Laika zat aan de prednison vanwege de allergische reactie onderaan de kin dat was een bacteriele infectie geworden...Ze heeft woensdag de laatste gehad 1.5 (kreeg 1x in de 2 dagen 1.5 tablet) Nu vraag ik me af hoelang ze nog last houdt vd bijwerkingen?
Die vallen op zich mee, veel eten en plassen (deze bijwerkingen ken ik) maar ze is ook erg snel moe en hijgt erg snel, ze heeft t ook snel warm, lag anders nooit op t laminaat maar nu wel...Wie is bekend met deze bijwerkingen???
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prednison...
Moderator: moderatorteam
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Prednison...
Groetjes Lianne
- flatcoatjrt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox - Aantal honden: 1
Re: Prednison...
lianne05 schreef:Laika zat aan de prednison vanwege de allergische reactie onderaan de kin dat was een bacteriele infectie geworden...Ze heeft woensdag de laatste gehad 1.5 (kreeg 1x in de 2 dagen 1.5 tablet) Nu vraag ik me af hoelang ze nog last houdt vd bijwerkingen?
Die vallen op zich mee, veel eten en plassen (deze bijwerkingen ken ik) maar ze is ook erg snel moe en hijgt erg snel, ze heeft t ook snel warm, lag anders nooit op t laminaat maar nu wel...Wie is bekend met deze bijwerkingen???
De eerste 2 herken ik , Hannes zit ook aan de prednoral ivm huidproblemen, veel drinken en dus veel plassen. En heel veel honger hebben. Hij eet alles wat zijn bek tegenkomt. Fleecetouw, dennenappels, afgevallen fruit, hout, hele kluiten aarde met gras en wortels, en als laatste op vakantie :schelpen, krabben..
(als vulling sperciebonen geven, kregen wij als advies bij de DA, maar dat gaf steeds diaree dus dat doen we nu maar niet meer)
Moe en snel hijgen herken ik niet. Althans niet meer moe, of meer hijgen als normaal (Hannes is 12,2 jaar)
gr Mirjam
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Yenthe krijgt dagelijks prednisolon.
Zij heeft door de pred altijd honger
maar drinkt er geen druppel meer door.
Als ze pred nodig heeft in een hoge dosering zie je duidelijk haar spieren afnemen, maar bij een onderhoudsdosering stabiliseert dat weer. Haar conditie is slecht en ze is gauw moe maar dat komt denk ik eerder door haar ziekte dan door de pred.
Veel keus heb ik niet bij haar als ze geen prednison krijgt dan heeft ze geen hondwaardig leven en is het einde verhaal.

Zij heeft door de pred altijd honger
Als ze pred nodig heeft in een hoge dosering zie je duidelijk haar spieren afnemen, maar bij een onderhoudsdosering stabiliseert dat weer. Haar conditie is slecht en ze is gauw moe maar dat komt denk ik eerder door haar ziekte dan door de pred.
Veel keus heb ik niet bij haar als ze geen prednison krijgt dan heeft ze geen hondwaardig leven en is het einde verhaal.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
ik herken dit wel mijn hond heeft ook op prednison gestaan en had enorme honger, nu nog altijd, was veel vlugger moe en zelfs beetje depri maar kon ook van die ontsteking geweest zijn, nu na paar weken te zijn gestopt is het enige dat er nog is dat hij nog altijd enorme honger heeft
-
muppie en co
- Actief
- Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix
dat hijgen komt me wel bekend voor, maar ik weet niet of dat van de prednison kwam of omdat ze zich niet lekker voelde. (ik denk achteraf wel van de prednison, want toen ik hier mee stopte,stopte ze ook met hijgen. Maar ja zeker weet je het nooit)
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Bedankt voor de antwoorden! Hijgen kwam denk ik idd door pred. nu we gestopt zijn is dat al minder..
Helaas beginnen de plekken nu weer op te spelen na het stoppen..van de week maar weer ritje DA...
Wat een getob met dr en dat al vanaf maart, wil dr zo graag helpen...
Helaas beginnen de plekken nu weer op te spelen na het stoppen..van de week maar weer ritje DA...
Wat een getob met dr en dat al vanaf maart, wil dr zo graag helpen...
Groetjes Lianne