Sorry als ik dit in de verkeerde sectie geplaatst heb.
Ik weet dat het onderwerp wat vaag klinkt, dus sta me toe om het toe te lichten
Wij hadden vier honden. Tot ons grote verdriet zijn de 2 oudsten in een tijdsbestek van 6 weken beiden overleden aan kanker. Daardoor hebben we nu nog 2 honden over (een reutje en een teefje, beiden 9 jaar oud). Die zijn sinds het overlijden beiden behoorlijk ontheemd, depressief en verdrietig. Dat is verklaarbaar, aangezien de 2 mannen die overleden zijn hier in huis 'de grote broers' waren. De reu die nu nog over is voelt zich bar ongemakkelijk bij het nu opeens 'de man in huis moeten zijn', en de dame - die al jaren verliefd is op deze man - ziet dat haar grote liefde depressief is en is het dus ook.
Nu vermoed ik dat hij, en dus ook zij, op zal fleuren als er weer 2 honden bij komen, zodat ze weer met zijn vieren zijn. Maar zeker weten doe ik het niet, en zeker mijn vrouw stelt zich de vraag of hij het wel echt leuk zou vinden of dat hij het zelfs vervelend zou vinden 'zo op zijn al wat oudere dag'. Het heeft geen zin om 'op de bonnefooi' 2 pups te kopen als blijkt dat de 2 't echt helemaal niet leuk vinden (da's noch leuk voor de 2 als voor de eventueel te kopen pups).
Vandaar de reden voor mijn vraag: zou er toevallig iemand zijn die 1, liefst 2, pups heeft (8 weken - 9 maanden of zo?) die genegen is om met die twee eens bij ons op de koffie te komen? (Ik kan vertellen dat mijn vrouw geweldige taarten kan bakken
Het zou zijn omgeving Wuustwezel/Brasschaat/Kalmthout (Belgie)/Roosendaal/Breda (Nederland).
Ik weet dat het een ietwat ongewone vraag is, maar ik zit nogal met het welzijn van mijn manneke en dametje in mijn maag, en op vreemd territorium (bos, fokker) gaan kijken is heel anders (dan vinden ze alles gezellig, want ze zijn met de auto op pad, nieuwe luchten, etc).
Nota: ik heb al eens reacties ontvangen van mensen die zeggen 'is dat niet gevaarlijk voor de pup' / 'ik zou dat nooit doen ed', en om dat dus hier ook meteen maar te beantwoorden, ik zou daarop willen antwoorden: elke hondenkenner weet dat een goed opgevoede volwassen hond/een hond die 'gezond in 't kopke is' nooit een pup zal slopen; die bijtremming is van nature aanwezig. Hooguit zal zo'n hond met een gigantische hoop herrie en veel dreigementen van tanden en lippen de pup op zijn plaats willen waarschuwen; wat alleen maar gezond is (zeker ook voor de pup). Nu, mijn honden zijn de vriendelijkheid zelve, goed opgevoed en ik mag wel zeggen buitengewoon 'gezond in hun kopke'
Alvast bedankt voor een reactie,
Groetjes,