Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slechts een hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

slechts een hond

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

Zo af en toe vertellen mensen mij, ach joh, het is "slechts" een hond.
Ze zien de tijd en geld gespendeerd in "slechts" een hond en ze begrijpen het niet.
Uur naar uur gaat voorbij en mijn enige gezelschap is "slechts" een hond.
Mijn trotse momenten waren met “maar” een hond en ook mijn droevigste momenten waren bij “maar” een hond.
Maar in die donkere dagen was het de tedere aanraking van "slechts" een hond die me kracht gaven en motiveerden om door te gaan.
"Slechts" een hond brengt medeleven en geduld bij mij omhoog waardoor ik een beter persoon ben geworden.
Door "slechts" een hond sta ik vroeg op, maak ik lange wandelingen en kijk ik verlangend uit naar de toekomst.
Voor mensen zoals ik is het niet "slechts" een hond maar een belichaming van alle hoop en dromen voor de toekomst, menige blijde herinnering uit het verleden en pure blijdschap voor het heden.
Slechts een hond brengt al het goede in mij omhoog en leidt mij af van alle zorgen van de dag.

bron: st bernard forum
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: slechts een hond

Ongelezen bericht door ranetje »

Zo zie je wat "slechts" een hond kan bereiken :ok:

Ik denk dat het slechts zo bedoeld is Nanna :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

Nanna schreef:
heavenlysaints schreef: Voor mensen zoals ik is het niet "slechts" een hond maar een belichaming van alle hoop en dromen voor de toekomst. Slechts een hond brengt al het goede in mij omhoog en leidt mij af van alle zorgen van de dag.
Ik vind dat nogal wat druk op een hond leggen :N:
Als je in alles op slechts die hond gefocust bent heb je imo een vrij armetierig leven.

Maar goed, zo zal het wel niet bedoeld zijn. :wink:

tja mss wel ja,
maar een hond zal je ook niet beoordelen,
een mens wel, daarom blijft een hond een leven lang leuk,
en een mens niet
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:
heavenlysaints schreef: Voor mensen zoals ik is het niet "slechts" een hond maar een belichaming van alle hoop en dromen voor de toekomst. Slechts een hond brengt al het goede in mij omhoog en leidt mij af van alle zorgen van de dag.
Als je in alles op slechts die hond gefocust bent heb je imo een vrij armetierig leven.

soms maak je wel eens een wat moeilijkere periode door. bv, als je ziek bent, ontslag hebt gekregen, je gaat scheiden etc.
en dan betekent een kameraadje als een hond heel veel voor je.
omdat deze uitgelaten moet worden, moet je bijvoorbeeld wel je bed uit, aankleden enz. en dan brengt een hond veel vreugde met zich mee.

ik kan het wel snappen :wink:
en daar hoef je geen druk voor op de hond te leggen. hoogstens legt de hond druk op jou. omdat het verzorging nodig heeft. en je als mens in een moeilijke periode uit je isolement komt.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

heavenlysaints schreef:
Nanna schreef:

tja mss wel ja,
en een mens niet
Kom zeg, zo erg zijn mensen niet (altijd) hoor!
Mijn hond betekend heel erg veel voor mij en is een groot deel van mijn leven, maar ik kan me niet echt vinden in het stukje. :klaar:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik kan me best voorstellen dat er momenten zijn dat je dat zo voelt, maar hopelijk trek je die filosofie niet door in je hele leven. Dat zou erg armoedig zijn,er zijn enorm veel leuke lieve mensen, je moet er echter zelf wel voor open staan.
Alles bij een hond leggen is dan weer te makkelijk :wink: Vergeet niet dat, als je die hond bv. herplaatst, hij weer net zo vrolijk van zijn nieuwe baas geniet.Dus ook hondenliefde moet je niet te groot maken.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Nou noem mij armoedig of wat dan ook maar Roos betekend voor mij veel meer dan wie dan ook. Ik kan haar simpelweg niet vergelijken met vrienden of familie omdat haar eeuwige vriendschap en steun veel meer voor mij betekend dan van wie dan ook, ik heb veel meegemaakt en weet dat ik niemand blindelings kan vertrouwen als dat ik bij mijn hond doe. Als ik eens blij ben is ze blij met mij. Als ik eens verdrietig ben is ze al net zo verdrietig. Ze zal nooit zeggen "Ah stel je niet aan" of "ik heb geen zin in jou". Uiteraard kan ze niet praten. Maar haar lichaamstaal zegt genoeg. En ik heb daar gewoon ontzettend veel steun aan. Natuurlijk doe ik leuke dingen met vrienden en familie en dat maakt mij ook gelukkig, maar de écht gelukkige momenten, waarop ik het gevoel heb dat er nooit meer iets mis kan gaan, heb ik als ik met mijn hond in mijn armen in het gras lig en even niet hoef na te denken over de mensenwereld.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nanna schreef:Ik ben ook dol op mensen hoor.
Iemand die aankomt met "als je mensen leert kennen ga je dieren liefhebben" daar ies ik eerlijk gezegd een beetje van.
Ik hou niet zo van dat depressieve.
Ik ga met Nanna mee. :wink:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Als je hond (veel) meer voor je betekent dan de mensen om je heen, dan ligt dat aan die mensen of aan jezelf. Ik kan heel goed begrijpen dat je in moeilijke periodes steun zoekt bij je huisdier, en je vind dat daar dan ook want een dier oordeelt niet. Maar ik ben heel blij dat de band met mijn familie en vrienden zo goed is dat ik ze nooit lager zal inschatten dan mijn dieren. Ook al betekenen mijn dieren enorm veel voor me, mijn partner, mijn beste vriendin, mijn ouders, die vind ik toch belangrijker. En daar ben ik eigenlijk best blij om, dat ik zo'n goede kring van mensen om me heen heb. Wat niet wil zeggen dat ik niet van mijn dieren hou, en dat ik niet alles voor ze zou doen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Mijn dieren betekenen ook heel veel voor mij, maar als puntje bij paaltje komt gaan mensen voor. Ik had Yentle net een paar dagen en toen was er een noodgeval in de familie waar ik toch echt even voor moest opdraven à la minute. En dan gaat dat toch voor.
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Nanna schreef:
heavenlysaints schreef: maar een hond zal je ook niet beoordelen,
en een mens niet
Ik ben ook dol op mensen hoor.
Iemand die aankomt met "als je mensen leert kennen ga je dieren liefhebben" daar ies ik eerlijk gezegd een beetje van.
Ik hou niet zo van dat depressieve.
Ik heb iets waar ik voor moet zorgen, die altijd blij is al ben ik maar een paar minuten uit huis geweest, om mijn kliko buiten te zetten. Een hond geeft onvoorwaardelijk liefde. Verklaar mij maar gek, maar sorry, mensen kunnen me gestolen worden, uitgezonderd mijn twee zoons schoondochters en mijn kleinzoon.
Iedereen heeft het tegenwoordig druk, lopen zichzelf voorbij.
Waar is de gezelligheid van vroeger gebleven.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:

:cry: :smile: :smile:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

heavenlysaints schreef:
Nanna schreef:

tja mss wel ja,
en een mens niet
gelukkig heb ik wel een mens ( zelfs meerdere) die een leven lang leuk blijven. Op die vuile sokken na dan :F: , maar goed DE hond maakt hier ook met grote regelmaat een bende.
Groetjes Ilse
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Leonie »

heavenlysaints schreef: een mens wel, daarom blijft een hond een leven lang leuk,
en een mens niet
Wat zal je partner blij met je zijn. :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ik vind dat ook van die dood doenertjes .
Als je mensen leert kennen ga je van honden houden.
Geef mij portie maar aan fikkie hoor.
Ik ben mishandeld, verwaarloost , sexueel misbruikt ,kindertehuisen en opvang en op straat gewoond als prepuber en noem het maar op ,maar ik vind mensen nog steeds heel leuk en interessant en ik heb ze ook nodig.
Mijn emoties kan ik delen met mensen en niet met honden.

Als je dat soort uitspraken doet ,en dan erbij zetten maar mijn kinderen of jantje of pietje niet dan lijkt het net of je je eigen selecte groepje als een beter mens neerzet.
Honden hebben geen keus zoals een mens dus dan moet je ze ook niet hoger aanslaan dan dat zij zijn.

Maar wat doet iemand die meer van honden houd en mensen lager aanslaat op een forum met mensen emoties uit te delen.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Wat een depressief gedoe hier. En wat een vreemde uitspraken! Ik snap niet hoe je je hond boven al je vrienden en familie kan zetten. Maar ja, als je dat doet veronderstel ik dat die persoon zowizo al niet veel vrienden heeft en een slechte band met de familie. :19:

Bij mensen moet je nu eenmaal wat meer moeite doen om ze te leren kennen dan bij een hond.
Blijkbaar kunnen of willen sommigen die moeite niet nemen.

Een hond beoordeeld je niet? Ha! En al die honden die bijvoorbeeld schrik hebben van mannen met een zware stem? Die staan met hun staart tussen hun poten te bibberen als jij (verondersteld dat 'jij' een grote stevige vent bent) voorbij komt gewandeld.

