Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zit een beetje te dubben

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ik zit een beetje te dubben

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Misschien zou Jack op dit moment lekkerder lopen met een brace voor zijn zogenaamde 'goeie' voorpoot. Ik weet het natuurlijk niet zeker, misschien zou hij geen stap meer verzetten met zo'n ding, je weet dat niet.

Ik heb steeds geroepen dat ik bij Jack geen polonaise meer wilde aan zijn lijf, en een brace is toch weer polonaise. Het hele gedoe met naar zo'n orthopedisch instrumentenmaker, gipsen en gips eraf halen (ik heb daar plenty ervaring mee met dochter met klompvoet, en dat waren al drama's toen ze klein was), allemaal stress en geen garantie dat het ook daadwerkelijk iets toevoegt aan de kwaliteit van z'n leven.

Als ik het zou doen, gaat het dus niet om 'verlengen' van z'n leven, dat kan ik ook door hem niet meer los te laten rennen, maar aan verlengen heeft hij niks. Maar het zou wel fijn zijn als hij net wat meer steun had voor die ene poot, en nog wat harder kon rennen en minder snel moe werd. Denk ik.

Ik heb terwijl ik aan het twijfelen was toch maar eens een offerte opgevraagd, en het komt op zo'n 600 euro. Flinke hap, maar dat is wel op te brengen (geen nieuwe vaatwasser en geen nieuwe droogtrommel, maar dat zijn ook geen hele belangrijke dingen).

Wat zouden jullie doen? Minstens een dag flinke stress voor die hond en 600 euri uitgeven voor de kans dat hij lekkerder kan rennen, of gewoon blij zijn met wat hij nog wel kan en geen toestanden meer?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Ik zit een beetje te dubben

Ongelezen bericht door rose »

Lastige vraag, kan hij met de brace zijn poot nog wel buigen? Is een rekverband niet een optie om hem buiten te ondersteunen?

Zelf zou ik er niet voor kiezen denk ik en hem gewoon laten doen wat hij kan en het daarbij laten.
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar ik denk dat je achteraf meer spijt krijgt van iets wat je niet hebt gedaan dan wat je wel hebt gedaan.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Als het zijn kwaliteit van leven echt zou verbeteren, dan zou ik het doen.
Afbeelding
Randa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Randa »

Ik weet niet precies hoe af wat, wat hij mankeert, hoe oud hij is en noem maar op.
Maar ik zou het inderdaad ook eerst uitproberen met rekverband of je hebt ook van die zwachtels die uit zichzelf plakken.
Proberen uit te knobbelen (of in overleg met je DA) waar de meeste steun moet komen enzo, dus hoe zou de brace eruit komen te zien (bijv. knie kan vrij blijven).

Misschien de gulle middenweg met loslopen. Minder lang los (misschien dat 5 min. per keer bijv. al helpt), minder vaak of minder intens (ipv 10x met het balletje maar 5x bijv.) en/of dit in combinatie met de zwachtel (is wel oefenen hoor want het zakt snel af maar het kan wel.)

Ga op zoek naar spelletjes die minder belastend zijn maar hem wel actief bezig houden, wees creatief. Zoekspelltjes ipv ren-/trekspelletjes.
Probeer geregeld naar nieuwe omgevingen te gaan (als je dit nog niet doet).

Het gaat niet om het geld, maar als het op een andere manier ook kan dan zou ik daarvoor kiezen.

Veel succes

Groetjes Miran
Groetjes Miran

SBT-kennel ILLUSIONSTAFFS
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hoe oud is Jack nu Hanneke?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kun je niet eerst even een stevig verband proberen? Zelfde functie, en zelfde reactie. Stel dat hij dat als heel prettig ervaart met lopen dan kan je veel doordachter stap 2 zetten en een echte laten maken. :ok: Wat ik zo herinner is dat zijn gewrichten totaal doorzakken. Ik kan me dus zo voorstellen dat nou net de overstrek de pijn veroorzaakt. Hadden wij het niet al eens eerder over een steun gehad?

