Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond erbij?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bobdeleeuw
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Xxl Pit-Bull.

Een hond erbij?

Ongelezen bericht door Bobdeleeuw »

wederom weet ik niet of ik goed zit hier maargoed.
Ik zit eraan te denken om een vriendje/vriendinnetje voor Phyra te nemen.
Nu mijn vragen; is dit verstandig op haar leeftijd (17 weken)? Reu of teef?(phyra is een teefje). En "moet" ik dan een pup, of een volwassen hond nemen?
En zou dat verantwoord zijn in een flat?(wordt wel elke dag een stevige wandeling gemaakt in het natuurgebied, buiten de normale uitlatingen om..)

Ik overweeg dit omdat Phyra toch veel halve dagen alleen is, en een maatje lijkt me dan wel gezellig voor haar.
En met uitlaten, ik kan niet spelen zoals een hond dat kan:D, dus dat ze lekker samen kunnen ravotten..

Puur een overweging dus, ik wil de pro's en con's horen, meningen en adviezen.

Zat trouwens te denken aan een herder, en dan het liefst een zwitserse. (nogmaals, een overweging).
Saphyra(L)
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Re: Een hond erbij?

Ongelezen bericht door Cato »

Woon zelf ook op een flat en ben zelf van mening als een hond genoeg uitdagingen en beweging krijgt dat prima kan ; wat heeft een hond als hij een huis heeft en niet verder komt als de tuin..

Kwa 2 de honden heb ik zelf nog geen ervaring, behalve logeetjes/bezoek.
Alleen in jouw situatie lijkt me een pup bij een pup van 17 wkn erg pittig, dan heb je 2 pups die je alles moet leren, samen puberen en streken uithalen.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik heb wel 2 pups samen gehad (broertjes)
hartstikke leuk, maar wel van een klein en makkelijk ras.
Dus of een pup bij jullie de juiste keuze is... ligt ook echt een beetje aan jullie zelf!
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Algemeen gesteld denk ik dat je beter kunt wachten tot de hond volwassen is en "uit-opgevoed" dus dat je het basisprogramma gehoorzaamheid hebt gehad. Anders kun je honden krijgen die op elkaar en niet op jou gefocust zijn.
Ik neem aan dat ze nu toch nog niet zo vaak zo lang alleen hoeft te zitten? Dan went ze daar ook gewoon aan hoor, dus op basis van "zielig" moet je dit zeker niet overwegen.

Voorlopig zou ik zeggen... geniet van je hond en ga over anderhalf/twee jaar 's kijken naar een maatje erbij.

Twee honden zijn leuk, maar soms ook lastiger... Wij gaan.. herstel.. gingen ;-) nog wel 's naar een dierentuin. Tsja... met 2 honden is dan "lastiger". Familiebezoek accepteert soms wel 1 hond, maar geen 2 bezoekende honden. Vakanties idem.. het is "lastiger zoeken" als er 2 honden mee moeten mogen.
Let wel: overal is een oplossing voor, maar 2 honden is niet noodzakelijkerwijs ALTIJD 2 x zoveel lol.
Denk ook aan de financien.. eten, cursus, entingen, evt kans op dierenartsbezoek... het moet er WEL zijn, dus het moet binnen je financiele mogelijkheden liggen.

Maar, er zijn ook zat leuke dingen; spelmomenten zijn onbetaalbaar ;-)
Ik zou er alleen nog minimaal anderhalf jaar mee wachten als ik jou was... dan kan eerst de band tussen jou en de hond groeien. Wie weet heb JIJ wel helemaal geen behoefte aan een andere hond... en om dat voor deze dan maar wel te doen.. neuh. Er zijn toch wel vriendjes / vriendinnetjes te vinden voor je pup waar deze nu en in de toekomst mee mag spelen?

Suzanne
Bobdeleeuw
Vaste gebruiker

ja precies, moet wel zeggen dat Phyra wat ouder gaat zijn mocht ik er 1 bij nemen.
't is natuurlijk ook een financiële kwestie en ik wil een 2de hond goed overdenken..
En ja een pup en een pup is zeker een ding! Phyra valt me wel heel erg mee qua gedrag, eigenlijk luistert ze al perfect naar mijn standaard, enige is dat ze nog achter fietsers en joggers aan wil en dan haar naam niet meer kent..maja kwestie van tijd.
Echter een wat oudere pup/volwassen, misschien is dat een idee?
Alleen een volwassen "marktplaats/asielhond" moet wel ook met de kat overweg kunnen, wat me makkelijker lijkt met een pup..

En Cato uw hond is prachtig!:o

*edit* @suzanne,
Daar zit zeker wat in..
Echter ga ik in de nabije toekomst wel "werkdagen" weg zijn en dat lijkt me wel erg lang om alleen te zijn. En t lijkt me voor een groot deel ook gewoon heel leuk.
2 van die bollen die lekker mee op stap gaan, rennen, zwemmen, klooien, gezellig bij het baasje zitten dat soort gedoe(a)..
Saphyra(L)
~Suzanne~
Zeer actief

Algemeen gesteld, zou ik GEEN teefje nemen.
Het is niet lullig bedoeld, maar honden van jouw kaliber/ras-soort gaan op latere leeftijd vaak beslist niet samen met sexe-genoten. Ook om die reden is in dit geval een wat grotere leeftijds-onderscheiding denk ik wenselijk.
Wellicht gaat het met jouw hond net wel, kan ze ook later nog prima met teefjes, maar DAT risico zou ik niet nemen. Juist gezien haar ras. En nee, echt, dat is niet lullig bedoeld... maar ALS het fout gaat, zou het zomaar helemaal fout kunnen gaan.... ;-(

Suzanne
Bobdeleeuw
Vaste gebruiker

vat het helemaal niet lullig op hoor;) teefje zou ik mooier vinden omdat ze als het goed is kleiner blijven dan een reu. Echter krijg je dan dat bitchy gedrag, net als bij mensenvrouwen onder elkaar, eerst gaat het leuk en aardig maar dan om niks bewapend met lange gelakte nagels mekaar de haren uittrekken:D
Puur een ingeving die ik heb nu hoor maar als ik nu een pup erbij zou nemen, krijg je dan niet het "we kennen elkaar al van jongs af aam dus doen we elkaar niks idee"?
Saphyra(L)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Bobdeleeuw schreef:vat het helemaal niet lullig op hoor;) teefje zou ik mooier vinden omdat ze als het goed is kleiner blijven dan een reu. Echter krijg je dan dat bitchy gedrag, net als bij mensenvrouwen onder elkaar, eerst gaat het leuk en aardig maar dan om niks bewapend met lange gelakte nagels mekaar de haren uittrekken:D
Puur een ingeving die ik heb nu hoor maar als ik nu een pup erbij zou nemen, krijg je dan niet het "we kennen elkaar al van jongs af aam dus doen we elkaar niks idee"?
Nee dat krijg je niet vooral teven van de zelfde leeftijd gaat het vaak mis.
Afbeelding
gevni havanezers
~Suzanne~
Zeer actief

Bobdeleeuw schreef:vat het helemaal niet lullig op hoor;) teefje zou ik mooier vinden omdat ze als het goed is kleiner blijven dan een reu. Echter krijg je dan dat bitchy gedrag, net als bij mensenvrouwen onder elkaar, eerst gaat het leuk en aardig maar dan om niks bewapend met lange gelakte nagels mekaar de haren uittrekken:D
Nee, JUIST als je nu een pup neemt, dus met een onderling klein leeftijdsverschil, maakt dat de kans "richting 100%" dat het misgaat op leeftijd dat ofwel de een voor het eerst loops wordt, danwel dat de volwassenheid komt. Dat risico zou ik niet nemen, los van alle andere argumenten om algemeen geen 2 pups tegelijk te hebben.

"we kennen elkaar al zolang"... dat kennen ze vrees ik niet ;-((

Kijk... als 2 malthezers gaan vechten kan het ook fout gaan ;-) maar met jouw ras gaat het, ALS het foutgaat mogelijk meteen falikant mis met 1 of 2 dode honden. De kracht/felheid/... noem het maar.. is gewoon groter. Zelfs een speelse beet van "jouw hond" kan errug pijnlijk aankomen ;-(

Ook als je later als ze groot is, er een teefje bijzet is de kans groot dat het misgaat zodra teefje twee volwassen wordt of voor het eersst loops. IK denk dat het risico te groot is, maar mogelijk kunnen mensen die meer van "dit soort honden" (wederom en nogmaals: niet boos bedoeld!) weten je verder helpen en verder adviseren.

Op dit moment zou ik zeggen 'over anderhalf jaar een leuk reutje' ;-)
Ook eerst maar 's afwachten hoe haar karakter zich verder ontwikkeld, toch?

