Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overgeven, zwarte ontlasting, 2x DA geweest, veel slapen.
Moderator: moderatorteam
- Harley
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Whippet
Overgeven, zwarte ontlasting, 2x DA geweest, veel slapen.
Ben al 2 weken aan het tobben met Harley.
Hij is nu net 7 maanden pas.
26 augustus: 1e x dierenarts. Harley had de avond en nacht daarvoor veel lopen hoesten en slijm overgegeven. Dus konden gelijk bij de DA terecht.
Ze dacht aan kennelhoest, en had alleen ontstekingsremmer gegeven (als prik en pillen mee naar huis) Als hij bleef hoesten na een paar dagen moest ik nog antibiotica komen halen. Maar het hoesten was overgegaan.
Maar na een weekje begon hij heel veel over te geven. Snachts veel eruit geweest om zijn bench schoon te maken. Hij bleef zoveel overgeven dat er telkens een hele laag in heel zijn bench lag. Dus Harley stonk zelf ook heel erg, want hij zat helemaal onder.
Dus afegelopen donderdag 2 september zat ik weer bij de DA.
Ze kon niks voelen bij zijn maag, hij had geen koorts en de rest zag er ook goed uit (hartritme, tandvlees etc)
Dus een prik gehad tegen de misselijkheid. Als hij alsnog overgaf donderdag nacht moest ik vrijdag terug komen en wilde ze verder kijken met bloedonderzoek enzo.
Maar hij gaf niet meer over, en had ook wat gegeten. (drinken deed hij sowieso wel, maar iets minder)
Gister begon hij weer met overgeven. Niet zo veel als eerst, maar hij wilde niks eten.
En als hij toch wat at kwam het er gelijk weer uit (of binnen een uur)
Hij slaapt heel veel, maar buiten is hij toch wel alert.
Poepen doet hij niet zo veel meer. Maar de DA zei ook dat dat komt omdat alles er van voor uitkomt.
Net heeft hij toch gepoept en was het pikzwart en hard. Dat had hij nog niet eerder. Is nu dus ook pas 1 keer geweest.
Hij is 7 maanden, en dan hoort hij lekker vervelend te zijn, en dingen uit te proberen, en lekker actief te zijn. Maar daarin tegen slaapt, slaapt en slaapt hij.
Ook zei de dierenarts wel dat hij in de loop van deze week weer actiever moet worden, want voor een hond van 7 maanden is dit niet gezond natuurlijk. Dus als hij zo moe zou blijven wilde ze in de loop van deze week ook bloedprikken.
Vanmorgen heeft hij iets gegeten (klein handje), maar kwam het er een half uur later weer uit.
Wel wil hij zijn eigen kots opeten, dus honger heeft hij wel.
Sorry voor dit hele lange verhaal, maar wil zo graag weten wat er met hem aan de hand is.
Morgen ga ik weer de DA bellen en vragen wat we nu verder moeten doen.
Ohja ook heeft hij hele gele plas, alsof hij weinig heeft gedronken, maar drinken doet hij juist wel. Maargoed dat komt er ook aan de voorkant weer uit natuurlijk als hij ook gegeten heeft.
Het water blijft er wel in namelijk als hij niet eet.
En hij had/heeft ook groen snot uit zijn neus.
Als hij al kennelhoest had, is dat over. Hij hoest ook al ruim een week helemaal niet meer.
Ik weet dat jullie geen DA zijn, maar herkennen jullie deze symptomen misschien uit ervaring?
Of hebben jullie verdere tips?
Zoals ik al zei bel ik wel morgen de DA weer.
Heb hem ook al kip met rijst gegeven, maar dat kotst hij ook weer uit.
Gister heeft hij zo goed als niks gegeten (behalve dan die kip met rijst een klein beetje, maar bleef er dus niet in)
Sorry voor dit hele lange verhaal. Maar maak me zorgen om hem.
Dit kan nooit goed zijn met zijn 7 maanden.
Tot op hede heeft hij geen koorts gehad.
Gister getempt en het was 38.8 (dat is netjes voor een hond toch?)
Hij is nu net 7 maanden pas.
26 augustus: 1e x dierenarts. Harley had de avond en nacht daarvoor veel lopen hoesten en slijm overgegeven. Dus konden gelijk bij de DA terecht.
Ze dacht aan kennelhoest, en had alleen ontstekingsremmer gegeven (als prik en pillen mee naar huis) Als hij bleef hoesten na een paar dagen moest ik nog antibiotica komen halen. Maar het hoesten was overgegaan.
Maar na een weekje begon hij heel veel over te geven. Snachts veel eruit geweest om zijn bench schoon te maken. Hij bleef zoveel overgeven dat er telkens een hele laag in heel zijn bench lag. Dus Harley stonk zelf ook heel erg, want hij zat helemaal onder.
Dus afegelopen donderdag 2 september zat ik weer bij de DA.
Ze kon niks voelen bij zijn maag, hij had geen koorts en de rest zag er ook goed uit (hartritme, tandvlees etc)
Dus een prik gehad tegen de misselijkheid. Als hij alsnog overgaf donderdag nacht moest ik vrijdag terug komen en wilde ze verder kijken met bloedonderzoek enzo.
Maar hij gaf niet meer over, en had ook wat gegeten. (drinken deed hij sowieso wel, maar iets minder)
Gister begon hij weer met overgeven. Niet zo veel als eerst, maar hij wilde niks eten.
En als hij toch wat at kwam het er gelijk weer uit (of binnen een uur)
Hij slaapt heel veel, maar buiten is hij toch wel alert.
Poepen doet hij niet zo veel meer. Maar de DA zei ook dat dat komt omdat alles er van voor uitkomt.
Net heeft hij toch gepoept en was het pikzwart en hard. Dat had hij nog niet eerder. Is nu dus ook pas 1 keer geweest.
Hij is 7 maanden, en dan hoort hij lekker vervelend te zijn, en dingen uit te proberen, en lekker actief te zijn. Maar daarin tegen slaapt, slaapt en slaapt hij.
Ook zei de dierenarts wel dat hij in de loop van deze week weer actiever moet worden, want voor een hond van 7 maanden is dit niet gezond natuurlijk. Dus als hij zo moe zou blijven wilde ze in de loop van deze week ook bloedprikken.
Vanmorgen heeft hij iets gegeten (klein handje), maar kwam het er een half uur later weer uit.
Wel wil hij zijn eigen kots opeten, dus honger heeft hij wel.
Sorry voor dit hele lange verhaal, maar wil zo graag weten wat er met hem aan de hand is.
Morgen ga ik weer de DA bellen en vragen wat we nu verder moeten doen.
Ohja ook heeft hij hele gele plas, alsof hij weinig heeft gedronken, maar drinken doet hij juist wel. Maargoed dat komt er ook aan de voorkant weer uit natuurlijk als hij ook gegeten heeft.
Het water blijft er wel in namelijk als hij niet eet.
En hij had/heeft ook groen snot uit zijn neus.
Als hij al kennelhoest had, is dat over. Hij hoest ook al ruim een week helemaal niet meer.
Ik weet dat jullie geen DA zijn, maar herkennen jullie deze symptomen misschien uit ervaring?
Of hebben jullie verdere tips?
Zoals ik al zei bel ik wel morgen de DA weer.
Heb hem ook al kip met rijst gegeven, maar dat kotst hij ook weer uit.
Gister heeft hij zo goed als niks gegeten (behalve dan die kip met rijst een klein beetje, maar bleef er dus niet in)
Sorry voor dit hele lange verhaal. Maar maak me zorgen om hem.
Dit kan nooit goed zijn met zijn 7 maanden.
Tot op hede heeft hij geen koorts gehad.
Gister getempt en het was 38.8 (dat is netjes voor een hond toch?)

www.whippet-bentley.nl
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Overgeven, zwarte ontlasting, 2x DA geweest, veel slapen.
Klinkt in mijn oren als een verstopping. Zwarte ontlasting kan ook op een bloeding duiden. Ik zou toch nog maar snel naar de dierenarts gaan. Misschien naar een andere?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Harley
- Vaste gebruiker
Ik ben wel erg tevreden over mijn DA en als harley zo bleef wilde ze ook verder onderzoeken.tekkel schreef:Klinkt in mijn oren als een verstopping. Zwarte ontlasting kan ook op een bloeding duiden. Ik zou toch nog maar snel naar de dierenarts gaan. Misschien naar een andere?
Helaas is het nu weekend, maar morgen bel ik gelijk. Omdat hij geen koorts heeft is het geen spoed denk ik.
Die zwarte ontlasting had hij nu 1 keertje dus, en hopelijk is het straks weer goed. En was het gewoon misschien "oude" ontlasting? Gister rond 8 uur savonds tot net 12 uur had hij niet meer gepoept namelijk. En meestal doet hij het nog wel smorgens vroeg.
Hij heeft net kwartier geleden helemaal zijn smuldier opgegeten (gelukkig) en het blijft er tot nog toe in. Hopelijk blijft het ook zo, want dan heeft hij eindelijk wat eten binnen.

www.whippet-bentley.nl
-
muppie en co
- Actief
- Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix
als ik zwarte ontlasting lees, krijg ik het gelijk benauwd. We hebben vorig jaar onze rottweiler verloren. hij had zwarte ontlasting en hij bleek achteraf waarschijnlijk een maagbloeding te hebben gehad en slecht functionerende nieren. (hij sliep ook veel, moest veel overgeven, niks bleef binnen) we weten niet de oorzaak van de maagbloeding, we hebben achteraf gezien te lang 'gesukkeld' bij een dierenarts die dacht dat hij het wel wist. Niet dus...
Als ik jou was zou ik gelijk naar een andere dierenarts gaan en gelijk bloed laten onderzoeken of bij je eigen dierenarts aandringen op bloedonderzoek en/of verder onderzoek. Voor een hond van 7 maanden is dit niet normaal en ik vind het nog erger dat een dierenarts je zo weer laat gaan. Met deze klachten met een hond van deze leeftijd zou ik het niet een week aankijken, maar per dag. Maar ja dat is mijn mening.
Succes!!
Als ik jou was zou ik gelijk naar een andere dierenarts gaan en gelijk bloed laten onderzoeken of bij je eigen dierenarts aandringen op bloedonderzoek en/of verder onderzoek. Voor een hond van 7 maanden is dit niet normaal en ik vind het nog erger dat een dierenarts je zo weer laat gaan. Met deze klachten met een hond van deze leeftijd zou ik het niet een week aankijken, maar per dag. Maar ja dat is mijn mening.
Succes!!
- Harley
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je reactie.muppie en co schreef:als ik zwarte ontlasting lees, krijg ik het gelijk benauwd. We hebben vorig jaar onze rottweiler verloren. hij had zwarte ontlasting en hij bleek achteraf waarschijnlijk een maagbloeding te hebben gehad en slecht functionerende nieren. (hij sliep ook veel, moest veel overgeven, niks bleef binnen) we weten niet de oorzaak van de maagbloeding, we hebben achteraf gezien te lang 'gesukkeld' bij een dierenarts die dacht dat hij het wel wist. Niet dus...
Succes!!
Wat erg van jullie hond
Klinkt me bekent wat je opnoemt.
Morgen ga ik de DA bellen dat ik een bloedonderzoek wil.
Beter dat er niks uit komt, dan het niet doen en er blijkt wel wat aan de hand te zijn.
De smuldier is er weer een klein beetje uit gekomen, maar het meeste zit er nog in gelukkig. Hopelijk blijft dat zo.

www.whippet-bentley.nl
- Harley
- Vaste gebruiker
ohja nog vergeten te vertellen dat hij in 2 weken tijd 3 kilo was afgevallen.
Dat moest ik ook goed in de gaten houden. Wel was hij tussen het 1e en 2e bezoek aan de DA een halve kilo ongeveer weer aangekomen (in 1 week tijd dus), en dat was goed zei ze.
Dat moest ik ook goed in de gaten houden. Wel was hij tussen het 1e en 2e bezoek aan de DA een halve kilo ongeveer weer aangekomen (in 1 week tijd dus), en dat was goed zei ze.

www.whippet-bentley.nl
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik zou hier echt niet te lang mee wachten. Vandaag, of anders morgen de da om bloedonderzoek en een foto vragen. Er kan een verstopping zitten en daar kan je niet lang mee rond blijven lopen. Dat snot is ook niet goed. Misschien toch ergens een ontsteking in de maag/darmen. Zwarte ontlasting kan inderdaad op een bloeding duiden (maagzweer of iets in de darmen.) Dus niet nog een week aanzien, maar actie ondernemen. Desnoods naar een andere da.
Des te meer reden om snel aktie te ondernemen.
Sterkte en beterschap met Harley!
edit* toevoeging
Dit vind ik ook verontrustend......Hij loopt hier dus al echt wat langer mee.ohja nog vergeten te vertellen dat hij in 2 weken tijd 3 kilo was afgevallen.
Des te meer reden om snel aktie te ondernemen.
Sterkte en beterschap met Harley!
edit* toevoeging
Laatst gewijzigd door freskin op 05 sep 2010 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Zwarte poep, betekent dat er ergens een bloeding is geweest.
Niet wachten tot morgen, snel vandaag naar dd DA..
Niet wachten tot morgen, snel vandaag naar dd DA..

- Harley
- Vaste gebruiker
Re: Overgeven, 1x zwarte ontlasting, 2x DA geweest, veel slapen.
Heb hem net weer even uitgelaten en nu was zijn ontlasting weer normale kleur (gewoon bruin, niet te licht, niet donker)
Als er iets van een bloeding is dan is zijn ontlasting toch telkens zwart of hoeft dat niet?
Het was een rondje van 10 minuten en nu ligt hij alweer te slapen.
Eerst liep ik altijd 3 a 4x een half uur tot 3 kwartier en 2x 15 min met hem.
En thuis ging hij dan vaak nog botkluiven enzo. Nu is hij na 10 min wandelen alweer in dromenland.
Morgen ochtend ga ik echt gelijk de DA bellen. Gezien dat ik daar regelmatig kom (ook veel medische problemen met mijn katten gehad) en ze weten van Harley, kan ik vast gelijk terecht. (in ieder geval dezelfde dag nog)
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik hoop dat er niks uit het bloedonderzoek komt, maar aan de andere kant weten we dan ook nog niet waarom Harley zo is.
Als er iets van een bloeding is dan is zijn ontlasting toch telkens zwart of hoeft dat niet?
Het was een rondje van 10 minuten en nu ligt hij alweer te slapen.
Eerst liep ik altijd 3 a 4x een half uur tot 3 kwartier en 2x 15 min met hem.
En thuis ging hij dan vaak nog botkluiven enzo. Nu is hij na 10 min wandelen alweer in dromenland.
Morgen ochtend ga ik echt gelijk de DA bellen. Gezien dat ik daar regelmatig kom (ook veel medische problemen met mijn katten gehad) en ze weten van Harley, kan ik vast gelijk terecht. (in ieder geval dezelfde dag nog)
Ik hoop dat er niks uit het bloedonderzoek komt, maar aan de andere kant weten we dan ook nog niet waarom Harley zo is.

www.whippet-bentley.nl
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Misschien dat er door het vele spugen een adertje is geknapt en er daardoor bloed bij de ontlasting is geweest. Maar je kan inderdaad toch morgen maar beter even bij de dierenarts langs gaan. Het afvallen is natuurlijk niet de bedoeling.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
De hond van mijn buurman heeft vorig jaar een sluiting van een broodzak opgegeten, zo langwerpige met ijzerdraad erin die je kan dichtknijpen. Beest spuugde ook steeds en pas na 2 weken (4 bezoeken in 2 weken) kwam de DA erachter dat dit dingetje in zijn slokdarm hing. Hond was toen ook al aardig wat afgevallen en kon niet eten, bleef kotsen. Misschien kan er een foto worden gemaakt om te zien of er niet iets vastzit?? Dat hoesten en snotteren kan ik dan weer niet plaatsen.. Maar ik zou wel snel actie ondernemen en desnoods naar een andere DA, het kan toch geen kwaad als er 2 mensen naar kijken zeker als je met je DA er niet uitkomt wat het nu is?!
Veel sterkte ermee
en laat je ons weten wat het is zodra je het weet??
Veel sterkte ermee
en laat je ons weten wat het is zodra je het weet??
- Harley
- Vaste gebruiker
Zodra ik meer weet zal ik het laten weten.
De smuldier van vanmiddag zit er nog steeds (grotendeels) in bij hem :smile1:
Zijn brokken wil hij nu niet eten.
Snoepjes van Frolic wil hij wel. Maar hij bijt het eerst in stukken en laat het dan uit zijn bekkie vallen. Heb het idee dat hij dus harde dingen wat moeilijker kan eten. Want de smuldier ging er lekker in. Misschien de brokken een beetje weken, hopelijk wil hij het dan.
De smuldier van vanmiddag zit er nog steeds (grotendeels) in bij hem :smile1:
Zijn brokken wil hij nu niet eten.
Snoepjes van Frolic wil hij wel. Maar hij bijt het eerst in stukken en laat het dan uit zijn bekkie vallen. Heb het idee dat hij dus harde dingen wat moeilijker kan eten. Want de smuldier ging er lekker in. Misschien de brokken een beetje weken, hopelijk wil hij het dan.

www.whippet-bentley.nl
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
jeetje sterkte hoor...... 
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

- schnauzer
- Actief
- Mijn ras(sen): Schnauzer
Mijn vorige hond had ook zwarte ontlastig en heel veel overgeven.
Dacht de da dat het een maagbloeding was...bleek dus een tumor te zijn.
met 2 maanden tijd ben ik hem verloren.
Nu is je hond nog wel heel jong, maar ik vind het wel eng hoor.
Dacht de da dat het een maagbloeding was...bleek dus een tumor te zijn.
met 2 maanden tijd ben ik hem verloren.
Nu is je hond nog wel heel jong, maar ik vind het wel eng hoor.

- Harley
- Vaste gebruiker
Ohja er schiet me weer iets te binnen.
Weet niet hoelang hij het al heeft, maar 3 weken geleden ontdekte ik aan beide kanten van zijn lymfklieren in zijn hals (onder zijn kaken) 2 bulten. Bij de eerste dierenarts bezoek had ik dat gemeld, maar bij de 2e was ik dat vergeten te zeggen. (had een andere DA) Dat kon komen door het hoesten en slijm dat hij had zei ze. (de 1e DA)
Ik zit bij een dierenartenpraktijk met 3 dierenartsen. Dus ze hebben wel alle gegevens in de computer.
En dat zal misschien best kunnen, maar bulten vind ik altijd wel griezelig.
Weet niet hoelang hij het al heeft, maar 3 weken geleden ontdekte ik aan beide kanten van zijn lymfklieren in zijn hals (onder zijn kaken) 2 bulten. Bij de eerste dierenarts bezoek had ik dat gemeld, maar bij de 2e was ik dat vergeten te zeggen. (had een andere DA) Dat kon komen door het hoesten en slijm dat hij had zei ze. (de 1e DA)
Ik zit bij een dierenartenpraktijk met 3 dierenartsen. Dus ze hebben wel alle gegevens in de computer.
En dat zal misschien best kunnen, maar bulten vind ik altijd wel griezelig.

www.whippet-bentley.nl
- Harley
- Vaste gebruiker
Vanmiddag om 15.30 heb ik een afspraak bij de DA.
Harley had vannacht weer overgegeven. Heel veel knalgeel...(waterdun)
Ook had hij veel prutjes bij zijn ogen en is hij echt heeeeel moe vandaag.
Gelukkig staat de afspraak om bloed te prikken.
Harley had vannacht weer overgegeven. Heel veel knalgeel...(waterdun)
Ook had hij veel prutjes bij zijn ogen en is hij echt heeeeel moe vandaag.
Gelukkig staat de afspraak om bloed te prikken.

www.whippet-bentley.nl
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Dat klinkt niet lekker
Die bulten kan een teken zijn van een ontsteking ergens. maar het beste wat je naar mijn mening kunt doen is inderdaad een bloedonderzoek.
Eventueel een foto van maag en darmen? Om uit te sluiten dat hij wat heeft gegeten wat vast zit?
Donkere ontlasting hoeft niet continu, dat ligt aan de oorzaak. Als het van een oude bloeding is zal de ontlasting niet continu zwart zijn.
overigens, als Harley hetgeen hij uit heeft gespuugd weer op wil eten dan kan dat geen kwaad. Is zelfs beter. Met de maaltijd komen er sappen mee die hij nodig heeft en waar zijn lichaam lang over doet om die zelf te maken.
In ieder geval veel sterkte!
Eventueel een foto van maag en darmen? Om uit te sluiten dat hij wat heeft gegeten wat vast zit?
Donkere ontlasting hoeft niet continu, dat ligt aan de oorzaak. Als het van een oude bloeding is zal de ontlasting niet continu zwart zijn.
overigens, als Harley hetgeen hij uit heeft gespuugd weer op wil eten dan kan dat geen kwaad. Is zelfs beter. Met de maaltijd komen er sappen mee die hij nodig heeft en waar zijn lichaam lang over doet om die zelf te maken.
In ieder geval veel sterkte!
- Harley
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je reactie.
Als hij het wilde opeten liet ik dat eerlijk gezegd niet toe.
Maar zo erg zou dat dus niet zijn?
Hij heeft ook wel honger en wil eten, alleen blijft het niet in zijn maag zitten.
Want het meeste gooit hij er weer uit.
Hij heeft ook wel honger en wil eten, alleen blijft het niet in zijn maag zitten.

www.whippet-bentley.nl
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Sterkte vanmiddag..
Dat braaksel is waarschijnlijk gal geweest.
Dat braaksel is waarschijnlijk gal geweest.

- Me_and_Sandy
- Zeer actief
jeetje knap vervelend, hij houdt dus niks van eten binnen??
ik hoop dat je snel meer weet, sterkte vanmiddag
en beterschap voor harley
ik hoop dat je snel meer weet, sterkte vanmiddag
en beterschap voor harley
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Nee hoor, als 'ie het wil opeten kan dat geen kwaad. Bij het gele braaksel zal hij dat ws, niet doen omdat dat blijkbaar zelfs voor honden te goor is om te eten.Harley schreef:Bedankt voor je reactie.
Mogelijk braakt hij gal omdat zijn maag helemaal leeg is. Sommige honden verdragen dat niet goed en omdat hij zijn eten dus niet binnenhoudt kan hij van die lege maag ook last krijgen.
Sterkte vanmiddag.
- Harley
- Vaste gebruiker
Hij eet dat gele inderdaad niet op.
Alleen het eten dat hij overgeeft.
Alleen het eten dat hij overgeeft.

www.whippet-bentley.nl
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Dat dacht ik al inderdaad. Dat gele is gal.
De maaltijden die hij uitbraakt kunnen geen kwaad om hem dat op te laten eten. Ziet er alleen voor ons vies uit
De maaltijden die hij uitbraakt kunnen geen kwaad om hem dat op te laten eten. Ziet er alleen voor ons vies uit
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ik vraag me af of dat in dit geval zo verstandig is om het te laten opeten, omdat het naar alle waarschijnlijkheid toch weer uitkomt zo blijf je aan de gang. Ik laat het mijn hond ook opeten alleen als ik weet dat ze heeft overgegeven van te snel eten.flamme schreef:Dat dacht ik al inderdaad. Dat gele is gal.
Volgens mij hoeft het overigens niet perse zo te zijn dat je hond honger heeft als hij het weer wil opeten, is dat ook niet iets instinctief om de omgeving schoon te houden net zoals moederhonden met ontlasting vd pups doen?
in elk geval sterkte met je hond!
Groetjes Lianne
- Harley
- Vaste gebruiker
Ik laat het hem ook nu niet opeten. Want het komt er inderdaad weer uit.
Maar dacht dat het erg was als ze dat doen, en nu weet ik dat het niet zo erg is.
Hij wil ook wel een snoepje aannemen, dus daarom denk ik ook dat hij honger heeft.
Veel brokken eet hij niet. Maar hij eet wel iets.
Voor de DA laat ik hem voor de zekerheid nuchter. Dus vandaag heb ik nog geen brokken gegeven.
Maar dacht dat het erg was als ze dat doen, en nu weet ik dat het niet zo erg is.
Hij wil ook wel een snoepje aannemen, dus daarom denk ik ook dat hij honger heeft.
Veel brokken eet hij niet. Maar hij eet wel iets.
Voor de DA laat ik hem voor de zekerheid nuchter. Dus vandaag heb ik nog geen brokken gegeven.

www.whippet-bentley.nl
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
En, is er al iets meer bekend?? Ik hoop zo dat het allemaal meevalt en dat hij snel weer opknapt!!
- Harley
- Vaste gebruiker
Nou ik was om 3 uur bij de DA. (we waren beetje vroeg en werden ook gelijk geholpen)
En ben nu net pas thuis.
Ze hebben van alles in zijn bloed onderzocht.
Eigenlijk was daar alles wel goed behalve een verhoging van een ontsteking ergens.
Daarom maakte ze ook nog een röntgen foto.
Daar was wel wat lucht in zijn darmen te zien.
Hij heeft weer een prik gekregen tegen de misselijkheid en ook pillen tot woensdag die zijn misselijkheid onderdrukken. Hij was weer een halve kilo afgevallen in 4 dagen tijd.
Ook heb ik wat licht verteerbaar voedsel meegekregen om hem te geven omdat zijn darmen dat beter aankunnen.
Omdat er op de rontgen niks verontrustends was te zien proberen we het op deze manier nog. Als hij toch overgeeft ondanks de prik dan moet ik gelijk bellen.
Ook als de pillen tegen misselijkheid (woensdag) op zijn en hij geeft donderdag weer over dan moet ik ook gelijk bellen en willen ze een echo maken.
Zijn organen zijn dus allemaal wel in orde, en daar was ik eigenlijk een beetje bang voor.
Hopelijk slaat deze behandeling aan!
En ben nu net pas thuis.
Ze hebben van alles in zijn bloed onderzocht.
Eigenlijk was daar alles wel goed behalve een verhoging van een ontsteking ergens.
Daarom maakte ze ook nog een röntgen foto.
Daar was wel wat lucht in zijn darmen te zien.
Hij heeft weer een prik gekregen tegen de misselijkheid en ook pillen tot woensdag die zijn misselijkheid onderdrukken. Hij was weer een halve kilo afgevallen in 4 dagen tijd.
Ook heb ik wat licht verteerbaar voedsel meegekregen om hem te geven omdat zijn darmen dat beter aankunnen.
Omdat er op de rontgen niks verontrustends was te zien proberen we het op deze manier nog. Als hij toch overgeeft ondanks de prik dan moet ik gelijk bellen.
Ook als de pillen tegen misselijkheid (woensdag) op zijn en hij geeft donderdag weer over dan moet ik ook gelijk bellen en willen ze een echo maken.
Zijn organen zijn dus allemaal wel in orde, en daar was ik eigenlijk een beetje bang voor.
Hopelijk slaat deze behandeling aan!

www.whippet-bentley.nl
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
jeet zeg wat een zorgen..... ik hoop dat hij nu gaat opknappen.
Moet eerlijk zeggen dat als hij nu niet opknapt je toch een andere da moet gaan zoeken denk ik.. meer een internist of een da die meer kan en mag en weet als een reguliere da.... vind het toch een verontrustend verhaal, raakt veel gewicht ook kwijt.....
sterkte in ieder geval!
Moet eerlijk zeggen dat als hij nu niet opknapt je toch een andere da moet gaan zoeken denk ik.. meer een internist of een da die meer kan en mag en weet als een reguliere da.... vind het toch een verontrustend verhaal, raakt veel gewicht ook kwijt.....
sterkte in ieder geval!
-
Lillith
- Zeer actief
Lees het nu pas, ik hoop dat het nu wat beter gaat met Harley??
Sterkte
Sterkte