Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Milan in de praktijk.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Milan in de praktijk.

Ongelezen bericht door Moos »

Ben ik de enige, of zijn er meer hier die steeds vaker mensen "dogwhisperer-methodes" toe zien (proberen te) passen?

Week of 2-3 geleden kwam ik iemand tegen die de hond steeds van die zijwaardse 'trapjes' liep te geven. Waarom was mij overigens geheel onduidelijk :denken: :mrgreen:
Vorige week zie ik iemand hetzelfde doen, maar dan met een flostouw :roll: Alleen nu was wel duidelijk waarom, elke keer als de hond voor hem ging lopen kreeg ie dat flostouw tegen zijn kop geslingerd.
En nou kwam ik gisterenochtend iemand tegen wiens hond als een dolle op een andere hond afstierde en vervolgens tegen mij zei "ja, ik kijk vaak naar the dogwhisperer, en je moet ze leren negeren!". Hoe dat in verband stond met zijn hond die dus alles behalve negeren deed ontging me een beetje :F: Nadat hondlief weer 'gevangen' was kreeg hij nog een soort "je bent nu calm and submissive, calmmmmm and submissive" behandeling :mrgreen:

Komen meer mensen dat soort dingen tegen nu?
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Milan in de praktijk.

Ongelezen bericht door Supernova »

Laatst wel een vrouw gezien die haar border terrier na elke 4 stappen een schop gaf in de flanken.
Waarom geen idee, het dier liep heel braaf mee. :19:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Haha nee eigenlijk niet. Ik denk dat ze daar in het oosten te nuchter voor zijn :mrgreen:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Gelukkig niet :F:
Afbeelding
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

Gelukkig niet zeg.. Moet er niet aan denken..
Loop ik buiten tijdens de spitsuren van honden uitlaten hoor ik de hele tijd TSSS TSSS TSSS :ugh:
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Nee, nog niet gezien.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik hoor wel vaker tssst. :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nee, nog niets van gemerkt.
Ik ben volgens mij de enige hier in de buurt, maar niemand die het in de gaten heeft, omdat het bij mij allang werkt, dus ik hoef niets meer te doen wat opvalt.
Het enige dat ze eventueel kunnen merken is af en toe ssshhht of tsss of hey.
Veel meer niet.
:zweep:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

EstherK schreef:Ik hoor wel vaker tssst. :mrgreen:
Yep, dat heb ik ook al een paar keer gehoord.
En verder hebben nogal wat hondenbezitters het onder elkaar over de 'dogwhisperer'. Er wordt dus behoorlijk veel naar gekeken, heb ik het idee.
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

:mrgreen: ik hoor wel heel vaak Tssssssssssss, maar dan meer van mensen zonder hond die mij met een stuk of acht, negen honden zien lopen :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ellepel schreef::mrgreen: ik hoor wel heel vaak Tssssssssssss, maar dan meer van mensen zonder hond die mij met een stuk of acht, negen honden zien lopen :mrgreen:
Ja daar zou ik ook naar tssss-en :mrgreen: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ellepel schreef::mrgreen: ik hoor wel heel vaak Tssssssssssss, maar dan meer van mensen zonder hond die mij met een stuk of acht, negen honden zien lopen :mrgreen:
En, schieten ze dan alle 8 meteen in een calm and submissive state? :mrgreen:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Nee en ik was vanmiddag absoluut niet calm and submissive :boos:

Baco wilde alleen maar tevenplasjes ruiken, schuimbekken, kwijlen, snurken en markeren, ik was er helemaal klaar mee, ik liep naar huis met de lijn over mijn schouder en 4 meter daarachter een verongelijkt kijkende kaukaas, mensen keken naar Baco met medelijden en ik kreeg een rare blik, ze dachten vast die kent cm niet. :mrgreen:
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Als ik hier tss zou doen dan heb ik een hond die gek wordt omdat ze denkt dat ik een kat weg jaag :smile:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is me hier ook niet opgevallen :19: Nu ontwijk ik meestal alles en iedereen, dus dat scheelt.

