Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een nestje gefokt door een asiel
Moderator: moderatorteam
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
Re: een nestje gefokt door een asiel
vind schandalig.
meer kan ik er gewoon niet overzeggen, een asiel dat zelf dierenfokt om ze te verkopen.
dat dat bestaat terwijl er al zoveel mensen dit weten.
meer kan ik er gewoon niet overzeggen, een asiel dat zelf dierenfokt om ze te verkopen.
dat dat bestaat terwijl er al zoveel mensen dit weten.

-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Net als Martijn vraag ik me ook af Hoezo broodfok
Natuurlijk is een asiel niet bedoeld om honden te fokken en een eventuele slechte naam weet ik niets
Ik denk dat je deze pups beter kan kopen dan van een vaag nestje in een garage waar de moederhond net even uitgelaten wordt.
De prijs van de pups vind ik niet zo heel raar.
Ik juich het ook niet toe maar ik kan me voorstellen dat een asiel in deze tijden van bezuinigingen tot dit soort akties overgaan.
Natuurlijk is een asiel niet bedoeld om honden te fokken en een eventuele slechte naam weet ik niets
Ik denk dat je deze pups beter kan kopen dan van een vaag nestje in een garage waar de moederhond net even uitgelaten wordt.
De prijs van de pups vind ik niet zo heel raar.
Ik juich het ook niet toe maar ik kan me voorstellen dat een asiel in deze tijden van bezuinigingen tot dit soort akties overgaan.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
waaaaaaaaaaat????? Dat meeeeeen je niet
Wa'ne gek zeg. Maar alleen omdat een hond een stamboom heeft, wil niet zeggen dat de hond goed is om mee te fokken!
Wehebben genoeg stamboom honden binnen gekregen, maar daar wil je echt niet mee fokken!!!
Onverantwoord. We hebben van elke nest (op de laatste e puppierondes na, van in beslagnames) nog altijd hondjes terug gehad. Om de meest stomme reden soms ook nog. En dan zou je moedwillig een nest fokken, om er geld aan te verdienen, terwijl je weet hoe mensen er mee om kunnen gaan?
Ongelofelijk.
Groetjes Marieta.
Wa'ne gek zeg. Maar alleen omdat een hond een stamboom heeft, wil niet zeggen dat de hond goed is om mee te fokken!
Wehebben genoeg stamboom honden binnen gekregen, maar daar wil je echt niet mee fokken!!!
Onverantwoord. We hebben van elke nest (op de laatste e puppierondes na, van in beslagnames) nog altijd hondjes terug gehad. Om de meest stomme reden soms ook nog. En dan zou je moedwillig een nest fokken, om er geld aan te verdienen, terwijl je weet hoe mensen er mee om kunnen gaan?
Ongelofelijk.
Groetjes Marieta.

- iones
- Zeer actief
Ja duh! Net of hen dat wat interesseert. Het verkoopt en dat telt!Marieta schreef:waaaaaaaaaaat????? Dat meeeeeen je niet![]()
Het zijn geen dierenliefhebbers daar in dat asiel. DAt is me wel duidelijk. Ik ken ook het verhaal van iemand hier in de buurt wiens tekkel was weggelopen. Deze is later gevonden en gebracht naar het asiel De Crull. Daar konden ze hem de volgende dag ophalen. Het beestje zat onder de modder en hadden ze die nacht zo laten zitten. Gottegot wat zijn ze toch begaan zeg.....Marieta schreef: Onverantwoord. We hebben van elke nest (op de laatste e puppierondes na, van in beslagnames) nog altijd hondjes terug gehad. Om de meest stomme reden soms ook nog. En dan zou je moedwillig een nest fokken, om er geld aan te verdienen, terwijl je weet hoe mensen er mee om kunnen gaan?
Ongelofelijk.
Groetjes Marieta.
Is helemaal waar. Maar is het dan verstandig om voor dat soort mensen NOG meer honden te fokken als je er al een hoop hebt zitten die moeilijk aan een adres kunnen komen? En die pups die ze fokken, die worden OOK ouder! MAar ja, dan hebben die lui intussen hun geld al gevangen....Martijn schreef: Natuurlijk wil ik elke hond graag op de bank en in het bos zien maar dat deze honden dat niet hebben is de schuld van de mensen die hun hond in een asiel dumpen. Niet van het asiel zelf.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Bij mijn officielle AID klacht richting de firma in Den Ham (jaar of drie terug) - verzoek om onderzoek naar het immense debiele gedrag daar - heb ik dit punt ook onder de aandacht gebracht ...
Er is inspectie gedaan, er is iemand geweest, er is gepraat en ik heb vervolgens drie kwartier met de AID aan de telefoon de uitkomst ervan gehoord..
Tja...het laat zich raden he?
Alles voldoet en op gebrek aan kennis, gebrek aan passie en ronuit debiel gedrag staan geen sanctie's helaas
Hij heeft tot ik geloof 2012 om aan het honden-kattenbesluit te voldoen maar waarschijnlijk doet hij het asiel wel eerder van de hand zodat ie geen stuiver hoeft te investeren in die toko...
Het meest bedroevende vond ik persoonlijk eigenlijk nog wel dat mijn melding bij de AID pas de 2 e was..
Iedereen heeft een grote bek en iedereen roept en gilt maar, maar mensen komen er concreet niet toe om ook door te pakken en uit de 1 e hand gewoon een AID melding te doen als ze iets zien of ervaren....
Maar ja...dat is toch een beetje de heersende cultuur hier en mensen zijn misschien ook wel bang dat ze er gezeik van krijgen als ze zelf in de buurt wonen...
het heeft mij niet weerhouden in elk geval en heb ik er gezeik van gehad? stond er iemand voor mijn deur? neuh hoor
Er is in mijn ogen MEEEEER dan genoeg daar dat niet door de beugel kan
Er is inspectie gedaan, er is iemand geweest, er is gepraat en ik heb vervolgens drie kwartier met de AID aan de telefoon de uitkomst ervan gehoord..
Alles voldoet en op gebrek aan kennis, gebrek aan passie en ronuit debiel gedrag staan geen sanctie's helaas
Hij heeft tot ik geloof 2012 om aan het honden-kattenbesluit te voldoen maar waarschijnlijk doet hij het asiel wel eerder van de hand zodat ie geen stuiver hoeft te investeren in die toko...
Het meest bedroevende vond ik persoonlijk eigenlijk nog wel dat mijn melding bij de AID pas de 2 e was..
Iedereen heeft een grote bek en iedereen roept en gilt maar, maar mensen komen er concreet niet toe om ook door te pakken en uit de 1 e hand gewoon een AID melding te doen als ze iets zien of ervaren....
Maar ja...dat is toch een beetje de heersende cultuur hier en mensen zijn misschien ook wel bang dat ze er gezeik van krijgen als ze zelf in de buurt wonen...
het heeft mij niet weerhouden in elk geval en heb ik er gezeik van gehad? stond er iemand voor mijn deur? neuh hoor
- iones
- Zeer actief
Weet je nog, al die berichtgevingen in Voorburg, over die paarden die in de stront stonden, nergens een droge plek hadden etc? Er kwam protest van heel veel mensen, de dierenbescherming er een paar keer bij, maar niemand kon iets doen.mercedes2803 schreef:Bij mijn officielle AID klacht richting de firma in Den Ham (jaar of drie terug) - verzoek om onderzoek naar het immense debiele gedrag daar - heb ik dit punt ook onder de aandacht gebracht ...
![]()
Het meest bedroevende vond ik persoonlijk eigenlijk nog wel dat mijn melding bij de AID pas de 2 e was..![]()
De wet is ontoereikend. Het zit zo in elkaar: als je een dier zodanig voert en drinken geeft zodat het NET in leven blijft, voldoe je al. En intussen blijft een betere regelgeving uit. En met het CDA in het kabinet zal het er niet beter op worden, tenzij PVV zich waarmaakt want die wil wel een betere regelgeving.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- mercedes2803
- Zeer actief
Dus omdat de wet niet deugt dan ook maar geen melding maken?
Kijk maar eens of je in de veteranenhoek terug kunt vinden wat ik over het asiel geschreven heb in december 3 jaar geleden.
Ik dacht dat ik echt wel wat had voor een AID klacht en dat was ook zo en Nee,volgens de wet kunnen ze niets maar om dan maar niks te doen was mijn stijl niet...
Kijk maar eens of je in de veteranenhoek terug kunt vinden wat ik over het asiel geschreven heb in december 3 jaar geleden.
Ik dacht dat ik echt wel wat had voor een AID klacht en dat was ook zo en Nee,volgens de wet kunnen ze niets maar om dan maar niks te doen was mijn stijl niet...
- iones
- Zeer actief
Mensen kunnen met 100den tegelijk meldingen maken totdat ze een ons wegen maar er zal niets veranderen.mercedes2803 schreef:Dus omdat de wet niet deugt dan ook maar geen melding maken?![]()
Ik kan niet in de veteranenhoek. Ik heb ook voordat ik dit topic opende gezocht over dit asiel op dit forum maar ik heb niets kunnen vinden.mercedes2803 schreef: Kijk maar eens of je in de veteranenhoek terug kunt vinden wat ik over het asiel geschreven heb in december 3 jaar geleden.
Ik ben het wel met je eens maar uiteindelijk haalt het niets uit. Je zou het kunnen aankaarten bij de Partij voor de Dieren. Misschien weten die iets of kunnen zij het op hun agenda zetten. Ze zijn wel al bezig met broodfokkerij.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Ja duh! Net of hen dat wat interesseert. Het verkoopt en dat telt!iones schreef:Marieta schreef:waaaaaaaaaaat????? Dat meeeeeen je niet![]()
Dat snap ik dat dat niet interesseert. Maar gezien deze opmerking was dat mijn gedachte:
Dit nestje komt uit een reu "die toch wel een stamboom heeft" en een teef die daar ook in het asiel zit. Het is met opzet gefokt, want de pups leveren geld op en dat is bestemd voor het asiel.
Het zou aangepakt moeten worden. Maarja, de wet hier is zoalg ze eten en drinken krijgen mag het allemaal maar. Ik hoop dat dat nog ooit aangepast gaat worden, maar ik ben er bang voor.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja waarom er zoveel klachten zijn die rondcirkuleren, maar zo weinig officiele klachten is natuurlijk dubieus. Kan natuurlijk ook dubieus geroddel zijn. Ik zeg hiermee niet dat deze opvang (er staat op de site hier in topic vermeld namelijk opvang, lijkt me wezenlijk verschil met asiels van dierenbescherming....)mijn voorkeur heeft. Daarbij staat opvang eigenlijk wel als laatste vermeld.Onder kennel! Lijkt me toch duidelijk wat het is dan he? In eerste plaats dus geen opvang, maar in eerste plaats een kennel.
En poeh de hond (tekkel) zat de volgende morgen nog onder de modder. Wat een schande. Ben ik zeker ook een hele slechte baas. Kom 3 keer per dag met mijn hond in het bos en tja de volgende dag zit er ook nog regelmatig modder in zijn vacht..... Heb toevallig zelf ook jaren vrijwilligerswerk gedaan in asiel en denk je nou echt dat we binnenkomers meteen helemaal maar voor het baasje wassen, fohhen en de krulspelden erin zetten? Veel honden krijgen gewoon eerst een hok, eten en drinken en vooral rust. De meeste honden willen niet meteen onder handen genomen worden door vreemden in een hele enge omgeving. Daarbij is de hoop toch dat de baas snel de hond komt ophalen. Mag je hem lekker thuis zelf in bad doen. Zo toch mooi zijn, dat baasjes hun vieze hondjes kwijtraken en allemaal schoon en gepoets uit asiel zouden terugkrijgen....
Tuurlijk zullen en dingen gebeuren die niet goed zijn. Maar schijnbaar gaat het allemaal niet zo gruwelijk mis als zich hier vorogedaan wordt....
En poeh de hond (tekkel) zat de volgende morgen nog onder de modder. Wat een schande. Ben ik zeker ook een hele slechte baas. Kom 3 keer per dag met mijn hond in het bos en tja de volgende dag zit er ook nog regelmatig modder in zijn vacht..... Heb toevallig zelf ook jaren vrijwilligerswerk gedaan in asiel en denk je nou echt dat we binnenkomers meteen helemaal maar voor het baasje wassen, fohhen en de krulspelden erin zetten? Veel honden krijgen gewoon eerst een hok, eten en drinken en vooral rust. De meeste honden willen niet meteen onder handen genomen worden door vreemden in een hele enge omgeving. Daarbij is de hoop toch dat de baas snel de hond komt ophalen. Mag je hem lekker thuis zelf in bad doen. Zo toch mooi zijn, dat baasjes hun vieze hondjes kwijtraken en allemaal schoon en gepoets uit asiel zouden terugkrijgen....
Tuurlijk zullen en dingen gebeuren die niet goed zijn. Maar schijnbaar gaat het allemaal niet zo gruwelijk mis als zich hier vorogedaan wordt....

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik vind het niet kunnen, expres puppie's fokken.
Het is een asiel notabene.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dat is het niet...... bekijk de site maar eens! Tis een particulier opvang.wendy71 schreef:Ik vind het niet kunnen, expres puppie's fokken.

- mercedes2803
- Zeer actief
@ gyanty
Gruwelijk mis?
Helaas is het daar zeker al een paar keer gruwelijk misgegaan....
dode hond en bijna dode hond.
Details kun je krijgen maar niet openbaar want dode hond verhaal heb ik uit de 1 e hand van de vrijwilliger die daarbij was maar die het niet naar buiten wilde hebben...
Als ik dan een smaad verhaal aan mijn reet krijg kan ik niet staven wat ik zeg.
Bijna dode hond heb IK uit 1 e hand mogen ervaren en geloof me dat ik de aanblik van die keeshond die door de tralies getrokken was door de lab van de eigenaar, NOOIt meer vergeet
Daarbij is de vorige beroepskracht niet voor niets opgestapt zullen we maar zeggen...
Genoeg aan de knikker maar helaas te weinig klachten...
Ook "simpele" klachten komen er bijna nooit jammer genoeg
Gruwelijk mis?
Helaas is het daar zeker al een paar keer gruwelijk misgegaan....
dode hond en bijna dode hond.
Details kun je krijgen maar niet openbaar want dode hond verhaal heb ik uit de 1 e hand van de vrijwilliger die daarbij was maar die het niet naar buiten wilde hebben...
Als ik dan een smaad verhaal aan mijn reet krijg kan ik niet staven wat ik zeg.
Bijna dode hond heb IK uit 1 e hand mogen ervaren en geloof me dat ik de aanblik van die keeshond die door de tralies getrokken was door de lab van de eigenaar, NOOIt meer vergeet
Daarbij is de vorige beroepskracht niet voor niets opgestapt zullen we maar zeggen...
Genoeg aan de knikker maar helaas te weinig klachten...
Ook "simpele" klachten komen er bijna nooit jammer genoeg
- mercedes2803
- Zeer actief
Asiel EN opvanggyanty schreef:Dat is het niet...... bekijk de site maar eens! Tis een particulier opvang.wendy71 schreef:Ik vind het niet kunnen, expres puppie's fokken.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
maar waar gaat dit nou over?
dierenopvangarduin of dierenasiel de Crull.
of is dat van dezelfde beheerder/eigenaar?
ik snap het niet meer, geloof ik
het een is een opvang. dus dat die fokt. . . kan nog verantwoord gaan. met eigen honden.
een ander een asiel. een asiel wat fokt met stamboomloze honden vind ik verdacht. want dan kun je er vanuit gaan, dat ze fokken met asieldieren. en dat er dieren zijn, die langer mogen wachten op herplaatsing, omdat die nog even gebruikt moeten worden. en nog erger, de asielhonden zullen minder snel geplaatst worden, omdat ze ook pups hebben !!
ik snap het niet meer, geloof ik
het een is een opvang. dus dat die fokt. . . kan nog verantwoord gaan. met eigen honden.
een ander een asiel. een asiel wat fokt met stamboomloze honden vind ik verdacht. want dan kun je er vanuit gaan, dat ze fokken met asieldieren. en dat er dieren zijn, die langer mogen wachten op herplaatsing, omdat die nog even gebruikt moeten worden. en nog erger, de asielhonden zullen minder snel geplaatst worden, omdat ze ook pups hebben !!
- mercedes2803
- Zeer actief
van dattum dusEmma schreef:maar waar gaat dit nou over?
ik snap het niet meer, geloof ik![]()
Zelfde eigenaar - zelfde terrein en zelfs dezelfde schuren....
Er zit "officieel" een deur met drempel tussen de pensionhonden en de asielhonden maar asiel-pension en eigen honden zitten door elkaar.
Asiel gebeuren is gesubsiieerde toestand van verschillende gemeenten.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
bedankt voor het ophelderen.mercedes2803 schreef:van dattum dusEmma schreef:maar waar gaat dit nou over?
ik snap het niet meer, geloof ik![]()
Zelfde eigenaar - zelfde terrein en zelfs dezelfde schuren....
