Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Logica?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Logica?

Ongelezen bericht door Maeve »

Was vanmiddag aan het wandelen met Nilo. Achter ons fietste iemand met twee aangelijnde grote Poedels. Aangezien ik ze niet ken en niet weet hoe ze reageren roep ik Nilo dus even terug en hou hem vast aan zn halsband tot de Poedels voorbij zijn. En ik kreeg me toch een preek :80: Zijn honden konden alleen overweg met honden die losliepen dus het was MIJN schuld dat ze nu gingen grommen en uitvallen (wat ze vlak daarna inderdaad deden). Ik wist ook helemaal niets van hondengedrag, had Nilo gewoon los moeten laten lopen, dan was er niets aan de hand!

Tot zover mijn goede bedoelingen :scratch:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Re: Logica?

Ongelezen bericht door Hilde »

Pfft, dat je dat niet wist :19:
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Nou idd! dat weet toch iedereen :pffff: :smile:
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

En als ze dan nog ruzie krijgen dan moet je het maar gewoon laten uitvechten, dan komt alles goed :19:

Heel irritant altijd van die mensen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ja dat is blijkbaar logica :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik ben benieuwd of hij dat ook had gezegd als ik daar had gelopen met mijn twee schatjepatjes :pffff:
:zweep:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Ik ben benieuwd of hij dat ook had gezegd als ik daar had gelopen met mijn twee schatjepatjes :pffff:
Zal ik ze eens lenen? :mrgreen:
Maar je hebt wel gelijk hoor, soms zou ik willen dat ik Staffords had, of een Rottweiler ofzo. Ik wed dat ze ons dan wel alleen laten als we trainen, hem niet ongevraagd aaien, hun honden er los op af laten denderen terwijl hij aangelijnd is, hun kinderen vertellen dat ze dat hondje maar eens moeten aaien :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh die kutpoedeleigenaren ook.
BBrrrr zo'n hekel aan die mensen. :devil: :smile:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Oh die kutpoedeleigenaren ook.
BBrrrr zo'n hekel aan die mensen. :devil: :smile:
Fiets jij in Hengelo met die beesten? :hmmm: :mrgreen:
Deze waren trouwens helemaal kortgeschoren. :pffff:
Mojuan
Zeer actief

Maeve schreef:
Paulala schreef:Ik ben benieuwd of hij dat ook had gezegd als ik daar had gelopen met mijn twee schatjepatjes :pffff:
Maar je hebt wel gelijk hoor, soms zou ik willen dat ik Staffords had, of een Rottweiler ofzo. Ik wed dat ze ons dan wel alleen laten als we trainen, hem niet ongevraagd aaien, hun honden er los op af laten denderen terwijl hij aangelijnd is, hun kinderen vertellen dat ze dat hondje maar eens moeten aaien :roll:
Helaas gaat dat niet helemaal op.
Ik schijn een nogal vertrouwde/betrouwbare uitstraling te hebben, en de honden lopen er ook altijd vrij relaxt bij.
Genoeg loslopende honden waar ik voor oversteek (in de wijk waar we nu wonen niet meer), veel kinderen zomaar aan het aaien en zelfs om hun nek vliegen :eek:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:
Maeve schreef:
Ik schijn een nogal vertrouwde/betrouwbare uitstraling te hebben, en de honden lopen er ook altijd vrij relaxt bij.
Genoeg loslopende honden waar ik voor oversteek (in de wijk waar we nu wonen niet meer), veel kinderen zomaar aan het aaien en zelfs om hun nek vliegen :eek:
Oh das jammer. Hou ze dan maar daar :mrgreen: :mrgreen:
Hoewel ik zelf mn honden toch wel in de gaten zou houden als iemand met twee Staffords loop. Dus ergens werkt het wel :scratch:
Angel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Angel »

nahja dat je dat niet weet :oohja: dat is toch echte hengelose logica :smile:
sommige mensen sporen echt niet :piew:
groetjes Angel en een poot van Boes
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Angel schreef:nahja dat je dat niet weet :oohja: dat is toch echte hengelose logica :smile:
sommige mensen sporen echt niet :piew:
Ik dacht al, ik heb iets gemist in die 15 jaar dat ik hier woon :mrgreen: Oh we liepen trouwens in Deurningen nu ik er over nadenk. Dat zal het zijn :pffff:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Maeve schreef:Was vanmiddag aan het wandelen met Nilo. Achter ons fietste iemand met twee aangelijnde grote Poedels. Aangezien ik ze niet ken en niet weet hoe ze reageren roep ik Nilo dus even terug en hou hem vast aan zn halsband tot de Poedels voorbij zijn. En ik kreeg me toch een preek :80: Zijn honden konden alleen overweg met honden die losliepen dus het was MIJN schuld dat ze nu gingen grommen en uitvallen (wat ze vlak daarna inderdaad deden). Ik wist ook helemaal niets van hondengedrag, had Nilo gewoon los moeten laten lopen, dan was er niets aan de hand!

Dat heb ik ook eens gehad met mijn vorige honden.
2 Mij onbekende loslopende ridgebacks kwamen ons tegemoet.
Ik lijnde mijn honden aan (omdat Zoë niet met vreemde honden kon), bij het passeren bijt 1 van de ridgebacks een winkelhaak in Ko.
Kreeg ik een soortgelijke preek, het was mijn schuld, door het aanlijnen werden mijn honden bang en zonden signalen uit waardoor haar hond beet :piew:
Ze wilde in eerste instantie de dierenartskosten ook nog niet betalen, na veel praten heeft ze de kosten wel vergoed.
Mojuan
Zeer actief

Maeve schreef:
Paulala schreef:
Maeve schreef: Zal ik ze eens lenen? :mrgreen:
Oh das jammer. Hou ze dan maar daar :mrgreen: :mrgreen:
Hoewel ik zelf mn honden toch wel in de gaten zou houden als iemand met twee Staffords loop. Dus ergens werkt het wel :scratch:

Weet je wat wel werkt?

Twee Stafford met een muilkorf om, want dat komt bedreigend over, dan vinden mensen ze ineens heel eng.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Paulala schreef:Twee Stafford met een muilkorf om, want dat komt bedreigend over, dan vinden mensen ze ineens heel eng.
Daar hoef je niet eens een Stafford voor te hebben :smile:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Maeve schreef:Was vanmiddag aan het wandelen met Nilo. Achter ons fietste iemand met twee aangelijnde grote Poedels. Aangezien ik ze niet ken en niet weet hoe ze reageren roep ik Nilo dus even terug en hou hem vast aan zn halsband tot de Poedels voorbij zijn. En ik kreeg me toch een preek :80: Zijn honden konden alleen overweg met honden die losliepen dus het was MIJN schuld dat ze nu gingen grommen en uitvallen (wat ze vlak daarna inderdaad deden). Ik wist ook helemaal niets van hondengedrag, had Nilo gewoon los moeten laten lopen, dan was er niets aan de hand!

:smile: Zoiets heb ik ook meegemaakt en vroeg me echt af of ze wel goed bij haar hoofd was :smile: Ik sta daar haar honden te verdedigen en wat zegt hun baasje al langsfietsend, je kan hem beter los laten dan lossen ze het zelf wel op. Op mijn ze hebben niets op te lossen met elkaar kreeg ik de reactie, ach dan moet je het zelf maar weten als je in de problemen komt :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Maeve schreef:
ik heb een herder en dan zou je ook moeten verwachten dat ze je met rust laten maar toch regelmatig dezelfde dingen die je net beschrijft
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:

:smile: Zoiets heb ik ook meegemaakt en vroeg me echt af of ze wel goed bij haar hoofd was :smile: Ik sta daar haar honden te verdedigen en wat zegt hun baasje al langsfietsend, je kan hem beter los laten dan lossen ze het zelf wel op. Op mijn ze hebben niets op te lossen met elkaar kreeg ik de reactie, ach dan moet je het zelf maar weten als je in de problemen komt :smile:
Ik moet zeggen dat ik zo verbaasd was dat ik niets meer heb gezegt. Stond even met mn mond vol tanden zeg maar :mrgreen:

Nilo met een muilkorf, ik zou eens kijken of dat werkt :mrgreen:

EschaenStefanie: Das omdat jij een langharige Herder hebt, die zijn schattig :pffff:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik heb drie labradors en ik doe ze ook altijd vast als ik mensen met andere honden zie. Mijn drie labjes zijn namelijk echt niet lief tegen andere honden. En tegen mij zeggen mensen dat ook. Laat ze toch los kunnen ze lekker spelen. En als ik dan zeg dat ze helemaal niet lief zijn tegen andere vreemde honden kijken ze me heel erg vreemd aan, zo van het zijn toch labradors.

Mensen begrijpen het soms echt niet.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Maeve schreef:
EschaenStefanie: Das omdat jij een langharige Herder hebt, die zijn schattig :pffff:
snotver ik wist wel dat ik haar moest scheren of een mechel nemen, ach na haar nest is ze 'kortharig' zal eens kijken of je gelijk hebt. Zoja zit er maar 1 ding op... Nilo scheren :pffff: :smile2:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

EschaenStefanie schreef:
Maeve schreef:
snotver ik wist wel dat ik haar moest scheren of een mechel nemen, ach na haar nest is ze 'kortharig' zal eens kijken of je gelijk hebt. Zoja zit er maar 1 ding op... Nilo scheren :pffff: :smile2:
Nee, die enge leeuwenmanen van hem, die heeft ie nodig! :pffff:
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

:smile: kan me voorstellen dat je niet meer wist wat je daar nou weer op moest zeggen. je kunt het toch nooit voor iedereen goed doen :wink:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Dan sta je daar met je goede gedrag :ugh:
Ik had pup Saffie ooit eens ergens loslopen en er kwam een man aan met een aangelijnde hond. Dus ik roep Saffie netjes bij me en lijn haar aan, zoals ik dat geleerd had.
Vervolgens zegt die man heel verontwaardigd, 'nou, die van mij doet niets hoor'.
Het is ook nooit goed :mrgreen:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”