Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pijnlijke rug
Moderator: moderatorteam
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Pijnlijke rug
Vanmiddag ben ik met Jop ( 1.5 jaar) bij de dierenarts geweest.
Hij wilde vandaag helemaal niets, niet spelen, de buurkat boeide hem niet en zelfs Mica (die net loops is) kon hem
niet overhalen uit zijn mand te komen.
Toen ik hem met uitlaten wilde optillen, omdat hij niet meer terug naar huis wilde lopen, probeerde hij me te bijten.
Foute boel dus.
Dierenarts ontdekte een pijnlijke ruggewervel halverwege zijn rug. Spieren waren stijf en pijnlijk.
Kortom, hij heeft zich waarschijnlijk verdraaid. Een injectie pijnstiller/spierverslapper gehad en een stripje carprodyl voor de komende dagen.
Advies om hem zo rustig mogenlijk te houden, verder ruggetje warm houden en elk uur even met platte hand zachtjes warmwrijven.
Toen ik een uurtje thuis was ging de pijnstiller werken, en stuiterde hij weer op volle kracht door het huis.
Nou moet ik hem morgenochtend de eerste keer carprodyl geven, zodat de pijnstiller niet uitgewerkt raakt (de injectie werkt 24 uur) en dan over 3 dagen kijken of hij nog last heeft.
Mijn probleem is dat hij door de pijnstiller echt niet rustig te houden is. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Hij wilde vandaag helemaal niets, niet spelen, de buurkat boeide hem niet en zelfs Mica (die net loops is) kon hem
niet overhalen uit zijn mand te komen.
Toen ik hem met uitlaten wilde optillen, omdat hij niet meer terug naar huis wilde lopen, probeerde hij me te bijten.
Foute boel dus.
Dierenarts ontdekte een pijnlijke ruggewervel halverwege zijn rug. Spieren waren stijf en pijnlijk.
Kortom, hij heeft zich waarschijnlijk verdraaid. Een injectie pijnstiller/spierverslapper gehad en een stripje carprodyl voor de komende dagen.
Advies om hem zo rustig mogenlijk te houden, verder ruggetje warm houden en elk uur even met platte hand zachtjes warmwrijven.
Toen ik een uurtje thuis was ging de pijnstiller werken, en stuiterde hij weer op volle kracht door het huis.
Nou moet ik hem morgenochtend de eerste keer carprodyl geven, zodat de pijnstiller niet uitgewerkt raakt (de injectie werkt 24 uur) en dan over 3 dagen kijken of hij nog last heeft.
Mijn probleem is dat hij door de pijnstiller echt niet rustig te houden is. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
-
blondie
- Zeer actief
Re: Pijnlijke rug
aangelijnt uitlaten, eventueel aan een tuig als je die hebt.
En als hij echt niet rustig thuis wil gaan liggen de bench, of in een kleinere ruimte even laten verblijven.
En als hij echt niet rustig thuis wil gaan liggen de bench, of in een kleinere ruimte even laten verblijven.
- Anja
- Zeer actief
Bedankt voor je antwoord.
Ik laat hem altijd uit aan de lijn met tuigje, dat is geen probleem, gewoon lekker rustig wandelen en niet rennen.
Een bench heb ik niet meer, daar heeft hij ook nooit ingezeten.
Ik kan hem wel in de slaapkamer laten, maar ik heb 3 honden en die zijn altijd bij elkaar, dus ik denk dat hij de hele buurt bij elkaar gilt als hij niet bij z'n vriendjes mag.
Ik heb er intussen een tijdje over nagedacht en intussen staat er een hekje tussen de keuken en woonkamer, en Mica zit in de keuken, dus kan hij met haar niet spelen.
Jop gewoon in de woonkamer samen met Max, dat is niet zo'n pretletter meer dus ik hoop dat het (ook morgen- ik moet nl werken)
goed gaat.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Ik laat hem altijd uit aan de lijn met tuigje, dat is geen probleem, gewoon lekker rustig wandelen en niet rennen.
Een bench heb ik niet meer, daar heeft hij ook nooit ingezeten.
Ik kan hem wel in de slaapkamer laten, maar ik heb 3 honden en die zijn altijd bij elkaar, dus ik denk dat hij de hele buurt bij elkaar gilt als hij niet bij z'n vriendjes mag.
Ik heb er intussen een tijdje over nagedacht en intussen staat er een hekje tussen de keuken en woonkamer, en Mica zit in de keuken, dus kan hij met haar niet spelen.
Jop gewoon in de woonkamer samen met Max, dat is niet zo'n pretletter meer dus ik hoop dat het (ook morgen- ik moet nl werken)
goed gaat.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
-
Inc
Geen pijnstiller geven?
Als hij echt gek doet, dat kan hij dan niet...Maar ja, doet wel pijn
Geen idee wat de beste optie is, ik hoop voor je dat hij snel weer opknapt!
Geen idee wat de beste optie is, ik hoop voor je dat hij snel weer opknapt!
- Anja
- Zeer actief
Dat dacht ik dus ook, maar hij was zo zielig dat ik dat ook weer niet durf.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
dat zou ik wel in overleg met de da doen want meestal is de pijnstilling ook ontstekingremmer.

