Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Breaksticks: Een goed idee?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dogo4ever
Zeer actief

Re: Breaksticks: Een goed idee?

Ongelezen bericht door dogo4ever »

empyree schreef:Ik geloof niet dat ik bij twee vechtende honden ga proberen hun bek op die manier te openen. Grote kans dat ik dan ook klem tussen een paar kaken kom te zitten :scratch:
Dit moet je dus alleen maar doen als de honden vast zitten of 1 van de honden vast zit. En als je met zijn 2-tjes bent gaat het het beste. Dit om te voorkomen dat de honden elkaar weer pakken of dat 1 van de honden per ongeluk jou pakt. Honden die wild om zich heen slaan blijf ik ook bij uit de buurt met een breakstick.
Me_and_Sandy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

voor wie meer wil lezen:

http://www.pbrc.net/breaksticks.html

er staat ook in waarom een breakstick alleen bij pitbulls mag worden gebruikt..

back on topic dus, een breakstick voor een ander ras lijkt me niet nodig
en zelfs gevaarlijk zoals ook op de bovenstaande site te lezen is.
Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 02 sep 2010 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Me_and_Sandy
Zeer actief

Valerie schreef:
Me_and_Sandy schreef:nee dat snap ik, dat er geen uit-knop in de anus zit, maar door een vinger in de anus zouden ze schrikken?
net als een bak water eroverheen, dan zorgt het water niet voor het loslaten
maar de schrik :tong:
Nee dat werkt dus niet.
heb je het weleens uitgeprobeerd??

ik ben echt serieus, en wil graag je verhaal horen, ik heb dit verhaal van mensen uit het park..

hun stafford had een andere hond vast en dmv het "anus-trucje" liet de hond los
zij hadden dit weleens gelezen op internet..

ik heb het gelukkig nog nooit hoeven uitproberen maar het zit wel in mijn
achterhoofd als laatste redmiddel..

maar als jij nu zegt ik heb het geprobeerd en hond liet alsnog niet los
dan snap ik je standpunt (en ga ik een breakstick aanschaffen voor geval van nood)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ziet er handig uit als je inderdaad een hond hebt die vasthoudt (en dus niet bijt en steeds overpakt) èn als je met zijn tweeën bent. Wat die man doet (dat klemmen met zijn benen) bij de PB kan echt niet als twee honden vechten. Tenminste niet als je geen gaten wilt in je been.
Het is echt per hond en per situatie verschillend wat je het beste kan doen (in ieder geval nooit schoppen en schreeuwen) maar ik ben wel benieuwd wat mensen hier aanraden te doen als je alleen bent en twee honden raken in gevecht.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Me_and_Sandy
Zeer actief

1tje vastmaken aan een bankje,prullebak of iets anders wat goed vast zit..
Hard roepen LOS of AF en de andere hond vastpakken bij zijn halsband.. en wegtrekken (in geval van
steeds opnieuw happen) de hond zal op een moment even loslaten om opnieuw te happen,
dan zou ik trekken.. naar boven of naar achter.

In geval van een pitbull zou ik ook roepen LOS of wat dan ook en dezelfde methode gebruiken
indien nodig met breakstick of vinger in de anus (tja je moet wat)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

sirene schreef:Ziet er handig uit als je inderdaad een hond hebt die vasthoudt (en dus niet bijt en steeds overpakt) èn als je met zijn tweeën bent. Wat die man doet (dat klemmen met zijn benen) bij de PB kan echt niet als twee honden vechten. Tenminste niet als je geen gaten wilt in je been.
Het is echt per hond en per situatie verschillend wat je het beste kan doen (in ieder geval nooit schoppen en schreeuwen) maar ik ben wel benieuwd wat mensen hier aanraden te doen als je alleen bent en twee honden raken in gevecht.
Inderdaad 1 vastbinden en zo gefixeerd houden dat je hem/haar met breakstick los kan maken en dat die niet weer over kan pakken. Dan de ander los maken en desnoods een schop geven zodat die een een meter verder is zodat ze niet meer in elkaar klappen.
Valerie
Zeer actief

Me_and_Sandy schreef:
Valerie schreef:
Me_and_Sandy schreef:nee dat snap ik, dat er geen uit-knop in de anus zit, maar door een vinger in de anus zouden ze schrikken?
net als een bak water eroverheen, dan zorgt het water niet voor het loslaten
maar de schrik :tong:
Nee dat werkt dus niet.
heb je het weleens uitgeprobeerd??

