Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar Millan naar nederland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Re: Cesar Millan naar nederland

Ongelezen bericht door bennie »

Heb je wel eens van Jomanda gehoord?
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

bennie schreef:Heb je wel eens van Jomanda gehoord?
Heb jij wel eens van whisperers gehoord?
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

rubyred schreef:

Hoe heet zijn show op nederlandse tv?
http://channel.nationalgeographic.com/s ... -whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; ;-)
rubyred
Zeer actief

Van mij mag je hoor. Als je maar niet verwacht dat je toehoorder dat soort fratsen pruimt.[/quote]

Jij bent de enige die het niet pruimt.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

rubyred schreef:[..]

Nee, hij is de enige die er iets van zei.
rubyred
Zeer actief

bennie schreef:
rubyred schreef:[..]

Nee, hij is de enige die er iets van zei.
Good for him!
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Eigenlijk vind ik dat gezeur over die taal kinderachtig. Maar van mij mag je verder zeuren, maar hier geef ik ruby toch echt gelijk.
Afbeelding
rubyred
Zeer actief

Dank je.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lothian schreef:
rubyred schreef:

Hij heeft helemaal geen gave. Hij is alleen niet bang van honden, en hij straft ze vaak in bepaalde passiviteit, en voor de show zoeken ze uiteraard ook bepaalde type mensen en honden uit. Ik snap niet waarom mensen denken dat hij op een of andere manier zo bijzonder is. :denken:
Tuurlijk, hij doet ook goede dingen (bvb de aflevering met de hond zonder voorpoten, de rolstoel aanleren was grotendeels okay). Maar hij verricht echt geen wonderen of zo. De hele term "fluisteraar" is al zo zweverig, het zijn gewoon trainers.
Als ze nou MG, CM of Klaas heten.
Die een bepaalde aantrekkingskracht hebben op publiek, en die commercieel ingesteld zijn.
Denken jullie dat CM een eigen programma had gehad als zij een 40-jarige boven gemiddelde gewicht zijnde doorsnee vrouw was geweest? Niet dus. Het is een show. Soms grappig, soms erg irritant, maar een show.
Ik zou liever naar een informatieve programma kijken van iemand die echt goed is met gedrag van dieren, en waar een goede opbouw van veranderen van gedrag te zien is, maar dat is helaas voor de grote publiek minder aantrekkelijk dan een minimannetje die best wel grappig probeert te doen. En dat is normaal, ik kijk ook schaamteloos naar programma's die puur voor vermaak zijn zoals Take me Out en South Park.
Ben ik niet met je eens. Als je goed zou kijken dan zie je dat bij sommige honden het gedrag direct veranderd als hij binnen komt en de reaktie van de baasje is dan 'wow, how did you do that'???
Whisperers zijn trainers maar dan met een gave wat ze net iets anders maakt dan normale trainers.
Dit vind ik toch een beetje jammer - CM is gewoon iemand met een heel erg zelfverzekerde houding, een geweldig gevoel voor timing (oh sorry, de juiste keuze van het tijdstip :engel: ) en veel gevoel voor het lezen van lichaamstaal. Daar is niets mystieks aan en ik vind het ook totaal onnodig dat dat er van gemaakt wordt. Want daarmee zeg je in feite dat wij gewone stervelingen het nooit zullen leren (ik heb immers geen telepathisch lijntje met mijn hond). En je onderschat de communicatie die, zonder gezweef, tussen mens en hond kan bestaan. Het is geen gave, het is een talent.
Amen. Als CM hogere gaven had, zou hij ook geen illusion collar gebruiken. Dan deed hij vage handoplegging en dan had je opeens een brave hond.
En hoe komt het dat hij dan het gedrag van vreemde honden bij binnenkomst al kan veranderen? Twee dingen - hij is vreemd, dus de hond zal een andere reactie tegen hem geven dan tegen bekenden/zijn baasjes. En vreemde ogen dwingen. Daarnaast komt hij al binnen met een zelfverzekerde en totaal niet bange houding én (kijk nog maar eens goed naar de afleveringen) hij reageert zeker in die eerste kennismaking meestal helemaal niet op de hond. Die wordt compleet genegeerd. En hoeveel mensen doen dat nou eigenlijk? Ik denk dat honden daarom gelijk al heel anders op hem reageren dan op jou en mij. Of denk je dat hij de honden iets speciaals toefluistert? :mrgreen:
Hij is giga sterk in lichaamstaal, ik denk dat dat zijn grootste kracht is. Ik vind het knap hoor, maar het is inderdaad geen 'gave', het is een hoop boerenverstand en een flinke dosis lef.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Hanneke2 schreef:Hij is giga sterk in lichaamstaal, ik denk dat dat zijn grootste kracht is. Ik vind het knap hoor, maar het is inderdaad geen 'gave', het is een hoop boerenverstand en een flinke dosis lef.
En flink wat ervaring, komt er ook nog bij. Je hebt m.i. inderdaad gelijk, en dat geleuter dat ie 'whisperer' 'susurrador', ' encantador' of 'fluisteraar' is kan me dan ook gevoeglijk gestolen worden. Aan de andere kant: op de kliniek waar ik wel eens kom werkt ook een trimmer, en die wordt er voor moeilijke gevallen die de artsen alleen niet aankunnen ook altijd bijgehaald. Echt lastige honden (een bepaalde Fila Brasileiro (Braziliaanse Mops?) bijvoorbeeld, bloedlink beest) kunnen soms alleen door hem verzorgd worden.
Nou ben ik zelf naar mijn mening niet al te onnozel met honden maar dit doe ik hem dus niet na. In sprookjes geloof ik niet dus ik geloof niet in telepathie of speciale gaven, maar dat er mensen zijn die om de een of andere reden veel handiger zijn met honden dan de rest van ons, staat voor mij vast. Dat Cesar Millan (ooit ook begonnen als trimmer, na als mojado... euh sorry wetback.... uuuhhh tja hoe noem je iemand die een rivier over zwemt om zonder papieren in een ander land te gaan wonen eigenlijk in het Nederlands?) daar ook bij hoort lijkt me ook duidelijk. Zonder hocus pocos maar wel iemand waar je wat van kunt leren.

Kees
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Casey schreef:
Hanneke2 schreef:Hij is giga sterk in lichaamstaal, ik denk dat dat zijn grootste kracht is. Ik vind het knap hoor, maar het is inderdaad geen 'gave', het is een hoop boerenverstand en een flinke dosis lef.
En flink wat ervaring, komt er ook nog bij. Je hebt m.i. inderdaad gelijk, en dat geleuter dat ie 'whisperer' 'susurrador', ' encantador' of 'fluisteraar' is kan me dan ook gevoeglijk gestolen worden. Aan de andere kant: op de kliniek waar ik wel eens kom werkt ook een trimmer, en die wordt er voor moeilijke gevallen die de artsen alleen niet aankunnen ook altijd bijgehaald. Echt lastige honden (een bepaalde Fila Brasileiro (Braziliaanse Mops?) bijvoorbeeld, bloedlink beest) kunnen soms alleen door hem verzorgd worden.
Nou ben ik zelf naar mijn mening niet al te onnozel met honden maar dit doe ik hem dus niet na. In sprookjes geloof ik niet dus ik geloof niet in telepathie of speciale gaven, maar dat er mensen zijn die om de een of andere reden veel handiger zijn met honden dan de rest van ons, staat voor mij vast. Dat Cesar Millan (ooit ook begonnen als trimmer, na als mojado... euh sorry wetback.... uuuhhh tja hoe noem je iemand die een rivier over zwemt om zonder papieren in een ander land te gaan wonen eigenlijk in het Nederlands?) daar ook bij hoort lijkt me ook duidelijk. Zonder hocus pocos maar wel iemand waar je wat van kunt leren.

Kees
vluchteling? :pffff: :mrgreen:
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Gollum schreef:vluchteling? :pffff: :mrgreen:
Nee, die zwemmen geen rivier over, maar komen per lijnvlucht aan op Schiphol :lol1:
Natrug zou een goeie zijn maar dat klinkt weer zo geforceerd :(

;) Kees
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Daarbij opgeteld zijn ervaring in het werken met honden. Tja, en dat wil nog wel eens wonderbaarlijk goed werken bij (soms al opgegeven) honden :ok:

Hoe mensen hem ook noemen. Hondenfluisteraar - Hondentrainer what so ever. Doet er allemaal niet toe. Feit is dat hij 9 van de 10x dat voor elkaar krijgt wat de bazen van de honden niet lukt en hem ook nog eens lukt hun dusdanig te "veranderen" zodat ze (weer) een fijne hond aan hun hond hebben. :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Het lijkt wel een sekte leider hoe sommige hem adoreren.
Raak al mijn volgelingen kwijt :jank:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

twinkeltje schreef:Het lijkt wel een sekte leider hoe sommige hem adoreren.
:knuffel1:
Dat Cesar Millan (ooit ook begonnen als trimmer, na als mojado... euh sorry wetback.... uuuhhh tja hoe noem je iemand die een rivier over zwemt om zonder papieren in een ander land te gaan wonen eigenlijk in het Nederlands?)
Illegaal, gelukzoeker ? :idea:

edit*toevoeging
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Martijn, wat ben jij lekker bezig :smile2:
Ik vind het zeer vermakelijk :engel:
:zweep:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

twinkeltje schreef:Het lijkt wel een sekte leider hoe sommige hem adoreren.
:smile:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
rubyred
Zeer actief

Martijn schreef: Niet dat ik het vermoeden heb dat je enige beschaving hebt maar goed, je hebt er zelf ook niet voor gekozen om trailer trash te zijn..

Dat dan weer wel in het Engels omdat het zo'n herkenbaar fenomeen is, snap je?

Ach, je bent alleen maar op ruzie uit want je hebt een minderwaardigheids-complex van hier tot Tokio omdat je geen haar hebt.
Ja ik ben trailer trash, woon in gigantische huis met oprijlaan in een trailer park, so what?
rubyred
Zeer actief

Gelukkig, je kunt in ieder geval nog lachen............veel gezonder voor je dan dat negatieve gezeur.
rubyred
Zeer actief

Martijn schreef:
rubyred schreef:Gelukkig, je kunt in ieder geval nog lachen............veel gezonder voor je dan dat negatieve gezeur.
Liever niet zo aanmatigend. Je hebt geen flauw benul hoe veel ik lach en mijn gezondheid interesseert je niet.

Klopt, jouw gezondheid interesseert me niet want dat er iets mis is met je is duidelijk...........de obsessie die jij hebt met mij is niet normaal, zou haast denken dat je verliefd op me bent. :W:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

:N: :F:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

:idea: Als we nu het CM uit de TV gaan verbannen, en we gaan voor een talkshow (oh sorry...een praatprogramma) met Martijn en Rubyred? Lijkt mij net zo grappig, met dezelfde ingredienten als de CM show; aggressie, ongewenste gedrag, stress? Misschien kunnen jullie ook even Tssssss roepen en elkaar met handen gaan porren? Af en toe een kleine schopje en rukje aan de Illusion collar. :mrgreen:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

:smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
rubyred
Zeer actief

Klopt. Ik heb altijd al een zwak voor imbecieltjes gehad. Daar moet ik nodig iets aan doen.[/quote]

Komt vast omdat je zelf imbeciel bent. (soort zoekt soort)
rubyred
Zeer actief

Nanna schreef:
rubyred schreef: Komt vast omdat je zelf imbeciel bent. (soort zoekt soort)
Aan jijbakken hebben we niks, Ruby ;-)
Je moet wel origineler uit de hoek komen :engel:
Dat is te veel denkwerk en dat is hij niet waard.
Hanneke2
Zeer actief

Zullen we weer on-topic?

Stel dat CM naar Nederland komt, en stel dat je een privé-sessie krijgt, wat zou hij dan kunnen verbeteren aan je honden? En waarom is dat jou niet gelukt?

Ik denk dat hij Jack wel gehoorzamer zou kunnen krijgen, maar dat hoeft voor mij niet, want Jacks eigenwijzigheid leidt niet tot problemen. Jack is prima zo. Daarom doe ik er ook niks aan. :D

Ik denk wel dat hij Lilo een stukje verder zou kunnen helpen, zodat ze tegen nul honden meer hysterisch zou doen, en bij vreemd bezoek nooit meer angstig gedrag meer zou vertonen, en niet meer zou blaffen als er een hond langs het hek loopt.

Dat is mij nog niet helemaal gelukt omdat ik op cruciale momenten toch zelf nog wat ga lopen stressen. Ik krijg bijvoorbeeld domweg het plaatje niet uit mijn hoofd waarbij een grauwende herder zich los rukt en stukkies uit Lilo hapt, en dus loop ik er nog steeds niet helemaal relaxed langs.

Hoe zit het bij jullie? Hoe zou CM in Nederland jullie kunnen helpen?
Hanneke2
Zeer actief

Nanna schreef:Ik kreeg een puntharses van het geblaf van Hoppa als hij 's morgens de trap afdaverde, vanuit de slaapkamer. Dat kreeg ik hem maar niet afgeleerd. Denk dat CM dat wel zou lukken :mrgreen:

Maar afijn, ik heb de oplossing zelf al bedacht: hij slaapt maar fijn beneden ;-)
Hoppa dan he, niet CM :engel: Die mag boven :smile:
Ik wilde het net zeggen, CM mag best blijven logeren ook. :mrgreen:

Hij wordt echt per aflevering leuker, vind ik. Vooral als hij staat te klooien en het niet lukt en hij calm-assertive loopt te spelen met het zweet op z'n voorhoofd. :D

Ik zou ook wel willen dat hij Pindapoes manieren bij bracht. Pinda is al heel veel makkelijker geworden, maar staat nog steeds af en toe de honden in hun poten te bijten als ik aan- of af sta te lijnen, en dat gedrag zou hij best weg mogen trainen. Of op z'n minst verklaren, dan kan ik er misschien iets mee.
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Zullen we weer on-topic?

Stel dat CM naar Nederland komt, en stel dat je een privé-sessie krijgt, wat zou hij dan kunnen verbeteren aan je honden? En waarom is dat jou niet gelukt?
Vooropgesteld dat ik geen van onze honden aan hem zou toe vertrouwen, enige probleem die wij hebben is het aggressieprobleem van Hoopje t.o "militaire" mannetjes en het overdreven jachtdrift van haar. Dat zou van mij minder mogen, met grof geweld en de hond in passieve staat van angst brengen zou met het jagen werken (een TT zou ook werken), maar daar heb ik bewust niet voor gekozen, maar voor het controle en aangelijnd houden.
Als hij bij aantal vreemde mannen ook flink opgehangen zou worden met een slipketting en geprikt en ge-tsssss-t zou het uitvallen misschien ook achterwege blijven (tijdelijk), maar aan de motivatie (slechte ervaringen met dergelijke mannen, succes-ervaringen met inzetten van aggressie) verandert natuurlijk niks. De hond heeft nog net zo'n hekel (of nog meer) aan mannen, alleen de hond durft de aggressie niet meer te laten zien.
Wij werken liever aan het feit dat hij steeds meer mensen gaat vertrouwen en goede ervaringen opdoet zonder inzet van aggressie. Dat het nooit geen knuffelbeest wordt vor iedereen vind ik niet zo'n probleem.
Dus, er is niks wat ons niet is gelukt of zou lukken, er zijn wel bepaalde keuzes geweest tussen instant-oplossingen en duurzame oplossingen, met het welzijn van de hond in het oog houdend. Tikken, schoppen en ophangen kan ik zelf ook wel indien nodig. :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Tikken, schoppen en ophangen kan ik zelf ook wel indien nodig.
Maar je hond dusdanig onder controle houden dat er niet agressief gedaan wordt tegen mensen is voorlopig blijkbaar nog wat te hoog gegrepen voor je.
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 03 sep 2010 03:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Célie schreef:
Nanna schreef:Ik kreeg een puntharses van het geblaf van Hoppa als hij 's morgens de trap afdaverde, vanuit de slaapkamer. Dat kreeg ik hem maar niet afgeleerd. Denk dat CM dat wel zou lukken :mrgreen:

Maar afijn, ik heb de oplossing zelf al bedacht: hij slaapt maar fijn beneden ;-)
Hoppa dan he, niet CM :engel: Die mag boven :smile:

Op je voeteneinde ?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lekker flossen. :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”