Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik was me net aan het bedenken dat hier best veel honden in de straat wonen namelijk:
3 chihuahua's (incl 1 van mij)
3 Jack russels (incl 1 van mij, de andere 2 zijn, zijn mama en broertje)
1 teckel
1 schapendoes
1 golden retriever
2 bordeaux doggen
1 Engels stafford
1 ?pitt bull achtige?
1 x labrador
Hoe is dat bij jullie in de straat? Als je tenminste niet vrijstaand woont zonder buren
Nou dan ben ik rap klaar.
Ik heb het overgrote deel van de honden in de straat
Maar buiten mijn 3 om wonen er nog
1 Golden Retriever
2 Schotse Terriers en
1 Sharpei.
Dat was het dan.
Op een straat van ongeveer 40 huizen.
In de straat weet ik niet precies want ik denk dat er heel veel honden zitten die bijna niet buiten komen (of altijd op andere tijdstippen dan ik kan ook he ) Maar ok wat ik weet
1 malthezer
1 bordercollie
1 amerikaanse stafford
1 heel leuke witte kruising (grote boomer zeg maar)
1 jackrussel
1 rottweiler
1 grote zwitserse senne hond
Ik woon in een lange straat, dus veel rassen. Hier is het lijstje voor zo ver ik me kan herinneren:
- Labrador
- Stafford
- Bouvier (Weet niet of deze hond nog leeft.)
- Jack russel
- Bordeaux dog
- Malamutes (of husky's. Weet het niet zeker.)
- Briard
- Maltheser
- Cocker spaniel
- Shih Tzu
- Beagle
- Onherleidbare kruising
- Langhaar collie
- Franse bulldog
- Owcharka (Ben niet zeker of het 100% eentje is. Misschien een kruising hiervan.)
in de straat; gladhaar tekkel, een geen-idee-wat-van-ras- hond. Opzij is nog een pup cavelier king charles. Maar ik kom wel eens xherders tegen, een ridgeback (die ik met elmo ontwijk, ridgeback gromt), ierse setter (geloof ik). Een kleine kruising (die altijd helemaal uit zijn plaat gaat). En een golden retriever.
Mijn straatje noemen ze een hofje, aan allebei de kanten staan 8 huizen. Bij mij schuin aan de overkant hebben ze een duitse herder, ik zelf heb een Golden Retriever. Er is hier pas een pool komen wonen ( huis gekocht ) en die heb ik een keer met een schotse collie zien lopen, verder heb ik de hond niet meer gezien of gehoord. Hier achter staat ook een rijtje van 8 huizen, daar heeft een gezin een maltezer.
Een straatje wat hier vlakbij ligt, en waar ik altijd zonder angst doorheen liep, daar zijn ook pas mensen komen wonen, en die hebben een Kangal.
IK loop daar niet graag meer, want vorige week liep ik s'middags met mijn hond daar door het straatje, en ineens springt die kangal voor het raam, kraste als een gek over de ruit, ik dacht dadelijk komt hij door de ruit naar buiten, hij ging zo vreselijk te keer. IK ben maar snel weg gelopen daar, ga er ook niet meer doorheen, want ik ben zo bang dat daar 'n keer de voordeur open gaat en dat die kangal los naar buiten komt. IK heb een filmpje gezien van een kangal, het is een prachtige hond, maar die hond was zo agressief als de pest, en als die iets vast heeft, laat hij het niet meer los. Dus in mijn hofje maar twee honden, de duitse herder en mijn hond.
Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
pfff heb je even..
In mijn blokje wonen nu een minidwergkees en er komen er geloof ik twee bij..
een boomertje, aan de overkant een kruising teckel, kruising herder/husky, dh, labkruising met nog een kruising, chihuaha, twee podenco's in de flat hieraan grenzend, een teckel , stuk of tien jack russels een flatcoat ongeveer 6 staffords (engelse en americaanse) engelse bullen stuk of vier. Nog een keeshond, kruising husky herder nog wat verderop in de straat, twee malthesers rechts van me een drietal malthesers, nog een witachtige terrier achtige.. nog een duitse herder..oh ja aan de overkant ook nog een golden retriever.
Franse bulldoggen hebben we er drie van in de straat.
Nog een paar labjes.. erg druk bevolkt hondengebied hier dus.
Straten hierachter en dus bij het park, berner sennen, golden, hollandsche en groenendaeler, aussies, nog wat chihuahas, stabij's, wetterhound, heeel veel jack russels. Volgens mij heeft 1 op de vier huishoudens hier een hond.
Laatst gewijzigd door blondie op 02 sep 2010 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Even denken hoor..
Een Labrador reu, een Cairn Terrier en Yorkshire Terrier, een Labrador x Border Collie x Mechelse Herder, Westie, soort Spaniel mix en iemand met 2 buitenlandse mixjes en een Boomerhondje.
- een keeshond (kleintje)
- zwarte labrador
- nog een zwarte mengelmoes
- 2 bruine mengelmoesjes
- tervuerense herder
- bovier met een jackrussel en nog meer jackrussels
- bearded collie
- dogo argentino (als ik het goed heb)
- 2 staffords
1 soort van kruizing staffachtigs
1 jack hussel
1 zwarte lab
2 teckels
ik sla mezelf maar over LOL
1 zwarte lab kruizing
1 engelse stafford
1 engelse bulldog
1 zwarte kruizing
2 maltezertjes
en nog 1 blonde lab
Bij ons in de straat ben ik ook snel klaar (22 huizen). Een kleine kruising, twee Tibetaanse Terriers (horen bij elkaar), twee Ruwhaar Teckels (horen ook bij elkaar) en een Maltezer.
- rottweiler reu
- x stabij reu
- 2 cav. king charles spaniel teefjes
- mijn twee honden: schotse herder en Saarlooswolfhond reuen
- duitse herder reu
- heidewachtel teefje
In gedachten even alle huizen langs geweest
En wat woont er: engelse cocker, x mechel, franse bul, engelse cocker, hussel, mechel, beagle, 2 witte herders, 2 hussels, nog 2 witte herders, 2 swiffers en nog een hussel.
Hoeveelheden daar let ik niet zo op, maar wat hier in de buurt rondloopt en wat ik mij zo herinner: maltezer, shih tzu, chihuahua langhaar en korthaar, korthaar collie, stafford, sheltie, herder kruising, grote abrikoos poedel, rottweiler, golden retriever, labrador, kooikerhondje, beagle, teckel, boxer, border collie, ruwharige kleine kruising. Hier in het straat hebben veel mensen een hond.
onze "straat" is ff 6,5 km lang :N:
ik weet alleen dat onze rechter "buren" 2 jacks hebben (waarvan 1 teef en 1 reu en de teef alle 6 maanden pups heeft :N: )
en schuinover ons, hebben ze een duitse herder (mooi beestje, maar komt nooit uit zijn ren uit)
en links (huis naast de buren) hebben ze een jachthond (geen idee de welke, trekt wat op Felix )
aja en een paar huizen verder naar rechts hebben ze nog een mooie grove langharige duitser lopen