Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Animonda en Rocco
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Animonda en Rocco
Wie kent deze soorten hondenvlees in blik?
Animonda:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... rno/159610" onclick="window.open(this.href);return false;
Rocco:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ssic/42910" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik naar de ingrediënten kijk ziet dat er niet slecht uit.
Ik heb om te proberen van beide wat besteld, altijd makkelijk om iets in huis te hebben wat ik zo kan opentrekken.
Ze krijgen ook wel eens een beetje Nature Diët.
Ik ben niet van plan het om het als hoofdvoeding te geven, maar voor als extraatje voor de lekker (beetje afwisseling).
Wat samenstelling betreft lijkt het me net zoiets als Renske of Nature Diët, maar dan met wat grotere stukken vlees erin ipv helemaal vermalen tot een paté.
Animonda:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... rno/159610" onclick="window.open(this.href);return false;
Rocco:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ssic/42910" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik naar de ingrediënten kijk ziet dat er niet slecht uit.
Ik heb om te proberen van beide wat besteld, altijd makkelijk om iets in huis te hebben wat ik zo kan opentrekken.
Ze krijgen ook wel eens een beetje Nature Diët.
Ik ben niet van plan het om het als hoofdvoeding te geven, maar voor als extraatje voor de lekker (beetje afwisseling).
Wat samenstelling betreft lijkt het me net zoiets als Renske of Nature Diët, maar dan met wat grotere stukken vlees erin ipv helemaal vermalen tot een paté.

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Animonda en Rocco
Charlie krijgt af en toe die Animonda blikken als ik vergeten ben wat voor haar uit de vriezer te halen.
Is dus maar voor af en toe; en dan gaat het er met heel veel smaak in
De katten deden het vroeger ook goed op dat merk; tot ze besloten dat ze geen blikjes meer eten onder de 2 euro per stuk
Is dus maar voor af en toe; en dan gaat het er met heel veel smaak in
De katten deden het vroeger ook goed op dat merk; tot ze besloten dat ze geen blikjes meer eten onder de 2 euro per stuk
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat is goed om te horen, ik ben heel benieuwd wat onze honden ervan vinden.
Ik denk wel dat ze het eten, want ze lusten alles bijna.
Maar ik ben een beetje huiverig aangezien Romeo snel last heeft van overtollig maagzuur bij bepaalde voedingsbestanddelen, en Julia snel diarree krijgt.
Van Renske hadden ze beiden veel last, dus dat krijgen ze echt niet meer, Nature diet gaat prima.
Ik hoop dus dat dit niet voor problemen gaat zorgen, anders kan ik het hele handeltje weer verkopen.
Ik denk wel dat ze het eten, want ze lusten alles bijna.
Maar ik ben een beetje huiverig aangezien Romeo snel last heeft van overtollig maagzuur bij bepaalde voedingsbestanddelen, en Julia snel diarree krijgt.
Van Renske hadden ze beiden veel last, dus dat krijgen ze echt niet meer, Nature diet gaat prima.
Ik hoop dus dat dit niet voor problemen gaat zorgen, anders kan ik het hele handeltje weer verkopen.

- dagmar88
- Zeer actief
Charlie heeft ook snel maagzuur en poeperitus; maar bij deze blikjes niet.
Nu krijgt ze er misschien 2 per maand ofzo
Nu krijgt ze er misschien 2 per maand ofzo
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lotje krijgt af en toe Animonda Carny Ocean kattenvoer, ben daar heel tevreden over:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... onda/51135" onclick="window.open(this.href);return false;
En van hondenvoer blik heb ik voor haar ook deze:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... oer/137677" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze krijgt 1 maal in de week blikvoer in plaats van vers en dan moet het toch ietsje gezond zijn
Lotje krijgt alleen diarree van blikvoer waar chemische toevoegingen in zitten.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... onda/51135" onclick="window.open(this.href);return false;
En van hondenvoer blik heb ik voor haar ook deze:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... oer/137677" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze krijgt 1 maal in de week blikvoer in plaats van vers en dan moet het toch ietsje gezond zijn
-
Mojuan
- Zeer actief
Nou, ik heb mijn bestelling vandaag binnen gekregen.
Ik heb de honden beide een half blik Rocco gegeven, een half pakje smuldier en een kippendrumstick.
Zoals ik al verwacht had, ging het er allemaal prima in.
Romeo heeft tot nu toe geen last van zijn maag, dus dat is alvast een erg goed teken.
Nu nog afwachten of Julia diarree gaat krijgen.
Zoniet dan is het goedgekeurd voor als extraatje.
Ik heb trouwens de Rocco Rendier gekozen, zodat ze toch weer een extra vleessoort erbij hebben.
Ik heb de honden beide een half blik Rocco gegeven, een half pakje smuldier en een kippendrumstick.
Zoals ik al verwacht had, ging het er allemaal prima in.
Romeo heeft tot nu toe geen last van zijn maag, dus dat is alvast een erg goed teken.
Nu nog afwachten of Julia diarree gaat krijgen.
Zoniet dan is het goedgekeurd voor als extraatje.
Ik heb trouwens de Rocco Rendier gekozen, zodat ze toch weer een extra vleessoort erbij hebben.

-
Mojuan
- Zeer actief
Vanmiddag het eerste blik Animonda open getrokken, ook geen vervelende geur eigenlijk.
Tot nu toe geen maagklachten bij Romeo, daar ben ik blij mee.
Julia heeft trouwens geen diarree gekregen van de Rocco, goed teken.
Tot nu toe geen maagklachten bij Romeo, daar ben ik blij mee.
Julia heeft trouwens geen diarree gekregen van de Rocco, goed teken.

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voor mijn rauwgevoerde katten heb ik ook altijd Animonda in huis (naast de Porta Feline). Voor het geval dat ik eens wat vergeten ben te ontdooien. Voor de honden vind ik dat minder belangrijk omdat die wel eens een dagje zonder voedsel kunnen.
Ben je fokker dan kan je goedkoper terecht bij http://www.animonda.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben je fokker dan kan je goedkoper terecht bij http://www.animonda.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes van Charlotte

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik laat de honden idd ook wel eens vasten.
Voor mij is het voornamelijk makkelijk om medicijnen in te doen.
Julia krijgt elke dag een pilletje tegen de incontinentie, beide honden krijgen dagelijks vloeibare glucosamine, en Romeo krijgt elke dag een schepje maagcompositum. Daarnaast krijgt Julia af en toe wat appelazijn als haar urine niet zuur genoeg is.
Dan is het wel erg makkelijk als ik zo'n blik in huis heb, want vaak ontdooi ik grote stukken vlees, en bevleesd bot, en dan ben ik vergeten om gemalen spul te ontdooien waar ik normaal dus de medicijnen in doe.
En op de vastendagen geef ik dan een klein schepje blik met de medicijnen erin.
Dat is toch wel erg handig moet ik zeggen.
Voor mij is het voornamelijk makkelijk om medicijnen in te doen.
Julia krijgt elke dag een pilletje tegen de incontinentie, beide honden krijgen dagelijks vloeibare glucosamine, en Romeo krijgt elke dag een schepje maagcompositum. Daarnaast krijgt Julia af en toe wat appelazijn als haar urine niet zuur genoeg is.
Dan is het wel erg makkelijk als ik zo'n blik in huis heb, want vaak ontdooi ik grote stukken vlees, en bevleesd bot, en dan ben ik vergeten om gemalen spul te ontdooien waar ik normaal dus de medicijnen in doe.
En op de vastendagen geef ik dan een klein schepje blik met de medicijnen erin.
Dat is toch wel erg handig moet ik zeggen.

- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het is al een wat ouder topic, maar ik ben toch wel benieuwd hoe beide merken uiteindelijk zijn bevallen.
Het lijkt me een fijn alternatief voor kvv met vakanties e.d., dan zit je toch altijd met het gedoe van bewaren.
Het lijkt me een fijn alternatief voor kvv met vakanties e.d., dan zit je toch altijd met het gedoe van bewaren.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik ben ook erg benieuwd. Het lijkt me wel handig voor op de boot. Kelan heeft snel last van diarree, dus ben ik wel voorzichtig met nieuwe voeding. Maar op de boot zonder koelkast is smuldier ook geen optie, dus dan lijkt mij blik ook wel een idee.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Mojuan
- Zeer actief
Het bevalt zo goed, dat ik het nog steeds geregeld een dagje geef aan ze.
Ze hebben er prima ontlasting op, veel beter dan op de brokmerken die ik tot nu toe heb geprobeerd.
En ze vinden het echt smullen.
De prijs valt me ook echt mee.
Pas geleden had ik de koelkast te koud gezet waardoor het vlees dus nog bevroren was.
Toen heb ik ze allebei een heel blik gegeven ipv vlees, en dat geeft totaal geen problemen.
Ze hebben er prima ontlasting op, veel beter dan op de brokmerken die ik tot nu toe heb geprobeerd.
Pas geleden had ik de koelkast te koud gezet waardoor het vlees dus nog bevroren was.
Toen heb ik ze allebei een heel blik gegeven ipv vlees, en dat geeft totaal geen problemen.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 02 sep 2010 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Dat klink goed! Ik ga het ook eens proberen!Paulala schreef:Het bevalt zo goed, dat ik het nog steeds geregeld een dagje geef aan ze.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Oh interessant topic. Ikzelf dacht aan Herrmanns (biologisch) of Boos bij Zooplus, maar ik zie dat de gestoomde 100% vleesversie al niet meer bij zooplus.nl te koop is. En Boos http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_nat/boos er ook binnenkort uitgaat. Rocco lijkt me een goede, die had ik nog niet ontdekt. Ik zou alleen wel willen weten wat de ingrediënten zijn, welke bijproducten bijvoorbeeld en hoeveel procent spiervlees. Weet je ook hoe het bereid is, met welke temperaturen bijvoorbeeld?
Dat vind ik het voordeel van gestoomd, volgens mij blijven de vitaminen en mineralen vrij goed behouden. En dat er gemalen bot als calciumbron inzit, bij Herrmanns en Renske in ieder geval.
Ik heb nog geen blikvoer geprobeerd, heb het volgend jaar pas nodig als we geen vriezer meer hebben.
Dat vind ik het voordeel van gestoomd, volgens mij blijven de vitaminen en mineralen vrij goed behouden. En dat er gemalen bot als calciumbron inzit, bij Herrmanns en Renske in ieder geval.
Ik heb nog geen blikvoer geprobeerd, heb het volgend jaar pas nodig als we geen vriezer meer hebben.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik totaal niet gekeken heb naar de bereidingswijze, en ook niet gevraagd/gemaild heb naar het percentage orgaan/spiervlees.
Deze blikken heb ik puur uitgekozen op de lage prijs ( :N: ja sorry) en omdat er geen graan, soja en 'nepvlees' in verwerkt is.
Het had voor mij dus niet als doel om dit te geven als dagelijkse voeding.
Maar als ik om wat voor reden dan ook even geen diepvries zou kunnen voeren, zou ik dit gerust enkele dagen achter elkaar geven hoor.
Ik geef het dus in principe alleen maar om medicijnen in te doen, en zo nu en dan krijgen ze een heel blik ipv hun vlees
Deze blikken heb ik puur uitgekozen op de lage prijs ( :N: ja sorry) en omdat er geen graan, soja en 'nepvlees' in verwerkt is.
Het had voor mij dus niet als doel om dit te geven als dagelijkse voeding.
Maar als ik om wat voor reden dan ook even geen diepvries zou kunnen voeren, zou ik dit gerust enkele dagen achter elkaar geven hoor.
Ik geef het dus in principe alleen maar om medicijnen in te doen, en zo nu en dan krijgen ze een heel blik ipv hun vlees

- Ody
- Zeer actief
Klinkt goed, ga het een keertje proberen om te kijken of dit een optie is voor vakanties.
Ik vond de Happy Dog er trouwens ook erg goed uitzien (ook bij Zooplus).
Ik vond de Happy Dog er trouwens ook erg goed uitzien (ook bij Zooplus).
- Ody
- Zeer actief
Ik heb ook wat blikken Rocco sensitive en Animonda besteld, ben heel benieuwd.
Als er mensen interesse in hebben, kan ik hier wel laten weten hoe het bevalt.
Meike: Volgens mij staat er op de verpakking niet meer info dat op de site van Zooplus, maar als ik ergens naar moeten kijken geef je maar een gil.
Als er mensen interesse in hebben, kan ik hier wel laten weten hoe het bevalt.
Meike: Volgens mij staat er op de verpakking niet meer info dat op de site van Zooplus, maar als ik ergens naar moeten kijken geef je maar een gil.
-
Mojuan
- Zeer actief
Rocco sensitive wilde ik juist niet hebben, vanwege de ingrediënten.
Geheid dat Julia daar strontziek van wordt tarwe, rijst en noodles :N:
Ik heb juist voor de classic gekozen, dat bevat niets anders dan vlees en orgaanvlees.
Waarom heb je voor deze versie gekozen?
Ik heb juist voor de classic gekozen, dat bevat niets anders dan vlees en orgaanvlees.

- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Ik heb n.a.v. dit topic ook beide soorten blikvoer besteld. Allebei uitgetest door mijn hondjes en ze vinden het heerlijk! Ik geef het voor de afwisseling, verder krijgen ze KVV.
- Ody
- Zeer actief
Paulala schreef:Rocco sensitive wilde ik juist niet hebben, vanwege de ingrediënten.
Ik moet eerlijk zeggen dat dat me pas opviel toen ik het kreeg. :N:
Ik zag zo'n gemengd pakket staan en dacht ow, dat is handig *klik*.
Voor mijn honden maakt het gelukkkig niet zo heel veel uit, die krijgen hier ook wel eens restjes pasta, rijst of aardappel.
Ik heb nu 2 dagen Animonda gegeven en ze vinden het heerlijk, maar ik ben er niet zo heel enthousiast over. Ik weet niet maar het ziet en ruikt net zo als alle blikzooi, geef mij maar KVV. Maar goed, de dames vinden het lekker en hebben nergens last van. Het is handig voor vakanties of als ik een keertje misgegrepen heb.