Ik hou enorm veel van honden maar mensen gaan voor, lekker cru gezegd.

"Sorry, oma, ik kan je nu niet komen troosten omdat opa is overleden. Ik wou namelijk net de hond gaan uitlaten."

"Nee, ik moet je hulp niet. Ik blijf hier wel lekker aan de rand van deze klif bengelen. Ik vertrouw je niet. Ik wacht hier wel tot mijn hond me komt redden."

"Tja, zoon, aangezien er maar twee plaatsen zijn in de reddingsboot moet jij maar hier achterblijven. Mammie houdt nu eenmaal meer van Fifi dan van jou."
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Het leuke van honden is dat je ze juist helemaal niet kan vergelijken met mensen :cool2: Honden steken vrij eenvoudig in elkaar " wat you see is wat you get" Dat maakt de omgang met honden heel oprecht.
Mensen zijn vrij complex in hun gedrag en hebben meerdere (tegenstrijdige)doelen, belangen en emoties dus dat vraagt ook meer van jezelf. Ik word zelf erg rustig en relext van mijn honden, lekker eenvoudig leven in de de buitenlucht :D Maar ik ben wel een mens, ik heb andere mensen nodig om me te ontwikkelen, om me aan te meten, voor feedback, voor de liefde en voortplanting en andere dingen die je niet met je hond doet :tongue:
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

mariaa schreef:Het leuke van honden is dat je ze juist helemaal niet kan vergelijken met mensen :cool2: Honden steken vrij eenvoudig in elkaar " wat you see is wat you get" Dat maakt de omgang met honden heel oprecht.
Mensen zijn vrij complex in hun gedrag en hebben meerdere (tegenstrijdige)doelen, belangen en emoties dus dat vraagt ook meer van jezelf. Ik word zelf erg rustig en relext van mijn honden, lekker eenvoudig leven in de de buitenlucht :D Maar ik ben wel een mens, ik heb andere mensen nodig om me te ontwikkelen, om me aan te meten, voor feedback, voor de liefde en voortplanting en andere dingen die je niet met je hond doet :tongue:
Daar sluit ik me volledig mee aan. :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

En toch vind ik het een mooi geschreven stukje.

Het laat alleen maar zien dat een hond niet 'maar' een hond is.
Dat zo'n dier een groot deel van je leven naast je heeft gestaan.
Dat je hond er in goede en slechte tijden was.
En dat je dus van hem houdt.

En als je hem/haar verliest, dat dat veel verdriet met zich meebrengt, want het was niet 'maar' een hond.
:zweep:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Paulala schreef:En toch vind ik het een mooi geschreven stukje.

En als je hem/haar verliest, dat dat veel verdriet met zich meebrengt, want het was niet 'maar' een hond.
Natuurlijk, ik vind de moraal van het stukje ook heel mooi en het is waarschijnlijk de bedoeling te tonen dat de liefde voor je hond veel dieper gaat dan wat sommigen denken. Maar dit:
Door "slechts" een hond sta ik vroeg op, maak ik lange wandelingen en kijk ik verlangend uit naar de toekomst.
Als je enkel nog voor je hond opstaat en naar de toekomst kijkt... Dan moet je dringend je leven wat positiever gaan bekijken denk ik.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

sTefaniA schreef:
Als je enkel nog voor je hond opstaat en naar de toekomst kijkt... Dan moet je dringend je leven wat positiever gaan bekijken denk ik.
Grappig hoe verschillend mensen dingen kunnen lezen/opvatten.

Ik lees nml iets heel anders.
Vroeg opstaan in het weekend bijvoorbeeld, zou ik niet doen als ik geen honden had, dus ik sta dan idd vroeg op door de honden.
En lange wandelingen zou ik ook niet maken als ik geen honden had.

Ik lees het ook eigenlijk niet op een manier alsof dit enkel en alleen maar door een hond komt, maar méde door de hond.
Gewoon als een soort tegenwicht op het feit dat sommige mensen het 'maar' een hond vinden.

Dus iedereen leest het in een ander 'kader'
:zweep:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Maxine schreef:Wat een depressief gedoe hier. En wat een vreemde uitspraken! Ik snap niet hoe je je hond boven al je vrienden en familie kan zetten. Maar ja, als je dat doet veronderstel ik dat die persoon zowizo al niet veel vrienden heeft en een slechte band met de familie. :19:

Bij mensen moet je nu eenmaal wat meer moeite doen om ze te leren kennen dan bij een hond.
Blijkbaar kunnen of willen sommigen die moeite niet nemen.

