Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overgestapt en nu problemen, hulp gezocht!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

overgestapt en nu problemen, hulp gezocht!

Ongelezen bericht door caira »

Berre was altijd een slechte eter (dacht ik) zijn RC Maxi junior ging altijd pas tegen de avond op. Hij was dan ook niet echt lekker op gewicht. Dit weekend was ik echter op Horse Event en daar kwam ik een stand van Farmfood tegen . Die hebben mij een proefverpakking meegegeven en wat schetst mijn verbazing, hij vreet als een dijker. In overleg met de dierenwinkel hier die het verkoopt hebben we bepaald hoeveel hij mag en ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Zijn er hier meer mensen die het voeren? En is het eventueel te combineren met carnibest (daar hoor ik ook veel goede berichten over). En hoe combineer je het dan het beste?
Laatst gewijzigd door caira op 15 sep 2010 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: overstap op farmfood

Ongelezen bericht door Ody »

Ik heb het zelf ook een tijdje gegeven, maar het beviel mij niet zo goed. Het lag mijn hond erg zwaar op de maag en ze kreeg er een vieze aanslag van op haar kiezen, dat bleef echt plakken zeg maar. Het bevat ook erg veel granen (45%) en niet zo heel erg veel vlees (21%), maar ik ken genoeg mensen die er wel heel enthousiast over zijn.

Kijk anders eens op deze site: http://brokkenvergelijken.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Priscill@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Ik voer het ook en hier zijn ze er knettergek op en ik vind ze er beter op. Zelfs Breezer die nooit vlees at eet dit ook, en hij is van 2,1 kilo naar 2,5 kilo gegaan wat bij hem geen kwaad kon. Ik voer het niet samen met carnibest brokken, dus daar kan ik je niets over zeggen.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
Priscill@
Zeer actief

caira schreef:Berre was altijd een slechte eter (dacht ik) zijn RC Maxi junior ging altijd pas tegen de avond op. Hij was dan ook niet echt lekker op gewicht. Dit weekend was ik echter op Horse Event en daar kwam ik een stand van Farmfood tegen . Die hebben mij een proefverpakking meegegeven en wat schetst mijn verbazing, hij vreet als een dijker. In overleg met de dierenwinkel hier die het verkoopt hebben we bepaald hoeveel hij mag en ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Zijn er hier meer mensen die het voeren? En is het eventueel te combineren met carnibest (daar hoor ik ook veel goede berichten over). En hoe combineer je het dan het beste?
:denken: Heb je het eigenlijk over de brokken of het vlees?

Afbeelding
caira
Zeer actief

Ik bedoel die rollen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

KVV dus ;)

Je kan dat prima combineren. Ik voer alleen vers maar er zijn genoeg mensen die halfom geven: 's ochtends brok en 's avonds KVV (of andersom natuurlijk).

De verdeelsleutel voor de gewichten weet ik niet, maar die is er wel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

voer geen farmfood maar wel andere brok icm kvv (smuldier).
qua hoeveelheid geef ik ze 's ochtends de helft van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid brok (+ datgene dat ik weet dat mijn hond extra nodig heeft, ik voer op zicht nl.) en 's avonds ook de helft van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid KVV.
Maar gooi het ook regelmatig door elkaar hoor, dus brok gecombineerd met kvv.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
caira
Zeer actief

En hoe doe je dat met die rollen? Hoeveel geef je? Moet je er nog iets mee doen? Hoe lang doe je met 1 rol?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Je kunt beginnen met 2% van het lichaamsgewicht voeren in rauw vlees en dan kijken of hij aankomt of afvalt.
Aslan
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Griffon Bruxellois

Ongelezen bericht door Aslan »

Ik ben ook net overgestapt op kvv van Farmfood. En ben tot nu toe erg tevreden. Eerst kreeg mijn pup Energique. Ik merk nu dat de ontlasting van mijn pup op Farmfood veel minder is. Dat is dus erg positief en betekend dat bijna alles wordt opgenomen.

