Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Update over AB van zus
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Update over AB van zus
Toch al weer wat weken geleden had ik, onder forum hondenrassen, iets gevraagd over amerikaanse bulldogen n.a.v de nogal rustige pup van toen 7 maanden van mijn zus. En het gaat eigenlijk helemaal niet zo goed met haar.
In eerste instantie werd een zware blaasonsteking gevonden en al snel kwam ook naar voren dat ze erg veel blaasgruis had. De blaasonsteking is inmiddels verholpen, met de blaasgruis gaat het nog niet goed. Dierenarts is in dubio. Er is een punctie en echo van de blaas gemaakt. Ze wil de pup eigenlijk op dieetvoer, maar kan niet vanwege de jonge leeftijd van de hond.
Toen werd ook geconstateerd dat ze wel erg bol stond. Wilde toen niet meteen conclusies trekken, want met de mate van blaasonsteking en gruis konden ook een reden zijn (erg veel pijn) waarom ze zo bol bol stond.
Aantal weken laten begint het beesie te manken. Wederom terug naar de dierenarts. Hier wordt veel pijn geconsteerd, waarbij het beesie zelfs in paniek de dierenarts beet. De dierenarts wilde met spoed foto's laten maken. Dit wilde ze eigenlijk bij een andere kliniek laten doen, maar er was geen plaats, dus zelf foto's gemaakt. Ondanks dat de foto's waardeloos van kwaliteit waren, was er duidelijk te zien wat er aan de hand was. Het arme dier heeft nagenoeg geen kommen en HD is op deze foto's dus ook vast te stellen.
Inmiddels zijn ze doorverwezen naar de orthopeed en is ook al bekend dat de nu volgens mij 10 maanden oude pup geopereerd zal moeten worden. Het arme dier. Ze zit nu overigens op pijnstilling. Dierenarts vond ook wederom dat hiervoor ook dieetvoer had moeten zijn, maar door de complexiteit (verschillende aandoeningen en de jonge leeftijd) wordt het wel een erg karig dieet. (ja ik heb mijn zus gewezen op versvleesvoeding/barfen).
Al met al zal dit zeker een verklaring zijn voor haar rustige gedrag.
In eerste instantie werd een zware blaasonsteking gevonden en al snel kwam ook naar voren dat ze erg veel blaasgruis had. De blaasonsteking is inmiddels verholpen, met de blaasgruis gaat het nog niet goed. Dierenarts is in dubio. Er is een punctie en echo van de blaas gemaakt. Ze wil de pup eigenlijk op dieetvoer, maar kan niet vanwege de jonge leeftijd van de hond.
Toen werd ook geconstateerd dat ze wel erg bol stond. Wilde toen niet meteen conclusies trekken, want met de mate van blaasonsteking en gruis konden ook een reden zijn (erg veel pijn) waarom ze zo bol bol stond.
Aantal weken laten begint het beesie te manken. Wederom terug naar de dierenarts. Hier wordt veel pijn geconsteerd, waarbij het beesie zelfs in paniek de dierenarts beet. De dierenarts wilde met spoed foto's laten maken. Dit wilde ze eigenlijk bij een andere kliniek laten doen, maar er was geen plaats, dus zelf foto's gemaakt. Ondanks dat de foto's waardeloos van kwaliteit waren, was er duidelijk te zien wat er aan de hand was. Het arme dier heeft nagenoeg geen kommen en HD is op deze foto's dus ook vast te stellen.
Inmiddels zijn ze doorverwezen naar de orthopeed en is ook al bekend dat de nu volgens mij 10 maanden oude pup geopereerd zal moeten worden. Het arme dier. Ze zit nu overigens op pijnstilling. Dierenarts vond ook wederom dat hiervoor ook dieetvoer had moeten zijn, maar door de complexiteit (verschillende aandoeningen en de jonge leeftijd) wordt het wel een erg karig dieet. (ja ik heb mijn zus gewezen op versvleesvoeding/barfen).
Al met al zal dit zeker een verklaring zijn voor haar rustige gedrag.
Laatst gewijzigd door gyanty op 08 sep 2010 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Re: Update over AM van zus
Jeetje dat is al een hoop op die jonge leeftijd 
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jeetje wat akelig.
Als ondersteuning voor de blaasproblemen, zou je zus Vitamine C bruistabletten of Cranberry capsules kunnen geven.
Ik heb dit bij onze Bink ook een tijdje gedaan toen hij last had van blaasgruis en ik hem liever niet op het dieetvoer wilde zettten. Bij hem heeft het prima geholpen.
Als ondersteuning voor de blaasproblemen, zou je zus Vitamine C bruistabletten of Cranberry capsules kunnen geven.
Ik heb dit bij onze Bink ook een tijdje gedaan toen hij last had van blaasgruis en ik hem liever niet op het dieetvoer wilde zettten. Bij hem heeft het prima geholpen.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
- gyanty
- Zeer actief
Dank je wel voor de tip Living XL. Zal deze zeker naar mijn zus doorspelen.

