Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onveilig losloopgebied
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Onveilig losloopgebied
Maar heb je iets verder dan ook niks? Ik denk dat er heel veel hondenbezitters zijn die niet op 5 min rijden een losloopgebied hebben namelijk. Ik rijd zelf ook meestal naar de Soesterduinen, Vianen, E'strand etc. om te wandelen. Dat zit niet op 5 min afstand.

Linda, Izzie en Bram
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Maar dat komt omdat jij totaal geen idee hebt naast welke pracht en praal je woontZoek stok! schreef:Maar heb je iets verder dan ook niks? Ik denk dat er heel veel hondenbezitters zijn die niet op 5 min rijden een losloopgebied hebben namelijk. Ik rijd zelf ook meestal naar de Soesterduinen, Vianen, E'strand etc. om te wandelen. Dat zit niet op 5 min afstand.
- Von
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Galgo Espanol
- Contacteer:
En echt handig/milieuvriendelijk is het ook niet als je voor een leuk rondje met de hond met de auto moet ... [als het even kan elke dag, ik heb een windhond]Zoek stok! schreef:Maar heb je iets verder dan ook niks? Ik denk dat er heel veel hondenbezitters zijn die niet op 5 min rijden een losloopgebied hebben namelijk. Ik rijd zelf ook meestal naar de Soesterduinen, Vianen, E'strand etc. om te wandelen. Dat zit niet op 5 min afstand.
= = I love to take photos of dogs = =
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij hebben een soortgelijk probleem hier. Wel een groot losloopveld, maar naast een fietspad. We hebben zelf handtekeningen van omwonenden opgehaald en hebben de gemeente nu zo ver dat we officiele handtekeningen mogen ophalen. Hebben we er meer dan 800, dan komt er een omheining. En die 800 hebben we nu bijna bij elkaar
Het fijne weet ik er niet van, behalve dat ze heel veel hebben gepraat met de gemeente en dit zeker al een jaar loopt, maar als het goed is krijgen wij over een paar weken dus wel een omheining!
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dank je PepiePepie schreef:Inspreken werkt in mijn ogen ook het beste,alle partijen zijn er dan gelijk bij betrokkenMoniqueDM schreef: Je kunt het beste vragen of je een afspraak kunt maken met de wethouder zelf.
Doe je dat niet, dan krijg je vaak te maken met een beleidsmedewerker en die kunnen toch geen knopen doorhaken of afspraken maken..., wethouders wel.
Ik ben ook een paar jaar geleden naar een gemeenteraadsvergadering met mogelijkheid tot inspreken geweest. Dat inspreken heb ik ook gedaan.
Tijdens zo vergadering kun je ook je grieven kwijt op het gebied van het hondenbeleid en de tekortkomingen daaromtrent.
Voordeel van zo'n vergadering is dat de hele raad erbij zit en daar zitten altijd wel wat hondenbezitters tussen die je met een beetje geluk op je hand krijgt.wel met handtekeningen van medehondebezitters anders wordt het alleen jouw verhaal
Ik vind het trouwens goed van je MoniqueDM dat je van deze mogelijkheid gebruik heb gemaakt,ik vind dat veel te weinig mensen dit doen
Ik vind ook dat te weinig mensen gebruik maken van de mogelijk om deel te nemen aan gemeenteraadsvergaderingen, juist als het om "ondergeschoven" onderwerpen gaat als het hondenbeleid.
Nadat ik deel had genomen aan die vergadering, heb ik nog regelmatig contact gehad met de wethouder en daardoor zijn toch veel positieve zaken gerealiseerd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Zoek stok!
- Zeer actief
Hahaha dat klopt. Ik ken de gebieden in de buurt totaal nietbennie schreef:Maar dat komt omdat jij totaal geen idee hebt naast welke pracht en praal je woontZoek stok! schreef:Maar heb je iets verder dan ook niks? Ik denk dat er heel veel hondenbezitters zijn die niet op 5 min rijden een losloopgebied hebben namelijk. Ik rijd zelf ook meestal naar de Soesterduinen, Vianen, E'strand etc. om te wandelen. Dat zit niet op 5 min afstand..