Suzanne
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Dank je, toen cato trouwens kwam als pup had ik ook een kat en dat ging super samen. Cato heeft hem echt gemist toen ik Mickey heb moeten laten inslapen echt dagen gezocht.
Maar vreemde katten op straat jaagt hij toch echt na en ken meer witjes/honden die achter (vreemde) katten aangaan.

Ook vanuit je kat gezien, is een pup minder bedreigend en makkelijk ''opvoedbaar'' dan een volwassen hond.
Dus mischien gewoon nog effe wachten tot je huidige pup volwassen is.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Niet heel lullig bedoelt hoor. Maar je hebt een hond van een ras (en dan ook nog eens een 'grote versie' schijnbaar) die later vaak niet meer met sexegenoten kan. Ook buiten niet. In het parkje bijvoorbeeld, dat ze andere teven wil grijpen zeg maar.
Ik zou eerst eens kijken of je haar zo goed op kan voeden dat je daar geen problemen mee krijgt als ze 2-3 jaar is (dat ze altijd komt als je roept enzo), en dan nog eens na gaan denken over een hond erbij. Het feit dat je en teefje zou overwegen om bij je pit-puppyteefje te zetten geeft mij persoonlijk nou al niet echt vertrouwen dat je weet wat je in huis hebt namelijk.
Afbeelding
Bobdeleeuw
Vaste gebruiker

haha hou nou op!:p ik begrijp je punt en respecteer het juist! Ik heb weer wat geleerd want een halfuur geleden wist ik dit niet;) 't is allemaal heel logisch wat je zegt.. Zoals alles in de hondenwereld ook is:D en idd misschien beter om eerst haar karakter af te wachten, misschien tegen die tijd een leuk reu pupje, evt. Catreren en phyra mama laten spelen:D.
Saphyra(L)
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

:pop:
Bobdeleeuw
Vaste gebruiker

Moos schreef:
Niet heel lullig bedoelt hoor. Maar je hebt een hond van een ras (en dan ook nog eens een 'grote versie' schijnbaar) die later vaak niet meer met sexegenoten kan. Ook buiten niet. In het parkje bijvoorbeeld, dat ze andere teven wil grijpen zeg maar.
Ik zou eerst eens kijken of je haar zo goed op kan voeden dat je daar geen problemen mee krijgt als ze 2-3 jaar is (dat ze altijd komt als je roept enzo), en dan nog eens na gaan denken over een hond erbij. Het feit dat je en teefje zou overwegen om bij je pit-puppyteefje te zetten geeft mij persoonlijk nou al niet echt vertrouwen dat je weet wat je in huis hebt namelijk.
ik weet heel goed wat ik in huis heb; een potentiële tevenkiller. en een teef overweeg ik niet, vond alleen het voordeel van kleiner blijven aantrekkelijk, heb net echter geleerd dat dat m zoieso niet wordt;)
Saphyra(L)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Bobdeleeuw schreef:
Moos schreef:
ik weet heel goed wat ik in huis heb; een potentiële tevenkiller. en een teef overweeg ik niet, vond alleen het voordeel van kleiner blijven aantrekkelijk, heb net echter geleerd dat dat m zoieso niet wordt;)
Je kan ook voor een kleiner ras gaan. Is een reu ook minder groot :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
X12207
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door X12207 »

Bobdeleeuw schreef:wederom weet ik niet of ik goed zit hier maargoed.
Nu mijn vragen; is dit verstandig op haar leeftijd (17 weken)? Reu of teef?(phyra is een teefje). En "moet" ik dan een pup, of een volwassen hond nemen?
En zou dat verantwoord zijn in een flat?(wordt wel elke dag een stevige wandeling gemaakt in het natuurgebied, buiten de normale uitlatingen om..)

Ik overweeg dit omdat Phyra toch veel halve dagen alleen is, en een maatje lijkt me dan wel gezellig voor haar.
En met uitlaten, ik kan niet spelen zoals een hond dat kan:D, dus dat ze lekker samen kunnen ravotten..

Zat trouwens te denken aan een herder, en dan het liefst een zwitserse. (nogmaals, een overweging).
Ik heb vet gemarkeerd wat ik heel erg belangrijk vind. Ik vind dat met die tekst u zelf al het antwoord op uw vraag gegeven hebt(!)

Wij hebben al decennia honden. Een gouden regel bij ons in huis is altijd geweest '1 hond is geen hond', exact om hetgeen u schrijft in het door mij vet gemarkeerde. Er valt verder niets over te zeggen, u kunt niets beters voor uw hond doen dan er in ieder geval 1 bij te nemen. De redenen hebt u, zoals gezegd, zelf al aangegeven. Neemt u van mij aan: honden vinden mensen maar raar, en, exact zoals u zegt, spelen doe je toch hondser met een hond dan met een mens. En ik zie dat u een groot liefhebber bent omdat u zich inderdaad bekommert om hoe uw hond zich voelt als u er niet bent. Ik kan u verzekeren: zonder een andere hond om mee te spelen, tegenaan op de bank te liggen, samen chagerijnig mee te doen omdat de baas/het vrouwtje er niet is, is het leven geen pretje voor een hond alleen. Om nog maar niet te spreken over hoeveel leuker het wel niet is om de postbode/de bezoeker aan de deur uit te blaffen als je dat met z'n tweeen kunt doen.

Gelet op het voorgaande zal het u niet verbazen dat u wat mij betreft de 2e hond er zo snel als mogelijk bij neemt; des te sneller komen de genoemde heilzame effecten tot werking. Waarbij u bijzonder in acht zou kunnen nemen dat, net als bij mensen, bij honden geldt: hoe jonger, des te veerkrachtiger en dus te opener voor alles wat er gebeurt.

Nogmaals, chapeau voor uw overwegingen: zij zijn de juisten. Aarzel niet, volg uw instinct.
~Suzanne~
Zeer actief

Bobdeleeuw schreef:haha hou nou op!:p ik begrijp je punt en respecteer het juist! Ik heb weer wat geleerd want een halfuur geleden wist ik dit niet;) 't is allemaal heel logisch wat je zegt.. Zoals alles in de hondenwereld ook is:D en idd misschien beter om eerst haar karakter af te wachten, misschien tegen die tijd een leuk reu pupje, evt. Catreren en phyra mama laten spelen:D.
He, waarom begin je nou meteen over castreren? DAt is toch nergens goed voor? WAarom zou je laten snijden in een gezonde hond? Gewoon gescheiden houden (GOED gescheiden, dat wel) tijdens de loopsheid van mevrouw....
Dat hoort er gewoon bij hoor, als je twee geslachten neemt.

In mijn beleving zou je alleen moeten castreren of steriliseren als daar een goede gedrags- of medische reden voor te vinden is, maar meteen op voorhand daar maar over beginnen....

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Gelukkig mag iedereen zijn eigen ideen hebben, maar X12207... volgens mij zit u er mijlenver naast... heeft u gezien welk ras Phyra is??

Suzanne
X12207 schreef:

Ik heb vet gemarkeerd wat ik heel erg belangrijk vind. Ik vind dat met die tekst u zelf al het antwoord op uw vraag gegeven hebt(!)

Wij hebben al decennia honden. Een gouden regel bij ons in huis is altijd geweest '1 hond is geen hond', exact om hetgeen u schrijft in het door mij vet gemarkeerde. Er valt verder niets over te zeggen, u kunt niets beters voor uw hond doen dan er in ieder geval 1 bij te nemen. De redenen hebt u, zoals gezegd, zelf al aangegeven. Neemt u van mij aan: honden vinden mensen maar raar, en, exact zoals u zegt, spelen doe je toch hondser met een hond dan met een mens. En ik zie dat u een groot liefhebber bent omdat u zich inderdaad bekommert om hoe uw hond zich voelt als u er niet bent. Ik kan u verzekeren: zonder een andere hond om mee te spelen, tegenaan op de bank te liggen, samen chagerijnig mee te doen omdat de baas/het vrouwtje er niet is, is het leven geen pretje voor een hond alleen. Om nog maar niet te spreken over hoeveel leuker het wel niet is om de postbode/de bezoeker aan de deur uit te blaffen als je dat met z'n tweeen kunt doen.

Gelet op het voorgaande zal het u niet verbazen dat u wat mij betreft de 2e hond er zo snel als mogelijk bij neemt; des te sneller komen de genoemde heilzame effecten tot werking. Waarbij u bijzonder in acht zou kunnen nemen dat, net als bij mensen, bij honden geldt: hoe jonger, des te veerkrachtiger en dus te opener voor alles wat er gebeurt.

