Het is me hier ook niet opgevallen

Nu ontwijk ik meestal alles en iedereen, dus dat scheelt.
Behalve de hond die vanmiddag achter een bocht vandaan schoot, op Puchu af stoof, die door had dat het een reu was en een grom gaf.. de andere hond klapte direct bovenop Puchu en greep hem in zijn nek

Geen baas, hond was gewoon in z'n uppie naar buiten gesodemieterd.
Fijn dat soort portretten

Heel logisch dat een reu een grom van een andere reu niet pikt hoor (en heel logisch dat een reu een aanstormende reu een grom geeft), maar als het het soort hond is wat er dan direct opklapt, gooi hem dan niet zomaar los naar buiten zonder toezicht.
Ik heb het heel even laten gaan, dacht dat er wel ééntje op zou geven, maar als snel werd duidelijk dat ze wel erg aan elkaar gewaagd waren en tja... toen heb ik dus toch maar de bewuste voet (helaas maar maatje 37, maar wel stevige wandelschoenen) tegen de borst van de andere hond gezet en die achteruit gedrukt en een grote bek gegeven
Puchu zat netjes aan de lijn, andere hond liep los, die die mocht opzouten. Nog even op zoek gegaan naar de bazen, maar onder de mensen die verschrikt naar buiten kwamen op het lawaai af, zat uiteraard niet de baas van de bewuste hond. Dat was jammer, want daar had ik een appeltje meer mee te schillen dan met de hond zelf.
Zo, dat ben ik ook weer kwijt

Probeer ik potverdorie mijn hond al 3 jaar te leren op mij te focussen en kan ik met een beetje pech weer een terugval verwachten.