Honden netjes naast me en Ginger (herder) aan een rien van nog geen meter ivm trekken aan de riem met fietsen.
(Eindelijk heb ik haar zover honden en katten te nergeren.)
In de straat was het vrij druk dus fietste het laaste stuk vrij langzaam.
Voordat zowel ik als de honden er erg in hadden komt er een grote, dikke rooie kat uit de bosjes zetten die bovenop Ginger springt.
Ginger bijt gelijk terug, gelukkig laat ze ook gelijk weer los omdat ik gilde maar de kat draait zich om en duikt weer op mijn hond.
Ik zet mijn fiets op de grond om die kat weg te sturen (honden nosteeds vast en konden dus niet veel terug doen).
Kat schrikt van de vallende fiets en gaat 2 meter opzij weg van de honden, om vervolgens weer mijn hond aan te vallen
Kat rent uiteindelijk weg.
Heel wat katten vacht op de grond en in Gingers bek.
Ik denk (hoop) niet dat ze echt heeft door gebeten aangezien er geen bloed was en ze de keren dat ze met een hond had gevochten vast houd, schud en niet meer los laat.
Heb daarna de honden thuis gebracht (en de fiets) en terug gelopen opzoek naar de kat.
Buurd kinderen die zelf ook een labradoor hebben vertelde tijdens het zoeken dat hun hond ook al een aantal keer aangevallen is door deze kat maar niets terug deed, als ze dan de kat weg wilde jagen wilde de kat hun aanvallen
De kat schijnt ook al meerdere honden achtervolgt te hebben en hebben aangevallen hoorde ik later van andere mensen in de straat, de mijne hiervoor nog nooit?
kat helaas niet meer kunnen vinden eigenaars ware net nog niet thuis.
pfffft.