Een hond beoordeeld je niet? Ha! En al die honden die bijvoorbeeld schrik hebben van mannen met een zware stem? Die staan met hun staart tussen hun poten te bibberen als jij (verondersteld dat 'jij' een grote stevige vent bent) voorbij komt gewandeld.

Ik hou enorm veel van honden maar mensen gaan voor, lekker cru gezegd.

"Sorry, oma, ik kan je nu niet komen troosten omdat opa is overleden. Ik wou namelijk net de hond gaan uitlaten."

"Nee, ik moet je hulp niet. Ik blijf hier wel lekker aan de rand van deze klif bengelen. Ik vertrouw je niet. Ik wacht hier wel tot mijn hond me komt redden."

"Tja, zoon, aangezien er maar twee plaatsen zijn in de reddingsboot moet jij maar hier achterblijven. Mammie houdt nu eenmaal meer van Fifi dan van jou."
Dat jij dat nou niet begrijpt moet je mensen niet zielig of triest noemen. Ik ken mijn vrienden en familie door en door, zo vaak met ze gekletst, bij ze geslapen, met ze gereisd, etcetera. Ik hou heel veel van ze! Ik heb een goede band met mijn familie (met sommigen dan). Ik heb 6 vrienden. Échte vrienden. Vrienden zijn voor mij geen klets vrienden, vrienden zijn de mensen bij wie ik hard kan lachen of uithuilen. Die altijd voor me klaarstaan. Maar ik zeg je eerlijk dat mijn hond meer voor mij betekend. Dat heeft niks te maken met mijn sociale kring. Dat heeft meer te maken met mijn aard. Ik hou meer van de natuur en dieren, dan van de mens. Mensen kunnen je pijn doen. Al is het onbedoeld. Mensen kunnen een belangrijk examen hebben en geen tijd voor je hebben. Ik voel me goed bij mijn hond. Ik ben triest. Maar niemand weet wat voor band wij hebben, zeker niet via een beeldscherm.

Ik heb het niet over dat ik niet keihard om mijn opa ga huilen als hij overlijd. Dat heeft er niks mee te maken. Ik hou van opa. En van oma. In dat soort gevallen ga ik niet even met mijn hond wandelen. Maar als mijn hond dood gaat.., sorry, dan ben ik veel verdrietiger. Ik hoop nooit te moeten kiezen maar ik zal altijd voor mijn hond gaan. Het is niet 'maar' een hond, een sportbeest of een fokbeest , nee het is mijn beste vriend. Triest he?

Ik ben mijn tijd hier toch aan het verdoen dit uit te leggen aan jullie, jullie zullen het toch nooit begrijpen, en misschien maar goed ook anders worden jullie ook al zo 'triest'.
Afbeelding
hondenvriend
Actief
Mijn ras(sen): bullterrier

Ongelezen bericht door hondenvriend »

mijn honden zijn m,n beste vrienden. ze zijn altijd blij als ze me zien. volgen me overal. verdedigen en beschermen me met hun leven als dat nodig mocht zijn
en ze troosten me als ik verdrietig ben. en ze belazere me nooit.

als er 1 iemand hier op het forum is die zo,n vriend als mens heeft is het veel
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik denk dat het iets over jezelf zegt als je liever kiest voor hondenliefde.Voor liefde die van jou afhankelijk is dus.Want daarom schenkt een hond jou zijn liefde.
En verder vind ik het geen vergelijking. De liefde voor een dier is op een totaal ander vlak dan die van mensen onderling.Daarmee hoeft het een het ander niet uit te sluiten.
Als je weinig ophebt met je medemens is dat een karaktertrek die niets met honden te maken heeft.
Dan ben je teleurgesteld, verbitterd misschien, of simpelweg niet in staat je medemens naar waarde te schatten.Dat kan, dat komt voor, ik veroordeel hier dus niemand mee :wink:
Ik heb alleen ooit ondervonden hoe vreselijk pijnlijk het kan zijn als iemand meer van honden houdt dan van medemensen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Zo lees ik dit stuk ook, en dan niet eens mbt tot alleen maar hond, ik had een konijn die dertien jaar bij me was.
Drie levensfases met me meegegaan, ook toen ik op eigen benen ging staan verhuisde hij mee met me..
Het moment dat ik pa en ma belde met de mededeling "Gul is dood.... :jank: " was ik zo blij dat pa direct in de auto is gestapt naar me toe... en niet zei van gut meid.. het is maar een dier hoor..
Ma liep bij het zoveelste dier dat dood ging en mij in tranen zag altijd "en daarom wil ik geen beesten :boos: "
Het is geen vervanging van menselijke wezens, maar met sommige dieren is gewoon echt een speciale band... de ene rat was de ander ook niet.. en Piet de parkiet die veertien jaar lief en leed met onze familie deelde deed pa en ma ook wel wat.. net als dat Pa tranen in de ogen krijgt als hij het over Finn heeft of naar hem kijkt.. :19: met Bluf heeft hij dat niet..
Maar ik denk wel dat ze inmiddels begrijpen dat mijn dieren me heel veel waard zijn. Dat had ik van kind af aan al.
En ik had genoeg vriendjes en vriendinnetjes maar mijn beestjes waren gewoon ook deel van mijn leven, dat zal altijd zo blijven.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik snap het stukje wel ..... "maar" een hond; dat werd ook gezegd toen mijn vorige hond overleden was ..... moet je zelf stikvol verdriet zitten en moet iemand dat zo tegen je zeggen :devil: Nee, het was niet "maar" een hond, het was mijn hond!!
En daarbij komt ..... Niet iedereen is in de bevoorrechte positie om altijd maar mensen om zich heen te hebben ..... Niet iedereen kan goed met de familie overweg ...... Niet iedereen is in staat om vriendschappen te sluiten ...... Dus voor die mensen is de hond heel erg belangrijk, is trouwens niets depressiefs aan. :19:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
jodi
Actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jodi »

flatcoat schreef:

Ik snap het stukje wel ..... "maar" een hond; dat werd ook gezegd toen mijn vorige hond overleden was ..... moet je zelf stikvol verdriet zitten en moet iemand dat zo tegen je zeggen :devil: Nee, het was niet "maar" een hond, het was mijn hond!!
En daarbij komt ..... Niet iedereen is in de bevoorrechte positie om altijd maar mensen om zich heen te hebben ..... Niet iedereen kan goed met de familie overweg ...... Niet iedereen is in staat om vriendschappen te sluiten ...... Dus voor die mensen is de hond heel erg belangrijk, is trouwens niets depressiefs aan. :19:
Daar sluit ik me helemaal bij aan :ok:
Mijn honden zijn alles voor me, maar dat wil niet zeggen dat ze belangrijker zijn dan mijn partner, mijn ouders, mijn zus, mijn broer mijn vrienden. dat zie ik los. Maar ik ken het wel uit mijn omgeving, een vriendin van me roept steeds als guus doodgaat (haar dalmatier) dan maak ik mezelf van kant :piew: En dat vind ik dus fout!!Tuurlijk als mijn honden naar de regenboogbrug gaan zal ik verdrietig zijn, maar koester dan wel dat ik jaren happy met ze ben geweest, zou er alleen niet in blijven hangen.
larissa85
Actief
Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa85 »

ik vind het ook een mooi stukje, idd iedereen leest het in een ander kader.
Ik hou zielsveel van mijn honden en zou ook erg verdrietig zijn als ze overlijden maar het toch wat anders als je zusje overlijdt, en dat hou ik altijd in mijn achterhoofd.
Hoewel mijn honden meer een deel van mijn leven zijn dan mijn familie/vrienden, omdat ze er altijd zijn, betekent dat niet dat ik ze voorop de mens stel. Maar dus ook niet helemaal beneden aan. En ja idd, ik vind heel veel mensen verschrikkelijk en bijna alle honden leuk, maar als ik een week lang geen visite krijg en dan alleen met mn honden zit, tja dan zijn mensen toch ineens heel belangrijk.
Je hond kan je in zekere zin troosten, maar kan nooit begrijpen waar jij nou zo verdrietig om bent. En juist dat begrip van onze eigen soort de mens, hebben wij mensen nodig!
AfbeeldingAfbeelding
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Volgens mij heeft de schrijver van dat stukje nieuwe vrienden nodig :mrgreen:

Maar mijn hond is altijd alles voor mij geweest maar een relatie met een hond vind ik wel wat anders dan met een mens. Ja Tibs geeft me heel veel en ook dingen die mijn partner, vrienden en familie mij niet kunnen geven. Echter zijn deze zaken nooit zo belangrijk als die mijn partner, vrienden en familie mij wel kunnen geven!
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik geloof niet zo in dat onvoorwaardelijke liefdesverhaal omtrent honden.
Ze geven me liefde omdat ik eten voor ze klaarmaak.
Mijn vriend daarentegen, geeft me liefde ondanks dat ik eten voor hem klaarmaak.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”