Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aandacht alsjeblieft
Moderator: moderatorteam
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Aandacht alsjeblieft
Twee poten op mijn bovenbeen en een paar porren met een neus in mijn zij......
Vrouwtje !!!!!!!!! haal je vingers eens van dat toetsenbord en kriebel mij op mijn kop......toehoe !!!!!!!!
Wat doet jouw hond om aandacht te krijgen ?
Vrouwtje !!!!!!!!! haal je vingers eens van dat toetsenbord en kriebel mij op mijn kop......toehoe !!!!!!!!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Aandacht alsjeblieft
op schoot springen, vervolgens op het bureau en recht voor mijn beeldscherm gaan zitten
Biry duwt haar neus onder je arm, of gooit haar poot op je. en dan van die lieve oogjes erbij
en je kan haar niet meer negeren 
Biry duwt haar neus onder je arm, of gooit haar poot op je. en dan van die lieve oogjes erbij
-
Sanner
- Zeer actief
Ik wordt wel met rust gelaten onder het computeren. Jamie gaat gewoon lekker slapen

Als ik tv aan het kijken ben wil Sepp nog wel eens met zijn neus onder mijn hand duwen en dan op zijn allerzieligst kijken.

Als ik tv aan het kijken ben wil Sepp nog wel eens met zijn neus onder mijn hand duwen en dan op zijn allerzieligst kijken.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Marouck mept met haar poten, duwt haar kop onder mijn arm of gaat likken.
Biène springt bovenop me, gaat blaffen of me alleen maar heel irritant aanstaren (heeft ze vast van Nika geleerd, die deed dat ook
)
Biène springt bovenop me, gaat blaffen of me alleen maar heel irritant aanstaren (heeft ze vast van Nika geleerd, die deed dat ook
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
teckeltoos schreef:Twee poten op mijn bovenbeen en een paar porren met een neus in mijn zij......
eigenlijk precies als jouw hond. Maar hij wil ook wel eens al bij de achterdeur gaan staan.
Of alvast gaan rammelen met zijn etensbak..
En het teefje ligt op de stoel naast me... Die hoor je niet.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Siena staart en probeert me te hypnotiseren,
Aiki slaat. Hard. Met poot en nagels. au 
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Aankijken
Op een zodanige manier dat ik er wat zenuwachtig van wordt en mij een slechte ouder voel

Op een zodanige manier dat ik er wat zenuwachtig van wordt en mij een slechte ouder voel
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Otto komt met een knuffel naast me zitten en doet een zachte <grom>. En nog een keer <grom>.
Het is niet eens een grom, het is meer een <grauw>.
Daar kan ik altijd hartelijk om lachen. Afhankelijk van of ik aan het werk ben of niet pak ik de knuffel aan en dan doen we even een trekspelletje of pakkumdan! Maar ook als ik aan het werk ben doe ik graag even een spelletje met hem.
Het is niet eens een grom, het is meer een <grauw>.
Daar kan ik altijd hartelijk om lachen. Afhankelijk van of ik aan het werk ben of niet pak ik de knuffel aan en dan doen we even een trekspelletje of pakkumdan! Maar ook als ik aan het werk ben doe ik graag even een spelletje met hem.

Groetjes,
Sandra
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Aanstaren. Vreselijk vind ik dat. Helemaal omdat hij dan soms ook nog een heel zachte piep egt gevolgt door een diepe diepe zucht :N:
Of hij brengt me gewoon al zijn speeltjes
Of hij brengt me gewoon al zijn speeltjes
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik krijg een kopstoot of een poot in mn gezicht 
- Jaap*
- Zeer actief
Daar zou ik beter mee om kunnen gaan dan dat gestaarkitty2 schreef:Ik krijg een kopstoot of een poot in mn gezicht
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Als ze wil kroelen dan gaat ze gewoon boven op me zitten of net naast me en dan tegen me aan leunend met haar volle gewicht (vooral irritant als je een laptop op schoot hebt die dan de hele tijd verschuift
)
Als ze wil spelen gaat ze eerst voor de kast zitten waar alle speeltjes in liggen. Dan begint ze zachtjes te miepen. Kijkt ze je aan, kijkt naar de kast. Reageer je niet begint het met gemompel, van die halve blafjes/piepjes/gebrom (klinkt echt heel debiel). Reageer je daar ook niet op dan komt ze naar je toe gesprint, springt boven op je of mept met een poot en rent vervolgens weer naar de kast om daar met haar snuit tegen aan te drukken zo van: vrouwtje; hier ligt het hoor.
Reageer je daar ook niet op begint ze heel verontwaardigd te blaffen en begint het verhaal van naar je toe --> naar kast weer opnieuw.
Negeer je haar vervolgens nog steeds dan gaat ze met een hele diepe zucht en beledigd kijkend op de grond voor de kast liggen. Soms gaat ze dan na een paar minuten weer van voor af aan.
Als ze wil spelen gaat ze eerst voor de kast zitten waar alle speeltjes in liggen. Dan begint ze zachtjes te miepen. Kijkt ze je aan, kijkt naar de kast. Reageer je niet begint het met gemompel, van die halve blafjes/piepjes/gebrom (klinkt echt heel debiel). Reageer je daar ook niet op dan komt ze naar je toe gesprint, springt boven op je of mept met een poot en rent vervolgens weer naar de kast om daar met haar snuit tegen aan te drukken zo van: vrouwtje; hier ligt het hoor.
Reageer je daar ook niet op begint ze heel verontwaardigd te blaffen en begint het verhaal van naar je toe --> naar kast weer opnieuw.
Negeer je haar vervolgens nog steeds dan gaat ze met een hele diepe zucht en beledigd kijkend op de grond voor de kast liggen. Soms gaat ze dan na een paar minuten weer van voor af aan.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Tsuki gaat tegen de bank aanstaan, kreunen en hupsen als een soort hysterische mug.
Stellar bijt in je handen.
Quasar eet je laptop op.
Stellar bijt in je handen.
Quasar eet je laptop op.
-
blondie
- Zeer actief
zuchtHilde schreef:Elfi is een kopie van Felix en Beau van Marouck
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Tsuki gaat tegen de bank aanstaan, kreunen en hupsen als een soort hysterische mug.
Stellar bijt in Merit's handen.
Quasar eet Merit's laptop op.
Stellar bijt in Merit's handen.
Quasar eet Merit's laptop op.
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

