Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over hondenbelasting
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Vraag over hondenbelasting
N.a.v. een ander topic bedacht ik mij gisteren dat ik dus Django nog niet heb aangegeven bij het gemeentehuis.
Nu wilde ik dat gisteren alsnog doen, dus ik belde eerst naar het gemeentehuis en zij zeiden dat ze het formulier wel zouden toesturen. Die heb ik nu net binnen maar ik moet ook invullen wat de naam en het adres is van de vorige eigenaren. Alleen: dat adres heb ik niet meer. Toen ik Django daar ophaalde wist ik heel zeker dat die hond daar hoe dan ook niet meer heen zou gaan, ook als t bij ons niet goed was gegaan in de proefperiode. Dus het adres leek mij verder niet van belang. Ik heb wel een emailadres, maar wil die mensen ook niet in de problemen brengen? Zij waren niet het type mensen dat hondenbelasting betaalt en een heffing over een paar jaar ineens is best veel.. Dus ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik in moet vullen? En is het erg dat ik het nu pas aangeef terwijl ik hem al 2 maanden heb? Of kan ik dan beter een datum van vorige week oid opgeven?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Vraag over hondenbelasting
Woonden de oude eigenaren in dezelfde plaats als jij?
Ik zou gewoon een vraagteken invullen denk ik (maar goed, wij hebben hier geen hondenbelasting)
Ik zou gewoon een vraagteken invullen denk ik (maar goed, wij hebben hier geen hondenbelasting)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als zij in een andere gemeente wonen dan zou ik alleen de plaatsnaam invullen want dat geldt denk ik alleen als contrôle of zij bijvoorbeeld terecht de hondenbelasting hebben opgezegd.
Overigens mag je enkele weken wachten met aangifte want het zou anders ook zo zijn dat iemand een nest puppen gelijk moet aangeven of een logée.
Overigens mag je enkele weken wachten met aangifte want het zou anders ook zo zijn dat iemand een nest puppen gelijk moet aangeven of een logée.
Sandra

-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Wat je niet weet kun je niet invullen, een vraagteken dus.
En die 2 maand is echt niet erg hoor.
Zijn zoveel mensen die het dan pas doen, dus gewoon maar eerlijk invullen, maken ze geen probleem van lijkt mij zo.
Ik deed het pas naar 4 maanden geen probleem, nooit iets van gehoord.
En die 2 maand is echt niet erg hoor.
Zijn zoveel mensen die het dan pas doen, dus gewoon maar eerlijk invullen, maken ze geen probleem van lijkt mij zo.
Ik deed het pas naar 4 maanden geen probleem, nooit iets van gehoord.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik deed het pas na een half jaar en vulde toen gewoon een datum in van die maand..scheelt weer een half jaar 

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Gewoon de datum invullen dat je hem hebt gekregen en bij adres vorige eigenaar "onbekend"invullen.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik zou de datum van nu invullen... 
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Naima
- Zeer actief
Haha ik gok dat ze dat niet zomaar geloven. Als ik 'onbekend' invul bij het adres (de vorige eigenaren wonen niet in deze gemeente en ook niet in deze streek maar vlakbij onze oude woonplaats), zullen ze daar dan geen vragen over stellen?Nanna schreef:De hond is aan komen lopen. Makkelijk zat.
- Moos
- Zeer actief
Dat denk ik ook. Ik zou gewoon "onbekend" invullen, of het leeg laten ofzo. Als ze daar een probleem mee hebben hoor je het vanzelf wel, maar ik denk het haast niet.Nanna schreef:Ik schat zomaar dat het ze geen ene donder kan schelenExpecting schreef:Haha ik gok dat ze dat niet zomaar geloven. Als ik 'onbekend' invul bij het adres (de vorige eigenaren wonen niet in deze gemeente en ook niet in deze streek maar vlakbij onze oude woonplaats), zullen ze daar dan geen vragen over stellen?Nanna schreef:De hond is aan komen lopen. Makkelijk zat.

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
Inderdaad, gewoon onbekend invullen of vraagteken. En zou ook gewoon de datum van nu invullen..
Ze komen echt niet vragen of je de hond al langer had hoor.
Ze komen echt niet vragen of je de hond al langer had hoor.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Al zou ik het weten dan vulde ik het nog niet in, vragen staat vrij maar ze hebben er tenslotte niets mee te maken.Expecting schreef:Haha ik gok dat ze dat niet zomaar geloven. Als ik 'onbekend' invul bij het adres (de vorige eigenaren wonen niet in deze gemeente en ook niet in deze streek maar vlakbij onze oude woonplaats), zullen ze daar dan geen vragen over stellen?Nanna schreef:De hond is aan komen lopen. Makkelijk zat.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik denk dat als je keurig betaalt het niemand wat kan schelen waar die hond vandaan komt..

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Dit dus.Nanna schreef:Ik schat zomaar dat het ze geen ene donder kan schelenExpecting schreef:Haha ik gok dat ze dat niet zomaar geloven. Als ik 'onbekend' invul bij het adres (de vorige eigenaren wonen niet in deze gemeente en ook niet in deze streek maar vlakbij onze oude woonplaats), zullen ze daar dan geen vragen over stellen?Nanna schreef:De hond is aan komen lopen. Makkelijk zat.
Gewoon onbekend invullen.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Ik zou , al wist ik het adres nog wel, weigeren om dit in te vullen.
Het gaat ze helemaal niks aan waar ik mijn hond, of andere dieren/ spullen koop.
Ze mogen blij zijn dat ik keurig meld dat ik een hond heb.
Wat voor 1, hoe oud, wat voor kleur, geslacht, etc gaat ze ook niks aan.
Het bedrag veranderd er ja ook niet door.
Ze willen tegenwoordig alles van je weten, vroeger was een belletje genoeg.
Het gaat ze helemaal niks aan waar ik mijn hond, of andere dieren/ spullen koop.
Ze mogen blij zijn dat ik keurig meld dat ik een hond heb.
Wat voor 1, hoe oud, wat voor kleur, geslacht, etc gaat ze ook niks aan.
Het bedrag veranderd er ja ook niet door.
Ze willen tegenwoordig alles van je weten, vroeger was een belletje genoeg.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik vind ook dat het ze niks aangaat
Sterker nog ik vind die hele hondenbelasting belachelijk!!!
Pas kregen we bij mn ouders iets van de gemeente, ze gaan extra streng opletten op de aanlijnplicht en het opruimen van hondenpoep
De gemeente kan de hondenbelasting betalende eigenaren helaas niet tegemoed komen met bijvoorbeeld een uitren plek, nee dat is te duur!!!
Stond er letterlijk in!!!
Maar wel voor jan met de korte achternaam een gemeentehuis afbreken en weer opnieuw opbouwen!
Pas kregen we bij mn ouders iets van de gemeente, ze gaan extra streng opletten op de aanlijnplicht en het opruimen van hondenpoep
De gemeente kan de hondenbelasting betalende eigenaren helaas niet tegemoed komen met bijvoorbeeld een uitren plek, nee dat is te duur!!!
Maar wel voor jan met de korte achternaam een gemeentehuis afbreken en weer opnieuw opbouwen!

- Vince
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
- Contacteer:
Ja erg he, hier in Amersfoort wordt de strijd ook al tijden gevoerd. Wij horen 5 september of ze een deel van het park bij ons in de buurt hondvriendelijk gaan maken, ben benieuwd!Ayurveda schreef:Ik vind ook dat het ze niks aangaat
OT: Ik denk dat ze met de gegevens van de vorige eigenaar hooguit willen controleren of de vorige eigenaar ook belasting heeft betaald. Mijn motto is altijd bij al die overbodige informatie die instellingen willen weten: vind ik het niet nodig voor wat ik aanvraag / indien, dan vul ik het niet in, ook al is het bekend
-
Marion.
Nee hoor, niks invullen. Ze mogen al blij zijn dat je je hond aangeeft, wie de vorige eigenaar was gaat ze geen donder aan. En gewoon de datum van vandaag invullen hoor, gooi je alvast 2 maanden minder geld in de Algemene Middelen-pot.
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ik heb bij onze hond ook gewoon de plaats neergezet en geen adres.
Wat je niet weet ,weet je niet. Dat is toch niet iets wat je onthoudt. Tenminste ik niet.
Als je maanden wacht op een pup en bij een fokker bent, ja dan weet je dat gewoon. Maar ik denk dat heel veel mensen of een kruizing hebben, of de hond vinden via via of via marktplaats. Dus dan ga je er heen en vaak haal je het hondje dan.
Tja dan onthou ik dus het adres niet.
Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad dat ik dat niet wist.
Wat je niet weet ,weet je niet. Dat is toch niet iets wat je onthoudt. Tenminste ik niet.
Als je maanden wacht op een pup en bij een fokker bent, ja dan weet je dat gewoon. Maar ik denk dat heel veel mensen of een kruizing hebben, of de hond vinden via via of via marktplaats. Dus dan ga je er heen en vaak haal je het hondje dan.
Tja dan onthou ik dus het adres niet.
Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad dat ik dat niet wist.
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ik heb het trouwens ook niet ingevuld bij toen ik dus onze pup haalde bij een fokker en daar dus al maanden kwam.
Vind ook dat het hun gewoon niet aangaat. Ik betaal belasting en daarmee vind ik dat ik mijn plicht heb gedaan. Onnodig dat ze weten waar ik mijn hond vandaan haal.
Vind ook dat het hun gewoon niet aangaat. Ik betaal belasting en daarmee vind ik dat ik mijn plicht heb gedaan. Onnodig dat ze weten waar ik mijn hond vandaan haal.
- Naima
- Zeer actief
Dat is waar, de brief is inmiddels op de posten heb idd de datum van de dag van aanrvraag ingevuld (de dag dat ik belde voor het formulier). En hoe dan ook hebben ze pech dat ik per saldo met mijn gezin meer kost dan opbreng lol. Heb mijn oudste zoontje op begeleid vervoer gekregen met op de vrijdagmiddag een taxiMarion. schreef:Nee hoor, niks invullen. Ze mogen al blij zijn dat je je hond aangeeft, wie de vorige eigenaar was gaat ze geen donder aan. En gewoon de datum van vandaag invullen hoor, gooi je alvast 2 maanden minder geld in de Algemene Middelen-pot.
-
manuela
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shih-tzu
Heb toevallig net iemand hier aan de deur gehad
Kwam voor een ander persoon die op mijn adres vorige week 6 honden had aangegeven
Terwijl ik er maar 3 heb!
Dus dit laten zien ook de papieren
En alles is gelukkig goed nu!
Kwam voor een ander persoon die op mijn adres vorige week 6 honden had aangegeven
Terwijl ik er maar 3 heb!
Dus dit laten zien ook de papieren
En alles is gelukkig goed nu!