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb geen windhond, maar mijn honden lopen ook elke dag. En ik ga me niet vanwege milieuredenen kapot ergeren aan een gebrek aan losloopgebieden terwijl ik die met de auto zo bereik.Von schreef:En echt handig/milieuvriendelijk is het ook niet als je voor een leuk rondje met de hond met de auto moet ... [als het even kan elke dag, ik heb een windhond]Zoek stok! schreef:Maar heb je iets verder dan ook niks? Ik denk dat er heel veel hondenbezitters zijn die niet op 5 min rijden een losloopgebied hebben namelijk. Ik rijd zelf ook meestal naar de Soesterduinen, Vianen, E'strand etc. om te wandelen. Dat zit niet op 5 min afstand.

Linda, Izzie en Bram
- bennie
- Zeer actief
Nou moet ik zeggen dat er in Limburg veel minder losloopgebieden zijn dan hier, volgens mij alleen die waar nu actie voor wordt gevoerd en eentje op de Brunssummerheide, verder laat volgens mij iedereen de honden gewoon uit in uiterwaarden en natuurgebieden.Zoek stok! schreef:Ik heb geen windhond, maar mijn honden lopen ook elke dag. En ik ga me niet vanwege milieuredenen kapot ergeren aan een gebrek aan losloopgebieden terwijl ik die met de auto zo bereik.Von schreef:En echt handig/milieuvriendelijk is het ook niet als je voor een leuk rondje met de hond met de auto moet ... [als het even kan elke dag, ik heb een windhond]Zoek stok! schreef:Maar heb je iets verder dan ook niks? Ik denk dat er heel veel hondenbezitters zijn die niet op 5 min rijden een losloopgebied hebben namelijk. Ik rijd zelf ook meestal naar de Soesterduinen, Vianen, E'strand etc. om te wandelen. Dat zit niet op 5 min afstand.
Wat ik wel vreemd vind is dat ondanks dat er nauwelijks plaatsen zijn waar je windhonden lekker kunt laten rausen, de windhond enorm populair is in Limburg. Als ik daar zou wonen zou ik never voor een windhond kiezen. Hier hebben we inderdaad Soesterduinen wat ideaal is voor windhonden, maar zulke gebieden ken ik in ieder geval niet in Limburg.
- Von
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Galgo Espanol
- Contacteer:
Volgens mij is de windhond in heel Nederland [en Belgie] steeds populairder aan het worden [vooral met de vele opvanghonden vanuit Spanje]. Is mijn mening maar ja, ik let er dan ook extra op hebennie schreef: Wat ik wel vreemd vind is dat ondanks dat er nauwelijks plaatsen zijn waar je windhonden lekker kunt laten rausen, de windhond enorm populair is in Limburg. Als ik daar zou wonen zou ik never voor een windhond kiezen. Hier hebben we inderdaad Soesterduinen wat ideaal is voor windhonden, maar zulke gebieden ken ik in ieder geval niet in Limburg.
Zoals jij het stelt over het uitlaten van je [wind]hond in Limburg klinkt het alsof het dramatisch gesteld is met de mogelijkheden hier. Dat vind ik nog wel meevallen. Als je een hond hebt die aardig luistert [zoals de mijne] kun je toch wel vooruit in de buitengebieden hoor. Het is alleen handiger als ze legaal en vooral: samen met andere honden kan rausen.
[verder vooruit dan 100 meter rent mijn windhond niet, en ze heeft echt een trigger nodig om te gaan rennen want ze is liever lui dan moe. niet alle windhonden zijn hetzelfde]
Voor ik hier woonde heb ik in Brabant gewoond. Heb het idee dat het daar nog veel beroerder is gesteld met de officiele losloopgebieden.
In Belgie zijn ze helemaal goed bezig de laatste tijd. Daar gaan ze steeds meer het belang inzien van veilige losloopgebieden.