ik ben echt serieus, en wil graag je verhaal horen, ik heb dit verhaal van mensen uit het park..

hun stafford had een andere hond vast en dmv het "anus-trucje" liet de hond los
zij hadden dit weleens gelezen op internet..

ik heb het gelukkig nog nooit hoeven uitproberen maar het zit wel in mijn
achterhoofd als laatste redmiddel..

maar als jij nu zegt ik heb het geprobeerd en hond liet alsnog niet los
dan snap ik je standpunt (en ga ik een breakstick aanschaffen voor geval van nood)
Ik heb het niet geprobeerd omdat ik weet dat het niet werkt bij mijn honden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

sirene schreef:Ziet er handig uit als je inderdaad een hond hebt die vasthoudt (en dus niet bijt en steeds overpakt) èn als je met zijn tweeën bent. Wat die man doet (dat klemmen met zijn benen) bij de PB kan echt niet als twee honden vechten. Tenminste niet als je geen gaten wilt in je been.
Ik weet het niet.. enige wat ik vaak lees is dat als een staf of pitt vast heeft dat je dust juist moet voorkomen dat hij gaat verbijten en schudden... en dan zie ik in dit filmpje enige logica en stomme doortrekking misschien naar de rustige vaste beet in de ipo sport misschien... als ze de mouw hebben rust erin.. juist niet verbijten dus hond bij de nek en de bek juist de rust in de beet hebben zodat er niet verbeten of geschud gaat worden...
Dan heb ik het over de beet op de mouw maar daarin werk je ook naar rust.. en eigenlijk zie ik in dit filmpje hetzelfde doen met die mouw.. rust in die beet.. en van daaruit de breakstik erin, goed het is geen andere hond aan de andere kant..
en ik twijfel of die breakstikmethode wel altijd werkt overigens... je moet wel heel zeker weten wat je doet en je hond moet zelfs met die breakstick snappen wat je van hem verwacht blijft mijn idee hoor...
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

blondie schreef:wat zegt ie nou als hij het heeft over niet bij de achterpoten optillen, daar noemt hij op een gegenen moment de duitser, mechel en rottweiler. Ik hoor niet wat hij daar zegt.
"A pitbull... you might be able to do it and get away with it, but I still wouldn't take the chance. A German shepherd, Belgian Malinois, a Rottweiler will eat you up."
Ofwel met een pitbull gaat het misschien nog goed, maar de andere rassen draaien zich om en grijpen jou. Zo interpreteer ik het tenminste.
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

http://www.policek9magazine.net/index.p ... en&Itemid=" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ik heb het helaas een keer gehad dat er drie staffords in elkaar hingen bij mij thuis. Ik was alleen. Tja, waar begin je dan. Ik heb eerst de hond die ik het makkelijkste er af kreeg, er af gehaalt en in een kamer geslingert. Die andere twee knokte daardoor nog door maar ik had geen keus. Vervolgens heb ik, toen ik er nog twee over had, 1 tussen mijn benen geklemd en iets gedaan wat je dus eigenlijk nooit moet doen maar niet anders kan als je alleen bent. Ik heb spanning op de honden gezet. Ze zaten zeg maar vast maar waren wel aan het schudden. Ik kon beiden koppen niet stilhouden dus heb ik er voor gekozen om er spanning op te zetten zodat ik de breakstick er tussen kon zetten en zodra ik er eentje los had die als de sodemieter weg halen. En dat heb ik gedaan. Het was boven gebeurd in het halletje en ik heb er 1 een schop een kamer in gegeven en een ander een jetser richting trap. Het was niet de meest ideale oplossing maar wel het meest effectief om in je eentje drie honden te scheiden.
samzel
Actief

Ongelezen bericht door samzel »

Ik vind niet dat je hond de kans moet krijgen om een andere hond te grijpen. Meestal weet je dit van je hond toch? Of hij goed kan met bepaalde honden, of helemaal niet. Ik vind dat als je hond niet normaal kan omgaan met andere honden of zelfs mensen, dat deze aangelijnd moet worden uitgelaten. Hier hebben we er ook een, weet niet precies watvoor ras maar ik gok op een American stafford. De man laat hem uit aan een flexilijn, maar als de hond een andere hond ziet, kan zijn baas hem niet meer houden. Hij heeft een boom moeten gebruiken als 'hefboom' om zijn hond in bedwang te houden.

