Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huidproblemen door trimmen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ninamaria
nieuw lid
Mijn ras(sen): Bastaard

Huidproblemen door trimmen?

Ongelezen bericht door Ninamaria »

Sinds een paar weken heb ik een vuilnisbakkie die via de dierenbescherming in het asiel geplaatst was. Haar naam is Vos. Vos is vorige week voor het eerst in haar driejarige leventje naar een trimsalon geweest, waar ze getrimt, gewassen en geknipt is. De kleine vaalgele klittenbol kwam na twee uur als een keurig wit, ruwharig hondje weer naar buiten. Inmiddels een kleine week later, viel het me op dat ze over haar hele huid kleine, gelige korstjes heeft. Ze lijkt er in eerste instantie niet heel veel last van te hebben. Eigenlijk valt het alleen op als je haar haren opzij haalt en haar huid goed inspecteert.

Nu is mijn vraag: Komt dit toevallig vaker voor bij hondjes die net getrimd zijn? Herkent iemand dit? En is het raadzaam er iets op te smeren?

:roll:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Huidproblemen door trimmen?

Ongelezen bericht door Emma »

misschien valt het nu alleen meer op, omdat haar vacht korter is. denk niet dat het door het trimmen zelf komt.

misschien paar keer wassen met betadine shampoo ? dat desinfecteert. mocht er iets niet goed zitten.
misschien heeft ze alleen een droge huid?

krabt ze er vaak aan?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Als ze echt voor het eerst getrimd is én een klittenbol was, dan kan ik me best voorstellen dat die huid wat geïrriteerd reageert. het is nogal niet wat.

Wanneer ze zelf niet krabt of doet dan zou ik het mooi met rust laten, het is blijkbaar droog dus aan het genezen.

Dit vraagt wel om voor- en nafoto's :cheer:
Ninamaria
nieuw lid
Mijn ras(sen): Bastaard

Ongelezen bericht door Ninamaria »

Ze krabt er niet heel veel aan, ik denk dat ik het dus even aankijk. Mocht het erger worden ga ik wel even langs de DA. Er zijn zo veel redenen voor een geirriteerde huid, van stress van de verhuizing tot voedsel of trimmen. Hopelijk zakt het de komende dagen vanzelf wat. Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”