= = I love to take photos of dogs = =
- bennie
- Zeer actief
Ik heb het dan ook over de legale mogelijkhedenVon schreef:Volgens mij is de windhond in heel Nederland [en Belgie] steeds populairder aan het worden [vooral met de vele opvanghonden vanuit Spanje]. Is mijn mening maar ja, ik let er dan ook extra op hebennie schreef: Wat ik wel vreemd vind is dat ondanks dat er nauwelijks plaatsen zijn waar je windhonden lekker kunt laten rausen, de windhond enorm populair is in Limburg. Als ik daar zou wonen zou ik never voor een windhond kiezen. Hier hebben we inderdaad Soesterduinen wat ideaal is voor windhonden, maar zulke gebieden ken ik in ieder geval niet in Limburg.![]()
Zoals jij het stelt over het uitlaten van je [wind]hond in Limburg klinkt het alsof het dramatisch gesteld is met de mogelijkheden hier. Dat vind ik nog wel meevallen. Als je een hond hebt die aardig luistert [zoals de mijne] kun je toch wel vooruit in de buitengebieden hoor. Het is alleen handiger als ze legaal en vooral: samen met andere honden kan rausen.
[verder vooruit dan 100 meter rent mijn windhond niet, en ze heeft echt een trigger nodig om te gaan rennen want ze is liever lui dan moe. niet alle windhonden zijn hetzelfde]
Voor ik hier woonde heb ik in Brabant gewoond. Heb het idee dat het daar nog veel beroerder is gesteld met de officiele losloopgebieden.
In Belgie zijn ze helemaal goed bezig de laatste tijd. Daar gaan ze steeds meer het belang inzien van veilige losloopgebieden.
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
We hebben iets verderop ook niks.. als we echt een losloopgebied zoeken moet ik 20 minuten rijden met de auto en dan ben ik in Herpen (Brabant). Ik vind eigenlijk dat iedere gemeente wel iets moet hebben.. en wij hebben in ons dorp alleen maar twee poepbakken waar we 120 euro per jaar voor betalen.Zoek stok! schreef:Maar heb je iets verder dan ook niks? Ik denk dat er heel veel hondenbezitters zijn die niet op 5 min rijden een losloopgebied hebben namelijk. Ik rijd zelf ook meestal naar de Soesterduinen, Vianen, E'strand etc. om te wandelen. Dat zit niet op 5 min afstand.
Verder heb ik nog weinig ondernomen (druk op m'n werk), ik probeer deze week wel een afspraak te maken op het gemeentehuis.
- ramona r
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): markiesje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het is wel een tijd terug maar nu in deze warme weken ben ik op zoek naar zwemwaters voor mijn hond. Hoe is dit afgelopen. Kanje hond nu veilig lopen en in en uit het water daar?
-
Pakdebal
.
in het park , een losloopgebied, is het net andersom :
ze hebben daar een bankje neergezet, met er achter een grasveldje met sloot , voor mensen die gewoon willen wandelen en even willen gaan zitten
prima, toch ?
Maar nu komen er elke dag 2 rottweilers , ik heb ze meerdere keren daar gezien, die van het grasveldje een modderpoel gemaakt hebben ,
omdat ze steeds de sloot in springen .
dus ik denk dat de gemeente dan visioenen ziet in dit soort als ze het toe gaan geven , En daar geef ik ze groot gelijk in . !
honden ( en hun eigenaren ) kunnen de natuur ook behoorlijk slopen ...!!! ..

ze hebben daar een bankje neergezet, met er achter een grasveldje met sloot , voor mensen die gewoon willen wandelen en even willen gaan zitten
prima, toch ?
Maar nu komen er elke dag 2 rottweilers , ik heb ze meerdere keren daar gezien, die van het grasveldje een modderpoel gemaakt hebben ,
omdat ze steeds de sloot in springen .
dus ik denk dat de gemeente dan visioenen ziet in dit soort als ze het toe gaan geven , En daar geef ik ze groot gelijk in . !
honden ( en hun eigenaren ) kunnen de natuur ook behoorlijk slopen ...!!! ..