Als je het mij vraagt kan het helpen in elk geval.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hanneke2 schreef:
sirene schreef:Is een brace geen idee ? Naast pijnstilling dan.
Ik bedoel dan een op maat gemaakte brace die misschien zijn slechte been maar vooral ook zijn goede been wat extra steun kan geven en daardoor minder pijn.
Ik heb zijn goeie poot wel eens ingetaped, maar toen wilde hij geen stap meer verzetten. :roll:
uit juni 2006
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ineke-m
Actief
Mijn ras(sen): labradors
Contacteer:

Ongelezen bericht door ineke-m »

ik zou denk ik ook zijn leventje laten leven wat hij nu heeft ..en hem lekker laten doen met wat hij nog zelf kan

gr ineke
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Er bestaan ook meer standaard braces, hier bijvoorbeeld: http://www.animal-welfare.eu/producten/ ... /overzicht Misschien goed om het gewoon eenns uit te proberen om te zien hoe Jack erop reageert om zoeits om zijn poot te hebben en of het helpt. Zo ja, dan zou je altijd nog voor maatwerk kunnen gaan.
Hanneke2
Zeer actief

rose schreef:Lastige vraag, kan hij met de brace zijn poot nog wel buigen? Is een rekverband niet een optie om hem buiten te ondersteunen?

Zelf zou ik er niet voor kiezen denk ik en hem gewoon laten doen wat hij kan en het daarbij laten.
Ik zat zelf ook al een beetje te denken aan iets van een verband om eerst te proberen. Als de DA mij goed uitlegt hoe ik dat moet aanbrengen kan ik in elk geval eens kijken of dat verschil maakt, en of Jack überhaupt wel wil lopen met iets om die poot. Want dat is ook 1 van mijn twijfels. Ik wil ook weer geen dure brace aanschaffen als hij er niet zorgeloos mee rent, want dan schiet ik het doel compleet voorbij.
Hanneke2
Zeer actief

Caro. schreef:Hoe oud is Jack nu Hanneke?
Hij wordt ongeveer 1 april 2011 ongeveer 10. Hij is nu dus nu ongeveer 9,5. Maar een beetje Spaanse podenco kan met gemak een jaar of 15 worden.
Randa schreef:Ik weet niet precies hoe af wat, wat hij mankeert, hoe oud hij is en noem maar op.
Maar ik zou het inderdaad ook eerst uitproberen met rekverband of je hebt ook van die zwachtels die uit zichzelf plakken.
Proberen uit te knobbelen (of in overleg met je DA) waar de meeste steun moet komen enzo, dus hoe zou de brace eruit komen te zien (bijv. knie kan vrij blijven).
Ja, ik denk dat ik sowieso eerst eens wat 'goedkopere' en minder stressvolle opties ga proberen.
Misschien de gulle middenweg met loslopen. Minder lang los (misschien dat 5 min. per keer bijv. al helpt), minder vaak of minder intens (ipv 10x met het balletje maar 5x bijv.) en/of dit in combinatie met de zwachtel (is wel oefenen hoor want het zakt snel af maar het kan wel.)

Ga op zoek naar spelletjes die minder belastend zijn maar hem wel actief bezig houden, wees creatief. Zoekspelltjes ipv ren-/trekspelletjes.
Probeer geregeld naar nieuwe omgevingen te gaan (als je dit nog niet doet).
Ik gooi al niet meer met balletjes, want hij maakt daarbij veels te enge sprongen/schuivers. En ik doe spelletjes (ook trekspelletjes) waarbij de belasting vooral aan de achterkant zit. Ik hou er dus wel rekening mee, maar ik wil hem niet teveel beperken.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Misschien moet je eerst eens gaan praten bij zo'n orthopeed die braces maakt of het überhaupt nog kan, en wat hij ervan vindt ?
Het is de bedoeling dat de brace ondersteunt en dat de poot niet verder doorzakt. Een rekverband zal miss wel ondersteunen maar het zal niet tegengaan dat zijn goede poot slechter wordt. Het is dus niet echt te vergelijken.
Jack zal toch ook wel gaan lopen als je hem een biefstukje voorhoudt ?
Misschien kun je trouwens om uit te proberen beter een polsbandje oid die voor mensen geschikt is wat verbouwen en die een paar keer omdoen. Zo'n polsband die je in sportzaken kan kopen. (dus niet om echt te gebruiken maar om te kijken of hij wel wil lopen)
Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hanneke2
Zeer actief

sirene schreef:
Hanneke2 schreef:
sirene schreef:Is een brace geen idee ? Naast pijnstilling dan.
Ik bedoel dan een op maat gemaakte brace die misschien zijn slechte been maar vooral ook zijn goede been wat extra steun kan geven en daardoor minder pijn.
Ik heb zijn goeie poot wel eens ingetaped, maar toen wilde hij geen stap meer verzetten. :roll:
uit juni 2006
Ja, het onderwerp is al eerder aan de orde geweest. In mijn achterhoofd zat ik al vaag te denken aan de keer dat hij vol in de remmen ging toen ik hem een tuigje aan had gedaan, maar dit was het. Dankjewel. God ik heb echt een geheugen als een lekke vergiet. :roll:
Maar goed, in 2006 waren beide poten nog een stuk beter, volgens mij liep ik toen nog anderhalf uur per dag met ons laatste gelegenheidsroedel. En ja, die poging met intapen liep dus op niks uit. Maar dat was geklooi, misschien als de DA hem professioneel intaped dat het dan beter gaat? :19:

Het is gewoon lastig en moeilijk en ik krijg wat Jack betreft adviezen van elke willekeurige voorbijganger en het maalt af en toe in mijn hoofd.

Puur gevoelsmatig, neig ik naar laat maar doen wat hij zelf wil, geen toestanden, geen dokters meer. Elke dag nog effe rennen is er eentje, en tellen kan hij niet.

Ik zie die hond vanochtend weer bijna smekend voor me zitten omdat hij even dacht dat ik een balletje bij me had, en dan breekt mijn hart een klein beetje en dan twijfel ik of ik morgen toch niet effe met een balletje zal gooien. Effe later neemt hij dan maar gewoon om het rennen een rotspurt achter Lilo aan, en dan denk ik dat het toch wel goed is zo. En daarna lopen we naar huis en dan is hij ook echt moe, loopt dus langzaam en soms met z'n tong uit z'n bek. Tot we bijna bij huis zijn, want thuis komt er vreten en dus slepen we de baas het laatste eindje wel. :D

Ik kom mensen tegen die bijna neer gaan van afgrijzen als ze die poten zien, en telkens weer leg ik het geduldig uit, want ik zie echt nog eens een of andere eigenwijs de DB bellen omdat ik Jack 'met gebroken poten rond laat lopen' of zoiets. Als hij ingetaped of met een brace zou lopen, zou ik minder risico lopen op akelig commentaar. Dat is stom, maar het speelt wel mee.

Ik vind het moeilijk. Ik wil gewoon het beste voor Jack, en misschien is extra dokteren het beste, en misschien ook niet. Ik kom er niet uit. Aan de ene kant wil ik er alles aan doen om hem zo lang mogelijk te laten rennen, aan de andere kant denk ik van 'wat is nou leuker morgen, naar de DA en met platte oortjes en staart tegen zijn buik voor de zoveelste keer mensen die aan die zere poot zitten, of gewoon lekker kattenstront vreten in de struiken en nog effe een spurtje trekken met Lilo over het zandpaadje?'

Bij andere mensen/honden heb ik altijd vrij vlot een mening klaar, maar objectief op afstand ernaar kijken lukt me heel slecht als het Jack betreft. :(
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hanneke2 schreef: Ja, het onderwerp is al eerder aan de orde geweest. In mijn achterhoofd zat ik al vaag te denken aan de keer dat hij vol in de remmen ging toen ik hem een tuigje aan had gedaan, maar dit was het. Dankjewel. God ik heb echt een geheugen als een lekke vergiet. :roll:
Maar goed, in 2006 waren beide poten nog een stuk beter, volgens mij liep ik toen nog anderhalf uur per dag met ons laatste gelegenheidsroedel. En ja, die poging met intapen liep dus op niks uit. Maar dat was geklooi, misschien als de DA hem professioneel intaped dat het dan beter gaat? :19:

Het is gewoon lastig en moeilijk en ik krijg wat Jack betreft adviezen van elke willekeurige voorbijganger en het maalt af en toe in mijn hoofd.

Puur gevoelsmatig, neig ik naar laat maar doen wat hij zelf wil, geen toestanden, geen dokters meer. Elke dag nog effe rennen is er eentje, en tellen kan hij niet.

Ik zie die hond vanochtend weer bijna smekend voor me zitten omdat hij even dacht dat ik een balletje bij me had, en dan breekt mijn hart een klein beetje en dan twijfel ik of ik morgen toch niet effe met een balletje zal gooien. Effe later neemt hij dan maar gewoon om het rennen een rotspurt achter Lilo aan, en dan denk ik dat het toch wel goed is zo. En daarna lopen we naar huis en dan is hij ook echt moe, loopt dus langzaam en soms met z'n tong uit z'n bek. Tot we bijna bij huis zijn, want thuis komt er vreten en dus slepen we de baas het laatste eindje wel. :D

Ik kom mensen tegen die bijna neer gaan van afgrijzen als ze die poten zien, en telkens weer leg ik het geduldig uit, want ik zie echt nog eens een of andere eigenwijs de DB bellen omdat ik Jack 'met gebroken poten rond laat lopen' of zoiets. Als hij ingetaped of met een brace zou lopen, zou ik minder risico lopen op akelig commentaar. Dat is stom, maar het speelt wel mee.

Ik vind het moeilijk. Ik wil gewoon het beste voor Jack, en misschien is extra dokteren het beste, en misschien ook niet. Ik kom er niet uit. Aan de ene kant wil ik er alles aan doen om hem zo lang mogelijk te laten rennen, aan de andere kant denk ik van 'wat is nou leuker morgen, naar de DA en met platte oortjes en staart tegen zijn buik voor de zoveelste keer mensen die aan die zere poot zitten, of gewoon lekker kattenstront vreten in de struiken en nog effe een spurtje trekken met Lilo over het zandpaadje?'

Bij andere mensen/honden heb ik altijd vrij vlot een mening klaar, maar objectief op afstand ernaar kijken lukt me heel slecht als het Jack betreft. :(
Kun je je dilemma niet voorleggen aan de DA zonder Jack mee te nemen.
Ik neem aan dat die DA hem vaak genoeg gezien heeft om er ook een mening over te hebben zonder dat Jack voor de zoveelste keer onderzocht hoeft te worden?
Misschien dat het je dan beter lukt de voors en tegens op een rijtje te krijgen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan niet zo snel vinden wat Jack mankeert aan die poot?

Behalve een stijve brace of een verstevigende tape of verband bestaat er ook nog een tussenweg, de softbrace. Of zoiets voor Jack in aanmerking komt hangt af van het probleem. De kosten voor zo'n sofbrace liggen aanzienlijk lager dan die voor een brace en het is makkelijker aan te brengen dan een verband of tape.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Hanneke2
Zeer actief

renee-uk schreef: Kun je je dilemma niet voorleggen aan de DA zonder Jack mee te nemen.
Ik neem aan dat die DA hem vaak genoeg gezien heeft om er ook een mening over te hebben zonder dat Jack voor de zoveelste keer onderzocht hoeft te worden?
Misschien dat het je dan beter lukt de voors en tegens op een rijtje te krijgen?
Ik moet volgende week weer langs voor een nieuwe voorrad pijnstilling, dus dat is een goed idee.

Ik kwam vandaag trouwens na een hele langr tijd weer een ouwe bekende tegen met een hond die ook een paar slechte poten heeft, en die vertelde me dat ze braces heeft liggen voor als de hond effe wat minder lekker loopt. Met die dingen aan kan hij gewoon nog rennen en heeft hij nergens last van.

