Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kat valt mijn honden aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

kat valt mijn honden aan

Ongelezen bericht door sky »

Na een stuk gefietst te hebben fiets ik door de straat terug naar huis.
Honden netjes naast me en Ginger (herder) aan een rien van nog geen meter ivm trekken aan de riem met fietsen.
(Eindelijk heb ik haar zover honden en katten te nergeren.)

In de straat was het vrij druk dus fietste het laaste stuk vrij langzaam.
Voordat zowel ik als de honden er erg in hadden komt er een grote, dikke rooie kat uit de bosjes zetten die bovenop Ginger springt.
Ginger bijt gelijk terug, gelukkig laat ze ook gelijk weer los omdat ik gilde maar de kat draait zich om en duikt weer op mijn hond.
Ik zet mijn fiets op de grond om die kat weg te sturen (honden nosteeds vast en konden dus niet veel terug doen).
Kat schrikt van de vallende fiets en gaat 2 meter opzij weg van de honden, om vervolgens weer mijn hond aan te vallen :piew:
Kat rent uiteindelijk weg.
Heel wat katten vacht op de grond en in Gingers bek.
Ik denk (hoop) niet dat ze echt heeft door gebeten aangezien er geen bloed was en ze de keren dat ze met een hond had gevochten vast houd, schud en niet meer los laat.

Heb daarna de honden thuis gebracht (en de fiets) en terug gelopen opzoek naar de kat.
Buurd kinderen die zelf ook een labradoor hebben vertelde tijdens het zoeken dat hun hond ook al een aantal keer aangevallen is door deze kat maar niets terug deed, als ze dan de kat weg wilde jagen wilde de kat hun aanvallen :O: ook zou het baasje hebben gezecht dat als hun hond wel wat terug zou doen hij het hopelijk zou leren.
De kat schijnt ook al meerdere honden achtervolgt te hebben en hebben aangevallen hoorde ik later van andere mensen in de straat, de mijne hiervoor nog nooit?
kat helaas niet meer kunnen vinden eigenaars ware net nog niet thuis.
pfffft.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: kat valt mijn honden aan

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ken het helaas :ugh: En je kunt er ook niets tegen doen. Terror krengen zijn het.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

er loopt er hier in de buurt ook eentje, genaamd Bumper :N: , die heeft het ook nog wel eens voor gewoonte :ugh:
ik heb al van alles geprobeerd van waterpistooltje tot steentjes gooien om hem te laten schrikken :19:
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Ja dan heb je ook wat he met zo'n kat. Hier ook ben ik een keer zo'n kat tegen gekomen die vanuit de bosjes justy aan viel :piew: en bleef ons ook nog achtervolgen.

Geen idee waarom ze het doen irritant is het en je schrik je dood als zo'n kat op je hond springt.
Afbeelding
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Ik heb zo'n terrorkat gehad :oeps: Ze zag er heel lief en wollig uit (colourpoint pers), maar ze viel alles aan wat op 4 poten liep... Niks niet lief, echt een bitch in dat opzicht. Ze heeft meerdere honden proberen aan te vallen en één keer de duitse herder van een vriendin van mij te grazen genomen die bij mij op bezoek was. :S:
Ze mocht van mij dus niet los buiten lopen. Simpel. Alleen in mijn afgezette tuin of aan de lijn. Ze woog maar 2,5kg, maar jeeh, wat kon ze tekeer gaan achter het veilige gaas van mijn tuin!

Honden en katten hebben gewoon zo'n tegenovergestelde lichaamstaal, dat gaat wel vaker niet samen. Die rooie kater was misschien zijn territorium aan het verdedigen en zag indringers met zwaaiende staarten (Een kat zwaait met z'n staart als ie boos is of alert) Evengoed denk ik dat zo'n kater beter gecastreerd kan worden en in een afgesloten tuin moet blijven! Zoiets laat je toch niet los op de buurt! :piew:

(Ik was overigens wel echt gek op mijn krengetje hoor, ze kon ook heel lief doen. Ze is een paar jaar geleden overleden op 16 jarige leeftijd.)
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

sky schreef: Ginger bijt gelijk terug, gelukkig laat ze ook gelijk weer los omdat ik gilde maar de kat draait zich om en duikt weer op mijn hond.