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Pakdebal schreef:.
prima, toch ?
omdat ze steeds de sloot in springen .![]()
honden ( en hun eigenaren ) kunnen de natuur ook behoorlijk slopen ...!!! ..![]()
Jij houdt er nogal van om te overdrijven he?
Weet je wie de natuur slopen dat zijn de mensen die al hun barbeqeuafval overal laten slingeren en al hun lege verpakkingen overal maar dumpen. Vooral al die plasticverpakkigen zijn slecht voor alle dieren.
Van een hond die in de sloot springt gaat echt de natuur niet kapot.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Crista
- Zeer actief
Helaas is er niets veranderd... Je kan je hond voor het losloopgebied wel laten zwemmen, daar kunnen ze makkelijk in- en uit het water.ramona r schreef:Het is wel een tijd terug maar nu in deze warme weken ben ik op zoek naar zwemwaters voor mijn hond. Hoe is dit afgelopen. Kanje hond nu veilig lopen en in en uit het water daar?
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
Wat ik zo grappig vond aan jou berichtje dat je foto het hele verhaal tegen spreekt. Maakt jou hond het riet niet kapot op die foto?? En wat is er erg aan een beetje modder langs de waterkant? Onze hond is gek van water en zal in ieder plasje en slootje springen als ie de kans krijgt en ik vind dat helemaal prima zolang er geen nesten ofzo zitten. Als hondeneigenaar geniet ik ook altijd bij het zien van het plezier van andermans honden die schik hebben in het water zoals dus blijkbaar die twee rottweilers die je noemt. En trouwens komt jou hond droog uit het water? Lijkt me niet...dus die veroorzaakt ook modder langs de waterkant....Pakdebal schreef:.
prima, toch ?
omdat ze steeds de sloot in springen .![]()
honden ( en hun eigenaren ) kunnen de natuur ook behoorlijk slopen ...!!! ..![]()
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

-
Pakdebal
mirretje schreef: Wat ik zo grappig vond aan jou berichtje dat je foto het hele verhaal tegen spreekt. Maakt jou hond het riet niet kapot op die foto?? En wat is er erg aan een beetje modder langs de waterkant? Onze hond is gek van water en zal in ieder plasje en slootje springen als ie de kans krijgt en ik vind dat helemaal prima zolang er geen nesten ofzo zitten. Als hondeneigenaar geniet ik ook altijd bij het zien van het plezier van andermans honden die schik hebben in het water zoals dus blijkbaar die twee rottweilers die je noemt. En trouwens komt jou hond droog uit het water? Lijkt me niet...dus die veroorzaakt ook modder langs de waterkant....
het is een plekje niet voor honden , maar voor wandelaars bestemd , het was een grasveldje en nu een bruine modderpoel
net zoals , aan de andere kant waar mijn hond staat op die foto , daar hebben tig honden op die kant gegraven
nu is het een maanlandschap .
ik vind , dat je dan even , voordat je weggaat , de kuilen dicht moet maken , zodat andere honden er niet invallen
echt hele diep gaten zijn het
het grondwater komt er zelfs al naar boven drijven , zo diep , door hondenuitlaat-services , ik vind dat echt schandalig . !
ik heb een mooie oever in 8 jaar zien veranderen , in een maanlandschap , waar honden hun poten kunnen breken, .!!
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
in je vorige berichtje had je het alleen over modder. Dat grasveld is dan van slechte kwaliteit als die het zwemgebeuren van 2 rottweilers niet aan kan. En onze hond mag ook lekker zwemmen in slootjes waar geen losloopgebied is anders kan hij nooit zwemmen bij ons in de buurt. En je hebt niet gereageerd op mijn vraag: jou hond maakt het riet kapot... is dat niet erg dan?Pakdebal schreef:mirretje schreef: Wat ik zo grappig vond aan jou berichtje dat je foto het hele verhaal tegen spreekt. Maakt jou hond het riet niet kapot op die foto?? En wat is er erg aan een beetje modder langs de waterkant? Onze hond is gek van water en zal in ieder plasje en slootje springen als ie de kans krijgt en ik vind dat helemaal prima zolang er geen nesten ofzo zitten. Als hondeneigenaar geniet ik ook altijd bij het zien van het plezier van andermans honden die schik hebben in het water zoals dus blijkbaar die twee rottweilers die je noemt. En trouwens komt jou hond droog uit het water? Lijkt me niet...dus die veroorzaakt ook modder langs de waterkant....
het is een plekje niet voor honden , maar voor wandelaars bestemd , het was een grasveldje en nu een bruine modderpoel
net zoals , aan de andere kant waar mijn hond staat op die foto , daar hebben tig honden op die kant gegraven
nu is het een maanlandschap .![]()
ik vind , dat je dan even , voordat je weggaat , de kuilen dicht moet maken , zodat andere honden er niet invallen
echt hele diep gaten zijn het
het grondwater komt er zelfs al naar boven drijven , zo diep , door hondenuitlaat-services , ik vind dat echt schandalig . !![]()
ik heb een mooie oever in 8 jaar zien veranderen , in een maanlandschap , waar honden hun poten kunnen breken, .!!
Ik ben het met je eens dat gaten die gegraven zijn niet kunnen. Dat is inderdaad gevaarlijk en niet nodig.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

-
Pakdebal
mirretje schreef:. En je hebt niet gereageerd op mijn vraag: jou hond maakt het riet kapot... is dat niet erg dan?
Ik ben het met je eens dat gaten die gegraven zijn niet kunnen. Dat is inderdaad gevaarlijk en niet nodig.
is het riet dan kapot ?.
ach, als jij langs een heg loopt , valt er ook wel eens een blaadje van af door je jas , toch ?.
die bladeren lagen er al, want hij kwam van de andere kant zwemmen
wat ook zo erg is ?. Bij banken die kuilen .
ik ben nogal klein, maar ik kan mijn voeten niet meer op de grond zetten, van die honden kuilen ,
die graven dan zeker onder de voeten ?
ik vind dat echt helemaal niet kunnen !
dus ik kan mij wel voorstellen , dat gemeentes wat zuinig willen zijn op hun natuur, of ze moeten een soort etiquette examen laten doen
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Inspreken bij de Raad is altijd een goed idee (ook als het van jou alleen komt, je bent tenslotte burger van dit dorp). Je kan eventueel eerst een gesprek met een wethouder aanvragen, of zelfs met de burgemeester - het is ook een openbare orde probleem, een uitlaatplaats naast de openbare weg... Mocht dat niets opleveren zou ik raadsfracties gaan benaderen, liefst persoonlijk. Veel politieke partijen hebben een "inloopspreekuur" waar je terecht kan.
Enne, ambtenaren willen vaak wel een verantwoord hondenplan opstellen, maar moeten vechten tegen de mensen die daar het belang niet van inzien. Ik heb zelf in de gemeente waar ik werk, mijn tong blauw gepraat om collega's en leidinggevenden de andere kant van een hond te laten zien. Het resultaat: twee afgesloten uitlaatveldjes en veel bakken in de rest van het dorp! In het dorp waar ik woon is dit helaas niet gelukt, daar bepaal ik zelf waar mijn hond los loopt......
Enne, ambtenaren willen vaak wel een verantwoord hondenplan opstellen, maar moeten vechten tegen de mensen die daar het belang niet van inzien. Ik heb zelf in de gemeente waar ik werk, mijn tong blauw gepraat om collega's en leidinggevenden de andere kant van een hond te laten zien. Het resultaat: twee afgesloten uitlaatveldjes en veel bakken in de rest van het dorp! In het dorp waar ik woon is dit helaas niet gelukt, daar bepaal ik zelf waar mijn hond los loopt......
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Grappig dat er in dit toppic gesproken wordt over "natuur" als we het hebben over een gras veldje naast een slootkant waar wat kuilen in komen. Nee, wild als vossen en konijnen graven zeker ook nooit ...
