Hoi,
Marie van mij wordt in april 14 jaar.
Ze heeft drie weken terug een soort van toeval achtig iets gehad. (vertijfde, rollende ogen en trillen)
Dit duurde eigenlijk van wat ik zag een paar sec en toen was het voorbij. Heb toen de da gebelt, maar die zei toen dat het bij oudere honden wel eens kon gebeuren en het vaker voorkwam en dat ik langs moest komen zodra het weer gebeurde.
Gisteren avond zat ik op de bank, marie lag in de bench te slapen. Ineens komt ze naar me toe. Ik zeg nog terug naar je plek, maar toen ik naar haar keek zag ik dat het weer zover was.
Ze liep op me af met haar achterbenen bewegend als een robot, heel stijf. Haar hoofd stond ook stijf opzij en haar ogen rolde, waardoor je het wit van haar ogen zag.
Ze probeerde oog contact te maken, maar kon zich niet focussen. Haar hele lijf was aan het rillen.
Ik ben bij haar op de grond gaan zitten en heb haar naam geroepen. Daar werd ze wel wat rustig van. Het duurde ditkeer een min. Daarna schudde ze zich uit, maar bleef trillen. Duidelijk in paniek. (doet ze vaker als ze bang is)
Ze heeft de hele avond naast mijn voeten gelegen en zodra ik opstond deed zij dat ook.
Vanmorgen mijn eigen da gebeld. En nu moet ik morgen vroeg langskomen. Ze gaan dan eerst een hersen scan maken, want hij dacht als eerste aan een tumor. Dit omdat ze niet neegevallen was en niet aan het schudden was.
Daarna een bloedonderzoek om te kijken of het iets aan haar nieren is of lever.
Ik vind het doodeng.... Oke het is een oude hond, maar ze gaat de laatste paar maanden zo hard achteruit. PPff Mijn oude meissie die ik zeven jaar terug uit belgie heb gehaald uit een asiel. Is een oude dame geworden en laat symptonen zien dat ze haar laatste gedeelte ingaat. Bah! Rillingen over mijn lijf als ik eraan denk om haar te verliezen. Heb er zo'n geweldige hond aan!
Nu vroeg ik me af of jullie ervaringen hiermee hebben. Hoe zagen de insulten eruit en wat is er tegen gedaan en had het effect?
We wachten verder even af.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
toeval, tumor insult wie heeft er ervaring mee??
Moderator: moderatorteam
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: toeval, tumor insult wie heeft er ervaring mee??
vestibulair syndroom. Is al veel over geschreven op het forum.
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dit komt heel erg overeen met de 2 kortdurende aanvalletjes die onze Joy* heeft gehad, 10 dagen voordat ze een echte aanval GVA (geriatrisch vestibulair ataxie) kreeg.
Of het echt hetzelfde is kan ik je natuurlijk niet vertellen.
Wij hebben destijds bij Joy* (toen bijna 13 jaar oud) besloten om geen scan te laten maken. Allereerst zou dat haar een heleboel stress opleveren en daarnaast zouden we weinig kunnen (en willen) doen aan een eventuele hersentumor.
Heel veel sterkte met Marie, hoop dat allemaal meevalt voor haar.
Of het echt hetzelfde is kan ik je natuurlijk niet vertellen.
Wij hebben destijds bij Joy* (toen bijna 13 jaar oud) besloten om geen scan te laten maken. Allereerst zou dat haar een heleboel stress opleveren en daarnaast zouden we weinig kunnen (en willen) doen aan een eventuele hersentumor.
Heel veel sterkte met Marie, hoop dat allemaal meevalt voor haar.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Symptomen van het Geriatrisch vestibulair syndroom:
Een plotseling scheve kopstand Dit heeft ze maar na de aanval is het meteen weer weg
Evenwichtstoornissen Ze loopt verstijfd, maar niet wankel
Een onzekere gang bij het lopen en omvallen Onzer zou het wel kunnen zijn, maar ze valt niet om
Ongecontroleerde snelle bewegingen van de oogbol (Nystagmus).haar ogen zie je weg draaien
De pupil van het oog beweegt van links naar rechts of draait rondjes. Marie heeft al een blauwe waas over haar ogen. Pupil kan ik niet goed zien
Misselijkheid, braken en verminderde eetlust. Nee, ze eet heel goed en er komt niets via braken uit
Een leeftijd van 8 - 12.5 jaar of ouder Marie is nu 13
Ze heeft dus een aantal syptomen, maar om nou te zeggen ja dat is het... Geen idee. We wachten morgen af en zien het wel.
De hersenscan doen ze ook om mij gerust te stellen denk ik en omdat ik erna gevraagd heb. Ze gaven wel aan dat het een tumor zou kunnen zijn. PPff lastig dit. De eerste keer dacht ik, ik hoop dat dit een malig was, maar nee dus.
Ze heeft nu twee keer een aanval gehad, terwijl ze van tevoren sliep. Geen idee of dat van belang is, maar dacht er ineens aan.
Een plotseling scheve kopstand Dit heeft ze maar na de aanval is het meteen weer weg
Evenwichtstoornissen Ze loopt verstijfd, maar niet wankel
Een onzekere gang bij het lopen en omvallen Onzer zou het wel kunnen zijn, maar ze valt niet om
Ongecontroleerde snelle bewegingen van de oogbol (Nystagmus).haar ogen zie je weg draaien
De pupil van het oog beweegt van links naar rechts of draait rondjes. Marie heeft al een blauwe waas over haar ogen. Pupil kan ik niet goed zien
Misselijkheid, braken en verminderde eetlust. Nee, ze eet heel goed en er komt niets via braken uit
Een leeftijd van 8 - 12.5 jaar of ouder Marie is nu 13
Ze heeft dus een aantal syptomen, maar om nou te zeggen ja dat is het... Geen idee. We wachten morgen af en zien het wel.
De hersenscan doen ze ook om mij gerust te stellen denk ik en omdat ik erna gevraagd heb. Ze gaven wel aan dat het een tumor zou kunnen zijn. PPff lastig dit. De eerste keer dacht ik, ik hoop dat dit een malig was, maar nee dus.
Ze heeft nu twee keer een aanval gehad, terwijl ze van tevoren sliep. Geen idee of dat van belang is, maar dacht er ineens aan.

-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
- Aantal honden: 2
Het lijkt ook erg op de symptomen die onze oppashond nu heeft. Dat is een 14 jarige labradorteef. Zij blijkt schildklierkanker te hebben. Dat groeit heel langzaam, maar zaait vrijwel altijd uit naar de hersenen. Als dat gebeurt, dan krijg je dit soort klachten. Er is helaas niks aan te doen.
Niet dat Marie nou meteen dit ook moet hebben hoor, maar het is wel een mogelijkheid.
Niet dat Marie nou meteen dit ook moet hebben hoor, maar het is wel een mogelijkheid.