Er zit "officieel" een deur met drempel tussen de pensionhonden en de asielhonden maar asiel-pension en eigen honden zitten door elkaar.
Asiel gebeuren is gesubsiieerde toestand van verschillende gemeenten.
beetje vaag dus allemaal :N:
- iones
- Zeer actief
WEet je dat zeker? WAnt deze staat ook op de site http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false;.gyanty schreef:Dat is het niet...... bekijk de site maar eens! Tis een particulier opvang.wendy71 schreef:Ik vind het niet kunnen, expres puppie's fokken.
Het Noordik in Almelo staat ook op die site maar die hebben ook een dierenpension naast het asiel. Is misschien best een goed idee want op die manier komen ze misschien beter uit de kosten. Ik vind het een betere optie dan broodfokken.
- Dieseltje
- Actief
- Mijn ras(sen): Grieks schatje :-)
Als dat echt een asiel is is dat wel heel erg schandalig !!
(enne iones, kan niet missen, iones van de paarden ??)

-
Emma
- Zeer actief
maar waarom valt dit niet onder ``broodfok``. ze fokken met stamboomloze dieren. en ik denk zo, dat ze meerdere honden gebruiken voor het fokken. ook honden uit het asiel ?? dan vind ik dat wel onder broodfok vallen.iones schreef:WEet je dat zeker? WAnt deze staat ook op de site http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false;.gyanty schreef:Dat is het niet...... bekijk de site maar eens! Tis een particulier opvang.wendy71 schreef:Ik vind het niet kunnen, expres puppie's fokken.
Het Noordik in Almelo staat ook op die site maar die hebben ook een dierenpension naast het asiel. Is misschien best een goed idee want op die manier komen ze misschien beter uit de kosten. Ik vind het een betere optie dan broodfokken.
onder welke fok vind jij dat dan vallen? hobbyfok ?
-
X12207
- Vaste gebruiker
Te schandalig voor woorden. Maar ja, nederland anno 2010: plas, glas, was.
- iones
- Zeer actief
Yep! Maar minstens ook van de honden!Dieseltje schreef:Als dat echt een asiel is is dat wel heel erg schandalig !!
Het is doodordinaire vieze broodfok, kunnen we niet onderuit! Ik vind het ook een hele stomme stunt van die vriendin van mij. Ik heb haar nog zo gewaarschuwd om de zakken van broodfokkers niet te spekken! En dan is ze zo naief om te denken dat als het bij een asiel gebeurt, dat het dan anders is.Emma schreef: maar waarom valt dit niet onder ``broodfok``. ze fokken met stamboomloze dieren. en ik denk zo, dat ze meerdere honden gebruiken voor het fokken. ook honden uit het asiel ?? dan vind ik dat wel onder broodfok vallen.
onder welke fok vind jij dat dan vallen? hobbyfok ?
- Dieseltje
- Actief
- Mijn ras(sen): Grieks schatje :-)
maar daar kende ik je niet vaniones schreef:Yep! Maar minstens ook van de honden!Dieseltje schreef:Als dat echt een asiel is is dat wel heel erg schandalig !!
(enne iones, kan niet missen, iones van de paarden ??)![]()
leuk je hier weer eens tegen te komen
sorry voor het offtopic

- iones
- Zeer actief
Kom jij op bokt?Dieseltje schreef:maar daar kende ik je niet vaniones schreef:Yep! Maar minstens ook van de honden!Dieseltje schreef:Als dat echt een asiel is is dat wel heel erg schandalig !!
(enne iones, kan niet missen, iones van de paarden ??)![]()
![]()
leuk je hier weer eens tegen te komen
sorry voor het offtopic
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Ik heb via de mail al eerder een hele discussie met die kerel gehad,
maar hij is er van overtuigd dat het - en ik citeer- "nodig is om pups te fokken, omdat anders het asiel niet kan blijven bestaan en we dus de arme zwerfdieren ook niet kunnen helpen..." Val toch dood kerel.
Ik heb hem geadviseerd om, als ie dan toch zo begaan is met de dieren, gewoon zijn asiel te sluiten. Hoef je niks op te vangen en ook niks bij te fokken om de boel te bekostigen.
Zo vol zit het daar nou ook weer niet, en bovendien hebben ze nog een pension erbij voor wat extra inkomen. Als je het je niet kunt veroorloven om particulier een asiel te beginnen, laat het dan...
