Zoals ik al zei, worden er wel eens stropende honden afgeschoten. Maar ook wel gevaarlijke honden. Het gebeurd, net zoals een rund dat uit een slachthuis ontsnapt afgeschoten wordt , indien er gevaarlijke situaties ontstaan.
Gevaar voor mensen , is het magische woordMeestal wordt een stropende hond ingevangen en na beoordeling van zijn geschiedenis krijgt de eigenaar een boete of worden er andere maatregelen genomen.
Om tot afschot van een hond te komen , gaat er altijd van alles aan vooraf.
Het gebeurd niet bij een hond die gewoon los loopt waar het niet is toegestaan.Pure onzin
Hiervoor zijn gewoon bepaalde criteria.
De plaats waar het gebeurd , mate van gevaar, mate van bedreiging enz. enz enz. Er zijn nog meer beoordelingspunten.
Een voorbeeld hiervan is.
Gevaar voor mensen te voorkomen. Heel belangrijk lijkt mij. Of geldt dit alleen voor jezelf of je naaste?Zodra het een vreemde betreft is het ineens niet meer belangrijk .
Stel een hond jaagd dieren richting een drukke snelweg.
Hoe wil je de hond dan vangen? Denk je dat de hond stopt als je roept? En wees nu eens heel eerlijk Wat heb je dan liever: doden door een aanrijding of een dode hond? Je maakt mij niet wijs dat je dan voor de hond kiest Of je hebt geen geweten.
In ieder geval wil ik het hierbij laten.
Hopelijk zijn er mensen die zich nu wel van de gevaren bewust zijn.
Degene die zich wel aan de regels houd en nadenken
degene die dit niet doen: ik hoop alleen dat jullie nooit in de situatie terechtkomen dat het verkeerd gaat.
gr.Jachthond