35 euri per brace. :80: Via Crama.

Nou ben ik helemaal niet te beroerd om centen uit te geven aan mijn beesten, maar 35 euro of 600 euro, dat vind ik wel een bizar groot verschil.

Ook al is Crama er niet meer, Jack loopt daar vrolijk naar binnen want ze doen daar aan kroelen en koekies, en na het gipsen (dat zou wel effe eng zijn) kan je wachten op de brace. Da's toch bizar.

Ik ga van de week met de DA praten, kijken wat zij ervan vindt.
Hanneke2
Zeer actief

Senta schreef:Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan niet zo snel vinden wat Jack mankeert aan die poot?
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 95609.html
Behalve een stijve brace of een verstevigende tape of verband bestaat er ook nog een tussenweg, de softbrace. Of zoiets voor Jack in aanmerking komt hangt af van het probleem. De kosten voor zo'n sofbrace liggen aanzienlijk lager dan die voor een brace en het is makkelijker aan te brengen dan een verband of tape.
Ik denk dat dat is wat die andere hondenbaas heeft voor haar hond.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hanneke2 schreef:
renee-uk schreef: Kun je je dilemma niet voorleggen aan de DA zonder Jack mee te nemen.
Ik moet volgende week weer langs voor een nieuwe voorrad pijnstilling, dus dat is een goed idee.

Ik kwam vandaag trouwens na een hele langr tijd weer een ouwe bekende tegen met een hond die ook een paar slechte poten heeft, en die vertelde me dat ze braces heeft liggen voor als de hond effe wat minder lekker loopt. Met die dingen aan kan hij gewoon nog rennen en heeft hij nergens last van.

35 euri per brace. :80: Via Crama.

Nou ben ik helemaal niet te beroerd om centen uit te geven aan mijn beesten, maar 35 euro of 600 euro, dat vind ik wel een bizar groot verschil.

Ook al is Crama er niet meer, Jack loopt daar vrolijk naar binnen want ze doen daar aan kroelen en koekies, en na het gipsen (dat zou wel effe eng zijn) kan je wachten op de brace. Da's toch bizar.

Ik ga van de week met de DA praten, kijken wat zij ervan vindt.
Lijkt me een goed idee, ben benieuwd wat ze zegt.

en dat prijsverschil is inderdaad wel heeeeeel erg groot :eek:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
rose
Zeer actief

Jeetje wat een prijsverschil.
Dit lijkt mij wel een goede optie voor hem, en voor 35 euro is het geen ramp als hij er niet mee wil lopen en de brace de kast in verdwijnt.
Ik vind 600 euro ook een klap geld hoor, helemaal omdat je niet weet of hij er wel mee wil lopen.
Zal mij benieuwen hoe jouw da hier in staat, succes!
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik zou zoiets ook eerst overleggen met bijv. de dierenarts of een orthopeed.
Eens luisteren wat de mogelijkheden kunnen zijn en wat voor rendement het eventueel op zou leveren.

Het zou fijn zijn als er iets is wat hem kan helpen.
Senta
Zeer actief

Ik zit te denken aan zoiets als dit:

http://www.therapaw.com/customsupportwraps.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij dit product kun je zelf (of de DA) de zwaarte van de ondersteuning aanpassen

of dit:

http://www.therapaw.com/carpo-flex-x-1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hiermee kan zelf een splint / brace gemaakt worden die helemaal is aangepast aan de poot van Jack. Je kunt hiermee de splint langzaam aanpassen aan de stand van de poot zoals je die wilt hebben. Je forceert dan minder dan met een vaste brace.

Een bijkomend voordeel is dat Jack gewoon met zijn eigen voetjes op de grond staat en lekker kan rennen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Hanneke2
Zeer actief

Senta schreef:Ik zit te denken aan zoiets als dit:

http://www.therapaw.com/customsupportwraps.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij dit product kun je zelf (of de DA) de zwaarte van de ondersteuning aanpassen

of dit:

http://www.therapaw.com/carpo-flex-x-1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hiermee kan zelf een splint / brace gemaakt worden die helemaal is aangepast aan de poot van Jack. Je kunt hiermee de splint langzaam aanpassen aan de stand van de poot zoals je die wilt hebben. Je forceert dan minder dan met een vaste brace.