Nogmaals, chapeau voor uw overwegingen: zij zijn de juisten. Aarzel niet, volg uw instinct.
Bobdeleeuw
Vaste gebruiker

Ja ok is ook zo, waarom snijden in een gezonde hond? Ik heb dan in gedachte dat een mannetje dan rustiger wordt en idd het "dekgevaar", scheidem wordt moeilijk want woon dus op een flatje, dat wordt dan dus een kwestie van ieder 1 kamer.. En ruiken ze elkaar dan ook niet? Dat ze helemaal gek worden:p
En wat x263738262625287336328 zegt is hartstikke leuk! Zou ik ook het liefst doen, echter zijn de reacties van de rest ook heel logisch en isbhet voor mij meer de keus of ik met mijn hart ga denken of met mijn verstand.. Denk dat het verstand het best is op dit moment en pas als Saphyra volwassen is kijken voor een tweede dreumes, misschien dat ik dan al een eigen huis heb, wat alles ook veel makkelijker zou maken..
Saphyra(L)
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

Hoe graag ik ook een pup wilde bij mijn hond, hoe goed ik na moest denken of dit écht is wat ik wil..
Ja, ik wil nog steeds een tweede hond, maar nu? Nee..
Mijn teefje is nu 16 maanden, is nog steeds sociaal naar andere maar als die andere hond probeert te domineren? Dan kan het nog wel eens mis gaan.

Ik zou als ik jou was echt nog ff wachten tot ze minstens 2/3 jaar is.
Je hebt dan alles meegemaakt, puppy tijd, puber tijd, weer puber tijd.. Hoe goed je hondje nu dan wel niet naar je luistert, er komt een tijd dat de bananen in de aanbieding zijn. :F:

Zoals bovenstaand is de kans veel groter op een probleem wanneer je teef + teef doet..
Het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan, maar je moet in je achterhoofd houden wat áls het mis gaat.. Kan ik ze scheiden, apart uitlaten, heb je daar wel echt zin in? Of wordt het zoals ik zó vaak lees toch eentje weg doen.. En nee dit is geen aanval, maar ik lees het zoveel... :ugh:

Je wilt een tweede hond voor de eenzame tijden van je hond nu.. maar als je een staff neemt zou ik ze dus nooit samen alleen laten zonder toezicht.. Geen haar op mijn hoofd...
Zelfs al wéét ik dat ze niets zouden doen, zou ik het nog niet in mijn hoofd halen om ze allebei los te gooien.
Ongeluk zit in een klein hoekje...

O en scheiden kan heel goed in een flat hoor.
Hup allebei in een bench.. Of 1 in de bench andere los.. Sommige honden willen elkaar niet zien, andere worden helemaal gestoord als ze elkaar niet kunnen zien en willen het liefst in de zelfde kamer, wel in de bench, blijven.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik zou eerst maar wat meer over honden leren en wachten tot je hond volwassen is.. aangezien je geen makkelijk ras hebt gekozen.
En wat die X12345678910 zegt slaat al helemaal nergens op, maar goed.
Zon drama is het niet een hond alleen..als je er verder maar genoeg mee doet.Zat honden op het forum die alleen zijn...en volgens mij zijn dat allemaal geen depri honden;)
Afbeelding
Bobdeleeuw
Vaste gebruiker

dan geb ik bij deze reeds mijn beslissing genomen; wachten tot Saphyra volwassen is en kijken hoe haar karakter zich ontwikkeld heeft en aan de hand daarvan dan kijken of het mogelijk is een tweede hond te nemen.:)
Ben idd nog maar een beginner, en hecht dus ook waarde aan alle reacties hier!
Thank y'all!
Saphyra(L)
~Suzanne~
Zeer actief

Bobdeleeuw schreef:dan geb ik bij deze reeds mijn beslissing genomen; wachten tot Saphyra volwassen is en kijken hoe haar karakter zich ontwikkeld heeft en aan de hand daarvan dan kijken of het mogelijk is een tweede hond te nemen.:)
Ben idd nog maar een beginner, en hecht dus ook waarde aan alle reacties hier!
Thank y'all!
Complimentje!
Niet omdat je "doet wat we zeggen" maar omdat je überhautp een vraag STELT, de antwoorden leest, meepraat en op basis daarvan besluit.
Zelfs als had je besloten om nu wel een pup te nemen, je hebt onze waarschuwingen ter harte genomen, gelezen EN begrepen.

Ik mag je wel ;-)

Suzanne
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Slim van je :ok:
Ik was met mijn eerste hond ook helemaal trots dat hij zo goed luisterde en zo sociaal was en al dat soort dingen. Mijn hond is inmiddels 2,5 jaar, is helemaal niet meer zo sociaal en luisterd ook echt niet meer zo goed als toen hij pup was.

