Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

't Peerdespul

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Inc

't Peerdespul

Ongelezen bericht door Inc »

Chester is nu een anderhalve week hier. Na een introductie met de andere paarden wat helemaal niet goed ging, hebben we hem apart in het aangrenzende weiland gezet.
Hij ziet er, op de bijtwonden na, al wel beter uit als vorige week. Zijn enorme buik is al gedeeltelijk weg, en hij is een stuk alerter en voelt zich duidelijk beter.

Lekker dutten in de schaduw. De vos is het paard die hem niet wil accepteren en hem aanvalt, door het weiland jaagt, in een hoekje zet ed ed.
Afbeelding

Ezel-wannabee
Afbeelding

Samen met Laura, de Tennessee Walker merrie van 15, zij is wel vriendelijk en wil altijd aandacht
Afbeelding

Afbeelding

Wat ruist daar door het struikgewas :balon1:
Afbeelding

Ezel-look #2
Afbeelding

Een deel van de bijtplekken...de andere kant is erger. Ja de zalf loopt een beetje uit omdat het zo warm is (nog steeds 30 graden), en hij had blijkbaar liggen rollen. Vanmorgen heb ik de wondjes nog uitgespoeld en nieuwe zalf opgedaan.
Afbeelding

Vergelijking met anderhalve week geleden:

Afbeelding

Over het prikkeldraad, dat is echt wel nodig om de wilde dieren uit de wei te houden. Wilde honden en wat er hier allemaal wel niet rondloopt.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: 't Peerdespul

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ah hij is al wel wat aangekomen. :ok:
Inc

LéonieHonden schreef:Ah hij is al wel wat aangekomen. :ok:
Ja gelukkig wel! Al gaat het niet zo snel, hij is hier nog maar zo kort. Maar iig wel een positieve verandering volgens mij :)

Behalve dat hij niet geaccepteerd werd en daardoor wat plekken heeft :roll:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Ach wat naar dat ie zo is toegetakeld, 't arme ding. :( Hopelijk geneest het goed en kan hij alsnog met een vriendinnetje in de wei staan of zo.
Fijn dat het verder zo goed met hem gaat!
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Stuk beter al! Misschien heb ik het gemist hoor maar kan de Tennessee er dan niet bij in?

Ik heb laatst trouwens een tip gekregen toen het bij ons in de kudde ook niet helemaal soepel liep. Ik weet niet of ik het snel aan zou durven maar ik wil het je niet onthouden. Je zet het paard wat naar doet appart. Een paar dagen tot een week. Dan zet je het paard waar hij niet goed mee kan erbij. Vaak worden het dan maatjes omdat ze op elkaar aangewezen zijn.
Ik weet niet of het echt zo werkt, want sommige karakters liggen elkaar gewoon niet. Gelukkig was het bij ons niet nodig. Met het overgaan van de hengstigheid was de rust weer terug.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Hij ziet er een heel stuk beter uit, ach die plekken tja bij de buren loopt een paard die ziet er zo uit door het ruige spelen. Echt open wonden zijn het niet toch? de 'normale' schade van een paard in een kudde zou ik het bijna noemen :wink: Kan die merrie er niet bij joh?

Ik vind het een heel leuk dier!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Inc

Bedankt voor de leuke reacties! Ben zelf wel tevreden over hoe het nu gaat.
De wondjes leken erger dan het was hoor, maar ik ben altijd liever wat voorzichtiger. Als het gaat ontsteken met al die vliegen hier :N:

De merrie komt er zeker bij, alleen wil ze soms nog net even te miepig reageren, dus wacht nog heel eventjes af. Het gaat namelijk elke dag beter :ok:
Volgens mij vind Chester het ook wel prima zo. Als hij aandacht van de dames wil, gaat hij bij het hek hinniken. Dan komen ze aangegaloppeerd, en als hij er genoeg van heeft draait ie zich weer om en gaat verder eten :mann: :engel: En blijven de dames heel beteuterd achter. Leuk om dat zo te zien.

Ben nu ook begonnen met bijvoeren van hooi.

