Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet ik hier nou mee?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Botervrouwtje
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Wat moet ik hier nou mee?

Ongelezen bericht door Botervrouwtje »

Afgelopen zaterdag waren wij met Yiska op de hondentraining.
Op een gegeven moment moesten we een oefening doen, waarbij de hond moesten liggen, blijven en het baasje liep dan om de andere mensen en honden heen.
Dat ging prima, tot er een man achter ons langs liep waar Yiska kennelijk van schrok (ze kwam om hoog en stapte opzij)
Die man zei daar wat van. Ik zei dat ze dat soms met vreemden heeft, vooral met mannen. Dat ze schuw/bang kan zijn. Men zegt dat dit in het ras zit.
Ik vertelde daar nog bij dat als je een beetje geduld hebt en haar niet rechtstreeks benaderd dat het meestal wel losloopt, ze is nieuwsgieriger dan "bang" en komt dan toch kijken en snuffelen.

Hij zei dat ze niet bang voor hem kon zijn. Dus ik dacht, laat maar lullen.

Hebben we op een gegeven moment pauze, en ik zit in een hoek van het terras op een plastic tuinstoeltje en Yiska ligt naast me.
En die meneer wilde blijkbaar mijn ongelijk bewijzen en komt rechtstreeks op Yiska af en wil haar aaien. Die schrikt en stuift weg. Ik was er niet op voorbereid en schiet mee. Mijn hele gewicht (en dat is nogal wat) op 1 stoelpootje wat gelijk krak zegt en ik lig op de grond, met het afgeschuurde plastic wat in mijn been prikt. En toch doorgaan naar de hond. Dus ik zeg, ga aub weg. Toch doorgaan. Toen heb ik even een paar krachttermen laten vallen (terwijl ik daar dus nog op de grond lag met een panisch hond die weg probeert te komen).
Iedereen geschrokken. Zegt die man: "Dit is niet normaal hoor, daar moet ze vanaf" Ik had de stoom uit mijn oren komen en ben een eindje verderop gaan staan, want anders zou ik echt uit mijn dak gaan.

Gevolg.....tijdens de 2de helft van de cursus stond de bewuste man langs het hek (zijn vrouw deed het 2de gedeelte) en Yiska wilde er niet meer langs.
Ik was echt pissed. We nemen haar overal mee naar toe, dierentuin, drukke gelegenheden en dat gaat goed. Zou zo iemand dat lekker verpesten.
Het zit me heel hoog en zaterdag zien we hem natuurlijk weer.

Wat zouden jullie in zo'n geval doen?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Wat moet ik hier nou mee?

Ongelezen bericht door renee-uk »

de cursusleider inschakelen en die het met die meneer in orde laten maken.
het lijkt me niet dat een willekeurige medecursist zich zo mag gedragen, ik zou daar heel erg boos om worden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Ik zou heel boos geworden zijn en dan druk ik me nog zacht uit :devil: :M:
Angel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Angel »

ik mis hier ergens de cursusleider die inspringt en die kerel ff op het matje roept..

ik zou idd zoals hier boven al is gezegd de cirsisleider inschakelen en vragen of ze die kerel er ff op aan wil spreken zodat jij normaal de cursus kunt volgen.. wat ik ook zou doen is er wel een trainingsoefening van maken dat jij met je hond langs die man loopt en omgekeerd maar dat die man dan niet jou hond aankijkt of aanspreekt..
groetjes Angel en een poot van Boes
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

waar was de cursusbegeleider toen dit allemaal gebeurde als ik dat vragen mag... vind het van de gekke dat dat zomaar kan gebeuren... zal je hond maar zijn die je met alle geduld en liefde heb opgebouwd en 1 iemand verziekt dat even...
Zou denk ik ook niet helemaal de vriendelijkste meer zijn geweest
Afbeelding
Botervrouwtje
Actief

De cursusleider was net een bakkie koffie halen en heeft het voorval dus niet meegemaakt.
Ik heb toen hij terug was nog wel gemeld dat de stoel stuk was en ook gezegd waarom.
Hij maakte een opmerking dat dat ook heel erg stom was om bij een Saarloos te doen. Hij heeft die man verder niet direct aangesproken.

