Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rein gewond aanval van Pitbull

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Rein gewond aanval van Pitbull

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat een eng verhaal zeg, inderdaad je ergste nachtmerrie.
Ik hoop dat Rein snel herteld en er geen schade aan over houdt.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
marian* schreef:er zijn denk ik maar weinig honden die tegen zo'n hond met deze bedoelingen ook maar enig verweer hebben.Voor zowel Max als Bente zou het einde verhaal zijn denk ik.
Precies. Maar dat type hond moet maar gedoogd worden omdat er mensen zijn die daar wat aan ontlenen.
Ik hoef die Radwet ook niet terug, dat werkt toch niet. Ik zou zeggen: wil je zo'n hond: prima. Maar dan 10x zoveel hondenbelasting betalen en preventief muilkorven. Bij een incident is het celstraf én fiks dokken. Heel fiks. Ik dacht zelf aan minstens 5000 euro.
Kijken hoeveel mensen er nog trek in hebben, in zo'n pikverlenger.

Ik zit me hier gewoon plaatsvervangend woedend te maken. Arme Rein...
Woede is een heule slechte raadgever, be calm and submissive
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wat een vreselijke ervaring. Ik hoop maar dat Rein er niet teveel (ook geestelijk) aan over houdt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef: Bij een incident is het celstraf én fiks dokken. Heel fiks. Ik dacht zelf aan minstens 5000 euro.

Fiks dokken alleen lijkt mij wel voldoende;alle eigenaren en gebeurtenissen over één kam scheren kan niet vind ik .Maar zoals dit gebeuren nu afgedaan lijkt te worden door de politie maakt mij ook kwaad.Op degenen die dit soort dingen niet fatsoenlijk bij wet regelen waardoor de eigenaar van het slachtoffer dubbel gepakt wordt en de eigenaar van de aanvaller vrijuit lijkt te gaan.
Onrecht van de bovenste plank.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef:Hoop maar dat die RADwet gauw weer ingevoerd wordt en dan meteen heel wat strikter. Van mij mag dit type hond uit het straatbeeld verdwijnen. Dat hoort hier niet thuis. Tis toch te gek voor woorden dat je mensen met zulke pikverlengers moet ontwijken omdat je bang bent dat ze jouw honden grijpen en nooit meer loslaten.
Nou heeft ie Rein te pakken, straks een kind.
Met uitzondering van dat laatste, ben ik het met je eens. Ik ben steeds intoleranter aan het worden tov honden die voor de kill gaan. Ga er maar lekker op een hutje op de hei mee wonen, maar niet in een drukbehond land. En het verhaal dat het aan de eigenaar ligt en die er verantwoord mee om moet gaan, daar geloof ik niet meer in. Ten eerste is er maar een heel klein deel van de eigenaren verantwoordelijk en ten tweede gebeuren er ook bij verantwoordelijke eigenaren ongelukken. En die ongelukken zijn niet 'normaal', die zijn gericht op het doden van de andere hond. Ik ben daar klaar mee. Er zijn genoeg rassen met niet zo'n enorme dodingsdrang waar je uit kunt kiezen.

Ik vind het heel erg voor je Sieneke. Weet dat dit een van je grootste angsten is. Je hebt ontzettend goed gehandeld. Als het mij overkomt, is Bram gewoon dood. Ik hoop dat Rein goed herstelt, medisch en in gedrag. De timing is ook lekker.

Heel veel sterkte en een hele dikke zoen voor knappe Rein.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Wat een verschikkelijk.
Dit is ook nog steeds mijn grote vrees, aangezien de jongeren in mijn buurt het hebben van zo'n sterke hond erg stoer vinden. En het aanlijnen van hun statussymbool vinden ze af doen aan de stoerheid, geloof ik.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Gatverdamme Sieneke! Wat ontzettend balen dat dit gebeurd is!

