Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verzekering bij schade door hond
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Verzekering bij schade door hond
Vanmiddag is Xavi in zijn enthousiasme tegen een (geparkeerde) auto opgesprongen en heeft daarbij meerdere lichte krassen veroorzaakt.
'Gelukkig' was de auto van mijn wandelmaatje en komen we daar samen wel uit. Maar moet ik dit verhalen op mij WA verzekering? En hoe gaat dat in zijn werk? Moet zij eerst haar auto laten 'repareren' en vervolgens een kopie van de bon opsturen naar mijn verzekering?
'Gelukkig' was de auto van mijn wandelmaatje en komen we daar samen wel uit. Maar moet ik dit verhalen op mij WA verzekering? En hoe gaat dat in zijn werk? Moet zij eerst haar auto laten 'repareren' en vervolgens een kopie van de bon opsturen naar mijn verzekering?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Verzekering bij schade door hond
gewoon even je contact persoon bellen, uitleggen en vragen wat je precies moet doen, dan weet je wat 
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Toevallig heb ik het meegemaakt, hond sprong tegen mijn auto op en zaten veel kleine krasjes. Ik heb schadeformulier ingevuld van mijn auto en de andere heeft alles ondertekend. Ik ben naar een schadehersteller gegaan om te kijken wat de schade was en die heeft een schatting gemaakt. Echter bleek de daadwerkelijke schade bijna 3x zoveel te zijn
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke, maar dat is best omslachtig, of niet? En je hebt dus kans dat de schade uiteindelijk op een ander bedrag uitkomt.duitse herder schreef:Toevallig heb ik het meegemaakt, hond sprong tegen mijn auto op en zaten veel kleine krasjes. Ik heb schadeformulier ingevuld van mijn auto en de andere heeft alles ondertekend. Ik ben naar een schadehersteller gegaan om te kijken wat de schade was en die heeft een schatting gemaakt. Echter bleek de daadwerkelijke schade bijna 3x zoveel te zijn
Kan ik niet wachten tot zij haar auto heeft laten maken en dan een kopie van haar reparatie opsturen naar de verzekering?
Ik denk dat ik sowieso maandag even mijn tussenpersoon bel, om zeker te weten dat het goed gaat.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Nee hoor het gaat hetzelfde als een botsing. Je schrijft wat er gebeurd is op en je stuurt formulier naar je verzekering. Vervolgens nemen die contact met elkaar op en zodoende regelt het allemaal. Je krijgt bedrag op je rekening gestoord
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ok, dankjewel!duitse herder schreef:Nee hoor het gaat hetzelfde als een botsing. Je schrijft wat er gebeurd is op en je stuurt formulier naar je verzekering. Vervolgens nemen die contact met elkaar op en zodoende regelt het allemaal. Je krijgt bedrag op je rekening gestoord
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, en needuitse herder schreef:Nee hoor het gaat hetzelfde als een botsing. Je schrijft wat er gebeurd is op en je stuurt formulier naar je verzekering. Vervolgens nemen die contact met elkaar op en zodoende regelt het allemaal. Je krijgt bedrag op je rekening gestoord
Voor diegene met de auto werkt het zo.
Als de auto op basis van Volledig Casco (All Risks) verzekerd is, keert die verzekering uit (aan de eigenaar van de auto) en die gaat vervolgens verhalen op de (verzekeringsmaatschappij van de) eigenaar van de hond.
Eventueel gebeurt dat aan de garage waar de auto hersteld wordt, maar dat kan "gedupeerde" met diens eiggen maatschappij afstemmen. Soms zijn er afspraken met bepaalde garages waar eea makkelijk en snel kan worden afgewikkeld, maar daartoe moet benadeelde even met zijn eigen maatschappij contact opnemen.
De kans bestaat dat de aansprakelijke (TS in dit geval) nog een specifiek schadeformulier moet invullen, maar dat "merk je dan vanzelf wel".
Als de auto niet op basis van All Risks verzekerd is, dan komt rechtstreeks de verzekeraar van de eigenaar van de hond in the picture. Meldt eea dus bij je tussenpersoon of maatschappij. Mogelijk moet je ook in dit geval een specifiek schadeformulier invullen, maar ook dat hoor je vanzelf wel
Men zal vanuit de maatschappij bij de "benadeelde" een herstelnota opvragen en de boel met hem verder regelen. Soms wordt uitgekeerd op basis van een "originele, gespecificeerde proformanota" , soms alleen op basis van een echte herstelnota. De maatschappij van de eigenaar van de hond (TS dus) regelt dit met de tegenpartij.
Als het meezit hoor je uiteindelijk alleen nog maar dat er bedrag X is uitgekeerd, in beide situaties.
In dit geval is oorzaak en aansprakelijkheid heel duidelijk.... dus ik verwacht gen problemen.
Suzanne
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Odin heeft eens auto riemen kapot gebeten in een leen auto is toen zonder problemen gewoon allemaal vergoed