Wat we nu nog nodig hebben is regen zodat de wei wat kan bijkomen voor de winter. het heeft al een paar weken niet geregend, en het gaat ook niet regenen :roll:

@ Youp: ja dat kan misschien best wel werken, maar het lijkt me ook weer griezelig. Gezien de verschillen in karakters.
Vriendlief had al zoiets van...Dat paard (de vos) moet DOOD :S: :devil: toen hij zag hoe Chester eruit zag na een dag. Hij meende het niet echt maar gezien hij helemaal niets met paarden heeft, vond ik dat dan toch weer typisch gedacht.
Inc

Vandaag even vergelijkbare foto's gemaakt. Hij is al echt goed opgeknapt in nog geen half jaar tijd!

Kijk en geniet, hij is een vrolijk mannetje geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik hem net had:
Afbeelding
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Paardje ziet er goed uit :ok: . Je omheining daarintegen :N: .
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Leuke paardjes! :D

Maar ik zou zelf mijn paarden niet achter prikkeldraad willen hebben staan.
Ook dat gaas is niet zo geschikt, maar liever gaas zonder prikkeldraad, dan zo..
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een verschil! :ok:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

wat een verschil... dat geeft veel voldoening denk ik..
Afbeelding
Inc

Van het zomer komt er dan ook een hele nieuwe omheining van hout :ok:
bullebetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse buldog .

Ongelezen bericht door bullebetje »

Inc schreef:Van het zomer komt er dan ook een hele nieuwe omheining van hout :ok:
Wat ziet je paartje er nu goed uit , en wat fijn dat er een nieuwe omheining komt ,
ik vind het prikkel draad erg gevaarlijk .

groetjes
Groetjes Bettina .
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

hij ziet er zeker een stuk beter uit! :ok:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Inc schreef:Van het zomer komt er dan ook een hele nieuwe omheining van hout :ok:
:cheer: rond door rond ?

Paardje lijkt wel heel erg op mijn arabier op die leeftijd. Tis wel gewoon een schimmeltje zo te zien.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

jeetje wat een verschil zeg.. ziet er goed uit hoor!
Hoe gata het nu met de andere paarden, staat hij nog apart of is de merrie er nu bij of staat hij toch in de groep nu?
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Die is goed opgeknapt zeg!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Mooi hoor...hij is goed opgeknapt!
Afbeelding
Inc

Hij heeft dit najaar samen met een merrie gestaan wat perfect ging! Dat was toen zijn wei opnieuw werd ingezaaid met gras dat groeit in de winter (Ryegrass KLIK).
Alleen nu staan ze weer apart in aangrenzende weides. ALs ik de merrie erbij zet, dan breken ze de tent af.
Samen in de groep gaat nog steeds niet, ze jagen hem het hele weiland door.
En dat is niet 'even de rangorde bevestigen' maar dat gaat continue door. Ik heb het twee dagen aan kunnen zien, maar toen maar weer erbij weg gehaald.
Het is niet dat hij de baas wil spelen, hij is echt super onderdanig, maar de andere paarden staan al 7 jaar bij elkaar en accepteren geen 'nieuwe.
Niet in 'hun' weide tenminste. Ze staan wel regelmatig bij het draad met elkaar te soezen, dus dat gaat wel goed. Maar zodra hij op hun land komt is het misse boel.

Ik ga het nog een keer proberen, volgende maand wordt hij geruind, en dan wacht ik een maand of twee en dat is de laatste keer dat ik het ga proberen. Heb het gevoel dat ik zijn leven op het spel zet. Als het dan NOG niet goed gaat, moet ik erover nadenken of hij ergens anders niet beter af is.
Het is een schat van een pony, totaal geen hengstenstreken, en een rustig en betrouwbaar karakter. Ik gun hem een leven tussen andere paarden die hem wel accepteren zodat hij daar een band mee kan aangaan.
Ik zie aan hem dat hij dat echt mist, ook al kunnen ze elkaar wel zien/ruiken/betasten.
Hij mist echt een vriendje of vriendinnetje.

Rondom het hele weiland komt hout van de zomer :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”