'hahaha jij bent geweldig'

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Hera kan minutenlang vanaf de bank liggen te staren. Heel irritant. Of ze gaat in 1 minuut 100x ergens anders liggen en ondertussen zucht ze dan heeeeel diep. Of ze loopt piepend rond. Of ze zoekt haar bal en gaat daar demonstratief voor mijn neus op staan te kijken.
Bikkel zeurt niet zo heel erg. Die wacht gewoon geduldig af.
Cash net zo. Al vraagt hij met zijn 8 maanden sowieso nog veel aandacht qua spelen en stoeien e.d.
Woopy zal het allemaal een worst zijn. Die ligt net zo lief de hele dag te maffen op de bank.
Bikkel zeurt niet zo heel erg. Die wacht gewoon geduldig af.
Cash net zo. Al vraagt hij met zijn 8 maanden sowieso nog veel aandacht qua spelen en stoeien e.d.
Woopy zal het allemaal een worst zijn. Die ligt net zo lief de hele dag te maffen op de bank.

Cash v Heiligental en Flow.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Bruno ging altijd staren, vooral op z'n ouwe dag. Tomas doet eigenlijk niets, hoogstens kopjes geven.
-
Wilm@
Staren, en dan in de zieligste vorm
Zuchten
Pal voor mijn voeten liggen
Als ik ook maar minimaal beweeg dan begint Barca, uitbundig met zijn staart te zwiepen
Tegen mijn onderarm tikken met zijn neus
Speeltje brengen
Luide geluiden maken al rollend op zijn rug
Mocht dit allemaal niet helpen dan heeft hij nog iets 'achter de hand' wat heel irritant is, en wat hij nu aan het doen is omdat hij zich verveelt.
Onder de rugleuning van mijn bureaustoel is ruimte voordat de zitting begint. Hij plaatst meermaals zijn snuit in die tussenruimte en daar heeft hij mij mee, want het is zo'n irritant gevoel!...
Zuchten
Pal voor mijn voeten liggen
Als ik ook maar minimaal beweeg dan begint Barca, uitbundig met zijn staart te zwiepen
Tegen mijn onderarm tikken met zijn neus
Speeltje brengen
Luide geluiden maken al rollend op zijn rug
Mocht dit allemaal niet helpen dan heeft hij nog iets 'achter de hand' wat heel irritant is, en wat hij nu aan het doen is omdat hij zich verveelt.
Onder de rugleuning van mijn bureaustoel is ruimte voordat de zitting begint. Hij plaatst meermaals zijn snuit in die tussenruimte en daar heeft hij mij mee, want het is zo'n irritant gevoel!...
-
Ayurveda
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Jan legt zn kop op mijn schoot en als dat niet helpt gaat ie tegen een blik dat naast de kachel op de grond staat tikken. Ik vind dat gerinkel hoogst irritant dus succes verzekerd.... negatieve aandacht is immers ook aandacht 
Gina vraagt nauwelijks aandacht als ik aan de pc zit, buiten kan ze dat wel doen en dan krijg ik een kopstoot
Gina vraagt nauwelijks aandacht als ik aan de pc zit, buiten kan ze dat wel doen en dan krijg ik een kopstoot

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hailfall
- Zeer actief
Kuda ging haar speeltjes eerst neerleggen, op schoot of naast de bank.. Negeer je dat dan gaat ze gooien (naar je.. is fijn bot in je gezicht
) als je haar dan nog negeert gaat ze ook liggen met een hele diepe zucht en dan je aanstaren...
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
aanstaren. met die kleine priemende oogje's.
daarna gaat hij over in grommen, en met zijn achterpoten krabben over de vloer.
kan ik het dan nog volhouden om niet te kijken, dan gaat hij ballen lopen aanslepen.
soms vind hij ballen terug die ik dacht dat al weken weg waren.
reageer ik dan nog niet gaat hij met die bal lopen stuiteren. en tegen mijn benen duwen.
tja en dan moet ik wel reageren.
daarna gaat hij over in grommen, en met zijn achterpoten krabben over de vloer.
kan ik het dan nog volhouden om niet te kijken, dan gaat hij ballen lopen aanslepen.
soms vind hij ballen terug die ik dacht dat al weken weg waren.
reageer ik dan nog niet gaat hij met die bal lopen stuiteren. en tegen mijn benen duwen.
tja en dan moet ik wel reageren.

-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Contacteer:
Staren. Doet hij dat niet, komtie naar je toe gerend en pootjes op je been leggen en staren. Met zn grote, lieve ogen. Doe je niets, dan gaat hij weer een rondje rennen, komt terug, pootjes op je been en staren. Even aan je been krabbelen. Beetje piepgeluid maken (heeeeeeeeeeeel zielig). Doe je dan nog niets, dan gaatie staren. Kijk je naar hem en dan snel weer weg, dan gaat hij na verloop van tijd blaffen. En steeds harder. Reageer je niet, komtie aanrennen, neus in je been, joehoe hier ben ik, waf waf. Ik doe het soms express want hij blaft bijna niet. Dus dan hoor ik eindelijk weer eens zn blafje, die is zo schattig
.
xx Marr en Keeff

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Als ik achter de pc zit: kop onder mijn handen duwen of op bed met een speeltje gaan spelen in zijn uppie, uiteraard met luid gegrom.
Als ik in bed lig: Staren, staren, staren net zo lang totdat ik eindelijk z'n tandenborstel geef
Als ik op de bank zit: boven op me springen, blaffen, speeltje op mijn schoot leggen en als ik daar niet op reageer blaffen, kop onder mijn arm door.
De rotzak weet iedere tactiek verdraaid goed toe te passen, afgestemd op mijn humeur en de plaats waar ik op dat moment ben.
Als ik in bed lig: Staren, staren, staren net zo lang totdat ik eindelijk z'n tandenborstel geef
Als ik op de bank zit: boven op me springen, blaffen, speeltje op mijn schoot leggen en als ik daar niet op reageer blaffen, kop onder mijn arm door.
De rotzak weet iedere tactiek verdraaid goed toe te passen, afgestemd op mijn humeur en de plaats waar ik op dat moment ben.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Jaap*
- Zeer actief
Shibby schreef:Als ik in bed lig: Staren, staren, staren net zo lang totdat ik eindelijk z'n tandenborstel geef
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Dat is de standaard, al jaren krijgt Shibby voor het slapen gaan zo'n klef dentastick geval van de appie. En daar mag volgens hem niet vanaf geweken worden.Jaap* schreef:Shibby schreef:Als ik in bed lig: Staren, staren, staren net zo lang totdat ik eindelijk z'n tandenborstel geef....Tuurlijk
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik lig in bed, Shib ligt op de dekens mij aan te staren. Duurt het te lang, gaat hij erbij zitten, zodat hij over het boek heen mij aan kan staren. Krijgt hij nog geen reactie, schuift hij dichterbij en gaat weer staren. Of hij kijkt van mij naar de tandenborstels en weer terug en weer opnieuw naar de tandenborstels en terug, alsof ik niet snap waar die dingen liggen.
Hij kan het echt lang volhouden, maar soms valt hij ook wel eens zittend in slaap.
Ik lach me iedere avond weer ziek met dat mormel.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Lisantjuh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): jackrussel/dwergpincer
- Contacteer:
James zit/staat naast de stoel, met van die zielige oogjes. Af en toe komt er een zielig piepje uit.
Dan geef ik hem aaitje en dan ligt ie al meteen op zijn rug, poten in de lucht wachtend op meer! heel komisch.
Vooral dat hoofd als je hem dan niet meer aait!
Dan geef ik hem aaitje en dan ligt ie al meteen op zijn rug, poten in de lucht wachtend op meer! heel komisch.
Vooral dat hoofd als je hem dan niet meer aait!

- Jaap*
- Zeer actief
Oh zó'n tandenborstel, ik dacht een echte...
Hoe dan ook, het blijft leuk
Hoe dan ook, het blijft leuk
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Bonny gaat naast je zitten en je aan blijven kijken of ze gooit der poten op je. 

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011