Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Cash schreef:ik vind het er maar heel onnatuurlijk uitzien.
kunnen die beesten nou nog wel fatsoenlijk lopen?
Ja hoor lopen ging prima. Net als bij een hondenshow moesten ze ook een stukje lopen.
Ze worden zo geschoren om de spieren beter te laten uitkomen. Tja of het mooi is moet iedereen voor zich maar bepalen, maar dat heb je met hondentrimmen ook Ze liepen zelfs met een borstel en (erg lekker ruikende) creme te smeren
De meeste koeien die in de bergen leven zien er zo uit, die hebben die spieren dan echt nodig om te kunnen klimmen en dalen van de berg.
Ik vraag me af hoe ze deze koeien in ons vlakke landje zo gespierd krijgen.
Aimee schreef:De meeste koeien die in de bergen leven zien er zo uit, die hebben die spieren dan echt nodig om te kunnen klimmen en dalen van de berg.
nee, die zien er nooit zo gespierd uit want die hebben normale spieren en dit is een afwijking.
Ik vraag me af hoe ze deze koeien in ons vlakke landje zo gespierd krijgen.
door dus op die afwijking verder te fokken.
veertje schreef:Ja hoor lopen ging prima.
ja, diegene die ze meenemen naar show waarschijnlijk wel maar de poten en het gangwerk vormen wel degelijk een serieus probleem bij de extreme dikbillen .
Hoe kan je zien dat deze koeien een afwijking hebben, en dit kalfje in de Italiaanse bergen niet?
lieke schreef:Waarom worden de billen van die koeien geschoren?
Omdat die billen smerig zijn van de stront !
Dit zijn de meest onnatuurlijke koeien en super ongezond want er is geen kalf dat zonder keizersnede geboren kan worden. Dit is in mijn ogen pure dierenmishandeling.............want dit wordt enkel gefokt om per koe zo veel mogelijk vlees te produceren.
Hier lopen koeien met natuurlijke spieren in de bergen en die zien er gewoon mooi uit zonder deze gedrochten van billen en op een enkele uitzondering na worden alle kalveren gewoon volgens natuurlijke weg geboren. Mocht een koe een keizersnede nodig hebben dan is dat meestal de eerste keer en dan krijgen ze nog een 'herkansing' bij een tweede kalf en lukt dat niet normaal dan worden ze uit de fok gehaald.
Mede ook omdat het anders te duur wordt omdat een keizersnede toch een dikke 300 euro is en het kalf met 9 maanden misschien het dubbele waard is dus dan mag het niet té veel kosten als de boer er ook nog aan moet verdienen.
ik denk dat ze bij deze koeien niet over spieren maar over vlees praten? Dat is ook wat ze ook onder de aandacht brengen met die aparte scheermodelletjes. Kun je nóg beter zien hoeveel biefstukken er uit zullen gaan.
Vreselijk die dikbillen, de meeste kunnen niet normaal lopen en ze kunnen al zeker niet normaal geboren worden, hoe meer bil hoe meer vlees ze eraf kunnen snijden. Dit heeft iid niets met spieren door beweging te maken.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Onnatuurlijk of niet, dat mag ieder voor zich beslissen.
Ik vond het leuk de show te bekijken en stiekem nogal wat overeenkomsten te zien met een hondenshow tot het opdoffen aan toe. Verder vind ik het erg leuke koeien en er mogen dan wel wat dingen verbeterd in het ras (qua afkalven bv), de koeien tonen op mij totaal niet ongelukkig. De gemiddelde melkkoe vind ik triester overkomen dan deze zwaargewichten. Een weiland vol nieuwsgierige goedzakken. Ik vind dat veel mooier dan een weilandje met melkkoeien die al 3 meter achteruit springen als je naar ze wijst.
veertje schreef:Onnatuurlijk of niet, dat mag ieder voor zich beslissen.
Ik vond het leuk de show te bekijken en stiekem nogal wat overeenkomsten te zien met een hondenshow tot het opdoffen aan toe. Verder vind ik het erg leuke koeien en er mogen dan wel wat dingen verbeterd in het ras (qua afkalven bv), de koeien tonen op mij totaal niet ongelukkig. De gemiddelde melkkoe vind ik triester overkomen dan deze zwaargewichten. Een weiland vol nieuwsgierige goedzakken. Ik vind dat veel mooier dan een weilandje met melkkoeien die al 3 meter achteruit springen als je naar ze wijst.
Zo!
We hoeven ook niet allemaal hetzelfde mooi te vinden (gelukkig maar want dan liepen we er allen hetzelfde bij met dezefde hond) maar ik blijf het onnatuurlijk vinden. Voorheen waren dit ook de koeien waarvan de kalveren volgestopt werden met clenbuterol (wat je normaal voor een luchtweginfectie geeft) om ze zo snel mogelijk fors te krijgen..........drie keer raden wie die troep dan ook mocht innemen.....juist degene die dat lapje kalfsvlees at !
veertje schreef:Onnatuurlijk of niet, dat mag ieder voor zich beslissen.
Zo!
We hoeven ook niet allemaal hetzelfde mooi te vinden (gelukkig maar want dan liepen we er allen hetzelfde bij met dezefde hond) maar ik blijf het onnatuurlijk vinden. Voorheen waren dit ook de koeien waarvan de kalveren volgestopt werden met clenbuterol (wat je normaal voor een luchtweginfectie geeft) om ze zo snel mogelijk fors te krijgen..........drie keer raden wie die troep dan ook mocht innemen.....juist degene die dat lapje kalfsvlees at !