Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine zwarte bolletjes in de vacht.
Moderator: moderatorteam
-
Chichihua
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Mastino Napoletano
Boxer - Aantal honden: 5
Kleine zwarte bolletjes in de vacht.
Hey allemaal.
Ik heb een probleempje met een hondje van mij. Ik weet niet of het een medische oorzaak is of niet maar ik zal het eventjes hier neerpoten en misschien dat een van jullie me kunnen helpen.
Ik heb een chihuahua mannetje van 7 jaar. Hij is een stil beestje dat eigenlijk niet vaak naar buiten gaat maar onlangs heb ik wat vreemde, zwarte harde bolletjes gevonden in zijn pels.
Ze zijn bijna samengeklusterd vooral op de regio waar zijn rugje overloopt naar zijn staartje. Het zijn harde, kleine zwarte bollejtes... Nu ja, het zijn niet echt bolletjes sommigen zijn ook erg langwerpig en zo.
Volgens het vriendje van mijn zus zijn het vlooien maar dat vind ik vreemd gezien hij er niet aan krabt, er geen jeuk aan heeft en ook geen pijn. Het lijken net gewoon vuildeeltjes die zich daar hebben opgehoopt.
Ik heb ook nog twee andere honden thuis die geen zwarte puntjes in hun vachten hebben.
Daarbij 'leeft' er geen van de zwarte puntjes en over het algemeen heb ik gezien dat vlooieneitjes wit en zacht zijn.
Misschien heb ik het verkeerd en heeft hij gelijk... Ik weet het niet. Daarom wilde ik het hier eventjes vragen en heeft een van jullie er al eerder van gehoord of het al meegemaakt.
Zou ik het gewoon mogen uitwassen of toch maar naar de dierenarst gaan?
(Ik zou al eerder met hem naar de da zijn gegaan maar mijn ouders zijn er lichtjes tegen omdat de kosten dan snel erg hoog kunnen oplopen voor iets dat vaak helemaal niet dringend of nodig was...)
Alvast bedankt allemaal en hopelijk kan een van jullie mij helpen.
Ik heb een probleempje met een hondje van mij. Ik weet niet of het een medische oorzaak is of niet maar ik zal het eventjes hier neerpoten en misschien dat een van jullie me kunnen helpen.
Ik heb een chihuahua mannetje van 7 jaar. Hij is een stil beestje dat eigenlijk niet vaak naar buiten gaat maar onlangs heb ik wat vreemde, zwarte harde bolletjes gevonden in zijn pels.
Ze zijn bijna samengeklusterd vooral op de regio waar zijn rugje overloopt naar zijn staartje. Het zijn harde, kleine zwarte bollejtes... Nu ja, het zijn niet echt bolletjes sommigen zijn ook erg langwerpig en zo.
Volgens het vriendje van mijn zus zijn het vlooien maar dat vind ik vreemd gezien hij er niet aan krabt, er geen jeuk aan heeft en ook geen pijn. Het lijken net gewoon vuildeeltjes die zich daar hebben opgehoopt.
Ik heb ook nog twee andere honden thuis die geen zwarte puntjes in hun vachten hebben.
Daarbij 'leeft' er geen van de zwarte puntjes en over het algemeen heb ik gezien dat vlooieneitjes wit en zacht zijn.
Misschien heb ik het verkeerd en heeft hij gelijk... Ik weet het niet. Daarom wilde ik het hier eventjes vragen en heeft een van jullie er al eerder van gehoord of het al meegemaakt.
Zou ik het gewoon mogen uitwassen of toch maar naar de dierenarst gaan?
(Ik zou al eerder met hem naar de da zijn gegaan maar mijn ouders zijn er lichtjes tegen omdat de kosten dan snel erg hoog kunnen oplopen voor iets dat vaak helemaal niet dringend of nodig was...)
Alvast bedankt allemaal en hopelijk kan een van jullie mij helpen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Kleine zwarte bolletjes in de vacht.
Neem tussen je vingers en maak een klein beetje vochtig.
Wordt het dan roodbruin van kleur dan zijn het vlooieneitjes
Wordt het dan roodbruin van kleur dan zijn het vlooieneitjes
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Of vlooienpoepjes
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
kitty2 schreef:Of vlooienpoepjes
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
dat vooralkitty2 schreef:Of vlooienpoepjes
ik zou maar flink gaan investeren in bestrijdingsmiddelen, vooral voor de omgeving.
-
Chichihua
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Mastino Napoletano
Boxer - Aantal honden: 5
Ok,
Bedankt allemaal voor jullie snelle antwoord.
Kennelijk zat ik dus toch fout.
Nog eens bedankt, ik zal zo snel mogelijk wat bestrijdingsmiddelen gaan kopen dan.
Nog eens bedankt, ik zal zo snel mogelijk wat bestrijdingsmiddelen gaan kopen dan.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
en lekker een paar keer per dag met dat beest naar buiten gaan, werkt prima!!! tegen vlooien.Chichihua schreef:Ok,

-
yvonne dl
- Zeer actief
ja lekker wandelen in de frisse lucht wil wel eens helpen,kunnen ze lekker er uit waaien misschien.

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen