Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een, liefst 2 pups gezocht voor een experiment

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Re: Een, liefst 2 pups gezocht voor een experiment

Ongelezen bericht door cybert2 »

X12207 schreef:
DesireeK schreef:Mijn vraag...
Waarom pups en niet al wat oudere honden?
Omdat het de bedoeling is dat er 2 pups bijkomen, en niet twee oudere honden.
Pfff, 2 pups tegelijk is best lastig hoor! Twee onder de arm nemen om buiten het plasje te laten doen etc etc. Misschien eerst met 1 pup beginnen, zie je meteen hoe ze reageren...
Groet, Janine
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou mijn pup hier nooit aan willen blootstellen... probeer hem nu net lekker te laten wennen aan andere/vreemde honden maar dan wel honden die ik heel goed ken en waarvan ik WEET dat ze goed met pups zijn... iemand anders zal dat nooit voor mij bepalen... ik wil die honden goed kennen voor ik het zou doen..
Niet dus...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Drijver schreef:
Maar dit is ook niet wat hij zegt. Hij heeft het over gezonde honden die niet bijten. Dat was in jullie geval niet aan de orde. Waarschuwen zonder gaten te maken is bij mij nog altijd iets heel anders dan zogenaamd "waarschuwen" met als gevolg een ritje dierenarts en een getraumatiseerde pup. En nee, daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Van een juiste waarschuwing leert een pup iets, niet van uit elkaar getrokken te worden.
Daar heeft niemand wat aan.
Ik wil niet vervelend zijn, maar de BD waar Pepita door gebeten is, was juist een zeer sociaal gezonde hond :wink: Anders had ik absoluut geen contact laten leggen onderling. Ik laat niet willens en wetens een pup bijna dood bijten. Daar heb ik iets teveel ervaring voor. :wink:
Afbeelding
X12207
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door X12207 »

Goedemiddag u allen tesamen,

Voor de duidelijkheid: ik reageer niet meer in deze thread.

Want ondanks mijn eerdere vriendelijke verzoek aan die mensen die 't allemaal maar niets vinden om - uit oogpunt van overzichtelijkheid en 'on topic blijven' - door te lopen en buiten deze thread te blijven, is het voor de kenner duidelijk dat deze thread gehijacked is door 'jan en alleman', is het voor de kenner ook duidelijk dat helaas de drogredenen van links naar rechts vliegen en is het dus voor de kenner ook duidelijk dat het helemaal nergens meer over gaat.

Mijn dank gaat dan ook uit naar allen die met zevenmijlslaarzen door de porceleinkast van de gevoelige situatie waarin mijn honden verkeren gebanjerd zijn: het zijn al uw wijze inzichten in uw angsten, elementaire hondenpsychologie, en correcte conclusies trekken op basis van empirische data die me echt heel veel verder gebracht hebben.

Mensen die wel voldoende inzicht in honden hebben en die met mij weten dat het risico nul-komma-nul is en aldus mij wel zouden willen helpen zou ik willen uitnodigen om via PM contact met me op te nemen, da's minder vermoeiend voor ons beiden, dat is evident. Uiteraard blijft mijn verhaal staan: reiskostenvergoeding, taart van mijn vrouw & wat lekkers voor de pup(s), en mijn twee honden zijn perfect getraind en volledig 'gezond in hun kopke'.

Mijn dank gaat overigens uit naar de 3 mensen die wel constructief gereageerd hebben: u weet wie u bent :J:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Op zich vind ik het idee niet slecht. Heb alleen geen pup en al helemaal geen 2 :N: (wil je 2 pups tegelijk in huis halen als het "experiment" lukt)
denk je alleen niet dat een bezoek anders is dan dat de pups zouden blijven?

En ik zou eens informeren bij de plaatselijk hondenschool. Daar is vast een puppycursus. Kun je met je honden gaan kijken eventueel. Dan is de kans ook kleiner dat je reacties krijgt zoals in dit topic. De mensen hebben jou en je honden dan al gezien namelijk :ok:
Liet
Actief
Mijn ras(sen): waarschijnlijk een podenco mix

Ongelezen bericht door Liet »

:scratch:
groetjes Liet en Lars :-)

Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

X12207 schreef:Goedemiddag u allen tesamen,

Want ondanks mijn eerdere vriendelijke verzoek aan die mensen die 't allemaal maar niets vinden om - uit oogpunt van overzichtelijkheid en 'on topic blijven' - door te lopen en buiten deze thread te blijven, is het voor de kenner duidelijk dat deze thread gehijacked is door 'jan en alleman', is het voor de kenner ook duidelijk dat helaas de drogredenen van links naar rechts vliegen en is het dus voor de kenner ook duidelijk dat het helemaal nergens meer over gaat.
Welkom op het forum lieverd, zo gaat het hier zéér sporadisch nu eenmaal.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

X12207 schreef: Die zijn sinds het overlijden beiden behoorlijk ontheemd, depressief en verdrietig. Dat is verklaarbaar, aangezien de 2 mannen die overleden zijn hier in huis 'de grote broers' waren. De reu die nu nog over is voelt zich bar ongemakkelijk bij het nu opeens 'de man in huis moeten zijn', en de dame - die al jaren verliefd is op deze man - ziet dat haar grote liefde depressief is en is het dus ook.
Groetjes,
Ten eerste: sterkte met het verlies van twee honden in zo'n korte tijd. Hoe lang is het geleden dat de andere twee honden overleden zijn? :denken:

Ik ben bang dat een pup (of twee) de verwarring alleen maar groter zal maken voor de reu. Als hij nu al niet weet om te gaan met de veranderde situatie en opeens DE man te moeten zijn, zal dat volgens mij niet beter worden door er twee pups bij te stoppen.
Liet
Actief

Ik geloof dat ik naar de mening van TS wel constructief gereageerd heb (of misschien ook wel niet, weet ik veel), maar dit vind ik dus helemaal nergens op slaan. En dan dat taalgebruik.. :hmmm: :roll:
Je kunt toch niet van mensen verwachten dat ze alleen maar "ja" of "nee" zeggen en niet hun twijfels uitspreken over zoiets :hmmm: Wie kent hier TS en zijn honden nou eenmaal? :U:

Afbeelding
Binkie
Actief

Ongelezen bericht door Binkie »

Wat wil nu 1 dag zeggen met pups? Als ze er altijd zijn is het denk ik een hele andere situatie.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Sterkte met het verlies van jullie twee honden.

En welkom op het hondenforum, waar het heel normaal is dat topics zo lopen.
:zweep:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ja 2 pups zijn veel tijd, maar wie weet heeft hij zeeen van tijd er voor, en hij heeft meerdere honden gehad. Dus eerst 1 of 2 moet hij lekker zelf weten, je weet immers niks van ts.
Ik denk ook dat hij echt niet een topic gaat openen als zn honden niet met anderen om kunnen gaan. Ik vind een vraag of reactie wel normaal maar sommigen doen het er gewoon om.
Ik vind het helemaal geen verkeerd idee, hij probeert van te voren dingen te bekijken van plaats eerst doen en dan....
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Heel veel sterkte met het verlies van jullie honden :roos:
Als Gol een pup was geweest had ik zo langsgekomen, maar helaas is het een slome doos van vier :mrgreen:
Succes met je verdere zoektocht, ik vind het niet gek en juist goed dat je het eerst wilt uitproberen voordat je twee pups in huis haalt :ok:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Liet schreef::scratch:
Is die voor mij??
Liet
Actief

flamme schreef:
Is die voor mij??
Nee hoor, voor TS. Vond zijn reactie erg overdreven.

Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Mijn dank gaat dan ook uit naar allen die met zevenmijlslaarzen door de porceleinkast van de gevoelige situatie waarin mijn honden verkeren gebanjerd zijn: het zijn al uw wijze inzichten in uw angsten, elementaire hondenpsychologie, en correcte conclusies trekken op basis van empirische data die me echt heel veel verder gebracht hebben.

Mensen die wel voldoende inzicht in honden hebben en die met mij weten dat het risico nul-komma-nul is en aldus mij wel zouden willen helpen zou ik willen uitnodigen om via PM contact met me op te nemen, da's minder vermoeiend voor ons beiden, dat is evident. Uiteraard blijft mijn verhaal staan: reiskostenvergoeding, taart van mijn vrouw & wat lekkers voor de pup(s), en mijn twee honden zijn perfect getraind en volledig 'gezond in hun kopke'.

Mijn dank gaat overigens uit naar de 3 mensen die wel constructief gereageerd hebben: u weet wie u bent :J:
Tja zo gaat dat op dit forum en als u/je wat had gelezen aan topics alvorens te posten dan weet je ook wat je kunt verwachten. Succes met het experiment!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Expecting schreef:

Tja zo gaat dat op dit forum en als u/je wat had gelezen aan topics alvorens te posten dan weet je ook wat je kunt verwachten. Succes met het experiment!
ach blijkbaar was het meer een opdracht dan een verzoek ;)
ik ben altijd zo blij als er hier weer eens schoolmeestertjes en dwingelandjes verschijnen: altijd goed voor popcorn en cola :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik heb idd wel :cool2: zin in cola
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Liet schreef:
flamme schreef:
Is die voor mij??
Nee hoor, voor TS. Vond zijn reactie erg overdreven.
:ok:
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

maar deze man steld toch ook een belachelijke vraag.

zijn honden zijn depri na het overlijden van de andere honden.

tuurlijk mist een hond een roedelgenoodje, ook al is het een kip.

wat zou dit lid doen, als zijn partner zou komen te overlijden (dus zijn vrouw) en de honden worden depri.

sorry vind en vond het een belachelijk topic.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Kom je niet regelmatig pups in de buurt tegen? En pups is nogal een breed begrip. De ene is totaal de ander niet. Vind nogal verschil in een Deense Dog pup en een Jack Russel pup. Niet alleen kwa grote maar ook kwa karakter. Zoals ik een Franse Bull pup niet kan vergelijken met een Dalmatier pup. Mijn hond vind de meeste puppies harstikke leuk, maar zet hem geen dalmatierpup voor zijn neus... Op een labradorpup reageert Kay ook wat anders dan op een klein Jack Russel pupje. Dus tja ik denk dat je vraag hier ook niet zoveel voor jullie zal opleveren en ik denk dat je eigenlijk al het antwoord weet, dus waarom nog een experiment eigenlijk met iemands anders puppies?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

renee-uk schreef:ach blijkbaar was het meer een opdracht dan een verzoek ;)
ik ben altijd zo blij als er hier weer eens schoolmeestertjes en dwingelandjes verschijnen: altijd goed voor popcorn en cola :cheer:
Zouden zulke mensen nou thuis ook zo zijn? "Nee :mep: je moet je kopje met links optillen en meteen leegdrinken. Terugzetten, dat wil ik niet hebben hoor :boos: "

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”