Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dogshape, biologische kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

dogshape, biologische kvv

Ongelezen bericht door Sil »

Sinds kort ben ik naar aanleiding van het enthousiasme van een vriendin begonnen met het voeren van Dogshape biologische kvv. Mijn Maltezer vindt het helemaal geweldig. De info op de website klinkt goed (maar ik moet toegeven dat ik zo'n voedingstabel niet "technisch" kan begrijpen). Verder vind ik het voer er goed uit zien: Grof gemalen, geen granen of rijst en goed verpakt. Voor mij allemaal voordelen. Daarbij is de prijs ook goed. Nu ben ik heel benieuwd of er nog meer mensen ervaring hebben met dit voer. Positief, negatief? Er is weinig over te vinden. Heeft dat een reden?
Ayurveda
Zeer actief

Re: dogshape, biologische kvv

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik ken het niet maar zou het niet doen omdat ik dat biologisch grote onzin vind omdat het niet diervriendelijk is!

Maar als de hond er gek op is en het er goed op doet en het past ook nog goed bij jou portomonee! geweldig toch! :ok:
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Hoezo is biologisch niet diervriendelijk????? :denken:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Job schreef:Hoezo is biologisch niet diervriendelijk????? :denken:
Dat vraag ik me ook af ?

Ik ken het overigens niet, maar ben best geinteresseerd. Waar koop je het?
Alhoewel ik juist besloten heb de "kvv" zelf te maken, met grotendeels biologische grondstoffen...(voor mijn pupjes straks).
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Dogshape is Darf, maar dan met een eigen label eraan. Ik geef Darf en ben erg tevreden. Wel wat weinig spiervlees, dus als je het elke dag geeft zou ik af en toe wat spiervlees erbij geven.
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Kan je er meer over uitleggen? Waarom doen ze er een eigen label aan? En wordt het in een fabriek gemaakt? Zijn er sites over die ik kan lezen behalve dan de dogshape site? En geef eens een voorbeeld van spiervlees dan weet ik wat je bedoeld. Bedankt!
Job
Zeer actief

Meike schreef:Dogshape is Darf, maar dan met een eigen label eraan. Ik geef Darf en ben erg tevreden. Wel wat weinig spiervlees, dus als je het elke dag geeft zou ik af en toe wat spiervlees erbij geven.
ja dat vond ik dus ook.
En long? dat geef ik zelf nooit.
Kopvlees bij mijn slachterij is vaak mooi spiervlees,
wellicht ook bij andere slachterijen?
Meike
Zeer actief

Sil schreef:Kan je er meer over uitleggen? Waarom doen ze er een eigen label aan? En wordt het in een fabriek gemaakt? Zijn er sites over die ik kan lezen behalve dan de dogshape site? En geef eens een voorbeeld van spiervlees dan weet ik wat je bedoeld. Bedankt!
Op de website van Darf staat " Voor de provincie Noord-Brabant hebben wij een exclusieve samenwerking met distributiecentrum Dog-Shape. Dog Shape levert onder private label dedoor DARF gemaakte producten uit." De website van Darf is http://www.darf.info De samenstelling is net niet hetzelfde zie ik nu.

DARF KVV bestaat uit:
•50% biologische kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
•10% biologisch rund spiervlees
•10% biologisch lams en geitenvlees
•10% biologische lamslong en lamspens
•10% biologische groenten
•5% biologisch runderhart
•5% biologische rund lever & nieren
Bron:www.darf.info

DOG SHAPE BARF- EKO-compleet bestaat uit:
50% biologische kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
10% biologisch rund spiervlees
10% biologisch lams en geitenvlees
10% biologische lamslong en lamstong
10% biologische groenten
4% biologisch runderhart
4% biologische runder nieren
Bron: http://www.dogshapeweb.nl/epages/619183 ... koCompleet

Bij Dogshape mist 2%... En in Dogshape zit lamstong in plaats van lamspens en geen lever. Ik zou dan toch de voorkeur geven aan Darf, en dat is volgens mij ook goedkoper als je niet 100 dozen wilt afnemen, maar goed daar gaat het nu niet om. Als je het toch wilt proberen kun je het hier krijgen: http://www.darf.info/html/page%20noordbrabant.html

Beiden bevatten 45% spiervlees, dat is vrij weinig. Bij zelf samenstellen wordt zo'n 55% (Barf) tot 60%-70% (NRV) geadviseerd. Spiervlees is bijvoorbeeld kopvlees inderdaad, dat kun je soms bij slachterijen kopen. Maar de kwaliteit daarvan verschilt volgens mij nogal. Je kunt ook gewoon vlees in de winkel kan kopen, maar koop dan wel iets wat niet gekruid is en geen varkensvlees. Dus bijvoorbeeld rundergehakt, dat is vaak ook wel biologisch verkrijgbaar.

Long geef ik zelf ook niet, maar het kan geen kwaad. Pens, hart, lever en nieren zijn het belangrijkst.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik heb DARF al een tijdje geleden een mailtje gestuurd met wat vragen, maar ze hebben nooit gereageerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet enthousiaster van wordt... :ugh:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Meike
Zeer actief

Madelief schreef:Ik heb DARF al een tijdje geleden een mailtje gestuurd met wat vragen, maar ze hebben nooit gereageerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet enthousiaster van wordt... :ugh:
Oh dat is jammer. Je kunt ook eens bellen, mij hebben ze vriendelijk te woord gestaan. Ik heb ook twee keer gemaild, maar kreeg wel netjes een emailtje terug dezelfde dag nog.
Ayurveda
Zeer actief

Nou waarom het niet diervriendelijk is heb ik van een schapenboer waar ik ooit bij het stage gelopen.

De dieren worden niet geent worden, (vaak niet)ontwormd, of als ze pijn hebben krijgen ze ook geen pijnbestrijding!

Dus als er weer is een grote ziekte uitbreekt maken ze ze gewoon maar lekker allemaal dood voor het geval dat, want ja inenten... nee das niet biologisch!

Dus een koe in zn mooie weide met een pijnlijke poot, pijnbestrijding... neee das niet biologisch, we laten heb hem creperen in die mooie biologische wei!
Afbeelding
Job
Zeer actief

dieren prefentief volspuiten met ab,
daarnaast hormonen toedienen klinkt ook niet zo diervriendelijk.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

biologisch gaat toch uit van de voeding die ze krijgen etc en niet van hetgeen dat ik diervriendelijk vind als stalruimte, weide-uren etc?
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

De persoon waar ik de info van had wilde ook biologisch gaan, maar is daar maar van terug gekomen.

Ik heb ook de papieren gezien waar de regeltjes op stonden, het is al even geleden dus ik kan ze heus niet allemaal meer opnoemen maar er wordt enkel naar de consument gekeken en niet naar het dier!

De bio industrie is geen haar beter natuurlijk!

als je echt diervriendeijk wil eten zou je toch uit moeten wijken naar bedrijven waarvan je weet hoe men met de dieren omgaat

want een scharrel eitjes is ook niet diervriendeijk bijvoorbeeld!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”