Ik hoop dat Rein snel over de schrik en verwondingen heen zal zijn en dat jij ook snel weer een beetje tot rust komt! :roos:
Laatst gewijzigd door Inge2104 op 16 sep 2010 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef: Met uitzondering van dat laatste, ben ik het met je eens. Ik ben steeds intoleranter aan het worden tov honden die voor de kill gaan. Ga er maar lekker op een hutje op de hei mee wonen, maar niet in een drukbehond land. En het verhaal dat het aan de eigenaar ligt en die er verantwoord mee om moet gaan, daar geloof ik niet meer in. Ten eerste is er maar een heel klein deel van de eigenaren verantwoordelijk en ten tweede gebeuren er ook bij verantwoordelijke eigenaren ongelukken. En die ongelukken zijn niet 'normaal', die zijn gericht op het doden van de andere hond. Ik ben daar klaar mee. Er zijn genoeg rassen met niet zo'n enorme dodingsdrang waar je uit kunt kiezen.
Ben ik het ook mee eens. Ik heb er ook steeds meer problemen mee dat er honden aangeschaft kunnen worden die gewoon ingefokte eigenschappen hebben gericht op het doden van andere honden. In een beetje normaal bevolkt gebied vind ik dat te grote risico's geven, waarbij altijd de hond van iemand anders (en de baas) het slachtoffer is.
Afbeelding
Michelle.
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Michelle. »

Oooh, wat afschuwelijk wat jullie hebben meegemaakt, ik krijg er spontaan de rillingen van :( .

Wat knap dat je zo hebt gehandeld, ik zou volgens mij helemaal niet meer weten wat te doen. Je zou bijna voortaan zelf zo'n breakstick meenemen :oeps: .

Sterkte met Rein, en met je eigen schrik natuurlijk.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wat vreselijk ..
Ik hoop dat de eigenaren van de pit heel goed aangepakt gaan worden.

Hoop dat Rein snel opknapt en dat hij er verder niets aan over houd. Voor jou natuurlijk ook sterkte, de schrik zal er goed in zitten :roos:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

marian* schreef:
Nanna schreef: Bij een incident is het celstraf én fiks dokken. Heel fiks. Ik dacht zelf aan minstens 5000 euro.

Fiks dokken alleen lijkt mij wel voldoende;alle eigenaren en gebeurtenissen over één kam scheren kan niet vind ik .Maar zoals dit gebeuren nu afgedaan lijkt te worden door de politie maakt mij ook kwaad.Op degenen die dit soort dingen niet fatsoenlijk bij wet regelen waardoor de eigenaar van het slachtoffer dubbel gepakt wordt en de eigenaar van de aanvaller vrijuit lijkt te gaan.
Onrecht van de bovenste plank.
Ik vul mezelf even aan;was het slachtoffer (de hond) zelf vergeten te noemen en doe dat bij dezen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door caira »

Jeetje wat een verschrikking moet dat geweest zijn. Je eigen hond zo zien moet verschrikkelijk zijn. Heel veel sterkte de komende tijd, hoop dat jullie er beiden goed uitkomen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Veronique & Kyra schreef:Wat vreselijk ..
Ik hoop dat de eigenaren van de pit heel goed aangepakt gaan worden.

Hoop dat Rein snel opknapt en dat hij er verder niets aan over houd. Voor jou natuurlijk ook sterkte, de schrik zal er goed in zitten :roos:
Precies, het is toch te belachelijk voor woorden dat die mensen zo onverantwoordelijk met hun dier om kunnen gaan en dat daar niets tegenover staat? Je zou verwachten dat er echt harde maatregelen genomen zouden worden; een fikse geldboete, aanlijnen en muilkorf verplichten...
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Wat een drama!

Bas Rouge schreef:
kitty2 schreef:Godskenonne wat een drama, hoe gaat het nu met die arme jongen? En wat gaat er gebeuren met die debielen? Ga je stappen ondernemen?

Ik vind dat je donders koelbloedig hebt gereageerd, ik heb geen idee of ik dat zo zou kunnen :ok:
Dank je wel, mijn broer stond ook versteld van mijn handelingen en kracht maar ja, het is mijn hond die kapot getrokken wordt, dat ga ik althans niet lijdzaam laten gebeuren.

Hoewel de agenten er snel waren en begripvol (al heb ik er niet alles van meekregen, ik stond te trillen van woede en frutratie en moest 't echt uit handen geven) gaven ze wel aan dat ze er niets mee konden. Daar ben ik het niet mee eens maar heb even andere prioriteiten maar ik ga zeker nog aangifte doen van deze attack uit het niets en via de hofjesvereniging eisen dat deze hond alleen nog maar aangelijnd buiten komt en zeker niet meer los op de hof mag rondslieren.
Je kunt wel degelijk aangifte doen, het is een strafbaar feit op basis van artikel 425 lid 2:
Artikel 425 wetboek van strafrecht Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:

1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand
dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;

2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van
een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.
Bron: http://bijtincidenten.nl/aangifte.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt mij dat wanneer je kinderen met zo'n hond laat wandelen dat zeker opgaat (althans je schrijft meisje en jongen).

Heel veel sterkte met het herstel van Rein! En met het vinden van een weg met je emoties.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat enorm k*t zeg. Ik kan me je woede heel goed voorstellen. Arme Rein en arme jij.
Ik hoop dat Rein er lichamelijk en psychisch er weer helemaal bovenop komt. Sterkte voor hem en ook voor jou.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

G*dgloeiende zeg...
Wat een afschuwelijke ervaring voor jou en voor Rein. Echt van de zotte dat daarna de politie aangaf dat ze er eigenlijk niets mee konden. Dat is toch idioterie! :boos:
Ik zou het er zeker niet bij laten zitten, en verdere stappen ondernemen. Misschien heb je een rechtsbijstandverzekering die je kunt inschakelen?
Ik neem aan dat de eigenaar van de pitbull de kosten voor de dierenartsbehandeling(en) toch op zijn minst wel zal gaan vergoeden? Hoe was deze eigenaar er verder onder eigenlijk? Waren de jongen en het meisje eigenaar, of een van hun ouders?

Sieneke, enorm veel sterkte bij het verwerken van dit alles, en heel veel beterschap voor Rein, ik hoop dat hij er lichamelijk en geestelijk weer helemaal bovenop komt.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

In het voorjaar is 1 van mij honden aangevallen door een loslopende Kangal. Wij hebben dat gemeld bij de politie en die zouden de eigenaar erop aanspreken dat hij zijn hond aan de lijn moet houden.
Een maand later heeft dezelfde loslopende Kangal een andere hond doodgebeten.
Deze eigenaren hebben het ook bij de politie gemeld. De politie kan volgens de agent zelf niets doen.
Ze vragen bij de gemeente een aanlijngebod en muilkorfplicht voor die hond aan.
Zodra de gemeente dat in behandeling neemt krijgt de politie bericht. Tot nu toe heeft de politie geen bericht ontvangen van de gemeente. Het werkt dus allemaal lekker snel.
Volgens mij had de politie die eigenaar toch op zijn minst kunnen beboeten voor een loslopende hond in een gebied waar aanljnen verplicht is.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat een nachtmerrie :jank:
Heb je nog wat van deze mensen gehoord? hopelijk houden ze hem voortaan bij zich en buiten dus niet meer los én met een muilkorf om, het is toch van de zotte , dit gaat nooit meer goedkomen met zo een hond zeker niet als de baasjes nu geen maatregelen treffen , en voor Rein is het te laat bah :evil:
Hoe is het nu met Rein en met jou?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rein zal nog wel flink pijn hebben
Naast de wonden is hij waarschijnlijk bont en blauw :(

Heel veel sterkte voor jullie.
Dit is een nachtmerrie die uit is gekomen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ach arme Rein, en arme jij, Sieneke, hopelijk komt hij er snel weer overheen. Is die keel wond al iets beter? En de rest van de wonden? Wat zullen jullie geschrokken zijn. Het is toch het ergste waar je aan kan denken omdat je er echt geen vat op hebt. :N:
Sterkte voor jullie beiden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ongelofelijk, wat een verhaal :eek:
Ik kan me jouw schrik en woede heel erg goed voorstellen. Rein heeft zo te lezen echt een engeltje op z'n schouder gehad. Ik hoop dat hij snel hersteld op alle vlakken. Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat die eigenaren kunnen worden aangepakt, al heeft Rein daar nu natuurlijk niets meer aan :ugh:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Bas Rouge schreef:Hoewel de agenten er snel waren en begripvol (al heb ik er niet alles van meekregen, ik stond te trillen van woede en frutratie en moest 't echt uit handen geven) gaven ze wel aan dat ze er niets mee konden.
Dat snap ik niet. Een hond moet toch altijd aangelijnd zijn? Bovendien was hij een vreemde tuin binnengedrongen, en heeft hij een andere hond bijna doodgebeten zonder dat zijn eigenaren in de buurt waren. Daar zit toch wel ergens een overtreding lijkt me zo. Wat een slappigheid nou weer.

