Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Koppen XL: Het Verhaal van Bandit

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Koppen XL: Het Verhaal van Bandit

Ongelezen bericht door Maxine »

Ik weet niet hoeveel van jullie naar de Belgische zender 'één' kijken.
Vorige dinsdag kwam er een documentaire op Koppen XL. Dit keer ging het over het verhaal van Bandit.

Bandit is een hond die gedwongen is moeten achterblijven tijdens orkaan Katrina terwijl zijn baasje gered werd. Het baasje ging na de orkaan op zoek naar Bandit maar die bleek al geadopteerd te zijn door een ander gezin. Een jaar na de orkaan konden Bandit en zijn baasje dan toch herenigd worden.

Samenvatting:

"De doortocht van orkaan Katrina door New Orleans heeft niet alleen de mensen van de stad, maar ook de dieren zwaar getroffen. Vijf jaar na de ramp zijn nog steeds heel wat baasjes op zoek naar hun huisdier. Maar sommige dieren, zoals Bandit, hebben ondertussen al een nieuwe thuis gevonden. Het verhaal van Bandit, op dinsdag 31 augustus in 'Koppen XL'.

Vijf jaar geleden raasde Katrina over New Orleans. De orkaan liet een spoor van vernieling achter. Zeker 1.800 mensen kwamen om en honderdduizenden werden dakloos. De tragische beelden staan voor altijd in ons geheugen gegrift. Maar slechts weinigen weten wat er met de huisdieren van New 0rleans is gebeurd.

'Koppen XL' brengt het verhaal van Bandit. Bandit is een van de vele honden die de inwoners noodgedwongen moesten achterlaten tijdens hun vlucht. Minstens honderdvijftigduizend dieren zijn verdronken, maar een onbekend aantal heeft het overleefd. Ze werden gered door een legertje vrijwilligers en verspreid over opvangcentra in heel Amerika.

Vele dieren werden geadopteerd terwijl hun baasje nog naar hen op zoek was. Malvin was een van die baasjes. De orkaan verwoestte alles wat hij had, en toen hij uiteindelijk naar zijn huis kon terugkeren, was ook zijn trouwe hond Bandit weg. Al snel bleek dat Bandit al een nieuw baasje had, maar die wil de hond niet meer teruggeven. Malvin is er het hart van in."

Heeft iemand deze documentaire nog gezien?
Het waren echt hartverscheurende beelden...
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Re: Koppen XL: Het Verhaal van Bandit

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

op animal planet hadden ze daar ook een programma over
dat ze die beesten aan het redden waren...

maar wat ik niet snap is dat je slaat zelf op de vlucht voor de orkaan...
dan neem je toch mee wat je dierbaar is...

waarom zou je zelf kunnen vluchten en je hond kunnen laten zitten...
als je nog instaat bent om te vluchten zonder heli boot of weet ik veel wat kan ie toch gewoon mee.. :19:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

StormenRoxy schreef:op animal planet hadden ze daar ook een programma over

als je nog instaat bent om te vluchten zonder heli boot of weet ik veel wat kan ie toch gewoon mee.. :19:
Nee, want er waren totaal geen huisdieren toegelaten in de opvangcentra voor mensen. Dat werd er ook in uitgelegd.
Er was ook een oude vrouw die haar labrador niet wou achterlaten toen de redders kwamen. De redders hadden toen tegen de vrouw gezegd dat ze haar gingen meenemen, hoe dan ook. En dat deden ze. Mevrouw is meegesleurd en heeft dus zo haar hond moeten achterlaten.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Maxine schreef:
StormenRoxy schreef:op animal planet hadden ze daar ook een programma over

Nee, want er waren totaal geen huisdieren toegelaten in de opvangcentra voor mensen. Dat werd er ook in uitgelegd.
Er was ook een oude vrouw die haar labrador niet wou achterlaten toen de redders kwamen. De redders hadden toen tegen de vrouw gezegd dat ze haar gingen meenemen, hoe dan ook. En dat deden ze. Mevrouw is meegesleurd en heeft dus zo haar hond moeten achterlaten.
dat werd er idd niet bij gezegd daar....
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik kijk weinig belgische tv. maar ken deze dingen wel van animal planet.

