Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even een vraagje over KVV.
Moderator: moderatorteam
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
- Aantal honden: 2
Even een vraagje over KVV.
Heb onze Baco nu alleen nog op Smuldier de compleet versies staan. Gebruik de brokjes nu als beloning. Moet ik meerdere soorten kvv geven, zoals rodi ofzo? Wat gebruiken jullie als beloningsbrokjes? Heb nu zelf cavom, maar dit is hier moeilijk te krijgen.
Groetjes van Baco en Diesel
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Even een vraagje over KVV.
Ik droog van alles als beloningsdingen.
Kijk hier maar even, een heel topic erover
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 79058.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk hier maar even, een heel topic erover
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 79058.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Ik geef zelf meerdere soorten KVV, lekker afwisselend. Smuldier, Carnibest, Rodi, Bibi, het gaat er allemaal in.
Ze hebben ook regelmatig "NRVdagen", dan krijgen ze geen KVV maar bijvoorbeeld runderkopvlees, spiervlees (van paard of lam bijvoorbeeld), penslappen, eendennekken of ruggen, een "orgaanpakketje", houtduif, lams- of geitenribben, een hele kip, stukken vis, dat soort dingen.
Beloningen varieer ik ook veel, soms loop ik met stukjes knakworst, dan weer met Frolic, de dag daarna met miniblokjes kaas of Vitakraftworst en dan weer met brokjes of stukjes gedroogde kip of vis. Het houdt ze lekker alert op mij als ik ze kan blijven verrassen.
Beloningen varieer ik ook veel, soms loop ik met stukjes knakworst, dan weer met Frolic, de dag daarna met miniblokjes kaas of Vitakraftworst en dan weer met brokjes of stukjes gedroogde kip of vis. Het houdt ze lekker alert op mij als ik ze kan blijven verrassen.
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Ik zou inderdaad afwisselen, het liefst met een kvv zonder synthetische vitaminen en bot als calciumbron ipv anorganische kalk. Maar dat wordt wel wat lastiger, want dat vind je niet in de supermarkt. Je kan ook heel goed Smuldier compleet afwisselen met de enkelvoudige versies. Rodi ken ik niet, maar sinds ik heb gehoord van de nare dierproeven die ze hebben gedaan wil ik dat ook zo houden.
- Maylala
- Zeer actief
Heb je daar een bronvermelding van? Dat zou ik graag eens lezen.Meike schreef: Rodi ken ik niet, maar sinds ik heb gehoord van de nare dierproeven die ze hebben gedaan wil ik dat ook zo houden.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik geef ook smuldier en gebruik als beloning vooral ambachtelijk gemaakte paardenworst. Daar doen ze compleet een moord voor
.

- Meike
- Zeer actief
Ik heb het uit dit artikel: http://www.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/171Maylala schreef:Heb je daar een bronvermelding van? Dat zou ik graag eens lezen.Meike schreef: Rodi ken ik niet, maar sinds ik heb gehoord van de nare dierproeven die ze hebben gedaan wil ik dat ook zo houden.
Maar ik heb geen contact gehad met Rodi om het te bevestigen.
- Maylala
- Zeer actief
Dat is een artikel uit 2004 over beelden uit 2003. De wetgeving aangaande het gebruik van proefdieren is in 2007 veranderd.Meike schreef:Ik heb het uit dit artikel: http://www.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/171Maylala schreef:Heb je daar een bronvermelding van? Dat zou ik graag eens lezen.Meike schreef: Rodi ken ik niet, maar sinds ik heb gehoord van de nare dierproeven die ze hebben gedaan wil ik dat ook zo houden.
Maar ik heb geen contact gehad met Rodi om het te bevestigen.
Je hebt overigens wel gelijk dat ze bij oa Rodi nog dierproeven uitvoeren, de lijst met merken die dat niet doen vind je hier; http://www.proefdiervrij.nl/proefdiervr ... iervoeding" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan de andere kant vraag ik me ook weer af hoe je ongetestte diervoeding op de markt zou moeten brengen, de gemiddelde consument gebruikt doorgaans liever niet zijn eigen fikkie om de eventuele schadelijkheid op te testen.
Ik ben heel erg proefdiervrij-georiënteerd hoor, in mijn badkamer vind je niets wat op dieren is getest, maar dierproefvrije diervoeding lijkt me tóch wat apart..
- Meike
- Zeer actief
Ik denk dat er gebruikt wordt gemaakt van de laboratorium-resultaten van andere fabrikanten ofzo? En als je geen rare ingredienten gebruikt, lijkt het me niet nodig. Toevallig deze week een mailtje van Wolfsblut (Duits droogvoer) en die mailden onder andere dit: "Da wir ausschließlich natürliche Rohmaterialien in Lebensmittelqualität, wie frisches Fleisch, Getreide, Obst und Gemüse oder auch Kräuter verwenden, haben wir Tierversuche auch nicht nötig." Dus omdat ze alleen natuurlijke grondstoffen van levensmiddelenkwaliteit gebruiken zoals vers vlees, graan, groenten, fruit en kruiden, hebben ze dierproeven niet nodig.Maylala schreef: Aan de andere kant vraag ik me ook weer af hoe je ongetestte diervoeding op de markt zou moeten brengen, de gemiddelde consument gebruikt doorgaans liever niet zijn eigen fikkie om de eventuele schadelijkheid op te testen.
Ik ben heel erg proefdiervrij-georiënteerd hoor, in mijn badkamer vind je niets wat op dieren is getest, maar dierproefvrije diervoeding lijkt me tóch wat apart..
Voor de brokkenvergelijksite heb ik vele fabrikanten gemaild en ze zeggen bijna allemaal een testpanel te hebben. Dus het voer wordt wel getest en er wordt gekeken naar de gesteldheid van de honden, maar er worden geen laboratoriumproeven gedaan.