Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chipnummer...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Contacteer:

Chipnummer...

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Hallo allemaal

Sinds gisteren hebben we dan eindelijk het boekje van Diesel gekregen, en daar staat een chipnummer in
Nou vroeg ik me af waar dat chipnummer vandaan komt

Want het begint met 968

En mijn vriend heeft de dierenarts gebeld en die zei dat het een Belgisch nummer was

Maar zopas zag ik op deze site:
http://www.dierenkliniekstrijthagen.nl/ ... tie-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De eerste 3 cijfers van de chip geven aan in welk land het dier gechipt is, omdat er verschillende fabrikanten zijn, zijn er verschillende codes, 528 en 968 zijn de meest gebruikte landcodes voor Nederland

Ik hoop dat jullie met kunnen helpen

Want ik snap er geen bal meer van...
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Re: Chipnummer...

Ongelezen bericht door Dusty »

je zou het hele chipnummer eens in kunnen vullen bij chipnummer.nl dan doorzoekt die databanken in Nederland, kun je kijken of die ergens geregistreerd is.
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

Hey Dusty bedankt voor je snelle antwoord,
maar dat heb ik algedaan bij meerdere van die site's en geen eentje kan wat vinden :(
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

misschien is die wel helemaal nergens geregistreed. dat gebeurd helaas best vaak. ik zou zo niet weten hoe je belgische databanken moet zoeken :denken: maar als die via chipnummer.nl niet te vinden is dan is de kans dat als hij weg loopt en gevonden wordt, dat de instanties ook niet kunnen achterhalen waar hij thuis hoort.
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

het kan zijn dat de chip nog nooit geregistreerd is... Magic is pas op latere leeftijd gechipt en ik moest `m later zelf registeren bij ndg. Dus het kan zijn dan niemand zijn chipnummer nog heeft laten registreren.
hoe het precies met de nummer zit weet ik niet maar dat zal vast wel ergens te vinden zijn lijkt me toch....
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

op europnet ofzo iets kan je door heel europa kijken...en hij stond nergens tussen
Vind ik wel jammer...anders had ik contact op kunnen nemen met de eerste eigenaar...

Zal hem straks op mijn naam zetten
Afbeelding

samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

Heb een heel lijstje gevonden van alle landen, en ik zie 968 er niet tussen staan :scratch:

http://www.chipnummer.nl/landencode.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Chippen door de Raad of een dierenarts gebeurt met het juiste landennummer. Maar als de hond evt geen stamboom heeft kan de fokker gewoon zelf chippen met chips die je via internet of zo koopt. Die hebben dan hele andere nummers.
Aanmelden moet dan ook de chipper/fokker of nieuwe eigenaar doen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

968 is op mijn werk ook 1 van de nummers geweest een tijd geleden.
Dit is gewoon van een bepaalde fabrikant in nederland.
Als je hem op internet niet vind is hij nooit geregistreerd.
Zoals al gezegd was, gewoon aanmelden bij de NDG.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

samantha1986 schreef:Heb een heel lijstje gevonden van alle landen, en ik zie 968 er niet tussen staan :scratch:

http://www.chipnummer.nl/landencode.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik snap het niet, in je openingspost schrijf je toch zelf dat 968 een veel voorkomend chipnummer in Nederland is :denken: .
Afbeelding
Iedere dag feest!
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:
samantha1986 schreef:Heb een heel lijstje gevonden van alle landen, en ik zie 968 er niet tussen staan :scratch:

Ik snap het niet, in je openingspost schrijf je toch zelf dat 968 een veel voorkomend chipnummer in Nederland is :denken: .
Ja dat klopt, maar op een andere site staat weer wat anders
Vandaar dat ik mijn vraag hier ook ff stelde :wink:

Enne ik me aangemeld bij het ndg...duurt een paar dagen tot ik het papier heb :D
Afbeelding

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Volgens mij is 968 een belgisch chipnummer.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Chipnummers die met een "9" beginnen zijn fabrikantennummers en kunnen wereldwijd worden verhandeld waardoor de traceerbaarheid wordt geblokkeerd.
Voorbeeld:
Five Star ID, distributeur Holland Dier Identiteit voor het gebruik van de nummerserie met begincodering 945.

Chip 968 is een veelgebruikte begincode in nederland van de fabrikantennummers.
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

het is een belgies chipnummer mijn border collie haar chipnummer begint daar ook mee

en dan staan ze meestal hier bij

http://www.abiec-bvirh.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes gonnie
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

g.vercoelen schreef:het is een belgies chipnummer mijn border collie haar chipnummer begint daar ook mee

en dan staan ze meestal hier bij

http://www.abiec-bvirh.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes gonnie
sorry foutje mijn borders chipnummer begint met 972 maar jou chipnummer is ook een belgies

groetjes gonnie
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
angus 2
nieuw lid
Mijn ras(sen): mechelse herder

Ongelezen bericht door angus 2 »

968 is volgens mij wel nederlandse chip weet alleen nu ff niet welke fabrikant 528 is van virbac 52814 is voor raad van beheer 52874 zijn asielchips dat is wat ik zo ff uit mijn hoofd kan zeggen.maar zou hem zeker gelijk even registreren op http://www.ndg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

groeten Leo
angus 2
nieuw lid
Mijn ras(sen): mechelse herder

Ongelezen bericht door angus 2 »

Hoi wil graag nog een tip geven voor raad van beheer chips dus stamboom honden.registreer deze ook nog eens bij ndg want na 6 uur is raad van beheer niet bereikbaar en heeft ook geen databank.dus kan deze niet achterhaalt worden door dierenambulance en asiel of amivedi.dus als je hond vermist word kunnen ze je niet eerder bereiken dan de volgende ochtend.