Zelf voer ik 10% van zijn lichaamsgewicht. Maar dat is voor een volwassen hond te veel. Kijk anders eens op Barfplaats.nl voor meer advies.

Zelf wil ik gaan afwisselen met Kvv van Bandit. Zodat ik meer verschillende vleessoorten kan voeren (farmfood is rund en dan combineren met Bandit wild, lams en geit). Brok vind ik niks en komt er bij ons niet in.
Afbeelding
caira
Zeer actief

zucht na 1 dag ff eten geeft meneer ook dit op. Gisteren heeft hij praktisch geen hap gegeten. Wel diaree 's avonds. Ik word er een beetje moedeloos van. Hoor zijn maag knorren maar meneer eet geen hap. En hij is al niet lekker op gewicht.
caira
Zeer actief

Ik heb er nu 100 gram ingekregen door brokje voor brokje te voeren maar dat is natuurlijk niet voldoende voor een hond van 36 kilo. Frustrerend is dit, bij paarden weet ik alle truukjes en soorten voer die goed zijn. Maar honden zijn in dat opzicht nieuw voor me, wie kan me helpen?
caira
Zeer actief

Re: overgestapt en nu problemen, hulp gezocht!

Ik ben naar de dierenwinkel gestapt en heb daar naturediet kip meegekregen en Duck kip ? Dat laatste was nog bevroren dus dat heb ik nog niet gevoerd. Wel een kuip (kuipje kun je het niet meer noemen) naturediet en dat ging hap slik weg op. Meneer is nu de overige kuipjes aan het beloeren. En het bord nog eens extra aan het aflikken. Dus ik denk dat de eerste stap richting kvv toch wel gezet is.

edit: hij komt nu met het bord aanzetten, smaakte blijkbaar naar meer :mrgreen:
caira
Zeer actief

Ja natuurlijk is dat niet goed, maar als hij niet eet is het ook niets. Ben me ook bewust van hoe fout het is, maar theorie en praktijk zijn 2 verschillende dingen :hmmm:

Nu dus een kuip vanochtend, vanavond weer een en morgen maar eens wat Duck ontdooien. Zijn brokken laat ik voorlopig maar gewoon staan. Enige nadeel is dat er geen verdeling op de kuipen staat. Heb hem nu een hele gegeven, vanavond dan weer 1?
Priscill@
Zeer actief

Nanna schreef:
caira schreef:Ik heb er nu 100 gram ingekregen door brokje voor brokje te voeren
Doe dát nooit. Dan gaan ze steeds beter niet eten want ze zijn dol op die aandacht (en de steeds lekkerder hapjes die aangevoerd worden)
Gewoon kvv gaan geven als ie dat zo lekker vindt. Meneer weet gewoon wat goed voor hem is ;-)
Helemaal mee eens. Die fout heb ik breezer in het begin ook gemaakt en resulteerde ook in een slechte eter. Ik deed dit ook omdat hij zo mager was. Daarna kreeg hij gewoon op vaste tijden eten en at hij het niet op dan haalde ik het weg.
Daardoor is hij echt steeds beter gaan eten. En daarbij gaf ik ook gewoon teveel voer dan zat hij al erg vol van 1 maaltijd.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel je geef, maar misschien kun je het in wat kleinere porties verdelen over de dag.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

caira schreef:Ja natuurlijk is dat niet goed, maar als hij niet eet is het ook niets. Ben me ook bewust van hoe fout het is, maar theorie en praktijk zijn 2 verschillende dingen :hmmm:

Nu dus een kuip vanochtend, vanavond weer een en morgen maar eens wat Duck ontdooien. Zijn brokken laat ik voorlopig maar gewoon staan. Enige nadeel is dat er geen verdeling op de kuipen staat. Heb hem nu een hele gegeven, vanavond dan weer 1?
Hij krijgt vanzelf wel honger hoor... :19: En zeker geen eten laten staan, niet eten... weg.. de andere helft van de dag weer een kans...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Priscill@
Zeer actief

caira schreef:Ja natuurlijk is dat niet goed, maar als hij niet eet is het ook niets. Ben me ook bewust van hoe fout het is, maar theorie en praktijk zijn 2 verschillende dingen :hmmm:

Misschien kun je ook eens proberen zijn brokken weg te halen, want zo heeft hij eigenlijk altijd voer tot zijn beschikking.

Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

stop met alles uit de kast halen...
nog even en je zit met de biefstuk..

Zoals ik mijn pupkopers ook altijd vertel: een gezonde hond laat zich niet verhongeren!

Zijn portie neerzetten en na 10 min weghalen, en gewoon wachten tot de volgende maaltijd.
Na enkele dagen eten ze echt wel. Geen snoepjes of andere lekker dingen en ook niet steeds wisselen.
Kies het voer dat je wil geven en daarin geen verandering aanbrengen vanaf heden!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maria schreef:stop met alles uit de kast halen...
nog even en je zit met de biefstuk..

Zoals ik mijn pupkopers ook altijd vertel: een gezonde hond laat zich niet verhongeren!

Zijn portie neerzetten en na 10 min weghalen, en gewoon wachten tot de volgende maaltijd.
Na enkele dagen eten ze echt wel. Geen snoepjes of andere lekker dingen en ook niet steeds wisselen.
Kies het voer dat je wil geven en daarin geen verandering aanbrengen vanaf heden!
juist zo heb ik het ook altijd gedaan met mijn honden en ja heb ook weleens een lastige eter gehad, dat was heel snel over... Een andere hond erbij wil ook weleens helpen, Xena heeft Boy destijds prima duidelijk gemaakt dat als hij niet snel at, zij het wel voor hem deed, dat deed ze 2 dagen dus 2 dagen geen eten en toen bedacht ie toch maar dat het slim was om alles snel op te eten.
Afbeelding
jeanet01
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Ha dat klinkt bekent...
Hier ook zo'n duitser die net niet schraal is maar ook niks over heeft.
Voor veel dingen haar neus ophaalt ( bv pens)en mij soms tot wanhoop drijft.

Wat hier tot nu toe het beste werkt is s' ochtends brok en s' avonds kvv ( of om gekeerd) . Simpelweg omdat ze zo'n hoeveelheid kvv zou moeten eten,zo'n 1,2 kg, dat ze het niet weg krijgt. Met brok hoeft ze minder te eten en blijft ze makelijker op gewicht. Ik heb hier een voorraad smuldier,carnibest,naturis en duck en wissel dat af.
Afbeelding
caira
Zeer actief

Het is niet zo dat ik hem dagen voer, gisteren was eenmalig. Ik snap dat een gezonde hond best een paar dagen zonder kan. Maar omdat hij al diarree had en zo sloom was vond ik het toch belangrijk om wat binnen te krijgen. Jammer dat er niet meer mensen zijn die me kunnen helpen bij het bepalen van de hoeveelheden.
jeanet01
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Wat wil je weten dan kwa hoeveelheden ?

Voor kvv geld ongeveer 40-60 gram per kilo lichaamsgewicht voor een jonge opgroeiende hond.
Afbeelding
Joke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih-Tzu

Ongelezen bericht door Joke »

Eten geven, na 10 minuten wegzetten.
Jammer dan, volgende keer weer een kans.
Niet eten de volgende keer?.......weer na 10 minuten wegzetten.
Volgend keer weeeeer een kans......na verloop van tijd, kiest ie wel eieren voor zijn geld.
Een "gezonde" hond laat zich niet verhongeren, als ie merkt dat ie niet wat anders krijgt,
eet ie ècht wel.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

jeanet01 schreef:Wat wil je weten dan kwa hoeveelheden ?

