Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huidproblemen en loopsheid.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Huidproblemen en loopsheid.

Ongelezen bericht door laeken »

Eva is nu voor de 2e keer echt goed loops geworden. De vorige keer had ze tijdens die loopsheid wat ruwe korstjes en gekke plekjes in haar huid. Niet teveel zorgen om gemaakt want echt erg is het niet. Nu is ze dus weer goed loops en voila, weer precies dezelfde jeukerige droge plekjes waar ze zich wat bijt en krabt. Precies op dezelfde plaatsen ook. Op de dijen aan beide kanten in het midden een kaal rood plekje waar ze likt en op de borstkas voor de ribben en in de liezen weer wat open gekrabt. Verder krabt ze nooit en tussen de loopsheden in heeft ze nooit dergelijke plekjes.

Kan loopsheid jeuk veroorzaken? Dat de hormonen wat doen met de huid? Ze heeft geen vlooien en de vorige keer verdween het als sneeuw voor de zon na de loopsheid. Ga er vanuit dat dat nu weer zal gebeuren. Gelukkig is ze net geplukt want ze krabt haar vacht kapot.

Maar voor de duidelijkheid, het zijn echt kleine plekjes, 2 cm en op de liezen 5 cm met wat hele kleine korstjes van het krabben. Nu zie je dat ze een opgezwollen vulva krijgt van loopsheid en meteen zie je dus dat die plekjes komen en groter worden en dat de hele vacht dunner en droger wordt. Ben dus benieuwd of mensen dat herkennen?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Huidproblemen en loopsheid.

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk dat dat wel kan. hormonen kunnen verschrikkelijk veel met je huid.

ik weet dat menstruatie en loopsheid niet hetzelfde zijn, maar even voor een voorbeeld wat hormonen doen. veel vrouwen weten dat de menstruatie onderweg is omdat ze ineens een paar dagen ervoor weer met jeugdpuistjes zitten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

massam schreef:ik denk dat dat wel kan. hormonen kunnen verschrikkelijk veel met je huid.

ik weet dat menstruatie en loopsheid niet hetzelfde zijn, maar even voor een voorbeeld wat hormonen doen. veel vrouwen weten dat de menstruatie onderweg is omdat ze ineens een paar dagen ervoor weer met jeugdpuistjes zitten.
Daarom weet ik ook bijna zeker dat het geen toeval is dat Eva zo'n jeukerige hond wordt als ze loops is. Eigenlijk had ik kunnen weten dat ze loops werd omdat ze precies op dezelfde plaatsen die rode irritaties heeft en ze dus ook meteen loops werd. Nu worden de plekjes kaler en de haren dunner. De buikharen zijn ook weer dunner. Haar huid is verder helemaal goed, echt symetrisch op diezelfde plekken zit het nu weer. :U:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als ze trouwens zo op die 18/24 maanden (hémels! :ok: ) blijft zitten zou ik er ook niks op gaan smeren behalve wat calendula of iets anders verzachtends. het is maar zo af en toe dat ik niet zou gaan pesten.

zou ze zoals lot elke 5.5 maanden loops worden dan wordt het alweer anders
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Rinne Roos sopt zich de dijen en buik rood als ze loops is.
Geen plekjes dus maar volgens mij jeukt het wel, anders deed ze dat niet. :19:

Dus ja, herkenbaar.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief

Marjoleine schreef:Rinne Roos sopt zich de dijen en buik rood als ze loops is.
Geen plekjes dus maar volgens mij jeukt het wel, anders deed ze dat niet. :19:

Dus ja, herkenbaar.
Eva ook dus. En ze krabt erbij aan de basis van haar borstkas onder de buik. Daar kan ze met de achterpoten bij. De dijen sopt en bijt ze aan. Dus precies dezelfde plaatsen als ik het zo hoor. Ik zal eens kijken of ik er iets op durf te smeren. Liever niet omdat ik weet dat Eva een obsessieve hond kan zijn met dat soort dingen en nooit opgeeft :pffff: . Die kan dan bedenken dat die zalf er hoe dan ook vanaf moet en wel zo dat ze niks meer ruikt en proeft. Dus dan zou het erger kunnen worden bij haar :N:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

massam schreef:als ze trouwens zo op die 18/24 maanden (hémels! :ok: ) blijft zitten
Oneerlijk :roll:

Izzie zit meer aan haar oren te krabben als ze loops is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik hoop dat het bij Jazz ook zo lang duurt.. die is nu 13 maanden en nog niet loops geworden :F:
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Komt mij redelijk bekend voor. Frencey is niet echt jeukerig tijdens loopsheden maar ze wordt gewoon bijna kaal :19:
Hormonen zijn maar rare dingen :piew:
Groetjes,
Wendy
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Abby krabt sinds anderhalve maand ook veel. Vorige week is ze loops geworden en nu is het duidelijk minder. Ik vroeg mij ook al af of er een verband tussen zat.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

ja ik herken dat bij Hera wel.
Die krabt veel meer als ze loops moet worden. Ook haar vacht is dan echt slecht, gewoon dof en heel veel haar uitval.
Na de loopsheid krijgt ze dan weer een vacht om door een ringetje te halen.....
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

De stafford van vrienden van mij heeft dit ook en dan in heftige mate. Een soort bultjes waar korstjes op komen die kapotgekrabt worden.Wordt iedere loopsheid erger lijkt het wel. Volgens hun DA komt het vooral bij staffords vaker voor en wordt het veroorzaakt doordat de hormoonhuishouding veranderd op dat moment.Hij raadde dan ook aan om de hond niet meer loops te laten worden dmv een anti loopsheid injectie of een sterilisatie.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Nanna schreef:
SuzieC1970 schreef: Volgens hun DA komt het vooral bij staffords vaker voor en wordt het veroorzaakt doordat de hormoonhuishouding veranderd op dat moment.Hij raadde dan ook aan om de hond niet meer loops te laten worden dmv een anti loopsheid injectie of een sterilisatie.
Nee, want dáár verandert de hormoonhuishouding helemáál niet van :smile: :smile:
Ja, tuurlijk veranderd de hormoonhuishouding dan maar dat was dan juist positief volgens hem. Dan was je de schommelingen in de hormoonspiegel kwijt en daar had hij bij vergelijkbare gevallen hele goede ervaringen mee...
Angelcollies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotseherder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelcollies »

Een van mijn teven heeft dat ook maar dan net na de loopsheid , en dat word dan meestal een hot-spot :ugh: ook nu heeft ze weer een klein hot-spotje van de jeuk ( ze zit nu in de periode na de loopsheid )
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

De jeuk herken ik niet. Wel had Indy een enorme lelijke vacht toen ze loops was. Veel verharen.
Nu zit ze weer netjes in haar vachtje. Hormonen kunnen veel teweeg brengen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ja, Juul hier ook. Nooit last van hotspots of andere ellende gehad maar de laatste 2 jaar heeft er na haar loopsheids steevast eentje en is ze sowieso wat jeukerig. Heel herkenbaar dus allemaal.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Kali had altijd een vieze vettige vacht als ze loops was, een hele witte vette waas zat er dan overheen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”