Ik vind zo'n breakstick er diervriendelijk uitzien, de hond lijkt er geen pijn van te hebben. Maar ik vind het denk ik niet ideaal. Zo'n ding moet je dan net bij je hebben, of op de juiste plek hebben liggen waar je hem makkelijk kunt pakken.

Nee, voor mij zeker niet zo'n ding, maarja. Mijn honden pakken geen andere honden en houden ook niet vast, GELUKKIG.
Laatst gewijzigd door samzel op 04 sep 2010 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Een breakstick is toch alleen voor honden die vasthouden? Zo'n ding kun je absoluut niet gebruiken bij andere rassen want dat kost je je fikken. :N:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

samzel schreef:Ik vind niet dat je hond de kans moet krijgen om een andere hond te grijpen. Meestal weet je dit van je hond toch? Of hij goed kan met bepaalde honden, of helemaal niet. Ik vind dat als je hond niet normaal kan omgaan met andere honden of zelfs mensen, dat deze aangelijnd moet worden uitgelaten. Hier hebben we er ook een, weet niet precies watvoor ras maar ik gok op een American stafford. De man laat hem uit aan een flexilijn, maar als de hond een andere hond ziet, kan zijn baas hem niet meer houden. Hij heeft een boom moeten gebruiken als 'hefboom' om zijn hond in bedwang te houden.

Ik vind zo'n breakstick er diervriendelijk uitzien, de hond lijkt er geen pijn van te hebben. Maar ik vind het denk ik niet ideaal. Zo'n ding moet je dan net bij je hebben, of op de juiste plek hebben liggen waar je hem makkelijk kunt pakken.

Nee, voor mij zeker niet zo'n ding, maarja. Mijn honden pakken geen andere honden en houden ook niet vast, GELUKKIG.
het hoef ook niet altijd te betekenen dat de hond die niet met andere honden kan op een andere hond toe loopt....
er zijn ook genoeg bazen die vinden omdat hun hond met alle andere honden kan dat alleandere honden dat ook maar moeten kunnen.. zo ontstaat denk ik juist de meeste gevechten...
bij mij is nog nooit een vecht begonnen omdat storm losliep.. altijd als storm aan de lijn was.... 3x geloof ik is het nu gebeurd.. en dit maakt wel dat ik nu op drukkere gebieden storm muilkorf...
in de stad of zo..

edit: en ja ik loop ook met een flexlijn... maar die kan ik heel goed houden.. is een goede stevige..
Laatst gewijzigd door StormenRoxy op 04 sep 2010 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Valerie
Zeer actief

MARC_S schreef:Een breakstick is toch alleen voor honden die vasthouden? Zo'n ding kun je absoluut niet gebruiken bij andere rassen want dat kost je je fikken. :N:
Naast dat ik het nut er niet van inzie omdat dit juist gebruikt word om een hold te lossen, zou ik ook echt niet met mijn handen in de buurt komen van een rond happende hondenbek :N:
laeken
Zeer actief

Valerie schreef:
MARC_S schreef:Een breakstick is toch alleen voor honden die vasthouden? Zo'n ding kun je absoluut niet gebruiken bij andere rassen want dat kost je je fikken. :N:
Naast dat ik het nut er niet van inzie omdat dit juist gebruikt word om een hold te lossen, zou ik ook echt niet met mijn handen in de buurt komen van een rond happende hondenbek :N:
Ik heb gehoord dat gebruik van een breakstick bij andere rassen die wel tussendoor lossen en overpakken extreem gevaarlijk is. Veel mensen denken daar helemaal niet aan. Neem de kruising van StormenRoxy, ik zou daar nooit een breakstick gebruiken tenzij 100% vaststaat dat de hond niet overpakt. Want dan hangt hij dus meteen in je klauwen.

Dapper hield vast en loste niet. Dat wisten wij omdat hij sowieso een keer de buurhond vast had. En hij liet dus niet meer los. Dat deed hij altijd. Dus Dapper was een prima hond voor een breakstick. Maar zou hij tussentijds overpakken dan zou ik dat al totaal niet meer durven gebruiken want dan heb je hem in dus in je handen hangen. :U:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Ja maar dan heb je hem ook niet nodig, want als hij overpakt kun je hem snel weg trekken voor hij weer vast heeft.
Ik zou daar ook echt niet met mijn handen bijkomen verder, dat kan aardig pijnlijk aflopen.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

MARC_S schreef:
Valerie schreef:
Ik heb gehoord dat gebruik van een breakstick bij andere rassen die wel tussendoor lossen en overpakken extreem gevaarlijk is. Veel mensen denken daar helemaal niet aan. Neem de kruising van StormenRoxy, ik zou daar nooit een breakstick gebruiken tenzij 100% vaststaat dat de hond niet overpakt. Want dan hangt hij dus meteen in je klauwen.