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Jeetje wat verschrikkelijk, en nog zo jong...
Ik hoop dat je zus ondanks alles het beestje nog een mooi leven kan geven.
Ik hoop dat je zus ondanks alles het beestje nog een mooi leven kan geven.
Groetjes Lianne
-
S@ndr@
- Zeer actief
als die kommen echt zo ernstig zijn zou ik de pup laten gaan, klinkt heel crue, maar ik heb het nu verschillende keren gezien en uiteindelijk is da vaak het enige wat overblijft, als alles al is geprobeerd en vaalt.
pijn lijdt vaak ook nog tot gedragsproblemen, en wat voor een leven gaat die kleine tegemoet
je kunt voor de zekerheid nog extra foto`s laten maken enz.enz. maar het klinkt als - doe het jezelf en de pup niet aan
sorry
pijn lijdt vaak ook nog tot gedragsproblemen, en wat voor een leven gaat die kleine tegemoet
je kunt voor de zekerheid nog extra foto`s laten maken enz.enz. maar het klinkt als - doe het jezelf en de pup niet aan
- gyanty
- Zeer actief
Ik weet niet hoe ernstig het is. Ik heb zelf de foto's niet gezien, alleen gehoord wat mijn zus me vertelde. Weet alleen dat er goede prognoses zijn voor na de operatie. Dus het lijkt me dat de orthopeed nog wel degelijk iets ziet wat te redden is?
Als je haar ziet (nu is het voor mij al weer even geleden) is het nu niet meteen een hoopje ellende. Ze rent en holt wel en is verder ook uitsterst vriendelijk.
Als je haar ziet (nu is het voor mij al weer even geleden) is het nu niet meteen een hoopje ellende. Ze rent en holt wel en is verder ook uitsterst vriendelijk.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
jeetje wat een tegenslagen
hier in de buurt hadden mensen een bullterrier. ook heel rustig, heel makkelijk hondje. . .bleek het kanker te hebben. hij heeft het eerste levensjaar niet gehaald
nu hebben ze weer een bullterrier. en die is veulll drukker ! dat vinden ze wel jammer, want die vorige was zo makkelijk. waarschijnlijk was die dus zo makkelijk vanwege da kanker
maar my oh my ; ik weet ook niet of deze AM. Bulldog een goed leven tegemoet gaat, met deze gebreken op zo`n jonge leeftijd
hier in de buurt hadden mensen een bullterrier. ook heel rustig, heel makkelijk hondje. . .bleek het kanker te hebben. hij heeft het eerste levensjaar niet gehaald
nu hebben ze weer een bullterrier. en die is veulll drukker ! dat vinden ze wel jammer, want die vorige was zo makkelijk. waarschijnlijk was die dus zo makkelijk vanwege da kanker
maar my oh my ; ik weet ook niet of deze AM. Bulldog een goed leven tegemoet gaat, met deze gebreken op zo`n jonge leeftijd
-
S@ndr@
- Zeer actief
dan een goede foto laten maken zodat het echt goed is in te schatten ik heeb de laatste tijd verschillende pups meegemaakt op fora, met zo weinig heupkom dat de kop zo van zijn plek kon worden afgeduwd, en dan is het vooruitzicht niet fraai zo aan het begin van je leven
- gyanty
- Zeer actief
Ik begrijp je hoor. Ze hadden volgens mij gister hun eerste afspraak bij de orthopeed, neem aan dat die betere foto's wil en zal moeten hebben voor hij tot de operatie over kan en wil gaan....S@ndr@ schreef:dan een goede foto laten maken zodat het echt goed is in te schatten ik heeb de laatste tijd verschillende pups meegemaakt op fora, met zo weinig heupkom dat de kop zo van zijn plek kon worden afgeduwd, en dan is het vooruitzicht niet fraai zo aan het begin van je leven

-
Ayurveda
- Zeer actief
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Re: Update over AB van zus
Zijn r al betere foto's gemaakt? Wat erg voor de pup (en je zus) zeg 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Jeetje wat triest zeg..... Echt enorm sneu, zo jong en dan al én zoveel gedoen met je blaas en zo zwaar HD, das niet niks...

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
- gyanty
- Zeer actief
Ik weet niet alle details. Weet dat er HD E geconstateerd is en dat er geopereerd gaat worden. De koppen gaan eraf. Hoe en wanneer weet ik niet precies.Expecting schreef:Zijn r al betere foto's gemaakt? Wat erg voor de pup (en je zus) zeg

- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Re: Update over AB van zus, reactie van zuslief zelf
Ik dacht, laat ik als eigenaresse van Floor, het abtje in kwestie zelf eens reageren, dat maakt wat meer duidelijk.
Zoals vele van jullie al zeiden, is het flink balen (en dan druk ik me heeeel zachtjes uit) als je jonge hond al zo'n pech heeft in het leven. Eerst een fikse blaasontsteking, toen blijvend blaasgruis en als toetje hd-e of optima forma.
Voor degene die het idee hadden dat dit het moment zou kunnen zijn om de hond te laten gaan... kom alsjeblieft eens kijken. Niemand zal ooit aan ons Floor merken dat er het een en ander loos is. Het is natuurlijk een ras wat erg hard voor zichzelf is, maar ze heeft daarnaast ook duidelijk veel lol in het leven.
De foto's van de dierenarts waren niet van een geweldige kwaliteit, maar voor de orthopeet meer dan duidelijk genoeg. Hij heeft ons aangeraden een heupkopresectie te doen, waardoor er niet langer een hinderlijk schuren tussen de heupkoppen en de niet-bestaande kommen is.
We kijken uit naar haar revalidatie, en hopen dat voor straks het leven echt mag gaan beginnen!
Zoals vele van jullie al zeiden, is het flink balen (en dan druk ik me heeeel zachtjes uit) als je jonge hond al zo'n pech heeft in het leven. Eerst een fikse blaasontsteking, toen blijvend blaasgruis en als toetje hd-e of optima forma.
Voor degene die het idee hadden dat dit het moment zou kunnen zijn om de hond te laten gaan... kom alsjeblieft eens kijken. Niemand zal ooit aan ons Floor merken dat er het een en ander loos is. Het is natuurlijk een ras wat erg hard voor zichzelf is, maar ze heeft daarnaast ook duidelijk veel lol in het leven.
De foto's van de dierenarts waren niet van een geweldige kwaliteit, maar voor de orthopeet meer dan duidelijk genoeg. Hij heeft ons aangeraden een heupkopresectie te doen, waardoor er niet langer een hinderlijk schuren tussen de heupkoppen en de niet-bestaande kommen is.
We kijken uit naar haar revalidatie, en hopen dat voor straks het leven echt mag gaan beginnen!

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Zo.... die heeft ook geen geluk in zijn jonge leventje... 
- Marcel.s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Dat maakt zeker weer veel duidelijk en je ziet zelf je hond.
Zolang ze plezier in het leven heeft dan is het goed.
Heel veel succes en sterkte gewenst met de operatie en de daarop volgende revalidatie
Zolang ze plezier in het leven heeft dan is het goed.
Heel veel succes en sterkte gewenst met de operatie en de daarop volgende revalidatie
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dat vind ik ook, als je ziet dat je hondje ondanks alles nog vrolijk en blij is dan zou ik inslapen ook nooit laten doen.
Heel veel sterkte en beterschap. Wij denken aan jullie
Heel veel sterkte en beterschap. Wij denken aan jullie

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Jeetje wat sneu voor het hondje (en voor jullie)zeg. Ik hoop dat alles goed komt.
Wel fijn om te horen dat hij zoveel van het leven geniet.
Heel veel sterkte ermee...
en een dikke knuffel voor Floor
Wel fijn om te horen dat hij zoveel van het leven geniet.
Heel veel sterkte ermee...
en een dikke knuffel voor Floor
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- gyanty
- Zeer actief
Heey zus, wat leuk dat je nu ook eens eindelijk op het forum komt. Nu hoef ik dus niet meer altijd de informatie op te zoeken haha :lol: .
Floor heeft inderdaad een grote dosis humor en dus zeker geen hoopje ellende wat je zo verwachte met al deze nogal complexe problemen die ze op papier allemaal heeft. Spelen met Kay zal er voorlopig even niet inzitten, maar er zijn genoeg leuke andere dingen die ze nog wel kan doen en die ze ook leuk vind!
Floor heeft inderdaad een grote dosis humor en dus zeker geen hoopje ellende wat je zo verwachte met al deze nogal complexe problemen die ze op papier allemaal heeft. Spelen met Kay zal er voorlopig even niet inzitten, maar er zijn genoeg leuke andere dingen die ze nog wel kan doen en die ze ook leuk vind!

- Marliez
- Actief
Hoopje ellende is het zeker niet.
Sinds mevrouw aan de pijnstillers zit is het helemaal een pittige tante.
Ze wil de hele dag maar lopen, en gek doen en dat is nou juist wat ze niet zo veel mag doen.
Dan zou je zeggen, koop een lekker groot bot en laat haar daar mee aan de haal gaan, maar die mag ze van de dierenarts niet omdat het niet goed bij haar nierdieet past....
Hoe snel wil je een hond+baasje gek hebben.
Vandeweek toch maar eens wat vitamine c gehaald en hoop dat dat ook het gewenste resultaat zal hebben..
Ze wil de hele dag maar lopen, en gek doen en dat is nou juist wat ze niet zo veel mag doen.
Dan zou je zeggen, koop een lekker groot bot en laat haar daar mee aan de haal gaan, maar die mag ze van de dierenarts niet omdat het niet goed bij haar nierdieet past....
Vandeweek toch maar eens wat vitamine c gehaald en hoop dat dat ook het gewenste resultaat zal hebben..

-
Brigitte
- Zeer actief
Dan ga ik ook hier maar verder, het is niet zo gek dat ze nu alleen maar wil lopen dat komt door de pijnstillers dan voelt ze niets meer. Mijn DA is daarom ook heel voorzichtig met teveel pijnstilling omdat ze dan kunnen gaan overbelasten dus mss moet hij de dosering veranderen. Verder ben ik nog steeds benieuwd of je DA 2 kanten tegelijk wil opereren :N:Marliez schreef:Hoopje ellende is het zeker niet.
- Marliez
- Actief
Hi Brigitte..
Dat was wel zijn voorstel, maar we zijn er zelf nog niet helemaal over uit. Heb nog nergens gelezen over een hond bij wie het aan beide zijde gebeurt is, dus we zijn zelf nog even aan het onderzoeken.
Ik zal het de dierenarts eens voorstellen van de pijnstillers, het is erg frusterend voor haar.
Dat was wel zijn voorstel, maar we zijn er zelf nog niet helemaal over uit. Heb nog nergens gelezen over een hond bij wie het aan beide zijde gebeurt is, dus we zijn zelf nog even aan het onderzoeken.
Ik zal het de dierenarts eens voorstellen van de pijnstillers, het is erg frusterend voor haar.