ik kan me voorstellen dat je met heli kan worden ``gered``. maar dat die hulpverleners niet je hond willen redden. tja, ik zou ook niet zonder mijn honden weg gaan. maar je weet het niet. als je een halve week zit op het dak van je huis, zonder eten en drinken. . . .

het verhaal van Bandit ken ik verder niet. wel het rescue verhaal van animal planet over deze ``verlaten``dieren.
ik kan me voorstellen dat zo`n hulporganisatie niet blijft wachten op een eventuele eigenaar.
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Heb het gezien, gelukkig dat Bandit toch weer thuisgekomen is. Maar het was idd een tranentrekkende docu.
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

StormenRoxy schreef:waarom zou je zelf kunnen vluchten en je hond kunnen laten zitten...
De mensen hadden geen keus, ze werden gewoon onder dwang in boten e.d. geloodsd.

Edit: soortgelijk antwoord al geplaatst.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ik heb hier toevallig vorige week een documentaire over gezien.

De mensen werden veelal door het leger uit huis gehaald, ze konden vrijwillig mee of onder dwang, maar meekomen zouden ze. En de dieren mochten pertinent niet mee. Ze waren ook nergens welkom.
Heel veel mensen zijn bezig geweest om die dieren te vangen en ergens onder te brengen. Alle asielen enz dichtbij zaten natuurlijk al snel vol, dus waren er oa kennels gebouwd op grasvelden, en de honden werden overgevlogen door het hele land.

Het is hier in principe zo dat je 5 dagen de tijd hebt om je dier te claimen, anders mag het asiel overgaan tot plaatsing.
Dus de asielen stonden in hun recht, en sommige zoektochten duurden maanden of zelfs langer dan een jaar. Je kan van een asiel niet verwachten dat hij ze hond zolang vasthouden. Probeer maar eens een zwarte kruising Lab te vinden, daar zijn er zo verschrikkelijk veel van.

Op het einde lieten ze nog wel doorschemeren dat de oude eigenaren vaak arm waren. Zo hadden de honden Heartworm (weet het Nederlandse woord er niet voor sorry), en hadden last van ongedierte.
De filmpjes die ze lieten zien bij de nieuwe eigenaren, daar vond ik de honden er veel beter op uitzien eerlijk gezegd.

http://www.minethemovie.com/ Hier kan je een stukje zien van Mine, de documentaire waar ik het over had.
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacintha »

Inc schreef:Zo hadden de honden Heartworm (weet het Nederlandse woord er niet voor sorry)
Hartworm :wink:

Heb inderdaad ook een aantal docu's erover gezien. Vind het treurig voor de oude eigenaren, alles zijn ze kwijt, inclusief hun dierbare huisdieren.....
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Je kan zoiets toch vermijden door je dier te chippen :19:
Of doen ze dat niet in amerika?
Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ja dat wel. Maar het is not niet zo standaard, behalve bij honden van goede fokkers en asieldieren.
Honden zoals mijn Diesel zijn dus niet gechipt.

Ik zei ook, dat het nogal typerend was dat de oude bazen helemaal niet zo geweldig waren, ze lieten ook maar drie voorbeelden zien maar die lieten het nogal afweten wat betreft de verzorging. Die dieren hebben het bij de nieuwe bazen veel beter.

Overigens, om hier een dier uit het asiel me te krijgen moet je van goede huize komen. Twee A-4tjes met vragen (hoe straf je de hond, hoeveel werk je, referenties van je DA, hoeveel uur werk je, heb je andere dieren, hoe woon je, een afgezette tuin=verplicht, referenties van vrienden en meer van dat). Plus dat ze een huisbezoek bij je komen doen.
Als je dan geluk hebt mag je de hond komen ontmoeten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”