Een bijkomend voordeel is dat Jack gewoon met zijn eigen voetjes op de grond staat en lekker kan rennen.
Ik vind dit er juist heel oncomfortabel uitzien, met dat harde plastic.

Met de andere spalken die ik heb gezien kan een hond ook gewoon rennen, dat is immers ook het doel, het gaat in Jacks geval niet om revalidatie. Met die van 35 euro, aan alle vier de poten, apporteert die hond zelfs balletjes. De baas zou hem het liefst altijd met die braces laten lopen, maar ze mogen niet nat worden, en het is een GR die dol is op zwemmen en tijdens de gemiddelde wandeling dus 100 keer het water in duikt. (En zwemmen is beter dan met een brace lopen, dus dat zwemmen wordt ook aangemoedigd.)

Ik ga in elk geval met de DA praten, eerst kijken wat zij zegt voordat ik iets besluit.
Senta
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Senta schreef:Ik zit te denken aan zoiets als dit:

of dit:

Ik vind dit er juist heel oncomfortabel uitzien, met dat harde plastic.

Met de andere spalken die ik heb gezien kan een hond ook gewoon rennen, dat is immers ook het doel, het gaat in Jacks geval niet om revalidatie. Met die van 35 euro, aan alle vier de poten, apporteert die hond zelfs balletjes. De baas zou hem het liefst altijd met die braces laten lopen, maar ze mogen niet nat worden, en het is een GR die dol is op zwemmen en tijdens de gemiddelde wandeling dus 100 keer het water in duikt. (En zwemmen is beter dan met een brace lopen, dus dat zwemmen wordt ook aangemoedigd.)

Ik ga in elk geval met de DA praten, eerst kijken wat zij zegt voordat ik iets besluit.
Alleen die laatste heeft aan de achterkant wat harder plastic. De andere heeft dat niet.

Zelf zou ik zeker niet kiezen voor een product dat niet nat mag worden.
Wat voor iets is dat, die braces van 35 euro? Is dat ook niet gewoon een brace van thermoplastic?
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
rose
Zeer actief

Waar ik aan zat te denken is of het hem juist geen pijn zal gaan doen.
Hij heeft nu een manier uitgevonden om te lopen die voor hem het minst pijnlijk is, als je deze houding dmv een brace veranderd lijkt het mij dat hij dan juist pijn kan krijgen omdat je hem dwingt om een andere houding aan te nemen?
Ik weet het ook niet hoor, maar dat lijkt mij zo omdat het vergroeid is.
Misschien een idee om de kliniek die deze brace verstrekt eens te bellen en eventueel wat foto's van Jack zijn pootjes te mailen en vragen hoe zij hier tegenover staan?
Dit in combi met het advies van jouw da zal misschien wat duidelijkheid scheppen in wat nu te doen.
Sterkte in ieder geval voor jouw mannetje, het ziet er niet prettig uit :(
Hanneke2
Zeer actief

rose schreef:Waar ik aan zat te denken is of het hem juist geen pijn zal gaan doen.
Hij heeft nu een manier uitgevonden om te lopen die voor hem het minst pijnlijk is, als je deze houding dmv een brace veranderd lijkt het mij dat hij dan juist pijn kan krijgen omdat je hem dwingt om een andere houding aan te nemen?
Ik weet het ook niet hoor, maar dat lijkt mij zo omdat het vergroeid is.
Misschien een idee om de kliniek die deze brace verstrekt eens te bellen en eventueel wat foto's van Jack zijn pootjes te mailen en vragen hoe zij hier tegenover staan?
Dit in combi met het advies van jouw da zal misschien wat duidelijkheid scheppen in wat nu te doen.
Sterkte in ieder geval voor jouw mannetje, het ziet er niet prettig uit :(
Daarom wil ik ook niks om de slechte poot, die moet je niet in een andere stand gaan dwingen. Zijn 'goeie' poot kan in een prima stand, en zakt dan soms door, dus daar zou wat steun misschien goed zijn.

Maar voorlopig is het gesprek met de DA effe uitgesteld. Ik was er vanmiddag maar kreeg geen kans effe een DA aan te schieten omdat ik bijna ruzie kreeg met de assistente. Ik ben altijd heel enthousiast geweest over de assistentes daar, maar deze was nieuw en ik heb haar nog net niet 'dom wicht met je ordinaire piercing' genoemd.

Ik ben de enige daar die Tramadol nodig heeft. De laatste keer hadden ze 1 doosje liggen, daar doe ik 2 weken mee, dus we spraken af dat ze effe wat meer zouden bestellen. Blijkbaar heeft iemand daarna geroepen van 'voor wie is dat en noteer dat dan' of zoiets, want nu bleek dat ze 4 doosjes voor mij hadden besteld, wichtje had me 2 weken geleden gebeld dat de bestelling er was, maar toen nam ik de telefoon niet op :roll: , en nu was de factuur al uitbesteed aan Fa-Med.

Huh?

Ik heb nog geen factuur, maar ik ga natuurlijk niks van administratiekosten betalen, ik betaal 4 x wat ik normaal betaal en de rest is voor rekening van de DA. Ik ben echt briesend weggelopen. Ik val absoluut niet over een cent als het om mijn dieren gaat, maar bij 'dat gaat automatisch in de computer' was het voor mij klaar.

Ik had al een slechte dag achter de rug, en daarna een bijna-aanvaring met iemand die persé met haar Engelse bull pal langs mijn honden moest lopen terwijl ik tot 2 keer toe om was gelopen, om te 'bewijzen' wat een brave hond ze had. Wat een randdebiel. Ik stond bijna te wensen dat Lilo die hond een knauw zou geven, want ik had gezegd dat Lilo uit kon vallen. Maar Lilo was wijzer gelukkig.

In elk geval, ik ga wel een aparte afspraak maken met de DA, en meteen een klacht indienen over het stuk onbenul met die piercing. Hoe moeilijk te begrijpen is het als ik zeg "Ik heb niks besteld. Jullie moeten zorgen dat je voorraad op peil is."
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Lekker zooitje,

Ik had mooi mijn éne doosje meegenomen met de mededeling dat ik over twee weken een nieuwe zou komen halen en dat ik verwacht dat die dan wél gewoon zal liggen te wachten op mij.

En inderdaad, zsm. een afspraak om even ongestoord bij te kunnen spreken met de DA en tijdens dat gesprek ook Miss Piercing even netjes ter sprake brengen.
Hanneke2
Zeer actief

Wil de hond schreef:Lekker zooitje,

Ik had mooi mijn éne doosje meegenomen met de mededeling dat ik over twee weken een nieuwe zou komen halen en dat ik verwacht dat die dan wél gewoon zal liggen te wachten op mij.

En inderdaad, zsm. een afspraak om even ongestoord bij te kunnen spreken met de DA en tijdens dat gesprek ook Miss Piercing even netjes ter sprake brengen.
Achteraf, en dus veels te laat, bedacht ik me ook, dat ik niet alle 4 die doosjes mee had moeten nemen. Maar ja, het kwam zo onverwachts allemaal, met de andere assistentes kan ik lezen en schrijven, die kennen Jack persoonlijk en douwen er altijd enthousiast koekies in, en ik was (vooral na die kutdag op mijn werk) helemaal niet voorbereid op een discussie. En dan blokkeert er van alles in mijn hoofd. :roll:

Ik ga een afspraak maken en me goed voorbereiden op wat ik allemaal wil vragen en zeggen.

Nou ja, als er iemand wil OD-en op Tramadol en er een lekkere cent voor over heeft ben ik nou wel Tha Dealer. :mrgreen:

Iemand?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”