Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het zwaard van Damocles

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ilse met haar witte
Zeer actief

Het zwaard van Damocles

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Al een tijdje denk ik dat onze poes Chanel Diabetes heeft. Bij een aantal vrienden heb ik ook poesen met diabetis gezien, zij deden er niets aan omdat het zo'n vreselijk gedoe is wat de kwaliteit van poes ook niet verbeterd. Eén van die poezen loopt er al 8 jaar onbehandeld mee door in redelijk goede gezondheid, de andere is na 3 maanden ingeslapen. Nu zie ik bij chanel haar vacht hard achteruit gaan en ze heeft een nattende wond.

Het is tijd mijn hoofd uit het zand te halen en nu ga ik er mee naar de DA. Met lood in mijn schoenen een beetje eigenlijk, bang voor het antwoord. In gedachte ben ik als bezig hoe ik dat aan mijn kindertjes ga vertellen en het verdriet van die twee én de zware taak dat ik misschien tegen de wens van hen Chanelleke toch moet laten inslapen misschien.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Het zwaard van Damocles

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ik snap dat je je zorgen maakt maar ik denk wel dat je iets te ver op de zaken vooruit loopt, eerst maar eens horen wat de DA zegt toch?
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

het is best goed tebehandelen hoor... zou eerst maar de da even afwachten en kijken wat die zegt.
Afbeelding
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

Diabetes bij katten is heel goed te behandelen d.m.v. het spuiten van caninsulin(2x per dag).
Ik heb zelf een kat met diabetes en toen dat 2 jaar terug geconstateerd werd, schrok ik ook heel erg. Het behandelen met insuline vergt wat aanpassingen in je dagelijkse routine maar is echt heel goed te doen.
Ik ben toentertijd gelijk op zoek gegaan naar info en kwam toen terecht op het Suikerkatten forum http://www.forum.suikerkatten.nl.
Daar zitten allemaal mensen die een kat met diabetes hebben of hebben gehad en dus ook de nodige ervaring hebben met het behandelen van diabetes.
Verder staat er een schat aan informatie op de site.

Ga aub snel met je kat naar de dierenarts en laat een bloedsuiker bepalen en een fructosamine test doen.
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Op zaken vooruit loop ik wel vaker... :ugh: Heeft iets met mijn behoefte controle te hebben te maken vrees ik :F:

Ben zojuist geweest met poeslief. Suiker, nieren en algemeen bloedbeeld is goed, schildklier uitslagen hoor ik morgen :U:
Is ze gewoon oud dan maar? Ze ziet er niet uit, slechte vettige vacht die openstaat en ze is constant in de rui. Ze houdt haar vacht zelf ook niet goed bij, en ze gaat niet meer naar buiten. Ze is 11 jaar. :U:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Fijn dat het geen suiker is, want al is het goed te behandelen, het is toch een heel beslag op je leven (vind ik). Hopelijk is er iets anders te vinden, want 11 is op zich niet echt oud voor een kat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”