Behalve de hond die vanmiddag achter een bocht vandaan schoot, op Puchu af stoof, die door had dat het een reu was en een grom gaf.. de andere hond klapte direct bovenop Puchu en greep hem in zijn nek :eek: Geen baas, hond was gewoon in z'n uppie naar buiten gesodemieterd.
Fijn dat soort portretten :roll:
Heel logisch dat een reu een grom van een andere reu niet pikt hoor (en heel logisch dat een reu een aanstormende reu een grom geeft), maar als het het soort hond is wat er dan direct opklapt, gooi hem dan niet zomaar los naar buiten zonder toezicht.
Ik heb het heel even laten gaan, dacht dat er wel ééntje op zou geven, maar als snel werd duidelijk dat ze wel erg aan elkaar gewaagd waren en tja... toen heb ik dus toch maar de bewuste voet (helaas maar maatje 37, maar wel stevige wandelschoenen) tegen de borst van de andere hond gezet en die achteruit gedrukt en een grote bek gegeven :ugh:
Puchu zat netjes aan de lijn, andere hond liep los, die die mocht opzouten. Nog even op zoek gegaan naar de bazen, maar onder de mensen die verschrikt naar buiten kwamen op het lawaai af, zat uiteraard niet de baas van de bewuste hond. Dat was jammer, want daar had ik een appeltje meer mee te schillen dan met de hond zelf.

Zo, dat ben ik ook weer kwijt :mrgreen: Probeer ik potverdorie mijn hond al 3 jaar te leren op mij te focussen en kan ik met een beetje pech weer een terugval verwachten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:Het is me hier ook niet opgevallen :19: Nu ontwijk ik meestal alles en iedereen, dus dat scheelt.

Behalve de hond die vanmiddag achter een bocht vandaan schoot, op Puchu af stoof, die door had dat het een reu was en een grom gaf.. de andere hond klapte direct bovenop Puchu en greep hem in zijn nek :eek: Geen baas, hond was gewoon in z'n uppie naar buiten gesodemieterd.
Fijn dat soort portretten :roll:
Heel logisch dat een reu een grom van een andere reu niet pikt hoor (en heel logisch dat een reu een aanstormende reu een grom geeft), maar als het het soort hond is wat er dan direct opklapt, gooi hem dan niet zomaar los naar buiten zonder toezicht.
Ik heb het heel even laten gaan, dacht dat er wel ééntje op zou geven, maar als snel werd duidelijk dat ze wel erg aan elkaar gewaagd waren en tja... toen heb ik dus toch maar de bewuste voet (helaas maar maatje 37, maar wel stevige wandelschoenen) tegen de borst van de andere hond gezet en die achteruit gedrukt en een grote bek gegeven :ugh:
Puchu zat netjes aan de lijn, andere hond liep los, die die mocht opzouten. Nog even op zoek gegaan naar de bazen, maar onder de mensen die verschrikt naar buiten kwamen op het lawaai af, zat uiteraard niet de baas van de bewuste hond. Dat was jammer, want daar had ik een appeltje meer mee te schillen dan met de hond zelf.

Zo, dat ben ik ook weer kwijt :mrgreen: Probeer ik potverdorie mijn hond al 3 jaar te leren op mij te focussen en kan ik met een beetje pech weer een terugval verwachten.
Oh lekker dan :roll: Je snapt mensen soms ook echt niet he....
Gelukkig had je wel stevige wandelschoenen aan hihi. Ik denk daar weleens aan als ik met lekker weer op sandalen loop; dan hoop ik maar dat er niks gebeurt :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nee,hier geen CM-gesis en geschop geloof ik.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik hoor of zie het hier ook niet. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Moos schreef:
En, schieten ze dan alle 8 meteen in een calm and submissive state? :mrgreen:
Tuurlijk.... :mann:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee hoor, hier in het zuiden is hij nog niet doorgedrongen :mrgreen:
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ik zeg wel een sshht. Is dat hetzelfde? Ik geef Mac geen schoppen maar laat hem wel naast mij lopen en zet als hij voor probeert te dringen mijn voet ervoor. Telt dat ook? Ik heb wel een paar dingetjes van CM gejat maar ik zie hier weinig mensen die hem proberen na te doen eigenlijk. Maar goed ik ontwijk ook veel. We zijn wel nu in het park aan het oefenen met aandachtsoefeningen en dat gaat heel goed.. zonder ssshhhts maar gewoon met een clicker :-D
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ja het is een hype schijnbaar... :denken:
hier kwam een man met een hond langslopen..
toen bobby blafte naar de hond vroeg de man of ik hem
ooit al eens op zijn rug had gelegd.. :U:
want dat had hij op discovery gezien..
mafkees... :piew:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hier wel 1 mevrouw in de buurt die Tha Walk doet maar volgens mij de theorie niet helemaal snapt. :roll:

En dat is het gevaar van dit soort programma's. Ik bedoel, ik vind het leuk, ik leer ervan, ik probeer voorzichtig dingen uit, en het werkt.

Maar er zijn idioten die nu hun hond meteen vast maken aan een loopband of die hun strontverpeste hond ook effe op de grond gaan douwen en vervolgens in hun klauwen worden gebeten. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

Ik vind het alleen knap irritant als mensen datgene wat een beetje trainer al jaren verteld, blijf kalm en assertief (dus speel baas), dat nu plotseling de CM-methode noemen.
Oh..net als op tv..... :(
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Hier in het hoge noorden zijn ze nog in de ban van Martin Gaus. Die hele Cesar moet hier nog komen joh :F:
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

hier is het bij ons zelf al aardig doorgedrongen, vooral omdat wij een hond hebben/hadden met angstagressie met daarbij een dominantie probleem, nu we buiten tssh doen en zo nu en dan als het nodig is een tikje in de flanken ( niet met de voet maar gewoon met de hand) en haar in totaal 2 keer op de rug hebben gelegd toen ze heel erg tekeer ging is haar angst en dominantie probleem zo goed als over, daarbij kunnen we nu zelf veel ontspannener lopen omdat we weten dat het werkt.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

MarjaV schreef:Ik vind het alleen knap irritant als mensen datgene wat een beetje trainer al jaren verteld, blijf kalm en assertief (dus speel baas), dat nu plotseling de CM-methode noemen.
Oh..net als op tv..... :(
Wat CM alsmaar vertelt en wat bij heel veel mensen alsmaar niet doordringt, is dat de baas de gedragsproblemen veroorzaakt of in stand houdt. Als je hond een probleem heeft, doe jij dus iets fout. Dat is echt wel iets nieuws hoor. Want je hebt geen excuus meer als baas. Het ligt niet aan die hond, het ligt aan jou. Aan die hond mankeert niks, die zou alleen liever een betere baas willen hebben.

Ik vind dat nog steeds tamelijk verfrissend. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Ik roep shst als ze stil moeten zijn, of telt dat niet.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Op 2 hoog hebben ze een half jaar geleden 3 staffords uit 1 nest genomen, 3 reuen. Als je dan zegt dat gaat niet werken, krijg je als antwoord,: jawel hoor bij CM gaat het ook goed...
Nu is het wachten tot die 3 elkaar gaan afmaken.

Mensen vergeten dan maar even dat het in Amerika heel gewoon is om pups met 8 weken al te castreren/steriliseren. Die honden hebben nooit die trigger die een normale reu of teef wel heeft.
Uiteraaard wordt er opgevoed op de CM manier. Op het veldje achter mijn tuin worden ze uitgelaten, ik mag dus iedere keer mee genieten.
Als er 1 niet komt en ze hebben hem gevangen, wordt hij aan zn nek op de grond geduwd en krijgt hij een preek. Verder uiteraard veel tssss

In het bos zie ik het ook meer verschijnen, maar daar heeft het bij de honden waarvoor het bedoelt is ook nog heel weinig effect...
Afbeelding
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

nance schreef:Op 2 hoog hebben ze een half jaar geleden 3 staffords uit 1 nest genomen, 3 reuen. Als je dan zegt dat gaat niet werken, krijg je als antwoord,: jawel hoor bij CM gaat het ook goed...
Nu is het wachten tot die 3 elkaar gaan afmaken.
Wát een idioten.. o ik vrees het ergste... :piew:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”