Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Titer bepalen
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Titer bepalen
Noah is met het volgende ingeent:
Eurican op 1-9-2009. Noah was toen ruim 1 jaar oud.
Ze zou eigenlijk weer geent moeten worden, echter ben ik geen voorstander om haar vol te stoppen met troep. Ik weet dat mijn eigen DA het ene jaar grote cocktail doet en jaar erop kleine cocktail. Alleen is ze vorig jaar op mijn werk geent en niet door mijn eigen DA. Voor Weil ben ik volgens mij toch al te laat aangezien de zomermaanden voorbij zijn.
Nu zit ik te denken om titer te laten bepalen om te zien of ze voldoende anti stoffen heeft. Voor mijn werk is het eigenlijk verplicht het enten, maar als ik kan aantonen dat ze toch voldoende beschermd is, zal dat geen problemen geven.
Wat zijn ongeveer de kosten ervan? En doet elke DA het? Moet je het elk jaar doen?
Eurican op 1-9-2009. Noah was toen ruim 1 jaar oud.
Ze zou eigenlijk weer geent moeten worden, echter ben ik geen voorstander om haar vol te stoppen met troep. Ik weet dat mijn eigen DA het ene jaar grote cocktail doet en jaar erop kleine cocktail. Alleen is ze vorig jaar op mijn werk geent en niet door mijn eigen DA. Voor Weil ben ik volgens mij toch al te laat aangezien de zomermaanden voorbij zijn.
Nu zit ik te denken om titer te laten bepalen om te zien of ze voldoende anti stoffen heeft. Voor mijn werk is het eigenlijk verplicht het enten, maar als ik kan aantonen dat ze toch voldoende beschermd is, zal dat geen problemen geven.
Wat zijn ongeveer de kosten ervan? En doet elke DA het? Moet je het elk jaar doen?
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Titer bepalen
35 euro was ik kwijt (titerbepaling en bloedprikken erbij) per hond en mij werd geadviseerd dat elk jaar te doen. 
-
Lindsey
- Zeer actief
De bescherming van een als pup volledig geënte hond neemt heel langzaam af. Eens per twee jaar titeren is genoeg volgens mijn DA. Dus ja; ik zou titeren.
Op de site van NML health staat deze lijst met adressen.
Op de site van NML health staat deze lijst met adressen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt met de hond.
Bij sommige hondenscholen zijn entingen verplicht en neemt men geen genoegen met titerbepalingen. Op shows kom je zowiezo in de problemen.
Ik volg het schema van nobivac / intervet: Groot-Weil-Weil-Groot-weil-weil-enzovoorts.
En rabies om de 3 jaar. Die laat ik nooit tegelijkt zetten trouwens met de gewone entingen.
Ik ben er geen voorstander van om zomaar wat in de hond te doen, maar omdat ik incidenteel op shows kom (al was het maar als bezoeker) ben ik verplicht om te blijven enten. Met dit schema vind ik dat ook niet zo heel erg.
Verdiep je eens in Nobivac / Intervet?
Oh ja.. dierenartsen kennen dit soms nog niet.. of zeggen het niet te kennen..
Suzanne
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt met de hond.
Bij sommige hondenscholen zijn entingen verplicht en neemt men geen genoegen met titerbepalingen. Op shows kom je zowiezo in de problemen.
Ik volg het schema van nobivac / intervet: Groot-Weil-Weil-Groot-weil-weil-enzovoorts.
En rabies om de 3 jaar. Die laat ik nooit tegelijkt zetten trouwens met de gewone entingen.
Ik ben er geen voorstander van om zomaar wat in de hond te doen, maar omdat ik incidenteel op shows kom (al was het maar als bezoeker) ben ik verplicht om te blijven enten. Met dit schema vind ik dat ook niet zo heel erg.
Verdiep je eens in Nobivac / Intervet?
Oh ja.. dierenartsen kennen dit soms nog niet.. of zeggen het niet te kennen..
Suzanne
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
welke ervaring heb jij hiermee?Suzanne123 schreef:Op shows kom je zowiezo in de problemen.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Ik ben rond de 35 euro kwijt om te titeren.
En het ligt dan aan de uitslag wanneer ik weer terug moet komen. Meestal ligt dat tussen de 1,5 en 2,5 jaar.
En ik loop wedstrijden en ben regelmatig op shows te vinden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. In het buitenland vragen ze alleen om de rabies enting.
En het ligt dan aan de uitslag wanneer ik weer terug moet komen. Meestal ligt dat tussen de 1,5 en 2,5 jaar.