groeten Leo
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

Heb Diesel gelijk aangemeld bij het NDG :D
Afbeelding

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

angus 2 schreef:Hoi wil graag nog een tip geven voor raad van beheer chips dus stamboom honden.registreer deze ook nog eens bij ndg want na 6 uur is raad van beheer niet bereikbaar en heeft ook geen databank.dus kan deze niet achterhaalt worden door dierenambulance en asiel of amivedi.dus als je hond vermist word kunnen ze je niet eerder bereiken dan de volgende ochtend.

groeten Leo

Het klopt idd dat de RvB niet na 17 uur bereikbaar is, maar je kan als asiel gewoon bellen met een chipnummer, zoeken ze voor je op voor de gegevens, zijn altijd bereid je te helpen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Else1981
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door Else1981 »

noekie schreef:
angus 2 schreef:Hoi wil graag nog een tip geven voor raad van beheer chips dus stamboom honden.registreer deze ook nog eens bij ndg want na 6 uur is raad van beheer niet bereikbaar en heeft ook geen databank.dus kan deze niet achterhaalt worden door dierenambulance en asiel of amivedi.dus als je hond vermist word kunnen ze je niet eerder bereiken dan de volgende ochtend.

groeten Leo

Het klopt idd dat de RvB niet na 17 uur bereikbaar is, maar je kan als asiel gewoon bellen met een chipnummer, zoeken ze voor je op voor de gegevens, zijn altijd bereid je te helpen.
Ik twijfel er niet aan dat ze je goed zullen helpen, maar het blijft toch vervelend als je een hond in de opvang hebt zitten die gewoon netjes gechipt is, maar dat je alleen binnen kantooruren kunt achterhalen van wie de hond is. Dus ik vindt het een erg goede tip om inderdaad ook bij de NDG aan te melden!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Volgens mij wordt langs elkaar gepraat.

Bij chips zijn er 2 mogelijkheden:
ofwel de RvB (of vergelijkbare buitenlandse instantie) heeft een chip in de hond gezet en dan moet je kunnen bellen met de instantie die de chip erin heeft gezet om te kijken of de hond evt een stamboom heeft. Als het meezit moet je dan ook de fokker te weten kunnen komen en vandaaruit verder zoeken "naar de roots van de hond".

Ofwel is door enige dierenarts in enig land een chip geplaatst en heb je niet te maken met een hond met stamboom (tenzij d ehond evt nog een tatoo heeft...?)
Op zich niet erg ;-) maar dan wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg mbt achtergond van de hond.

Inmiddels is (ook via topics op dit forum) duidelijk geworden dat chipcontrole bij een asiel (mocht de hond daar onverhoopt in terecht komen) nou niet meteen eh... zorgvuldig gebeurt zeg maar...

Suzanne
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Heb ik dus ook een vraagje.. ik heb al mn hondjes bij petlook ingeschreven (http://www.petlook.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;) maar ik ga nou kijken naar die andere site (http://www.abiec-bvirh.be/" onclick="window.open(this.href);return false;) en vul dus de nummers in van Monty en Henkie en die staan dus gewoon nog op naam van de stichting :ugh: Hoe krijg ik ze op mijn naam dan?

Sjonnie is niet te vinden nog.. denk te snel voordat het geregistreerd is/staat??

*edit: duhhh, via NDG dus*
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

985 is belgië
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Mijn belg begint met 901
En de 2 antillianen beginnen ook allebei met een heel ander nummer.
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

tibetaantje schreef:985 is belgië
Diesel heeft 968 :wink:
Afbeelding

DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Japie heeft een 972-nummer en ik zit ook al een tijdje te zoeken, omdat zijn chip nergens geregistreerd schijnt te staan. Begrijp ik het goed als ik zeg dat 900-999 fabrieksnummers zijn, waarvan de herkomst (land) niet te traceren is? Is te traceren van welke fabrikant ze komen en dergelijke?
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Bikkel begint ook met 968
en is in Belgie gechipt. daar is hij ook gekocht.

Ik ging hem opzoeken op een nederlandse databank waar ik hem dus niet kon vinden maar op die site stond ook een link dat ze hem ook in andere landen gingen zoeken en daar kwam hij wel tevoorschijn!

de andere honden zijn hier in nderland gechipt en begint met 958
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

DebbieZ schreef:Japie heeft een 972-nummer en ik zit ook al een tijdje te zoeken, omdat zijn chip nergens geregistreerd schijnt te staan. Begrijp ik het goed als ik zeg dat 900-999 fabrieksnummers zijn, waarvan de herkomst (land) niet te traceren is? Is te traceren van welke fabrikant ze komen en dergelijke?
Klopt, vanaf 900 zijn de nummers aan fabrikanten toegekend. Lager dan 900 zijn landennummers
Hier vind je de fabrieksnummers.
Afbeelding
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Sammie komt uit een Belgisch asiel en haar chip begint met 967.
Als ik haar chipnr. op abiec-bvirh intoets komen mijn gegevens in beeld.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Kaiou schreef:
DebbieZ schreef:Japie heeft een 972-nummer en ik zit ook al een tijdje te zoeken, omdat zijn chip nergens geregistreerd schijnt te staan. Begrijp ik het goed als ik zeg dat 900-999 fabrieksnummers zijn, waarvan de herkomst (land) niet te traceren is? Is te traceren van welke fabrikant ze komen en dergelijke?
Klopt, vanaf 900 zijn de nummers aan fabrikanten toegekend. Lager dan 900 zijn landennummers
Hier vind je de fabrieksnummers.
Oow ja, dat klopt..532, Nederlandse Antillen :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”