Ik zal zaterdag vragen of hij er toch wat van wil zeggen. Want als hij het niet doet doe ik het, en ik denk niet dat dat de sfeer bevorderd!
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Wat een eikel zeg! :boos:
Ik zou het inderdaad even van te voren via de telefoon of mail bespreken met de instructeur dan is die al op de hoogte. En ik zou als je de kans hebt de betreffende meneer voordat de cursus begint nog even (zonder je hond) nadrukkelijk erop aanspreken dat je hier niet van gedient was en verwacht dat hij vanaf nu je hond 100% negeert tenzei je zelf ander vraagt! Jij moet je hond opvoeden niet hij! Wat een gek zeg :piew:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik had denk ik niet zo vriendelijk gebleven.. bah, vind trouwens wel dat de cursusleider zeker hier wat mee moet doen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Botervrouwtje schreef:De cursusleider was net een bakkie koffie halen en heeft het voorval dus niet meegemaakt.
Ik heb toen hij terug was nog wel gemeld dat de stoel stuk was en ook gezegd waarom.
Hij maakte een opmerking dat dat ook heel erg stom was om bij een Saarloos te doen. Hij heeft die man verder niet direct aangesproken.

Ik zal zaterdag vragen of hij er toch wat van wil zeggen. Want als hij het niet doet doe ik het, en ik denk niet dat dat de sfeer bevorderd!
Ik denk dat je wel heel nadrukkelijk moet vragen (inderdaad van tevoren bellen?) of de cursusleider die mijnheer heel duidelijk maakt dat hij moet opzouten en niet naar jouw hond toe mag.
Recht op een hond afkomen is bij jouw hond duidelijk uitgesloten, maar er zijn zat andere honden die daar ook niet zo best tegen kunnen.
Is gewoon een stukje theoretische kennis dat bij mijnheer ontbreekt.
Wat een ezel :devil:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Pff je bent nog vriendelijk gebleven zeg! Weet niet of mij dat gelukt was.

Ik zou even voor de cursus begint met de cursusleider spreken. Die moet het aanpakken, want het lijkt me niet de bedoeling dat een vreemde man jouw hond gaat opvoeden of zich daarmee bemoeit!

Succes!!

O ja, probeer vooral jezelf er niet te druk over te maken zaterdag, want dat voelt Yiska als geen ander!
RIP Cena :roos:
    Living XL
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mastiff!
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik mis net als meerdere anderen de cursusleid(st)er in dit geval, maar ik mis hem/haar eerder al...
    namelijk tijdens dit gedeelte:
    Afgelopen zaterdag waren wij met Yiska op de hondentraining.
    Op een gegeven moment moesten we een oefening doen, waarbij de hond moesten liggen, blijven en het baasje liep dan om de andere mensen en honden heen.
    Dat ging prima, tot er een man achter ons langs liep waar Yiska kennelijk van schrok (ze kwam om hoog en stapte opzij)
    Die man zei daar wat van. Ik zei dat ze dat soms met vreemden heeft, vooral met mannen. Dat ze schuw/bang kan zijn. Men zegt dat dit in het ras zit.
    Ik vertelde daar nog bij dat als je een beetje geduld hebt en haar niet rechtstreeks benaderd dat het meestal wel losloopt, ze is nieuwsgieriger dan "bang" en komt dan toch kijken en snuffelen.
    Bij het dikgedrukte gedeelte, had ik dus als cursusleid(st)er, meteen ingehaakt op jouw antwoord een uitleg gegeven aan de gehele groep.
    Het is algemeen bekend dat Saarlozen een "behoorlijke" mate van terughoudendheid hebben.
    Je cursusleid(st)er was daarvan op de hoogte, dat blijkt uit zijn reactie:
    De cursusleider was net een bakkie koffie halen en heeft het voorval dus niet meegemaakt.
    Hetgeen wat mij nog het meeste stoort is dus dat de cursusleid(st)er op dat moment prima de kans had de man op zijn gedrag aan te spreken en meteen in de groep hier alsnog uitleg over te geven.
    Zonde dat de cursusleid(st)er hier een deel van zijn verantwoordelijkheid laat liggen.

Zoals anderen al hebben aangegeven.
    Even contact opnemen met de cursusleid(st)er en aangeven dat je dit besproken wilt hebben.

Edit: aanvulling
    Groetjes
    Sandra
    en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
    Afbeelding
    In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
    In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
    _Leonie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

En als die cursusleider er niks aan deed zou ik een lief briefje binnen de deur doen. Wat een nare vent.
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Nanna schreef:
    ranetje schreef: Recht op een hond afkomen is bij jouw hond duidelijk uitgesloten, maar er zijn zat andere honden die daar ook niet zo best tegen kunnen.
    Dat denk ik niet eens. Álle honden zijn dól op die meneer :roll: en deze moet toevallig niets van hem hebben. Dat knakt zijn ego en doet zijn piemel in omvang afnemen. En dát kan natuurlijk niet :neenee: Dus gaat hij het beest en zijn bazin stalken en pesten.
    Hij had aan mij een heul slechte gehad, ik had hem voor de hele groep voor schut gegooid.
    Ik denk dat je gelijk hebt! "Hoezo ben ik niet leuk? Iedereen vindt mij leuk? Moet jij eens opletten, deze hond vindt mij zeker weten ook leuk!" Pffff!
    RIP Cena :roos:
      chrico
      Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk ook dat hier de cursusleider een steek heeft laten vallen. Je bent nog netjes geweest, ik had hem denk ik ik weet niet wat aangedaan en hem in elk geval meegesleept naar de cursusleider die verantwoordelijk is wat er binnen zijn groep gebeurd.
      Daarnaast denk ik dat als je hond zo bang is geworden door dit gebeuren dat je best mag stellen dat of hij of jij verdwijnt van de cursus en als hij niet verdwijnt dan zou ik toch echt voor mijn hond kiezen en een cursus zoeken die wel aansluit op mijn hond.
      Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
      Dyna, Lulu, Kito, Nikan
      Living XL
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Mastiff!
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

SannePP schreef:
      Nanna schreef:
      ranetje schreef: Recht op een hond afkomen is bij jouw hond duidelijk uitgesloten, maar er zijn zat andere honden die daar ook niet zo best tegen kunnen.
      Dat denk ik niet eens. Álle honden zijn dól op die meneer :roll: en deze moet toevallig niets van hem hebben. Dat knakt zijn ego en doet zijn piemel in omvang afnemen. En dát kan natuurlijk niet :neenee: Dus gaat hij het beest en zijn bazin stalken en pesten.
      Hij had aan mij een heul slechte gehad, ik had hem voor de hele groep voor schut gegooid.
      Ik denk dat je gelijk hebt! "Hoezo ben ik niet leuk? Iedereen vindt mij leuk? Moet jij eens opletten, deze hond vindt mij zeker weten ook leuk!" Pffff!
      Zou goed kunnen dat jullie gelijk hebben over deze meneer, maar had de curusleid(st)er, meteen uitleg gegeven in groepsverband op de 1e situatie,
      had dus het 2e akkefietje voorkomen kunnen worden.
      Mijn inziens, mag je verwachten van een cursusleid(st)er dat hij/zij je niet alleen individueel helpt,
      maar dus ook over gedragingen en soms ook rasspecifieke dingen verteld.
      (Zeker als zo'n voorbeeld zich eigenlijk in je groep voordoet)
      Ik doe dat tenminste wel.
      Op die manier krijg je dat mensen in het algemeen meer kennis krijgen van honden in het algemeen en
      dus niet alleen leren hoe ze met hun eigen hond om moeten/kunnen gaan.
      Groetjes
      Sandra
      en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
      Afbeelding
      In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
      In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
      Mekkie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Angel schreef:ik mis hier ergens de cursusleider die inspringt en die kerel ff op het matje roept..

ik zou idd zoals hier boven al is gezegd de cirsisleider inschakelen en vragen of ze die kerel er ff op aan wil spreken zodat jij normaal de cursus kunt volgen.. wat ik ook zou doen is er wel een trainingsoefening van maken dat jij met je hond langs die man loopt en omgekeerd maar dat die man dan niet jou hond aankijkt of aanspreekt..
      Dit zou ik doen!

Wel heel vervelend zeg, als mensen zich zo denken te moeten bewijzen :kotz:
      Afbeelding
      malinois
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
      Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef: Hij had aan mij een heul slechte gehad, ik had hem voor de hele groep voor schut gegooid.
      Aan mij ook had ik ook gedaan :ok: , puppemans kiest zelf zijn mensen uit die hem mogen aaien, iemand die het ongevraagd doet daar mokt ie naar en loopt weg... ga je er achteraan vangen en doorzetten dan snapt ie... had meneer dit dus bij hem gedaan had ie het ook bij een verkeerde gedaan en wee oh gebeente ie daar wat over zou willen zeggen... :S:
      Afbeelding
      In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
      freskin
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Alleen bij het lezen wat jij hebt meegemaakt zit ik me al erg kwaad te maken! Wat een eikel,zeg!

Wat ik heb begrepen is dit niet eens een cursist, maar een man wiens vrouw bij jullie traint? Dan heeft hij daar al helemaal niets te zoeken. Opzouten met die vent! Mijn Saarloos zou ook zo gereageerd hebben. Als hij in een hoek gedreven wordt weet ik niet wat hij zou doen.Ik denk dat die meneer dan in het Wiener Sangerknaben koor kan gaan zingen. Ik zou zwaar pissed zijn en denk ik niet zo vriendelijk blijven.

Ik zou dit ook met de cursusleidster bespreken en vragen of die vent voortaan niet in zijn auto kan blijven zitten in plaats van zich met mijn hond te gaan bemoeien.
      Bah, wat heb ik een hekel aan dat soort betweters! :devil:
      groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
      Botervrouwtje
      Actief

Normaal vind ze de cursus leuk (voor zover ik weet wat mijn hond leuk vind :D), doet het goed en is er niet bang of schuw. Ze focust namelijk op mij en niet op anderen.
      Waarom dat nu toen ze schrok anders was weet ik niet. Ik dacht zelf eigenlijk dat hij op haar staart ging staan.

Maar voor mij staat vast dat het volgende keer anders moet, want ik ga daar niet het veld op met een hond die niet langs die meneer durft.
      Dus dan moet die meneer maar weg :engel:
      Afbeelding
      Marjoleine
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Botervrouwtje schreef: Dus dan moet die meneer maar weg :engel:
      Exact en daar zou ik dringend om verzoeken bij de cursusleiding.
      Laat ie een ander gaan lastigvallen.

Als het mij was gebeurd had ie een slechte aan me gehad.
      Ik had 'm bij kop en kont over het hek geholpen.
      En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
      Rami
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wat een hork. Omdat het in een trainings-setting is, zou ik wel mijn maatregelen nemen (en er dus melding van maken).

En ik zou - als ik jou was - in het vervolg m'n hond tegen dit soort mensen echt in bescherming gaan nemen. Ik heb het bij onze Billy gezien, dat mensen domweg maar kunnen doorgaan, ondanks mijn waarschuwingen. Dat ging om iemand die niet kon geloven dat hij de auto (met Bill er in) in kon gaan... :roll:
      Sindsdien houd ik dit soort mensen (fysiek) weg bij mijn hond(en).
      Afbeelding
      jacq1970
      Zeer actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou inderdaad aan het begin van de cursus de trainer nog eens aanspreken en die meneer laten vertellen dat hij fout bezig is...
      als hij weer zo een geintje flikt dan scheld je hem gewoon driemaal het veld in de rondte, aan mij had hij een hele verkeerde hoor, je bent nog netjes gebleven :ok:
      Afbeelding
      Ayurveda
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Idd schakel je cursus leidster in! dit is echt niet normaal!
      En anders die man helemaal de tering in schelden! kom toch!
      Afbeelding
      Zoek stok!
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ayurveda schreef:Idd schakel je cursus leidster in! dit is echt niet normaal!
      En anders die man helemaal de tering in schelden! kom toch!
      Dat laatste zal je hond enorm veel goed doen, die gaat mannen echt associëren met iets leuks.

Ik zou juist heel kalm blijven. Of meneer heel snel weg wil gaan en wel nu. Lukt mij altijd. Bij Bram laat ik het gaan, dit soort types. En lach ik me kapot als Bram ze negeert alsof ze lucht zijn :smile:
      Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
      amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

een situatie als deze heb ik ongeveer meegemaakt met Tara van de zomer, zo'n kerel die denkt dat hij het heeft uitgevonden!Ik gaf hem drie keer een waarschuwing en uiteindelijk nog niet luisteren, Tara beet hem en nee ik hou haar dan never tegen. Niet door, maar hij had een flinke mooi opgekleurde plek. Tja, eigen schuld hoor.
      wendy71
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Ridgebacks!
      Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
      Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik vind dat je nog erg netjes bent gebleven :engel: ,*wilt u aub weggaan*.
      Ik had hem verrot gescholden, zeker te weten dat hij het voortaan uit zijn kop laat. :ok:
      Ik kan simpelweg niet kalm blijven dan :klaar:
      Afbeelding
      Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
      Botervrouwtje
      Actief

Mijn man kwam me ophalen van de training. Normaal gaat hij altijd mee, maar we zitten midden in een verbouwing. Dus ik vertel hem het hele verhaal en hij ontploft zowat. Toen we naar de auto liepen zag hij die mensen (dacht hij) aan komen rijden. Dus hij is voor de auto gaan staan, mensen stoppen en draaien het raampje open.
      Dat laat je de volgende keer toch wel uit je hersens he? zegt hij.
      Die man...ik weet niet waar je het over hebt. Mijn man nog wat zeggen en die loopt weg. Dus die mensen stappen uit de auto.

Eeeeeehhh schat, dat is niet de bewuste meneer......

Oeps, nou sorry. Gelukkig hadden die mensen gezien wat er gebeurt was en snapten ze de reactie van mijn man helemaal. Even handen geschud, en we kregen nog de mededeling mee dat ze vonden dat ik errug netjes was gebleven.

Dat misverstand kon er ook nog wel bij :oohja:
      Afbeelding
      Marjoleine
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zoek stok! schreef:Dat laatste zal je hond enorm veel goed doen, die gaat mannen echt associëren met iets leuks.
      Denk je?
      Wetters houden ook niet van dergelijk gedram, maar die associëren dan alleen zo'n persoon met iets vervelends (en moeten hem levenslang niet meer).
      Maar of staan tetteren tegen iemand een aversie tegen het hele geslacht oproept?
      Maar goed, misschien ook wel, hoor ;)

Overigens zou ik niet tetteren, maar je kunt iemand ook zonder dat iets uitleggen :mrgreen:
      En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
      Botervrouwtje
      Actief

@ Martijn: Ik denk dat hij dat deed omdat hij ontzettend boos werd. Het is een schatje van 2.03 die geen vlieg kwaad doet.....maar kom niet aan zijn vrouw of aan zijn hond!!

Terwijl zijn vrouw dat toch prima zelf kan regelen :devil:
      Afbeelding
      Botervrouwtje
      Actief

Kan je misschien uitleggen wat je daar mee bedoelt. Ik snap het niet helemaal.
      Dat de hond vind dat ze voor mij op moet komen?
      Afbeelding
      Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”