Het probleem is dat je niet wilt dat het veldje eruit gaat zien als natuur, maar als je achtertuin.
Het probleem is dat je niet wilt dat het veldje eruit gaat zien als natuur, maar als je achtertuin.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Eerlijk gezegd zou ik als gemeente ook niet terug reageren.Crista schreef:Het is fijn om een beetje achteraf en rustig te wonen, maar ondanks de ruimte hier is het niet altijd even fijn voor de hondenEen half jaar geleden heb ik een discussie gehad met de jachtopziener, van hem mocht ik Mitch alleen nog maar langs de weg loslaten.. nu rij ik braaf met de auto (5 min.) naar een mini losloopveldje hier in de buurt maar daar denken ze dus absoluut niet na over veiligheid!
Vanavond gingen mijn zusje en ik met Mitch en Guus naar het losloopveldje, dit is bij een recreatiegebied (de Gouden ham in Appeltern). Hieronder een plaatje van Google earth met het losloopveldje in rood:
Het pad wat naar het losloopveldje gaat is in het weekend overdag vrij druk met fietsers maar s'avonds laten we de honden daar ook al los. Vanaf dat pad kunnen de honden ook bij het water en daar kunnen ze er makkelijk in lopen en zwemmen. Op het losloopveldje heeft de gemeente iets beters bedachtHier kunnen de honden het water niet in en ipv. een hek, hebben ze de waterkant daar met houten palen heel hoog gemaakt... als de honden daar nu rennen en per ongeluk in het water vallen, komen ze er niet meer uit!! Helaas hebben we vanavond zelf voor dit probleem gestaan, Mitch gleed uit en plonsde in het water. Hij was ten eerste helemaal in paniek omdat hij niet van water houdt en ten tweede kon hij er niet uit! Hij stond op zijn achterpoten, helemaal recht en kon net met zijn voorpoten bij de rand van het gras komen. Mijn zusje had de makkelijkste broek aan en is in het water gegaan om Mitch omhoog te tillen zodat ik hem aan kon pakken. Het is daar gelukkig niet heel erg diep, als je staat komt het water tot je broekriem.. maar de kant is zo hoog dat ik zelfs mijn zusje weer uit het water moest trekken!
Dit is een foto gemaakt vanaf het veldje, je ziet hier de waterkant een beetje. Aan de overkant van het water zie je het strand voor de mensen (honden verboden).
Het ergste van dit verhaal is dat ik al verschillende keren een mail naar de gemeente verstuurd heb over losloopgebieden bij ons in de buurt, ik wilde ze zelfs met allerlei plannen helpen! Het enige wat ik thuisgestuurd kreeg was een folder met de hondenvoorzieningen in Appeltern.. nou, er zijn wel 2 hele poepbakken in het dorp en dat is het!! Hierna heb ik nog 3 keer een mail gestuurd (naar verschillende mensen bij de gemeente) en geen antwoord meer gekregen. Ik begrijp dat ze niet overal losloopgebieden kunnen maken, maar zorg er in ieder geval voor dat het ene miniveldje wat je aanbiedt wel veilig is!! Nu heb ik er echt genoeg van en wil ik het anders aanpakken.. via de krant wil ik het eerst proberen. Morgen ga ik foto's maken van het veldje en een goed verhaal schrijven. Als iemand tips heeft, heel graag
Is jouw verantwoordelijkheid toch om op je hond te passen in onveilge situatie's.!
Beetje gezeik om niets en of alles om de veilgheid van jouw honden of honden in het algemeen moet gaan.
Mooie leerschool ,kijkt hij volgende keer wel uit om met zijn domme kop in de plomp te vallen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Crista
- Zeer actief
Topic is inmiddels 3 jaar oudbouvierpoedel schreef: Eerlijk gezegd zou ik als gemeente ook niet terug reageren.
Is jouw verantwoordelijkheid toch om op je hond te passen in onveilge situatie's.!