Dus het is goed dat je naar de adviezen geluisterd hebt, want je kan nog niks zeggen over hoe je hond zal uitgroeien. Mijn hond heb ik vorig jaar meegenomen naar de Winner(hondenshow) tussen zooooveel mensen en honden, ik zou het dit jaar écht niet meer met hem aandurven :N: Hij is zo veranderd het afgelopen jaar.. dus zelfs al is een hond (zeker met een groot ras) al anderhalf, dan nog valt er niet zoveel over te zeggen, want hij word nu pas écht volwassen met zijn 2,5 jaar.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

X12207 schreef:

Wij hebben al decennia honden. Een gouden regel bij ons in huis is altijd geweest '1 hond is geen hond', exact om hetgeen u schrijft in het door mij vet gemarkeerde. Er valt verder niets over te zeggen, u kunt niets beters voor uw hond doen dan er in ieder geval 1 bij te nemen.

Ik ben het hier anders helemaal niet mee eens, en vind dit geheel geen reden om er een hond bij te nemen. :wink: Als je gevoelsmatig onvoldoende tijd hebt voor je hond of als je vind dat je hond te lang alleen zit, en je voelt je hier vervelend over, dan zou ik het beter vinden om voor dit probleem een oplossing voor te zoeken zoals bv dagopvang oid. Een tweede hond betekend gewoon echt nog veel meer tijd welke je kwijt bent aan je dieren en je mogelijk dus al niet hebt voor je eerste hond. Ik vind dat je een tweede hond alleen moet nemen als je zelf graag een tweede hod wilt; en dit niet als belastend inschat voor je al aanwezige hond. :wink: Ik zou zeker wachten overigens. Twee pups zijn beslist geen sinecure, en de moeiljikste tijd breekt nog aan.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

heel veel honden vinden het overigens helemaal niet leuk om er een andere hond bij te hebben.
als je zorgt dat de tijd die je na je werk met je hond goed besteed, heb je in de meeste gevallen al een gelukkige hond.

want met een ras als pitbull, klinkt het heel leuk, een kameraadje om gezelschap te houden. maar als je veel van huis bent, en er breekt wel een gevecht uit ! om nog maar niet te spreken over het feit, dat wanneer ze niet samenkunnen, er 1 hond lekker in de bench mag blijven wannneer baasje te werken is.

ik ken wel mensen met staffords met meerdere honden. maar die zitten wel gescheiden als hun weg zijn. ze werken vanuit huis, dus ze hoeven niet vaak lang alleen te zijn. die honden kunnen meeste tijd wel samen. maar ook hun nemen geen risico, als ze er niet zijn.
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

X12207 schreef:

Hoort mij, hoort mij!
De door u aangegeven letteren zijn vals ende onkundig.

*normal mode*
Veel honden hoeven helemaal geen kameraad en hebben zelfs geen behoefte aan onderling spel, tenzij het met de baas is. En laten we eerlijk zijn: Hoe fantastisch een pitbull ook is (ben fan van het eerste uur), de kans dat ze elkaar naar het strot vliegen is toch reëel te noemen. Een tweede hond zou er dus voornamelijk voor de baas zelf moeten komen denk ik.

Gelukkig beschikt de TS over een gezonde dosis hersenen :ok:
Bobdeleeuw
Vaste gebruiker

Haha dat over m'n hersenen vat ik op als een groot compliment!
En Suzanne123 mag ik ook wel ;) tips waar ik wat aan heb, zonder een negatieve ondertoon, daar hou ik wel van ;).
Ik vind het niet meer dan logisch iets te vragen wat je niet weet en ook iets te doen met de adviezen die je krijgt. Tientallen mensen weten ten slotte meer als 1..
En nogmaals, ben een beginner, en van mensen als bijv. Suzanne kan ik heel wat leren heb ik zo het gevoel.
:E:
Saphyra(L)
Bobdeleeuw
Vaste gebruiker

En Suzanne123 mag ik ook wel ;) tips waar ik wat aan heb, zonder een negatieve ondertoon, daar hou ik wel van ;).
Ik vind het niet meer dan logisch iets te vragen wat je niet weet en ook iets te doen met de adviezen die je krijgt. Tientallen mensen weten ten slotte meer als 1..
En nogmaals, ben een beginner, en van mensen als bijv. Suzanne kan ik heel wat leren heb ik zo het gevoel.
Saphyra(L)
Bobdeleeuw
Vaste gebruiker

Saphyra(L)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”