schreef:Ben ik het ook mee eens. Ik heb er ook steeds meer problemen mee dat er honden aangeschaft kunnen worden die gewoon ingefokte eigenschappen hebben gericht op het doden van andere honden. In een beetje normaal bevolkt gebied vind ik dat te grote risico's geven, waarbij altijd de hond van iemand anders (en de baas) het slachtoffer is.Zoek stok! schreef: Met uitzondering van dat laatste, ben ik het met je eens. Ik ben steeds intoleranter aan het worden tov honden die voor de kill gaan. Ga er maar lekker op een hutje op de hei mee wonen, maar niet in een drukbehond land. En het verhaal dat het aan de eigenaar ligt en die er verantwoord mee om moet gaan, daar geloof ik niet meer in. Ten eerste is er maar een heel klein deel van de eigenaren verantwoordelijk en ten tweede gebeuren er ook bij verantwoordelijke eigenaren ongelukken. En die ongelukken zijn niet 'normaal', die zijn gericht op het doden van de andere hond. Ik ben daar klaar mee. Er zijn genoeg rassen met niet zo'n enorme dodingsdrang waar je uit kunt kiezen.
Oh en voor je gaat roepen dat dat komt door mijn roedel wat natuurlijk angst en verderf zaait bij enkel de aanblik ervankan ik je zeggen dat dat niet zo is.
En raad eens,ook die worden die niet zo vaak aangevallen,sterker nog die worden zelden lastig gevallen en zowel dan sta ik er naast![]()
Als ik zo vaak last van andermans honden zou hebben als jij en Linda was de lol sowieso van het honden houden af ,ga ik zomaar vanuiten zocht ik een andere hobby.
Als het wilt weten: Bram is drie keer aangevallen uit het niets met gaten. En ik heb twee keer voorkomen dat hij gaten kreeg bij andere aanvallen. Voor de rest heb ik wel eens een akkefietje, maar geen dramatische zaken. Ik denk dat ik heeeel wat relaxter loop dan het gros van de forummers, maar dat kun je beter aan mensen vragen die met mij wandelen. Ik maak me niet snel druk over hondengedrag onderling en heb volledig geaccepteerd dat ik er alleen voor sta als er wel stront aan de knikker is. Maar ik begrijp dat ik het heel gezellig moet vinden als een andere hond op Bram klapt. Nou, dat ga ik nooit vinden. En ik ga het ook niet normaal vinden als ik ondertussen weet dat de eigenaren donders goed weten wat hun hond dit doet.
Ga je nou echt het wandelen met een roedel vergelijken met een klein intact reutje die vijf jaar lang elke wandeling alleen liep? Ik had je toch wel iets hoger ingeschat. O ja, je had ook gereageerd op die twee drukke jonge honden die er voor zorgden dat Bram vijf minuten mank liep. Was ook verzonnen blijkbaar. Terwijl ik het ze niet eens verweet, ik baalde alleen even gigantisch van het feit dat Brams knie er weer uitklapte en dat niet nodig was geweest. Sorry dat ik dat even uit op het forum mevrouw Tineke.
Dit alles staat volledig los van het feit dat ik het belachelijk vind dat anderen het risico nemen om een hond te kopen die voor de kill gaat en dat alle anderen dat risico dragen. En ik zal dat ook blijven zeggen, wat Tineke uit Schubbekutteveen daar ook van vindt

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dat verband is er ook niet, maar Tineke is het zat dat die trutjes met truttenhonden het gemunt hebben op echte honden. Dus moet er even weer een opmerking komen over dat zij toch nooit iets meemaakt en wij wel. Zal wel aan de eigenaren liggen, dat zijn zulke trutjes die elke snauw breed uitmetenMoos schreef:Ik zie het verband niet zo goed tussen jouw reactie, en wat in de quotes gezegd wordt door Linda en mij. Dat je je ergert mag hoor, maar ik heb het hier niet over incidenten die ikzelf heb meegemaakt.

Linda, Izzie en Bram
-
tineke
Moos schreef:Ik zie het verband niet zo goed tussen jouw reactie, en wat in de quotes gezegd wordt door Linda en mij. Dat je je ergert mag hoor, maar ik heb het hier niet over incidenten die ikzelf heb meegemaakt.tineke schreef:
Sorry hoor Marloes maar ik wordt toch echt een beetje simpel van de berichten van jou en Linda.
Je leest in dit topic al van verschillende mensen dat zoiets als wat nu met Rein gebeurd is hun grootste angst is omdat een bepaald type hond ook vaker rondloopt bij hen in de buurt, met verkeerde bazen.
En daar heb ik moeite mee ja. Dat honden die ingefokt voor de kill gaan (of horen te gaan als ze 'goed gefokt' zijn) zomaar aangeschaft kunnen worden door truus of piet die daar dan mee gaan wandelen in het stadsparkje, of los door de wijk. Ik zou bij god niet weten hoe je zoiets in een goede regelgeving kan gieten, maar ik vind eigenlijk wel dat iemand toch eens met een heel goed plan daarover moet komen.
Mijn ergenis gaat al van langer terug hoor
Ik vind sowieso dat je verantwoordelijk moet zijn voor je honden maar dan ongeacht het ras ,dus ook jij met je lieve vriendelijke hondjes, want was het niet die oh zo lieve opgevoede Vera die iemand van de sokken afliep op de doedag.
Ik ben zelf niet bang van honden maar de enigste keer dat ik bang was van een hond was vlak na mijn operatie toen een hond mij wilde bespringen op het strand waar ik liep.
De hond was absoluut vriendelijk hoor maar kon mij op dat moment wel pijn doen en daar zat ik niet op te wachten.
Kortom angst kan op verschillende situaties ontstaan ,ook voor jouw honden
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Ah ja, Vera springt op ja. Geloof ook niet dat ik daar ooit een geheim van gemaakt hebtineke schreef:
Mijn ergenis gaat al van langer terug hoor![]()
Ik vind sowieso dat je verantwoordelijk moet zijn voor je honden maar dan ongeacht het ras ,dus ook jij met je lieve vriendelijke hondjes, want was het niet die oh zo lieve opgevoede Vera die iemand van de sokken afliep op de doedag.
Ik ben zelf niet bang van honden maar de enigste keer dat ik bang was van een hond was vlak na mijn operatie toen een hond mij wilde bespringen op het strand waar ik liep.
De hond was absoluut vriendelijk hoor maar kon mij op dat moment wel pijn doen en daar zat ik niet op te wachten.
Kortom angst kan op verschillende situaties ontstaan ,ook voor jouw honden
Maar nogmaals, ik snap niet zo goed wat dat te maken heeft met dit topic, maar dat zal wel aan mij liggen. Behalve dan dat je schijnbaar zin had om even vervelend te doen tegen mij.