Beetje gezeik om niets en of alles om de veilgheid van jouw honden of honden in het algemeen moet gaan.
Mooie leerschool ,kijkt hij volgende keer wel uit om met zijn domme kop in de plomp te vallen.
Ben het niet eens met je reactie.. Gemeente heeft overigens netjes gereageerd en ik heb destijds een gesprek gehad met ze.
-
Pakdebal
Paisley schreef:Grappig dat er in dit toppic gesproken wordt over "natuur" als we het hebben over een gras veldje naast een slootkant waar wat kuilen in komen. Nee, wild als vossen en konijnen graven zeker ook nooit ...
die kleine pootjes van een konijn is niet te vergelijken met die maanlandschap grote gaten van grote honden .
- ramona r
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): markiesje
- Contacteer:
Ho, ho....
ik heb dit , inderdaad oude, tophic naar boven gehaald om te weten hoe het nu daar is met de situatie, niet om een discussie op gang te brengen die ontaard in weet ik veel wat.
maar ik heb antwoord gevonden , bedankt.
ik heb dit , inderdaad oude, tophic naar boven gehaald om te weten hoe het nu daar is met de situatie, niet om een discussie op gang te brengen die ontaard in weet ik veel wat.
maar ik heb antwoord gevonden , bedankt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Je hond kan ookk met zijnn kop tegen een boom aanjassen of met zijnn ballen in het prikkeldraad blijven hangen.Crista schreef:Topic is inmiddels 3 jaar oudbouvierpoedel schreef: Eerlijk gezegd zou ik als gemeente ook niet terug reageren.
Mooie leerschool ,kijkt hij volgende keer wel uit om met zijn domme kop in de plomp te vallen.![]()
Ben het niet eens met je reactie.. Gemeente heeft overigens netjes gereageerd en ik heb destijds een gesprek gehad met ze.
Waarom moet een gemeente alles regelen qua veiligheid van jouw hond.?
Vind dat echt heel raar.

- Crista
- Zeer actief
Ik heb nergens gezegd dat de gemeente 'alles' moet regelen qua veiligheid van mijn hond..bouvierpoedel schreef:Je hond kan ookk met zijnn kop tegen een boom aanjassen of met zijnn ballen in het prikkeldraad blijven hangen.Crista schreef:Topic is inmiddels 3 jaar oudbouvierpoedel schreef: Eerlijk gezegd zou ik als gemeente ook niet terug reageren.
Mooie leerschool ,kijkt hij volgende keer wel uit om met zijn domme kop in de plomp te vallen.![]()
Waarom moet een gemeente alles regelen qua veiligheid van jouw hond.?
Vind dat echt heel raar.
Je moet me geen dingen aanpraten
Ik ben wel van mening dat als de gemeente een losloop veldje creëert voor honden, dat ze er dan ook voor zorgen dat deze veilig is. Het veldje waar ik destijds dit topic voor geopend heb, is in mijn ogen niet veilig. Een hek of omheining is naar mijn idee minimaal wat hier had moeten staan. Gelukkig was de persoon die ik van de gemeente gesproken heb het hier mee eens. Volgens mij betalen we genoeg honden belasting en als ik dan in het hele dorp 2 poepbakken ontdek, kan er wel wat meer uitgegeven worden. Ik had alleen geen zin om er nog brieven aan te wijden en loop tegenwoordig de polder in met de honden.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dus weggegooit geld want de enige klager loopt nu ergens anders met haar honden.
hahaha
hahaha

- Crista
- Zeer actief
Wijsneusbouvierpoedel schreef:Dus weggegooit geld want de enige klager loopt nu ergens anders met haar honden.
hahaha
-
Muk
Kun je de lokale media niet inschakelen als eengesprek met de wethouder niet werkt? Negatieve publiciteit vinden de meeste gemeentes helemaal niks is mijn ervaring en dan kunnen zaken ineens wel sneller opgelost worden.
Ook al is het een antiek topic, dan nog kun je het proberen.
Ook al is het een antiek topic, dan nog kun je het proberen.