Voor kvv geld ongeveer 40-60 gram per kilo lichaamsgewicht voor een jonge opgroeiende hond.
Begrijp ik ook niet helemaal?

Als ie zeg 30 kilo weegt en hij is jong (onder het jaar) geef je 40-50 gram per kilo per dag.
Dat is 1200-1500 gram.
Maar je geeft 's ochtends al brokken, dan geef je dus 's avonds aan vlees de helft van de vleeshoeveelheid, dat is in dit geval 600-800 gram.

Van de brokken kijk je wat ie moet hebben (staat erop), daarvan geef je de helft per dag, omdat ie de tweede keer dus KVV krijgt.

Niet moeilijk toch?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Lumi krijgt af en toe FF, zoals op vakantie verder kvv.
Vincent (die bij mijn ouders woont) krijgt 5 dagen per week farmfood en in het weekeinde kvv. Ik ken meer mensen die het op deze manier doen. Deze hondjes doen het allemaal prima op deze combinatie.

Van FF begon Vincent vermoedelijk wel wat uit zijn bek te stinken, maar toen hij regelmatig kippennekjes kreeg en tegenwoordig dus 2 dagen kvv krijgt is dat gelukkig over.
caira
Zeer actief

Marjoleine schreef:
jeanet01 schreef:Wat wil je weten dan kwa hoeveelheden ?

Begrijp ik ook niet helemaal?

Als ie zeg 30 kilo weegt en hij is jong (onder het jaar) geef je 40-50 gram per kilo per dag.
Dat is 1200-1500 gram.
Maar je geeft 's ochtends al brokken, dan geef je dus 's avonds aan vlees de helft van de vleeshoeveelheid, dat is in dit geval 600-800 gram.

Van de brokken kijk je wat ie moet hebben (staat erop), daarvan geef je de helft per dag, omdat ie de tweede keer dus KVV krijgt.

Kijk daar heb ik wat aan, top!

Niet moeilijk toch?
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Lust hij de kvv wel? Dan zou ik daar op over stappen.

Kan me voorstellen wanneer je Carnibest of Duck erg duur vindt. Bij (oa) de AH verkopen ze Smuldier, dat kost 49 cent per 400 gram, dus zeg maar 1,25 per kilo.
Bij een volwassen hond kun je meestal 2,5% van het lichaamsgewicht aanhouden. Dus per 10 kilo ongeveer 250 gram per dag. Bij een opgroeiende hond is dit meer, tussen de 4-6%. Een jonge hond krijgt dus per 10 kilo ongeveer 500 gram per dag. Het beste over 2 (of 3) porties verspreid.
caira
Zeer actief

Hij krijgt nu die nutridiet en dat vind hij heerlijk. Ik meng het nu wel door de brokken heen, krijgt hij daar ook wat van binnen!
caira
Zeer actief

Vanavond 250 gram farmfood en 390 gram Nutridiet door elkaar gemixt en dat is opgegaan. Wel heeft hij nu voor de 2e dag diarree. Eerste gedeelte onlasting is vast daarna heel waterig, wel een mooie donkere kleur. Hond is weer alert, speelt goed en drinkt ook prima. Even aankijken nog?
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Ja natuurlijk is dat niet goed, maar als hij niet eet is het ook niets. Ben me ook bewust van hoe fout het is, maar theorie en praktijk zijn 2 verschillende dingen

Als hij de kvv (duck, energique, carnibest) wel goed eet, dan geef je toch alleen dat afwisselend met elkaar? Ik zou mij dan helemaal niet druk maken om die brokjes. Ik zal hem gewoon in het begin 2 keer 400 gram geven en dan kijken als hij aan komt of niet, zo niet dan kan je naar 3 pakjes van 400 gram, en ik zou een keer per dag gaan voeren.
Wat je kan doen aan de diarree; gewoon een week lang alleen kvv geven zonder brok er door en kijken als dat verschil maakt. Hij is alert en drinkt en speelt, dus hij staat denk ik niet op het punt om om te vallen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”