Dapper hield vast en loste niet. Dat wisten wij omdat hij sowieso een keer de buurhond vast had. En hij liet dus niet meer los. Dat deed hij altijd. Dus Dapper was een prima hond voor een breakstick. Maar zou hij tussentijds overpakken dan zou ik dat al totaal niet meer durven gebruiken want dan heb je hem in dus in je handen hangen. :U:
ik heb storm ook nooit echt vast zien houden... hij valt gelijk op de kop aan en probeert de oren te pakken te krijgen :N:
maar goed ik weet niet 100% zeker wat voor kruising hij is... ze zeiden toen boxer x chow het zou kunnen maar ik krijg toch nog vaak staf of pit te horen... ik denk trouwens wel dat er boxer bij zit..

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Het maakt niet uit welk ras hij is. Een breakstick is puur en alleen bruikbaar bij honden die vastpakken en echt met geen mogelijkheid meer loslaten. Je kan er wel een kopen, maar gebruik die dan alleen als hij muur en muur vast zit en aan de achterpoten omhoog trekken niet meer helpt. Als hij overpakt en de oren wil pakken moet je altijd de achterpoten pakken en hem wegtrekken. Anders heb je straks een hand die je niet meer kan gebruiken omdat er een hond doorheen gebeten heeft. Dus echt oppassen met die breaksticks want zo handig als ze klinken, zo extreem gevaarlijk wordt het om ze te gebruiken bij de verkeerde hond :wink:

Eigenlijk wordt geadviseerd alleen een breakstick te gebruiken bij de pitbull, de Amstaff, de Ambull en de STBT en dan nog alleen als je weet dat je hond echt vast grijpt. Ik heb hier laatst een heel stuk over gelezen nl en de breakstick is erg populair en wordt te pas en te onpas gebruikt door mensen met alle gevolgen van dien. Want een hond die overpakt als jij met een stok tussen zijn kaken zit te wroeten heeft je hoor, neem dat maar van me aan. En dan is het RANGGG! en dan kan jij naar de EHBO. :Q:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

MARC_S schreef:Het maakt niet uit welk ras hij is. Een breakstick is puur en alleen bruikbaar bij honden die vastpakken en echt met geen mogelijkheid meer loslaten. Je kan er wel een kopen, maar gebruik die dan alleen als hij muur en muur vast zit en aan de achterpoten omhoog trekken niet meer helpt. Als hij overpakt en de oren wil pakken moet je altijd de achterpoten pakken en hem wegtrekken. Anders heb je straks een hand die je niet meer kan gebruiken omdat er een hond doorheen gebeten heeft. Dus echt oppassen met die breaksticks want zo handig als ze klinken, zo extreem gevaarlijk wordt het om ze te gebruiken bij de verkeerde hond :wink:

Eigenlijk wordt geadviseerd alleen een breakstick te gebruiken bij de pitbull, de Amstaff, de Ambull en de STBT en dan nog alleen als je weet dat je hond echt vast grijpt. Ik heb hier laatst een heel stuk over gelezen nl en de breakstick is erg populair en wordt te pas en te onpas gebruikt door mensen met alle gevolgen van dien. Want een hond die overpakt als jij met een stok tussen zijn kaken zit te wroeten heeft je hoor, neem dat maar van me aan. En dan is het RANGGG! en dan kan jij naar de EHBO. :Q:

dat lijkt me idd ook niet heel handig... het trukje van de achterpoten kende ik inderdaad ook al...

Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

MARC_S schreef:Het maakt niet uit welk ras hij is. Een breakstick is puur en alleen bruikbaar bij honden die vastpakken en echt met geen mogelijkheid meer loslaten. Je kan er wel een kopen, maar gebruik die dan alleen als hij muur en muur vast zit en aan de achterpoten omhoog trekken niet meer helpt. Als hij overpakt en de oren wil pakken moet je altijd de achterpoten pakken en hem wegtrekken. Anders heb je straks een hand die je niet meer kan gebruiken omdat er een hond doorheen gebeten heeft. Dus echt oppassen met die breaksticks want zo handig als ze klinken, zo extreem gevaarlijk wordt het om ze te gebruiken bij de verkeerde hond :wink:

Precies! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”