sky schreef:Ik denk (hoop) niet dat ze echt heeft door gebeten aangezien er geen bloed was en ze de keren dat ze met een hond had gevochten vast houd, schud en niet meer los laat.
Ik snap niet,dat je nog begaan bent met het lot van die kat, het zou mij om het even zijn. hoe dat beest er vanaf zou komen.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Jee dat is ookal zo'n moeilijke situatie. Ik zou niet weten wat ik zou doen. Denk langs de deuren gaan vragen van wie die kat is en eens stevig met de eigenaar afspreken dat als hij weer op mijn hond af vliegt , hij of niet meer terugkomt of in het asiel zit. Zielig misschien voor de kat, maar het is nog zieliger voor mijn hond als die niet zonder angst kan lopen waar die mag lopen.
Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

tja het is vaker andersom inderdaat, dat honden achter katten aangaan.
en bijten. heel vervelend.
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Wij worden elke morgen met ons eerste rondje opgewacht.
Door een rode en een gekleurde.
De een leidt af en de ander valt aan. :mrgreen: :mrgreen:
Het mooiste is als de klikobakken aan de weg staan, dan roepen ze heel hard "Boe".
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Tja, ik heb ook zo'n terrorkat. Valt aan als honden te dichtbij komen. Streep ik maar af tegen de keren dat zij of mijn andere 2 door een hond worden opgejaagd.
Als je haar met rust laat is er niets aan de hand.
Vooral de baasjes zijn leuk. Loop er even om heen ze is niet lief zeg ik dan. Mijn hond is katten gewend, zeggen ze dan lekker eigenwijs en laten hun hond op Kitty afgaan. En ik gniffel, trek mijn schouders op en kan gewoon wachten op de 'ieuw' en 'k-kat'. Tja ze ziet er lief uit .....
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

MarjaV schreef:Tja, ik heb ook zo'n terrorkat. Valt aan als honden te dichtbij komen. Streep ik maar af tegen de keren dat zij of mijn andere 2 door een hond worden opgejaagd.
Als je haar met rust laat is er niets aan de hand.
Vooral de baasjes zijn leuk. Loop er even om heen ze is niet lief zeg ik dan. Mijn hond is katten gewend, zeggen ze dan lekker eigenwijs en laten hun hond op Kitty afgaan. En ik gniffel, trek mijn schouders op en kan gewoon wachten op de 'ieuw' en 'k-kat'. Tja ze ziet er lief uit .....
Dat is anders... jouw kat valt niet aktief aan.. Mien hier verderop die is geloof ik twintig.. en die verzet gewoon geen poot.. komen de honden te dichtbij.. dan kan ze de ene keer het accepteren... en de andere keer haalt ze ongelofelijk uit..
Prima.. ik weet dat dus ze mogen niet naar Mien, ook al bedoelen die van mij het vriendelijk..
Toen mien echter in mijn voortuin uit de vijver aan het drinken was...had ik daar geen probleem mee.. toen ze uitviel naar Finn ben ik wel boos geworden en heb ik Mientje de tuin uitgebonjourd, telkens weer als ik haar zag en ik naar buiten ging met Finn.. viel me dan weer op dat mijn eigen katten haar wel tolereren in onze tuin.
Toen Bluf erbij kwam was het overigens heel snel over.. Bluf is druk en die stormt de trap af en denk hey leuk een nieuwe kat wil jij wel met me spelen :cheer:
Mientje was heel snel genezen :smile: en kiest nu eieren voor haar geld.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

In de buurt waar ik zo'n 20 jaar geleden woonde hadden we ook zo'n kat. Zeg maar katje want het was maar een klein ding, maar joeg wel alle honden daar in de buurt weg. Doodeng dat ding, met opgeblazen lijf achtervolgde hij/zij je over tientallen meters.
De eigenaar van het katje vond het wel best, want die had een hekel aan de hondenpoep in de buurt. Geloof maar dat geen enkele hond het waagde om daar rustig zijn of haar ding te doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hier in de buurt een manke kat (een half achterpootje) die uitsluitend aanvalt als 'haar' hondje, het maltezertje des huizes, begint te blaffen. Komen we haar alleen tegen dan is ze poeslief en geeft ze Otto kopjes. Zij is een van de buurtkatten die Otto hebben geleerd dat je maar beter respect kunt hebben voor katten. Hij snapt alleen niets meer van vreemde katten die hem kopjes geven :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

tsjee das verveend!
hier viel een kat een keer pulchra aan, het is dat ik er niet snel genoeg bij was anders had de kat echt gevlogen!
laat toch zeker mn hond niet aangevallen worden door zon kreng! :pffff:
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Hier lopen er ook een paar rond die in de aanvalshouding gaan.
Echte krengen zijn het, er is ook een rood witte bij die een tijd terug probeerde om mijn Golden aan te vallen.
Ze zat klaar om over een laag ijzeren hekje te springen, maar ik heb altijd een dubbele ketting in mijn zak, en daar mepte ik mee naar de kat, de ketting kwam tegen dat ijzer aan, en dat maakte nogal kabaal, daardoor sloeg de kat op de vlucht, van die kat heb ik geen last meer gehad. Dan loopt er nog een spierwitte rond, ook zo'n terror kat en nog een hele donkere kat, maar gegarandeerd dat ze als proberen mijn hond aan te vallen, dat ik die ketting gebruik en als het moet die kat ook echt probeer te raken hoor. Ik hou van dieren, maar ze moeten van mijn hond af blijven, daar ga ik voor door het vuur. :I:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”