En ik loop wedstrijden en ben regelmatig op shows te vinden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. In het buitenland vragen ze alleen om de rabies enting.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Mijn honden moeten in oktober eigenlijk alleen de Weil hebben, dat heeft geen zin begrijp ik?duitse herder schreef: Voor Weil ben ik volgens mij toch al te laat aangezien de zomermaanden voorbij zijn.
Wat is dan de beste maand om Weil te laten zetten?
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Navraag bij RvB ;-(Rosita Compagner schreef:welke ervaring heb jij hiermee?Suzanne123 schreef:Op shows kom je zowiezo in de problemen.
Als men controleert en je hebt alleen een titerbepaling en geen geldig entingenboekje, dus met een geldig afgetekende enting kun je naar huis ;-(
Niet iedereen wordt gecontroleerd, althans in Ned. niet, maar in Duitsland en Belgie bijv. al wel. Titers worden dan niet geaccepteerd, dus shows in het buitenland kun je echt vergeten. In Ned. kan je geluk hebben en niet in de steekproef vallen.
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Weil "werkt" een maand of 4 - 6..Wenda schreef:Mijn honden moeten in oktober eigenlijk alleen de Weil hebben, dat heeft geen zin begrijp ik?duitse herder schreef: Voor Weil ben ik volgens mij toch al te laat aangezien de zomermaanden voorbij zijn.
Dus, de beste maand zou denk ik eindmaart / begin april zijn?
Suzanne
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik doe het jaarlijks.
Ze heeft alleen net vorige week voor eerst weer een cocktail gehad, dus nu hoef ik in ieder geval volgend jaar niet te titeren.
Vind het lastig te zeggen wat het precies kost, want het gaat altijd te gelijk met andere dingen en dan ben ik zeker een half uur tot een uur bij de DA.
Ze heeft alleen net vorige week voor eerst weer een cocktail gehad, dus nu hoef ik in ieder geval volgend jaar niet te titeren.
Vind het lastig te zeggen wat het precies kost, want het gaat altijd te gelijk met andere dingen en dan ben ik zeker een half uur tot een uur bij de DA.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik heb een vacci check laten uitvoeren, gewoon door mijn eigen DA.
Dan nemen ze bloed af, sturen ze op naar het lab en word er gekeken hoeveel antistoffen de hond nog heeft.
Wellicht interessant om het even na te vragen bij je eigen Da..
Toevoeging: ik was voor twee honden 110 euro kwijt, incl. bloedprikken.
Dan nemen ze bloed af, sturen ze op naar het lab en word er gekeken hoeveel antistoffen de hond nog heeft.
Wellicht interessant om het even na te vragen bij je eigen Da..
Toevoeging: ik was voor twee honden 110 euro kwijt, incl. bloedprikken.
Laatst gewijzigd door wendy71 op 03 sep 2010 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Goh ik loop toch echt shows in het buitenland.....Suzanne123 schreef:Navraag bij RvB ;-(Rosita Compagner schreef:welke ervaring heb jij hiermee?Suzanne123 schreef:Op shows kom je zowiezo in de problemen.
Als men controleert en je hebt alleen een titerbepaling en geen geldig entingenboekje, dus met een geldig afgetekende enting kun je naar huis ;-(
Niet iedereen wordt gecontroleerd, althans in Ned. niet, maar in Duitsland en Belgie bijv. al wel. Titers worden dan niet geaccepteerd, dus shows in het buitenland kun je echt vergeten. In Ned. kan je geluk hebben en niet in de steekproef vallen.
Suzanne
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
-
jeanine
- Actief
Navraag bij RvB ;-(
Suzanne[/quote]
Goh ik loop toch echt shows in het buitenland.....[/quote]
ik ben naast nederland in belgie en tsjechie geweest, niks geen last gehad, wel een up to date gezondheidsverklaring.
Suzanne[/quote]
Goh ik loop toch echt shows in het buitenland.....[/quote]
ik ben naast nederland in belgie en tsjechie geweest, niks geen last gehad, wel een up to date gezondheidsverklaring.

-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Dank je!Suzanne123 schreef:Weil "werkt" een maand of 4 - 6..Wenda schreef:Mijn honden moeten in oktober eigenlijk alleen de Weil hebben, dat heeft geen zin begrijp ik?duitse herder schreef: Voor Weil ben ik volgens mij toch al te laat aangezien de zomermaanden voorbij zijn.
Dus, de beste maand zou denk ik eindmaart / begin april zijn?
Suzanne
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva