Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Coonhunting

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Inc

Coonhunting

Ongelezen bericht door Inc »

http://www.coondawgs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat vinden jullie hier nu van? Hier in de buurt gebeurt het veel en ik geloof dat het in de herfst weer begint.

Je hebt een jachthond, die speurt een wasbeer (racoon) op en jaagt die in een boom. Af en toe worden die wasberen ook afgeschoten om mij onbekende redenen, tijdens het jagen.

Het jagen gaat in groepen, en er zijn zelfs jeugdklasses, kids van een jaar of 5 doen zelfs mee. :roll:

Het schijnt ook gebruikelijk te zijn dat een aantal honden per keer verdwijnt of het einde niet haalt, bijv door slangen of gewoon afdwalen.

Ik vind het maar een idiote 'sport' en van mij mogen ze het afschaffen.
Baily&Luna
Zeer actief

Re: Coonhunting

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

tja ik persoonlijk vind jagen sowieso niks, vind het vreselijk om te zien.
en snap niet wat mensen hier leuk aan vinden :19:

maar de wasbeer is niet beschermd, dus het mag gewoon
en honden overlijden inderdaad weleens tijdens het jagen, springen op scherpe takken, dwalen af etc
daarom zullen mijn honden nooit mee mogen om te gaan jagen.
daar zijn ze mij veel te dierbaar voor
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Zo lang de jacht een nut heeft en er registreerd wordt wat en hoeveel er gejaagd mag worden vind ik het prima om op die manier overschot/overlast te voorkomen.

Maar mijn eigen honden blijven ook lekker op de bank want op mijn werk zie ik helaas te veel slachtoffers binnenkomen en dan met name van een confrontatie met een wild zwijn of een auto als ze tijdens de achtervolgen een weg oversteken............
Ergisteren al weer eentje die door een wildzwijn te grazen was genomen terwijl er nog niet eens gejaagd wordt nu. Nu gaan de jagers afgezette stukken partikulier bos in zodat de honden al kunnen rennen en conditie opbouwen voor als over 2 weken het seizoen weer begint.
Sandra
Afbeelding
Inc

Ja ik snap best dat er gejaagd moet worden om de populatie in toom te houden.

Alleen, omdat nou als een sport te zien? Ik kan er niet vrolijk van worden.

Ik ken twee 'treeing hounds', die liggen het hele jaar door aan een ketting, alleen tijdens het seizoen worden ze meegenomen om te jagen. :oeps:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Volgens mij is het voor een aardig groot deel van de jagers niet zozeer een sport maar wel een passie.
Ze zijn het jaar rond in hun velden bezig om te kijken hoe het gaat met het wild en of alles goed gaat.

Lijkt me geen ongezond "tijdverdrijf" als je het zo mag noemen :wink:

Dan heb ik het niet over Coonhunting hoor.
Daar snap ik niet zo veel van :denken:
Maar de honden komen in ieder geval wel aan hun trekken :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik vind dat het helemaal niets met sport temaken heeft.. tis meer vermaak voor de jagers....
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

jacq1970 schreef:ik vind dat het helemaal niets met sport temaken heeft.. tis meer vermaak voor de jagers....
Wat is vermaak voor de jagers?
Coonhunting? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Baily&Luna schreef: en honden overlijden inderdaad weleens tijdens het jagen, springen op scherpe takken, dwalen af etc
ik snap je wel , maar mijn honden zijn mij juist weer te dierbaar om ze overal en altijd maar aangelijnd uit te laten en dan ook geen sport met ze te beoefenen, want daar zotten ook risico's aan :wink: dan zouden ze doodongelukkig worden. Aan loslopen en sport zitten nu eenmaal risico's en hoe voorzichtig je ook bent je kan ook overdrijven :wink: :wink: het houdt ook niet in onnodige risico's te lopen natuurlijk, voorkomen is altijd beter dan genezen maar denk wel aan de hond en wat hij het liefste doet om ook echt te kunnen léven.

coonhunting begrijp ik overigens ook niet.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

......
Laatst gewijzigd door Baily&Luna op 05 sep 2010 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Podenji schreef:
Baily&Luna schreef: en honden overlijden inderdaad weleens tijdens het jagen, springen op scherpe takken, dwalen af etc
ik snap je wel , maar mijn honden zijn mij juist weer te dierbaar om ze overal en altijd maar aangelijnd uit te laten en dan ook geen sport met ze te beoefenen, want daar zotten ook risico's aan :wink: dan zouden ze doodongelukkig worden. Aan loslopen en sport zitten nu eenmaal risico's en hoe voorzichtig je ook bent je kan ook overdrijven :wink: :wink: het houdt ook niet in onnodige risico's te lopen natuurlijk, voorkomen is altijd beter dan genezen maar denk wel aan de hond en wat hij het liefste doet om ook echt te kunnen léven.

Dus als ik het goed begrijp gaat jouw plezier ook ten koste van jouw honden.???
Dus wat is dan het probleem mer coonhunting.??
Alles gaat toch ten koste van een ander.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

bouvierpoedel schreef:
Podenji schreef:

Dus als ik het goed begrijp gaat jouw plezier ook ten koste van jouw honden.???
Dus wat is dan het probleem mer coonhunting.??
Alles gaat toch ten koste van een ander.??
?????
blijkbaar begrijp je me niet goed nee.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Als er een overpopulatie wasberen is lijkt het me een prima manier om het in toom te houden. Zo niet vind ik het triest, net als de jacht op zeldzame beesten om hun pels/voor de kick. Dat er honden dood gaan verbaast me niks, ik denk dat het bij elke hondensport kan gebeuren (al is de kans minuscuul) En bovendien, de echte jachthonden vinden het vreselijk leuk, hun echte passie.
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Met een jachthond jagen vind ik super (voor de hond vooral), ik houd alleen niet van onnodig dierenleed.
Coonhunting wordt meestal gedaan als sport, dus zonder dat er overpopulatie is, en dat vind ik niet kunnen.
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Leuk modern werk voor brakken. Goed te doen, beheersbaar en er zijn zat wasberen.

L
Inc

Martijn schreef:
Inc schreef: Alleen, omdat nou als een sport te zien? Ik kan er niet vrolijk van worden.
Waar staat dat ze het als sport zien? Ik kan het niet vinden.
Ze gebruiken waarschijnlijk het 'excuus' dat er overpopulatie is...maar ik heb de bladen gelezen en het is wel degelijk een grote competitie, en zonder sport geen competitie toch?
ranetje
Zeer actief

Inc schreef:
Martijn schreef:
Inc schreef: Alleen, omdat nou als een sport te zien? Ik kan er niet vrolijk van worden.
Waar staat dat ze het als sport zien? Ik kan het niet vinden.
Ze gebruiken waarschijnlijk het 'excuus' dat er overpopulatie is...maar ik heb de bladen gelezen en het is wel degelijk een grote competitie, en zonder sport geen competitie toch?
Ja en?
Is er nou een overpopulatie of niet?
Afbeelding
Inc

Geen idee. Maar dan nog is het imo een sport, en jagen als een sport snap ik niet zo goed.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”