- yvon
- Zeer actief
Wij hebben Rymadil gekregen voor 6 weken
en we zijn 2 x naar de fisio therapeut geweest en Tyson vliegt en rent weer als nooit tevoren
Tyson genoot zo van de masage dat hij heerlijk relaxt lag tehijgen
echt een aanrader om naar een fisio tegaan met jop
wij zijn bij http://www.asterloo.com/" onclick="window.open(this.href);return false; geweest in Heiligerlee
bij ons om de hoek
en we zijn 2 x naar de fisio therapeut geweest en Tyson vliegt en rent weer als nooit tevoren
Tyson genoot zo van de masage dat hij heerlijk relaxt lag tehijgen
echt een aanrader om naar een fisio tegaan met jop
wij zijn bij http://www.asterloo.com/" onclick="window.open(this.href);return false; geweest in Heiligerlee
bij ons om de hoek
- Anja
- Zeer actief
Het gaat intussen weer goed met Jop, ik heb hem 3 dagen 's morgens een pijnstiller gegeven, en daarna nog 3 dagen
met steeds langere tussenposes. Vandaag heeft hij geen pijnstiller gekregen.
Hij heeft geen last meer, hij geeft in ieder geval geen pijn meer aan.
Ik hou hem wel wat meer in de gaten wat springen betreft, en hij mag voorlopig even niet loslopen.
Voor de zekerheid.
met steeds langere tussenposes. Vandaag heeft hij geen pijnstiller gekregen.
Hij heeft geen last meer, hij geeft in ieder geval geen pijn meer aan.
Ik hou hem wel wat meer in de gaten wat springen betreft, en hij mag voorlopig even niet loslopen.
Voor de zekerheid.
- yvon
- Zeer actief
Gelukkig gaat het wat beter met Jop
maar zijn er rug foto's van jop gemaakt?
Wij hebben dat wel gedaan en door de verdraaing van zijn rug is zijn heilig been gezakt die staat dus naar beneden
gelukkig was er geen spondylose aanwezig wel was het ontstoken vandaar de Rymadil
zie foto

maar zijn er rug foto's van jop gemaakt?
Wij hebben dat wel gedaan en door de verdraaing van zijn rug is zijn heilig been gezakt die staat dus naar beneden
gelukkig was er geen spondylose aanwezig wel was het ontstoken vandaar de Rymadil
zie foto

- Anja
- Zeer actief
Er zijn geen foto's gemaakt, is ook niet ter sprake gekomen bij de DA.
Gelukkig dat jouw hond ook weer opgeknapt is. Komt dat heiligbeen weer goed?
Gelukkig dat jouw hond ook weer opgeknapt is. Komt dat heiligbeen weer goed?