Hoop dat mooie Rein er niets aan overhoudt, heel veel beterschap :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jemig... wat een nachtmerrie. Arme Rein.
Laat die eigenaars maar flink dokken!
Biene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biene »

Wat een vreselijke gebeurtenis....Rein heeft gigantisch geluk gehad met zo,n baasje als jij; fantastisch opgetreden! :ok:
Ben godsblij dat er hier niet van "zulke" honden rondlopen; zo voor de kill gaan lijkt me doodeng (plus dat het einde verhaal zou zijn voor mijn kleine honden). Heb 2x een aanval op mijn honden meegemaakt; 1x door een galgo en 1x door een Berner-sennenhond; je gaat op zo,n moment echt door het vuur voor je hond en doet alles om ze te redden maar geloof me; het hakt er vooral bij het baasje vreselijk in; ik heb maandelang met het zweet op mijn rug gelopen als er weer een grote hond aankwam.
Hoop voor jullie dat de gevolgen niet al te ernstig zijn en vooral voor Rein een hele grote knuf!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tekkel schreef:
Bas Rouge schreef:Hoewel de agenten er snel waren en begripvol (al heb ik er niet alles van meekregen, ik stond te trillen van woede en frutratie en moest 't echt uit handen geven) gaven ze wel aan dat ze er niets mee konden.
Dat snap ik niet. Een hond moet toch altijd aangelijnd zijn? Bovendien was hij een vreemde tuin binnengedrongen, en heeft hij een andere hond bijna doodgebeten zonder dat zijn eigenaren in de buurt waren. Daar zit toch wel ergens een overtreding lijkt me zo. Wat een slappigheid nou weer.

Hoop dat mooie Rein er niets aan overhoudt, heel veel beterschap :ok:
ik vind dat ook totaal onbegrijpelijk :piew:
wat een nachtmerrie dit :jank:

heel veel beterschap voor Rein!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Wat een afschuwelijk verhaal, ik hoop dat Rein snel en goed zal herstellen en heel veel sterkte de komende tijd.
Ik hoop het nooit mee te maken met een van onze honden en ja hier zie je ook steeds meer PB's, van de week kon ik rechtomkeer om een confrontatie te ontlopen met een PB-achtige van een kg of 30 met 2 broekies van een jaar of 18. :(
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Jeetje wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte voor Rein en natuurlijk voor jou! :roos: Hoe gaat het nu met Rein?
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:jank: wat een nachtmerrie!
Domme griet ook! :boos: dat ze niet eens weet wat een breakstick is :devil: dat je zo'n hond hebt is 1 maar zorg er dan wel voor dat je weet wat dat inhoud!!!En daarna kan handelen!

Arme rein ik hoop dat hij er gewoon goed van opknapt en dat jij en hij straks toch gewoon rustig jullie wandelingetjes kunnen maken zonder angsten te hebben :roos:
Ik moet zeggen dat een van mijn eerste gedachten ook was "gelukkig" was het rein en niet Bolke!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Arme Rein.. ik heb er zelf ooit bijgestaan hoe mijn hond gegrepen werd (en nee Nanna dat was geen hond van de rassen die jij zo haat) en de angst de woede en het verdriet die je dan voelt bah.. ik ben van mijn leven nog nooit zo kwaad geweest als toen.
Politie deed ook niets, eigenaar heeft zelfs nooit een cent bijgedragen aan de schade die zijn hond mijn pup heeft toegebracht :(

Ze moeten gewoon eens per geval gaan kijken, deze hond mag niet los en zou een muilkorf moeten hebben ze moeten de eigenaren gewoon flink in de knip raken en de kosten moeten laten vergoeden. Deze regel toepassen op alle honden die ellende veroorzaken en niet stomweg maar roepen dat een ras verboden moet worden Nanna daarmee verdwijnen dit soort incidenten niet :wink: en dat moet toch de insteek zijn?

Beterschap voor Rein ik hoop dat hij er bovenop komt..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

In dit geval had je niks aan een breakstick gehad hoor. Het is maar goed dat die er niet was want de hond zat helemaal niet muurvast maar was aan het bijten. Dus die breakstick was een drama geworden. Was er een breakstick nodig geweest dan had die hond veel langer vastgezeten en was het nooit zo gelopen. Hij heeft 3 keer gebeten en losgelaten. :wink:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Algemeen”