Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe is jullie hond met kleinvee?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hoe is jullie hond met kleinvee?

Ongelezen bericht door Ragyo »

Met kat in huis ging het altijd prima. Vreemde katten zijn leuk om na te jagen (Kiba) of in hun gezicht te blaffen (Ragyo), maar opeten doen ze niet :tongue:
Verder heb ik dus een dwerghamster, die vond ik op straat tijdens uitlaten en de honden stonden zowat erbovenop, ze zagen hem niet eens. In huis keek Ragyo er totaal niet naar om, Kiba heeft de eerste week wel uitermate geboeid voor de kooi gelegen, het leek wel een hond verslaafd aan een hamster-soap op tv :lol1: Nu kijkt ie er ook niet meer naar om.

Vogels onderweg zijn leuk om even achteraan te rennen als ze opvliegen maar meer ook niet. In Roemenie liepen overal kippen, ganzen etc en Ragyo was daar aan gewend en liet ze met rust. Konijnen zijn wel erg boeiend, Ragyo kan daar ook echt achteraan gaan, gelukkig zie ik ze hier bijna nooit. In huis zou het best kunnen denk ik. Mijn honden hebben al met al weinig jachtinstinct, vinden het alleen leuk om ergens achteraan te rennen. Ik denk dat ze met alle soorten en maten dieren kunnen leren omgaan als het "eigen" is, dat ze weten dat het erbij hoort en dat ze er vanaf moeten blijven.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

zolang een eend dood is en in zijn voerbak ligt eet hij hem op, zelfde als kippen en kuikens en konijn.

maar levend vind hij alles leuk.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Max en Macho gaan prima met alle andere dieren, Babs heeft ze helemaal naar haar zin opgevoed :lol1:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als het *eigen* is is het goed, niet *eigen* word een stuk moeilijker, die worden opgejaagd vrees ik.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quincy kijkt er niet eens naar. Jara kijkt wel maar gaat er niet heen. Als ze te lang stilstaat naar m'n zin roep ik nee klaar of doorlopen en dan loopt ze door.
Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

Bowie vind onze konijn doodeng en gaat dan ook op de loop voor der evenals de kat van de buren, tja het is gewoon een sukkeltje :19:
Sandy vind ons konijn geweldig liggen dan ook samen in de mand en dan sopt Sandy de oren van nijn :I:
Sandy vind dat eenden in het water horen ( geef der eens ongelijk :mrgreen: ) en die jaagt ze het water in
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Robin »

Robin is een levende hel met kleinvee. Ze verscheurt ze waar je bij staat. Geen dier kleiner dan zij krijgt de mogelijkheid nog langer het licht des levens te zien. Het lijkt wel of haar enige doel is ze zo snel mogelijk met zoveel mogelijk pijn te verscheuren...

Afbeelding

Afbeelding

:N:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

:smile: :lol:

haha die Robin. Wat een smoeltje! :I:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Bono heeft niet zoveel (als in geen :mrgreen: ) jachtinstinct. Konijntje vind hij wel leuk om achter aan te jagen maar dan moeten ze echt al pál voor zijn neus de kuierlatten nemen, dan vindt hij een sprintje wel grappig. Juul maakt kleine beestjes dood, ratten, muizen, mollen etc. en dat mag ze. Worrik ben ik nog niet uit, die is met duizendeneen dingen tegelijk bezig, karakterschets is onmogelijk nog :mrgreen: Sun deed nooit iets, vond alles lief.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Roef heeft absoluut jachtinstinct...in een gebied met konijnen moet ik haar echt dubbel zekeren - zowel tuig als halband . Muisjes en mollen moet ze uitgraven en eenden horen niet op het droge , vogels niet op de grond.

Alleen denk ik uiteindelijk dat ze de beestjes niets zou doen. Als een muisje uit verdediging een happende beweging zou maken...schrik roef zich denk ik een ongeluk en zal op een afstand gaan staan blaffen :F: :smile2: :F:

Dus najagen ja..doden nee.

Om Sepp lig ik af en toe in een deuk (meestal wel)....hij heeft van roef de kunst van muisjes bespringen geleerd. Soms neemt hij een snoekduik in het hoge gras met dat slungelige lichaam. Echter laat zijn neus hem echt in de steek....kan daarna de beestjes niet meer vinden :F:

Ook heeft hij van roef geleerd dat het najagen van konijnen en hazen onwijs gaaf is. Hij doet het echter niet voor het konijn maar amdat Roef als een debiel achter zo'n beestje aanstuiterd...en overal waar een feessie is daar wil Sepp ook bij zijn!

Sepp zou denk ik goed omgaan met al het kleinvee, zolang hij maar even de kans krijgt om aan ze te wennen. Hij heeft niet dat najaag instinct van roef.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”