Zo vol zit het daar nou ook weer niet, en bovendien hebben ze nog een pension erbij voor wat extra inkomen. Als je het je niet kunt veroorloven om particulier een asiel te beginnen, laat het dan...
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik wel, zelfde nick als hier.iones schreef:Kom jij op bokt?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Misschien helpt het om te klagen bij de gemeente(s), omdat zij een contract hebben voor de opvang van hun zwerfdieren door dat asiel. De aid (niet de lid?) kan weinig doen door de wettelijke vereisten die nogal laag zijn, maar een gemeente is soms nog wel gevoelig voor de mening van zijn inwoners. En klachten verzamelen, krachten bundelen. Ik heb het bij een ander asiel meegemaakt dat zo een zwartboek werd gecreeerd. Dat asiel is wel gesloten uiteindelijk. Maar wat ze nodig hebben is een inspectie op het moment dat er dingen mis zijn. Je kunt lijsten en lijsten met misstanden hebben uit het (vroegere of recente) verleden, dat telt voor de wet gewoon niet. Hoe frustrerend dat ook is.
Heel veel pensions, en soms ook wel fokkers hebben een asielfunctie. Omdat (vroeger ooit) de gemeente met hun een contract voor opvang van zwerfdieren is aangegaan. Maar dan hoor je gewoon een fatsoenlijk asiel te hebben en fokken met asieldieren vind ik echt zwaar eikelig en onverantwoord. Tegenwoordig wordt dat steeds minder, geloof ik. Je hebt nu veel meer asiels die alleen een asiel zijn, eventueel aangevuld met pensionfunctie, om het asiel te kunnen bekostigen. Maar niet meer van die bestaande kennels die voor het gemak een asielfunctie erbij hebben. Dat sterft toch een beetje uit, heb ik het idee. Gelukkig, denk ik ook wel.
Heel veel pensions, en soms ook wel fokkers hebben een asielfunctie. Omdat (vroeger ooit) de gemeente met hun een contract voor opvang van zwerfdieren is aangegaan. Maar dan hoor je gewoon een fatsoenlijk asiel te hebben en fokken met asieldieren vind ik echt zwaar eikelig en onverantwoord. Tegenwoordig wordt dat steeds minder, geloof ik. Je hebt nu veel meer asiels die alleen een asiel zijn, eventueel aangevuld met pensionfunctie, om het asiel te kunnen bekostigen. Maar niet meer van die bestaande kennels die voor het gemak een asielfunctie erbij hebben. Dat sterft toch een beetje uit, heb ik het idee. Gelukkig, denk ik ook wel.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
moosje schreef:Ik wel, zelfde nick als hier.iones schreef:Kom jij op bokt?
ik ook
Fenneke en Baloe

- iones
- Zeer actief
Ik kwam er vroeger altijd, in de beginjaren. Maar sinds een jonge garde onwetende groep moderator is geworden, kom ik niet meer. Heb een ban gekregen omdat ik bokt wees op een hypocriete houding.moosje schreef:Ik wel, zelfde nick als hier.iones schreef:Kom jij op bokt?
GEmeente Tubbergen heeft daar dus een contract. MAar ja, gemeente Tubbergen is een CDA gemeenten en die scheiten op het welzijn van dieren. Dus daar hoef je heus niet bij aan te kloppen.DebbieZ schreef:Misschien helpt het om te klagen bij de gemeente(s), omdat zij een contract hebben voor de opvang van hun zwerfdieren door dat asiel. De aid (niet de lid?) kan weinig doen door de wettelijke vereisten die nogal laag zijn, maar een gemeente is soms nog wel gevoelig voor de mening van zijn inwoners. En klachten verzamelen, krachten bundelen. Ik heb het bij een ander asiel meegemaakt dat zo een zwartboek werd gecreeerd. Dat asiel is wel gesloten uiteindelijk. Maar wat ze nodig hebben is een inspectie op het moment dat er dingen mis zijn. Je kunt lijsten en lijsten met misstanden hebben uit het (vroegere of recente) verleden, dat telt voor de wet gewoon niet. Hoe frustrerend dat ook is.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Kijk, dat is nog eens een goede instelling!!iones schreef:MAar ja, gemeente Tubbergen is een CDA gemeenten en die scheiten op het welzijn van dieren. Dus daar hoef je heus niet bij aan te kloppen.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole