Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Vandaag tijdens de landmarkt wat foto's gemaakt. Onder andere van de demonstratie westernrijden. Ik had nog nooit paarden gefotografeerd (behalve grazende paarden in een weilandje ), dus het was wel een uitdaging, zeker ook door dat stomme hek dat in de weg zat
Leuke foto's!
Jammer dat het niet echt goede ruiters zijn. Het zijn natuurlijk momentopnames, maar ik vind de rijkunsten echt het beeld verstoren. Vooral die jongen met het petje (kan echt niet)
Leuke foto's!
Jammer dat het niet echt goede ruiters zijn. Het zijn natuurlijk momentopnames, maar ik vind de rijkunsten echt het beeld verstoren. Vooral die jongen met het petje (kan echt niet)
Bij Cutting (en dat doen ze hier) gaat het niet om de rijkunsten maar om het paard, die doet werkelijk waar alles zelf in deze tak van rijden, die blokkeert de koe en dan ga je dus van links naar rechts net of je op zo'n mechanische stier zit.
Het enige is dat je je paard kan controleren en dat je het dier niet in de weg zit, nou overal een losse teugel.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Youp schreef:Leuke foto's!
Ik heb echt nul verstand van hoe je goed western moet rijden, dus ik geloof je meteen. Dit was wel cutting zoals Cloris zei, al kreeg ik nauwelijks de koe en het paard tegelijk op de foto.
Ik vond het super mooi om te zien hoe die paarden dat helemaal zelf doen! :smile1: Vooral die van de jongen met het petje. Het leek net een BC die totaal gefocust was op de koe en haar er echt niet door ging laten.
Het is de bedoeling dat de paarden het zelf doen, dus je moet ze vooral niet in de weg zitten en dat doen de ruiters niet. Altijd leuk om te zien en ook wat een cowsense ze hebben!!!
Ik hoop het ook nog eens te doen met Jac, die vind het ook geweldig. Onze andere Quarter is een beetje bang voor koeien
nou, volgens mij zijn dit ``cutting``paarden.
ik weet niet of je ooit op een goed cutting paard gezeten hebt, met het tegenhouden van een kalf/koe.
maar dat is nog niet gemakkelijk kan ik je zeggen
ooh, Sorry, ik had de rest van de posts nog niet gelezen. reageerde meteen op dit stukje text. maar er is al over gediscuseerd zie ik nu.
nou, volgens mij zijn dit ``cutting``paarden.
ik weet niet of je ooit op een goed cutting paard gezeten hebt, met het tegenhouden van een kalf/koe.
maar dat is nog niet gemakkelijk kan ik je zeggen
ooh, Sorry, ik had de rest van de posts nog niet gelezen. reageerde meteen op dit stukje text. maar er is al over gediscuseerd zie ik nu.
Ik heb wel een tijd western gereden, maar meer reining. Dat is mij wild genoeg
cloris schreef:
Het enige is dat je je paard kan controleren en dat je het dier niet in de weg zit, nou overal een losse teugel.
maar ik vind het pattatenzakgehalte van die jongen zó hoog dat ik me ook niet kan voorstellen dat het paard van zo'n ruiter niet veel meer last heeft dan als pakweg jij in dat zadel zou zitten .
Daarnaast zie ik Cloris ook niet in een sweatshirt een demo geven.
Cloor doet geen cutting demos geven, maar ik heb een tijd op een cutting stal gestaan en dat is echt geen zit rechtop werk hoor sweatshirt ach het gaat om werkkleding he, showkleding doe je bij het onderdeel pleasure aan
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Wat een gave foto's! Ik vind het gaaf om te zien hoe gefocused de paarden zijn!
Ik heb wel eens koeien gedreven, niet voor een show, maar gewoon als 'werk'. En als je het paard zijn gang laat gaan, dan is dat echt een kwestie van de knop van het zadel grijpen en zitten blijven. Ik ben blij dat daar geen foto's van zijn gemaakt, want ik had vast 10 keer slechter gezeten dan deze kerels
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Assie schreef:Wat een gave foto's! Ik vind het gaaf om te zien hoe gefocused de paarden zijn!
Ik heb wel eens koeien gedreven, niet voor een show, maar gewoon als 'werk'. En als je het paard zijn gang laat gaan, dan is dat echt een kwestie van de knop van het zadel grijpen en zitten blijven. Ik ben blij dat daar geen foto's van zijn gemaakt, want ik had vast 10 keer slechter gezeten dan deze kerels
Haha ja makkelijk is het niet om te blijven zitten wanneer ze die koe gaan blokken.. maar 1 kneepje in de hals en hup het paard stopt
Hmm, mij hadden ze niks over die 'uitknop' verteld
Nou waren dit echte Australische stockpaarden, die waren ook niet zo briljant afgericht, maar hadden een perfecte cow sense. Ik zou het zo weer doen, behalve dan dat mijn kont en benen zwaar protesteren tegen weer 12 uur achter elkaar in het zadel
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Assie schreef:Wat een gave foto's! Ik vind het gaaf om te zien hoe gefocused de paarden zijn!
Haha ja makkelijk is het niet om te blijven zitten wanneer ze die koe gaan blokken.. maar 1 kneepje in de hals en hup het paard stopt
Ja dat klopt, echt geweldig om te zien! Ik kon er wel een hele tijd naar blijven kijken, maar helaas had ik niet veel tijd en de koeien (BWB) moesten ook nog op de foto
@Assie: Ja ik geloof ook dat dit echt heel lastig is. Op zo'n mechanische stier in beginnersstand kan ik al niet blijven zitten, dus dit zal wel een ramp zijn Dit waren nog maar makke Holstein koetjes, maar een limousin kalf had voor nog wat meer uitdaging gezorgt. Dan zou de beginner (die met de zwarte hoed) waarschijnlijk in het zand zijn beland. Helaas hadden ze geen limousins voor deze demo
Gave foto's! Heb er nog nooit van gehoord, dat cutting. Wel grappig om te zien.
En nu ben ik natuurlijk ook heel erg benieuwd wie de knappe toeschouwer is.
Irisz schreef:Gave foto's! Heb er nog nooit van gehoord, dat cutting. Wel grappig om te zien.
En nu ben ik natuurlijk ook heel erg benieuwd wie de knappe toeschouwer is.
Dat kan ik je helaas niet vertellen. Heb hem alleen gekiekt en verder gelopen. Vind het wel een knapperd
Mooie foto's!
Heel leuk om een cutting horse aan het werk te zien. Deze heeft duidelijk genoeg "cow sense". Met mijn Border Collie heb ik schapendrijfwedstrijden gelopen, ik herken een goed werkend dier wel (of het nou een hond is of een paard).
Lieke87 schreef:@ nanna, Dat is volgens mij een brown overo
Volgens mij is de basiskleur van dit paard niet "brown" (in het nederlands vos), maar "red roan". Een roodschimmel, dus, maar dan in een bonte variant. In dit geval inderdaad een overo, al neigt dit wel naar een mengvorm tussen overo en tobiano (tovero).