Bij één van de chihuahua's bij mijn ouders is een aantal weken geleden KCS (oogziekte) geconstateerd. Het oog maakte helemaal geen traanvocht meer aan, ook niet meer na een wekenlange behandeling van een traan stimulerende zalf plus heel vaak per dag oogdruppels toedienen. Hij heeft ook antibiotica gehad. Nu is het voor de hond ook vervelend dat zijn hele neus verstopt zit, waardoor hij het af en toe erg benauwd heeft en veel moet niezen. Wat ik me afvraag of de troep uit zijn oog de oorzaak is van de verstopte neus ? Het is trouwens zo goed als blind met het oog, het hangt ook helemaal. Ik heb op internet wat proberen te lezen over behandeling, maar ik vraag mij af of verwijdering van het oog geen oplossing zou zijn ? De dierenarts heeft het er ook over gehad, maar ik lees hierover niets op internet. Een hond met één oog kan prima leven, maar dat zou toch prima zijn als hij weer vrijuit kan ademen door zijn ?
Ik vraag me zowiezo ook af wat de prognoses zijn met KCS en of er later nog andere problemen kunnen ontstaan aan zijn gezondheid door de ziekte. Iemand ervaring ? Morgen moet het hondje opnieuw naar de dierenarts voor controle.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KCS
Moderator: moderatorteam
-
famvdb87
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Kruising chihuahua en dwergpinscher
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: KCS
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... NDOENINGEN+(hond%2c+kat" onclick="window.open(this.href);return false;)
Dat is wat ik er over kan vinden.
Voor zover ik het begrijp kan het niet herstellen.
De neus zou volgens de uitleg niet verstopt maar ook droog kunnen zijn?
Dat zou een reden kunnen zijn voor het niezen?
Dat is wat ik er over kan vinden.
Voor zover ik het begrijp kan het niet herstellen.
De neus zou volgens de uitleg niet verstopt maar ook droog kunnen zijn?
Dat zou een reden kunnen zijn voor het niezen?
-
famvdb87
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Kruising chihuahua en dwergpinscher
Re: KCS
Nee het is niet meer te genezen. De dierenarts zei dat z'n leven lang kunst tranen toegediend moeten worden, maar zijn oog was al heel slecht (bijna blind). In de toekomst zou zijn oog verder verslechteren. Zijn neus was verstopt, door de troep die vanuit het oog via de neus wordt afgevoerd. De hond heeft er veel hinder van, waardoor de dierenarts zei dat het verstandig was om het oog te verwijderen en dan zou het opgelost moeten zijn. Dit gaat dus nu ook gebeuren.
Het andere oog is trouwens prima.
Het andere oog is trouwens prima.